politie wordt steeds vindingrijker...je bent gewaarschuwd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:22

Dat kan dat het jou niet boeit als ze in je trailer hangen. Dat mag.
Ik doe het mijn paard niet aan, die staat dan heel onrustig.

Ik haal die trekker op een veilig punt dan wel in. Ben niet iemand die maar net net in gaat halen, maar als er plek is blijf ik er niet achter zitten.

Ja mensen die daardoor gevaarlijk situtaies maken mogen gestraft worden, klopt.
Bumper kleven heb ik een gruwelijke hekel aan. Maar als mensen het uitlokken mag dat OOK aangepakt worden. Niet alleen de bumper klever.

Overigens zit ik zelf nooit opgenaait achter het stuur, rij ook op tijd weg ben overal 10 min. te vroeg (en nee niet omdat ik te hard rij)
Maar toch vind ik (ja lees vind ik, dus mijn gedachte erover) het mutserig als mensen geen 80 rijden op een weg waar dat gewoon veilig kan met normaal weer.
En dan heb ik het niet over smalle landweggetjes met boomwortels en fietsers op de weg. Dat moge duidelijk zijn.
En op de snelweg vind ik het erg mutterig om geen echte 80 km te rijden. Last heb ik er echt niet van, ik haal wel in, gaat daar altijd wel veilig. Maar zeker met een paard bij je geef je alleen maar onrust in je eigen combinatie.

mirror666

Re: politie wordt steeds vindingrijker...je bent gewaarschuwd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:25

je moet iets beter lezen
ik heb 3 weken mijn rijbewijs, 2 weken mijn auto en een week niet gereden ivm een hersenschudding.. ik rijd in een seat marbella special..
als het dus waait en ik moet de snelweg op, dan rijd ik 80.. háleluja míjn nek is me heilig!
als ik op een weg met kruisingen (wel voorrangsweg) met hetzelfde gemak áchter die tractor kan blijven heb ik dat net zo lief! waarom? waarom niet? een stuiterende poepkar is toch wat risky om voorbij te gaan.. zoveel houdt bolleke niet tegen dan..

als je er geen last van hebt, wat is dan nu al 9 paginas het probleem?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:30

ja, dan rij je 80. wat is dan jou probleem?
Waar ik het in mijn eerste post al over had is mensen die geen! 80 rijden op de snelweg. Het verkeer dus ophouden.
Ik heb geen probleem, maar de vrachtwagens met een inhaal verbod wel. Mag ik daar ook aan denken of alleen aan mijn eigen ik?

En omdat je pas 3 weken je rijbewijs hebt vind je die poepkar misschien eng om in te halen, je komt er ook wel achter dat het wel mee valt. :)
Maar dat jij daar achter hangt ook prima, maar ik haal wel in en dat blijkt ongeveer verboden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:30

kazary schreef:
Dat kan dat het jou niet boeit als ze in je trailer hangen. Dat mag.
Ik doe het mijn paard niet aan, die staat dan heel onrustig.

Nog nooit last van gehad eerlijk gezegd...

kazary schreef:
Ik haal die trekker op een veilig punt dan wel in. Ben niet iemand die maar net net in gaat halen, maar als er plek is blijf ik er niet achter zitten.

Das jouw keus, ik ga het risico niet aan...

kazary schreef:
Ja mensen die daardoor gevaarlijk situtaies maken mogen gestraft worden, klopt.
Bumper kleven heb ik een gruwelijke hekel aan. Maar als mensen het uitlokken mag dat OOK aangepakt worden. Niet alleen de bumper klever.

Dus je aan de max. snelheid houden of er iets onderduiken is uitlokken in jouw ogen? Dan zit ik niet graag bij jou in de auto, dat weet ik wel...

kazary schreef:
Overigens zit ik zelf nooit opgenaait achter het stuur, rij ook op tijd weg ben overal 10 min. te vroeg (en nee niet omdat ik te hard rij)
Maar toch vind ik (ja lees vind ik, dus mijn gedachte erover) het mutserig als mensen geen 80 rijden op een weg waar dat gewoon veilig kan met normaal weer.

