Snoevie schreef:ik ben blij dat ik nog nooit lang ziek ben geweest en dat collega's daarover roddelen.
maarja als jij als werknemer er vaak onder 'lijdt' dat een ander (onterecht)ziek is?
ik denk dat ik ook wel zou balen.
maarja wie ben ik dan weer om er over te oordelen?
je weet niet wat er aan de hand is tot je het met diegene zelf bespreekt.
dan hoor je vanzelf wel of diegene het er wel of niet over wil hebben.
(ohja,en het keihard oordelen en het gebrek aan inlevingsvermogen in dit topic komt van beide kanten valt me op!)
Natuurlijk baal je als je als werknemer je vrije dag moet inleveren, maar persoonlijk vind ik niet dat je dan kunt beoordelen of je collega onterecht ziek is. Dat kan niemand behalve iemand die daar voor gestudeerd heeft.
Klaag dan bij de werkgever dat die niet zorgt dat het beter geregeld is als er iemand ziek wordt, voorkomt een hoop nodeloos gespeculeer en geroddel.
En ja misschien oordeel ik wel te hard in dit topic af en toe. Komt natuurlijk ook door persoonlijke ervaringen.
Heb meegemaakt dat er beweerd werd dat iemand zich aanstelde die terminaal was en enkele weken later was overleden. Zo makkelijk kunnen mensen zich dus vergissen. Vooral als mensen niet te koop lopen met hun ziekte en niet lopen klagen.
Ook iemand die de zogenaamde schop onder haar kont kreeg en vooral door moest gaan, was na twee dagen overleden. Wat voorkomen had kunnen worden.
Beide mensen die mij zeer dierbaar waren.
En ja dan knapt er bij mij ook iets als mensen beweren dat je alleen ziek bent als je je bed niet uit kan komen.
En dit zijn dan de extreme voorbeelden. Zo ken ik ook voorbeelden over geroddel over collega's waarvan die anderen absoluut niet wisten wat zo'n persoon op dat moment prive doormaakte en waar menig ander het al veel eerder opgegeven had.
Hier gaat het dan ook nog over iets wat een collega gelezen heeft op de hyes van een ander. Niets meer niet minder.
Het is niet eens aangetoond dat diegene echt naar een terrasje is geweest of heeft lopen shoppen.
Alleen om dit soort zaken vind ik dat je het dus aan de arbodienst over moet laten, voorkom je een hoop onnodig geroddel en soms zelf verdriet mee.
Het is zo makkelijk om te oordelen over anderen, vooral als jezelf op dat moment mentaal en lichaamelijk sterk bent en niet kan geloven dat dat voor jou ook weleens zou kunnen veranderen.
Als het echt zo is dat iemand loopt te pben wat diegene blijkbaar niet hier in het topic durft te zetten en mensen daarom niets meer willen posten in dit topic lijkt het me beter dat er een slotje komt. Wat triest is het toch dat mensen dat soort dingen doen.

.