Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:32

dat is beter dan met hoor hahaha
ach ja paardrijden is geweldig als je blijft zitten en niet ga kijken hoe hard de bakrand is ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 21:23

[/quote]
Tuurlijk, als alles waar zou zijn :). Je ziet op hyves helaas heel erg veel fantasie en weinig realiteit. Net als op bokt wordt hyves gebruikt om een betere versie van zichzelf neer te zetten en dat is op een gegeven moment niet grappig meer. Hyves was voor mij trouwens niet gevaarlijk ofzo, maar ik was er eenvoudigweg op uitgekeken. Wat ik er met name vervelend aan begon te vinden is dat hyves erom bestaat om jezelf zo leuk mogelijk in de etalage te zetten en dat werd ik beu. Leuk genoeg, hip genoeg, aantrekkelijk genoeg, zijn je foto's wel geinig genoeg en heb je al genoeg landen bezocht. Dodelijk saai, zoveel zulke leuke mensen bij elkaar.[/quote]

Dat vind ik dus ook, er staan vaak alleen de 'leuke' dingen van iemands leven op hun hyves of op www. Maar de andere kant (dus om een realistisch beelt te schetsen van wat iemand bezig houdt) wordt vaak niet getoond (behalve een griepje of verkoudheid hier en daar Y;, maar dat zie ik dan weer als vorm van dat diegene graag medelijden wilt op zo'n moment).

Over dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen ben ik het helemaal eens. Echter internet en met name sites zoals hyves is nog vrij 'nieuw' . En alles wat nieuw is wilt men ontdekken. Pas in de loop van de ontdekkingsreis kan je de ontdekkingen die je doet wel of niet leuk vinden!
En ook ik zit zwaar te dubben om dat hele hyves te verwijderen :9

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 21:23

Citaat:
Tuurlijk, als alles waar zou zijn :). Je ziet op hyves helaas heel erg veel fantasie en weinig realiteit. Net als op bokt wordt hyves gebruikt om een betere versie van zichzelf neer te zetten en dat is op een gegeven moment niet grappig meer. Hyves was voor mij trouwens niet gevaarlijk ofzo, maar ik was er eenvoudigweg op uitgekeken. Wat ik er met name vervelend aan begon te vinden is dat hyves erom bestaat om jezelf zo leuk mogelijk in de etalage te zetten en dat werd ik beu. Leuk genoeg, hip genoeg, aantrekkelijk genoeg, zijn je foto's wel geinig genoeg en heb je al genoeg landen bezocht. Dodelijk saai, zoveel zulke leuke mensen bij elkaar.

Dat vind ik dus ook, er staan vaak alleen de 'leuke' dingen van iemands leven op hun hyves of op www. Maar de andere kant (dus om een realistisch beelt te schetsen van wat iemand bezig houdt) wordt vaak niet getoond (behalve een griepje of verkoudheid hier en daar :O , maar dat zie ik dan weer als vorm van dat diegene graag medelijden wilt op zo'n moment).

Over dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen ben ik het helemaal eens. Echter internet en met name sites zoals hyves is nog vrij 'nieuw' . En alles wat nieuw is wilt men ontdekken. Pas in de loop van de ontdekkingsreis kan je de ontdekkingen die je doet wel of niet leuk vinden!
En ook ik zit zwaar te dubben om dat hele hyves te verwijderen :j

eekhoornerik

Re: Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 21:27

oeps dubbelpost. Ben nogal aan het kloten met het quoten! (en dat rijmt :+

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:31

snap niet waar je je druk over maakt. het ligt gewoon aan je eigen zelfverzekerdheid en je eigen wil. internet is internet, als je daarmee niet kunt omgaan moet je het links laten liggen. anders ga je er zelf aan onderdoor. hyves of geen hyves

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:32

laetitia schreef:
Dat vind ik dus ook, er staan vaak alleen de 'leuke' dingen van iemands leven op hun hyves of op www. Maar de andere kant (dus om een realistisch beelt te schetsen van wat iemand bezig houdt) wordt vaak niet getoond (behalve een griepje of verkoudheid hier en daar :O , maar dat zie ik dan weer als vorm van dat diegene graag medelijden wilt op zo'n moment).