Ik heb een tijd terug een heel erg zwaar auto-ongeluk gehad. De eerste paar weken was het allemaal een beetje onwennig en ik ben dus ook met rustig weer iets langzamer gereden. Daar mag je ook rustig begrip voor opbrengen...Ik snap dat je dit niet kunt ruiken, maar denk er eens aan bij de volgende keer dat iemand niet de max. snelheid rijdt...

kazary schreef:
En op de snelweg vind ik het erg mutterig om geen echte 80 km te rijden. Last heb ik er echt niet van, ik haal wel in, gaat daar altijd wel veilig. Maar zeker met een paard bij je geef je alleen maar onrust in je eigen combinatie.

Nogmaals, nog noooooit last van gehad...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:32

Dan heb je een brave rustig paad. Genoeg paarden die het angstig vinden een vrachtwagen in de trailer. Geef iets gas bij en je bent er van af.

Dus als je 75 rijd ben je niet bang maar rij je 80 dan wel?
Die 5 km merk je niet. De vraag is niet of je 180 wilt gaan rijden :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:34

kazary schreef:
ja, dan rij je 80. wat is dan jou probleem?
Waar ik het in mijn eerste post al over had is mensen die geen! 80 rijden op de snelweg. Het verkeer dus ophouden.
Ik heb geen probleem, maar de vrachtwagens met een inhaal verbod wel. Mag ik daar ook aan denken of alleen aan mijn eigen ik?

En omdat je pas 3 weken je rijbewijs hebt vind je die poepkar misschien eng om in te halen, je komt er ook wel achter dat het wel mee valt. :)
Maar dat jij daar achter hangt ook prima, maar ik haal wel in en dat blijkt ongeveer verboden.

niet eng.. ik pas er prima langs met m'n koekblikje, maar onnodig
als ik immers de oprit opdraai op stal, is hij ook alweer voorbij.. wat win ik daar dan mee? bovendien is mij geleerd dat er op kruisingen niet wordt ingehaald :') :x

jij gaat je op mij richten in dit topic, ik rijd 80 wanneer ik wil en mág en wanneer ik 60 veiliger vind rijd ik 60
noem me een angsthaas, ik noem het zuinig! :) (op mezelf, m'n tankinhoud, m'n koekblikje en de medemens.. behalve dan de hartjes van de zakenpikkies en de rest van de stressballen, maargoed :z )

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:38

kazary schreef:
Dan heb je een brave rustig paad. Genoeg paarden die het angstig vinden een vrachtwagen in de trailer. Geef iets gas bij en je bent er van af.

Dus als je 75 rijd ben je niet bang maar rij je 80 dan wel?
Die 5 km merk je niet. De vraag is niet of je 180 wilt gaan rijden :)

Maakt geen verschil, maar voor mensen achter me vaak wel 8n dan heb ik geen aanhanger achter me), dan gaan ze massaal inhalen terwijl het niet kan en snijden me af, joepie...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:41

op een kruising haal je niet in nee. Waar staat dan dat iemand dat wel doet?

Als ik een tractor in haal is dat niet om over 10 meter alweer af te draaien, maar er zijn ook landweggetjes van 5 km lang. Dan is hij niet voorbij als je bij de oprit afdraait hoor.

Nee, jij richt je op mijn berichten en dan krijg je antwoord terug.
Ik wens je nog veel succes met 60 rijden op wegen waar 80 gewoon veilig kan (nee nogmaals niet de wegen met fietsers op de baan enzo) dan kun je nog veel kennis maken met stressballen, ook al hebben ze geen stress, maar dat geloof je toch niet.

adil, klopt, voor andere maakt het wel uit. Klopt. Als het voor jou niet uitmaakt, waarom rij je dan niet gewoon met het verkeer mee? Waarom net wat anders doen dan de rest.
Je hebt allemaal geleerd met lessen met de stroom mee te rijden, waarom dan niet meer als je zelf rijdt?
En die laatste vraag is algemeen. Ik snap dat echt niet.
Ik ben geen snelheidsmaniac (anders had ik wel meer bekeuringen) maar ik rij wel met het verkeer mee.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:46

kazary schreef:
adil, klopt, voor andere maakt het wel uit. Klopt. Als het voor jou niet uitmaakt, waarom rij je dan niet gewoon met het verkeer mee? Waarom net wat anders doen dan de rest.
Je hebt allemaal geleerd met lessen met de stroom mee te rijden, waarom dan niet meer als je zelf rijdt?
En die laatste vraag is algemeen. Ik snap dat echt niet.
Ik ben geen snelheidsmaniac (anders had ik wel meer bekeuringen) maar ik rij wel met het verkeer mee.

Daarom:

Citaat:
Ik heb een tijd terug een heel erg zwaar auto-ongeluk gehad. De eerste paar weken was het allemaal een beetje onwennig en ik ben dus ook met rustig weer iets langzamer gereden. Daar mag je ook rustig begrip voor opbrengen...Ik snap dat je dit niet kunt ruiken, maar denk er eens aan bij de volgende keer dat iemand onder de max. snelheid rijdt...

Door dat ongeluk ben ik heel erg anders gaan rijden eb heb een veel beter inzicht gekregen. Ik hoop dat niet iedereen dit op deze manier moet leren, maar het heeft mij persoonlijk veel gebracht (niet dat ik daarvoor onvoorzichtig reed, maar wel met een andere mentaliteit).

Maareh, omdat ik 75 rij i.p.v. 80 rij ik niet met de stroom mee? Ik heb nog noooooit zo'n onzin gehoord! Als ik op die weg 30 zou gaan rijden, dan rij ik niet met de stroom mee...!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:49

Ja ik had gelezen daarom, maar je schrijft ook dat 5 km harder jou niet uit zou maken.

Dan geloof je het niet. :D
Precies de reden van de nieuwe regeling van 1 mei voor de aanhangers. Zodat ze eindelijk eens met de stroom mee rijden ipv net daar onder.
Ik heb het zelf niet verzonnen hoor, mocht je dat bedenken :D
Dus er zijn héél wat meer mensen die het toch onveilig vonden dat mensen op de snelweg maar 75 met de aanhanger kachelde. Zo erg, dat ze er de wet voor hebben aangepast. :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:52

kazary schreef:
Ja ik had gelezen daarom, maar je schrijft ook dat 5 km harder jou niet uit zou maken.

Dan geloof je het niet. :D
Precies de reden van de nieuwe regeling van 1 mei voor de aanhangers. Zodat ze eindelijk eens met de stroom mee rijden ipv net daar onder.
Ik heb het zelf niet verzonnen hoor, mocht je dat bedenken :D
Dus er zijn héél wat meer mensen die het toch onveilig vonden dat mensen op de snelweg maar 75 met de aanhanger kachelde. Zo erg, dat ze er de wet voor hebben aangepast. :D

Sorry hoor, maar ik laat me gewoon niet opjagen door een of andere idioot die meent boven de wet te staan...We hadden het toch over de situatie wat ik idioot vond, het 75 rijden waar je 80 mag en dan massaal ingehaald en afgesneden worden) Daar is dus echt geen wet voor...

Wil je misschien even de regel van 1 mei voor aanhangers erbij halen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:54

kazary schreef:

Ik rijd bijv. 80 waar ik 100 mag in Duitsland, dat bedoelde ik

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:55

Per 1 mei mogen aanhangers op de snelweg 90. That's all. :)

Als je masaal ingehaald wordt en niet door 1 roekeloze gast, kun je misschien ook bedenken dat op die weg 80 gewoon een veilige snelheid is. :)

Over duitse wegen weet ik niets. geen idee waneer die vinden dat 100 wel kan bij welk soort weg.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:59

kazary schreef:
Per 1 mei mogen aanhangers op de snelweg 90. That's all. :)

Als je masaal ingehaald wordt en niet door 1 roekeloze gast, kun je misschien ook bedenken dat op die weg 80 gewoon een veilige snelheid is. :)

Over duitse wegen weet ik niets. geen idee waneer die vinden dat 100 wel kan bij welk soort weg.