Naja, ik heb zelf ook hyves, en dat is behoorlijk openbaar. Iedereen kan het lezen. Ik heb er weinig behoefte aan mijn hele privé leven online te zetten. Dat gaat mensen die ik niet, of vaag ken niets aan. Leuke dingen komen er wel op. Als mensen dat willen lezen, dat vind ik prima. Maar dingen die me dwars zitten, daarmee ga ik wel naar echte vrienden toe, en niet de digitale versie.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:47

Niet van hyves afgaan, hoor, laetitia. ;)
Is niet gezellie..... :D

En even in het algemeen: Natuurlijk ga je niet al de mindere zaken van je leven op hyves zetten. Ikke niet nee, dat deel ik liever persoonlijk met de mensen die het dichtst bij me staan :j . En sommigen van hen hebben ook hyves en staan tussen mijn hyvesvriendjes, maar we weten elkaar in real life wel beter op te zoeken. Niet al mijn hyvesvriendjes hoeven alles te weten. ;)
Alsjeblieft zeg...... :+

Het expres mooier maken dan het is, dat zie ik ook niet zo. Ik heb prachtige dingen in mijn leven, die deel ik graag met iedereen, maar net als ieder ander, ook zo mijn sores. Maar omdat ik dat laatste niet per definitie toon op internet, is mijn leven fake ofzo? Welnee. Ik maak alleen liever zelf uit met wie ik dat in real life deel.

Verder kun je zelf precies instellen wat je wel en niet laat zien. Een 'vreemde' ziet weinig aan mijn hyves, hoor. Foto's zijn netjes afgeschermd, mijn achternaam ook, krabbels ook..... Veel plezier! :P

En stalkers of andere vervelende mensen kun je blokkeren, dan kunnen ze het helemaal schudden iets van je te lezen of te zien. Superfunctie. +:)+

Ik vind het juist wel gezellig, oude bekenden zo weer terug vinden. En vind je het niets, begin dan niet aan hyves of stop ermee.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:56

Ach... soms wordt het als opscheppen gezien als je foto's plaatst van je paard of van een vakantie (naar een of ander ver of minder ver oord). Niet alleen op Hyves overigens, ook op andere (profielen)sites of fora, of op je eigen website. In het begin trok ik me daar nog wel eens wat van aan, inmiddels zie ik het maar als een beperking aan de kant van de ontvanger. Ik hoef mij niet te schamen voor de leuke dingen die ik in/met mijn leven doe. Ook niet voor de minder leuke trouwens, maar ik wil het nog altijd graag zelf in de hand hebben wat ik op internet plaats en wat niet. Dat laat ik liever niet bepalen door anderen. ;)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:59

Ik vind hyves wel leuk. ;)
Zet wat leuke foto's van mezelf, vriend familie en paardjes. En zo blijf ikzelf ook een beetje op de hoogte en praat met vrienden die verder weg wonen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 22:09

Twiggy2008 schreef:
Niet van hyves afgaan, hoor, laetitia. ;)
Is niet gezellie..... :D

Dan verwijder ik iedereen behalve jou :)) !"

En misschien heb ik dat ook wel hoor, dat ik dan lees bij die en die dat ze op vakantie zijn geweest en foto's zie van verre oorden of dat iemand schrijft "supermega feest gehad, wat een party!" en dat ik dan een gevoel krijg van "wat heb ik toch een saai leventje, ga nooit meer naar ubervette party's en vakantie kan ik al jaren niet betalen" en ja dan komt mijn jaloezie toch echt om de hoek kijken en daar ben ik heel erg eerlijk over!!
Als iemand daarentegen zou schrijven "enorm kelote weekend gehad, geen reet gedaan" dan zou ik zoiets hebben van "he ik ben niet de enige!!".

Maar goed dat is dus weer hoe je het persoonlijk opvat en hoe je met dit type sites om gaat.

PS: een vriend van mij is kort geleden aan het twitteren geslagen. Ik weet nog steeds niet wat dat precies is, maar mijn hele www stond vol met zijn 'twitter' www dingen. Voorbeeld van 1 dag:

09.30 Vraagt zich af waarom hij uit bed is gekomen, niets te doen op het werk@ twitter
11.10 Verveelt zich@ twitter
14.49 Eindelijk naar huis!@twitter
15.34 World of warcraft spelen@twitter
18.23 Mm lekker macaroni @ twitter

Gelukkig is hij daar na ong. 2 maandjes mee opgehouden. Weet nog steeds niet wat dat twitter nu precies is, maar hij spamt mijn www van hyves er iig niet meer mee ;-)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:11

laetitia schreef:
Als iemand daarentegen zou schrijven "enorm kelote weekend gehad, geen reet gedaan" dan zou ik zoiets hebben van "he ik ben niet de enige!!".