Dat het mag wil niet zeggen dat het moet ;)

Je mag altijd 100 rijden op de provinciale wegen in Duitsland tenzij iets ander wordt aangegeven...

Massaal is overdreven, maar ja, je wortd wel ingehaald omdat je een tikkeltje langzamer rijdt dan toegestaan, vooral in Nederland. Iedereen heeft het druk...

Ik moet elke maandag naar stage via een lang stuk waar je 60 mag....als ik die 60 rij wordt ik ook massaal ingehaald? Ligt dat aan mij? Nee, dat ligt aan idioten die denken boven de wet te staan...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:02

kazary schreef:
Als ze uit economisch belang wat deden verlaagde ze de snelheid wel, kunnen ze meer mensen flitsen en zo de staatskas spekken.
Alleen maar veiligheid HC, meer niet. Een goede doorstroming geeft veiligheid. Er tussen zitten tutteren niet.
En ik heb het gewoon over de snelweg, niet over een landweggetje waar je 80 mag maar je gelanceerd wordt door de boomwortels.

Als iedereen maar 30 zou mogen op de snelweg, dan heb je ook een constante doorstroming.
Bovendien heb je dan meer overzicht, een kortere remweg, een nog betere controle over je voertuig en veel minder ernstige gevolgen bij een aanrijding.

Wat jij bedoelt, is dat grote snelheidsverschillen tussen weggebruikers extra risico meebrengen.
Die snelheidsverschillen moeten dus zoveel mogelijk beperkt worden, maar dat betekent niet dat iedereen zijn snelheid daarom moet aanpassen aan de snelsten.
Integendeel. Als de snelste weggebruikers hun snelheid aanpassen aan de langzameren, dan is
1: Het grote snelheidsverschil opgelost, en
2: De totale snelheid verlaagd, en dus ook de kans op eventuele ongelukken en de gevolgen daarvan.

Dát is wat ze zouden moeten doen als alleen de veiligheid een rol speelt.
Al de rest is een concessie aan die veiligheid, mede vanwege economische belangen. Tijd die mensen op de weg doorbrengen, kunnen ze niet gebruiken om productief te zijn.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:20

Ja als iedereen 30 zou mogen klopt dat. Maar het is nu eenmaal zo dat vrachtwagens 80 mogen en dat doen ze dan ook. En dan is het voor hen niet erg fijn als daat een tutteraar tussen zit met 75. En dat kan ik echt wel begrijpen. 80 is op de snelweg gewoon niet te hard.

adil, nee het moet niet, maar hopelijk opent het wel bij mensen de ogen dat met het verkeer mee rijden gewenst is. En dat is op de snelweg 80, geen 75.
Een wet veranderen ze niet zomaar voor de lol.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:23

oomens schreef:
Tijd die mensen op de weg doorbrengen, kunnen ze niet gebruiken om productief te zijn.

Weet je hoe Néderlands deze zin is Oomens ;)

´Tijd = geld'.

Dat is een heel bepaalde en eenzijdige manier van leven.

Je kan ook ontspannen genieten van je reis, wat dan kwalitijd (bb) is :D
Draai het leven om productiviteit, geld of.... kwalitijd?

Tijd is leven en daar moet je van genieten want je weet niet hoeveel tijd je hébt om van te genieten. Optimaliseer daarom jouw kwalitijd. Kwalitijd léven is direct effectief leven. Geld verdienen is hoop op kwalitijd en je brengt er eerst een groot deel van naar de overheid.
Moet je reizen? Maak die tijd dan het leven waard.
Haast = verloren tijd :)*
Tijd = tijd van leven *\o/*

hc

kazary

Re: politie wordt steeds vindingrijker...je bent gewaarschuwd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:27

Waarom ga jij niet overal te paard heen HC? Dat is pas tijd van leven :D

KZ

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:29

kazary schreef:
Een wet veranderen ze niet zomaar voor de lol.

Nee, voor de centen.
Als het voor de veiligheid en doorstroming zou zijn werd het 30.
Zou ook meer kans op kwalitijd van reizen geven. Het probleem voor de overheid is dan daling van productiviteit = minder belasting.
Sneller rijden is ook meer brandstofverbruik = meer accijns.