Ook dat roep ik wel eens in het openbaar op internet. Ik ben tenslotte ook maar een mens. :P

Er zijn idd mensen die wat aftwitteren. :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 22:19

Wat is dat dan dat twitteren?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:26

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:30

Hyves maakt inderdaad meer kapot dan mensen denken.
Zo heb ik al meerdere malen gehoord dat een relatie stuk is gelopen door geflirt...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 00:47

Devenyy schreef:
Zo heb ik al meerdere malen gehoord dat een relatie stuk is gelopen door geflirt...

Dat doen mensen zelf en niet hyves

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 03:01

stef schreef:
euh ja?
Internet is en blijft internet en maakt je alleen maar "kapot" als je dat zelf toe laat.

Dat je op internet moet lezen dat ie in het ziekenhuis ligt zegt IMO genoeg, maar dat zegt meer over je toenmalige vriend dan over hyves.
Vraag me dus af wat je met dit topic wilt bereiken?

mee eens :D

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 03:39

Ik kan me hier ook wel neerzetten ondertussen..

Mijn relatie is ook na 2 op de klippen gelopen...
Ik geef niet hyves de schuld, maar kreeg hij buikpijn als hij z'n hyves ging "chekken"..

Meneer heeft bij hoog en laag vol gehouden geen contakt meer te hebben met zijn ex..
Op hyves bleek hij veel contakt te hebben met haar. Allemaal Privé, en allemaal stiekum.

Als ik naast hem zat opende hij hyves nooit, als ik in de keuken stond te koken, ging meneer achter de pc.
Altijd als ik er bij kom staan, of toevallig langsloop..."klik" weg.. }:0

Vrouwen zijn niet dom, we voelen een boel aan, althans ik wel.
Wist precies wanneer hij weer eens iets achterhield..Achteraf kan ik er om lachen, wat ben ik dom geweest, zo vaak er weer in gestonken!.. :o

Tot op een dag zijn hyves pagina openstond. Hij komt aanlopen, ben de confontatie aangegaan, en gevraagt of ik er even op mocht kijken.
(Hij had mijn wachtwoord, liet hem vaak de hele dag open bloot aanstaan..Ik heb niks te verbergen voor mijn partner...)

Maargoed...Stamel, stamel nou doe later maar even. Ik de bitch: Waarom later? Moet nog even wat anders doen op de pc..

Mijn zin doorgedramd, uiteindelijk heeft hij mij dan de schuld in de schoenen geschoven: "en je vertrouwd me niet! waarom wil je mijn hyves zo graag zien!" Ben heel rustig gebleven, toch gaan zitten, en toen kwam het.

Al weken weer contakt met zijn ex, hele verhalen naar mekaar, over koetjes en kalfjes...
Maar niks over mij..Ik lees verder, HIJ woonde nu lekker aan het water, HIJ, HIJ, HIJ. Ik kwam er niet in voor.
Ze hebben mekaar ook al ontmoet, stiekum bij haar thuis, kwam ik ook later achter..
Ze hebben gemaild, uren gebeld als hij aan boord was, en zoveel gesms't.

"Maar lieverd, bellen is zo duur, ik bel je als ik weer in NE ben,..."

Alle vermoedens, gevoelens, en rare momenten, snel sms'je krijgen, weer verwijderen, onder het mum per ongeluk..
Alle puzzel stukjes vielen in mekaar...

Heb de biezen gepakt en ben vertrokken. Mijn hondje, mijn katten en mijn spullen.

Hyves was bij mij dus de druppel die de emmer deed overlopen..Niet zozeer dat hyves een *** site is, maar absoluut geen vertrouwen,
geen respect meer voor elkaar, enz was de oorzaak van mijn besluit.

*Moest ook even galspugen* :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 06:17

MSQuincyTE schreef:
Devenyy schreef:

Dan heb jij vast niet echt veel meegemaakt in het leven met mensen om je heen :D

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 06:32

laetitia schreef:
Het is gewoon een uitlaatklep voor iedereen die weleens geconfronteerd wordt met de negatieve kant van de voyeuristische opzet van Hyves ;)

Maar als je daar niet tegen kan dan blokkeer je toch gewoon je eigen account? Probleem opgelost. Datzelfde geldt voor forums, kun je er niet tegen, ga dan lekker buiten spelen lijkt me ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 06:57

MSQuincyTE schreef:
Devenyy schreef:

Precies. En dat soort dingen gebeurden ook al in het pre-Hyves-tijdperk, alleen op een andere manier.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 07:05

Lekker makkelijk, hyves de schuld geven.. Hoef je t niet bij je eigen te zoeken..

(niet aan ts ;) )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:12

Hyves heeft hier niks mee te maken, je zet er zelf op wat je er op wil zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:14

Ik snap het allemaal niet zo.

Als je niet wilt dat jan en alleman jouw krabbels, www's en blogs leest en je foto's bekijkt, dan scherm je je profiel toch af, zodat je dit alleen met de mensen in je vriendenlijst deelt.
En als er dan nog mensen in je vriendenlijst staan met wie je bepaalde zaken nièt wilt delen, waarom heb je ze dan (nog) in je vriendenlijst staan?

Ik beperk mijn vriendenlijst tot een paar mensen met wie ik echt iets heb. Uitnodigingen van mensen die ik niet of nauwelijks ken, of weinig tot niets mee heb, accepteer ik niet. Collega's komen er ook niet op.

Het lijkt wel alsof het een must is om zoveel mogelijk mensen in je vriendenlijst te hebben :? . Ik merk dat aan de uitnodigingen die ik krijg en ik zie dat ook aan de joekels van vriendenlijsten van anderen. Daar heb ik dus helemaal niks mee. Hyves is voor mij een plek om van alles te delen met mensen die me dierbaar zijn, en andersom.

Het leuke van Hyves vind ik ook dat een paar hele goede vriendinnen uit mijn verleden me gezocht en gevonden hebben. Oude vriendschappen zijn na járen weer opgepakt en dat is toch wel wat waard.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 09:25

Vippie schreef:
laetitia schreef:
Het is gewoon een uitlaatklep voor iedereen die weleens geconfronteerd wordt met de negatieve kant van de voyeuristische opzet van Hyves ;)

Maar als je daar niet tegen kan dan blokkeer je toch gewoon je eigen account? Probleem opgelost. Datzelfde geldt voor forums, kun je er niet tegen, ga dan lekker buiten spelen lijkt me ;)

Dat is waar, kan me ook nog diverse topics op Bokt herinneren waarin frustraties van bokkers geuit werden over de negatieve kanten van het forum (reltopics, ruzie via pb, afgekraakt worden in HAW, de eeuwige zinloze strijd tussen de zogenaamde traditionals en naturals etcetera :D en toch blijft bokken verslavend voor velen. Ookal raken sommige er weleens gefrustreerd door. Same met hyves. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:27

JoviBan schreef:
Ik snap het allemaal niet zo.

Als je niet wilt dat jan en alleman jouw krabbels, www's en blogs leest en je foto's bekijkt, dan scherm je je profiel toch af, zodat je dit alleen met de mensen in je vriendenlijst deelt.
En als er dan nog mensen in je vriendenlijst staan met wie je bepaalde zaken nièt wilt delen, waarom heb je ze dan (nog) in je vriendenlijst staan?

Ik beperk mijn vriendenlijst tot een paar mensen met wie ik echt iets heb. Uitnodigingen van mensen die ik niet of nauwelijks ken, of weinig tot niets mee heb, accepteer ik niet. Collega's komen er ook niet op.

Het lijkt wel alsof het een must is om zoveel mogelijk mensen in je vriendenlijst te hebben :? . Ik merk dat aan de uitnodigingen die ik krijg en ik zie dat ook aan de joekels van vriendenlijsten van anderen. Daar heb ik dus helemaal niks mee. Hyves is voor mij een plek om van alles te delen met mensen die me dierbaar zijn, en andersom.

Het leuke van Hyves vind ik ook dat een paar hele goede vriendinnen uit mijn verleden me gezocht en gevonden hebben. Oude vriendschappen zijn na járen weer opgepakt en dat is toch wel wat waard.

Mijn vriend heeft 410 vrienden en hij kent ze allemaal :\
Ik vind hyves ook heel handig.... ik ga niet 10 personen smssen als ik ze wat wil vertellen.. toen ik bijv voor de eerste keer op mijn jonkie-paard had gezeten, zette ik dat in een www en kreeg daar reacties op!
Is heel handig want ik vergeet altijd alles te vertellen en weet niet meer aan wie ik wat heb verteld hahaha :D