´Jullie´ worden gepiepeld met dat ´veiligheid´-argument.
Maak je niet zo druk, geniet gewoon van het léven. Zoveel tijd heb je niet en als je sneller rijdt meer kans op minder en als je dat nog met gestresste haast doet ook verspil je tijd. Zónde.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:31

kazary schreef:
Waarom ga jij niet overal te paard heen HC? Dat is pas tijd van leven :D

Ik doe mijn best. Ligt een verzoek van me bij de burgermeester om op de bewaakte gemeentelijke parkeerplaats een stukje voor paarden af te zetten :D

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:32

Wie zegt dat ik niet geniet? Dat is een aaname die jij maakt.
Meer brandstof gebruik tussen 75 en 80? Zal het met mijn gasbak echt niet merken hoor. :)
Jij kijkt wel iets te zwart tegen Nederland aan hoor. Als ze geld willen verdienen verhogen ze de snelheid niet, maar verlagen ze hem juist in de hoop meer te kunnen flitsen.

Maar deze snelhiedsmaniac gaat de snelweg maar weer eens onveilig maken :D

haha, dat vind ik wel gaaf. :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:15

:D tot nu toe heeft kazary weer het laatste woord

pfoe wanneer de maximumsnelheid verhoogd wordt tot 90 voor vrachtwagens, dan moet ik met mijn trailertje waarschijnlijk op mijn snelheidsmeter 100 rijden om met de stroom mee te kunnen vloeien |( Vrees dat mijn autotje dan uitelkaar rammelt. :o Ik ben voor het verlagen van de snelheid van vrachtwagens naar 70 dan kan ik tenminste gewoon 80 rijden :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:23

Dinopino schreef:
pfoe wanneer de maximumsnelheid verhoogd wordt tot 90 voor vrachtwagens, dan moet ik met mijn trailertje waarschijnlijk op mijn snelheidsmeter 100 rijden om met de stroom mee te kunnen vloeien |( Vrees dat mijn autotje dan uitelkaar rammelt. :o Ik ben voor het verlagen van de snelheid van vrachtwagens naar 70 dan kan ik tenminste gewoon 80 rijden :D

:)*

Veiliger, minder ergernis, minder brandstof, minder uitstoot.
Oh en minder files, want hoe sneller gereden wordt, hoe eerder gestopt moet worden en hoe minder tijd aan de voorzijde om ´op te lossen´.
Ook passen er bij lagere snelheid meer autos op de weg, want de remweg wordt toenemend korter.
Enneh, bij minder ongevallen door lagere snelheden, kortere remwegen ook minder opstoppingen.

Meer doorstroming? Omláág die snelheid.

hc

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:54

Ik ben het zeker met je eens HC.
Ik denk dat veel mensen het verkeer ernstig onderschatten. Ik erger mij soms ook aan de zogenaamde zondagsrijders, maar ik erger mij nog meer aan de mensen die bumperkleven, alleen links rijden, veel te snel rijden en asociaal en gevaarlijk gedrag vertonen. Ik hou er ook van om de maximum snelheid te rijden en als het kan ietsjes eroverheen te gaan. Maar ik ben mij degelijk bewust van de gevaren, en doe het alleen als het daadwerkelijk kan!

Ik moet zeggen dat ik sinds ik training krijg waarbij ik de maximale snelheid mag negeren en andere regels mag overtreden, nog bewuster ben geworden van de gevaren van het overschreiden van de max snelheid.... Zoals HC al zei, motorvoertuigen zijn soms net wapens..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:28

Melissa schreef:
Ik moet zeggen dat ik sinds ik training krijg waarbij ik de maximale snelheid mag negeren en andere regels mag overtreden, nog bewuster ben geworden van de gevaren van het overschreiden van de max snelheid....

Ik heb 25 jaar wedstrijdervaring en mag met voertuigen met snelheidsontheffing rijden. Dat doet je beseffen hoe groot de risicos zijn.
Ik weet ook uit ruime ervaring wat de schade kan zijn die ontstaat bij een ongeluk.
Hoe sneller hoe onveiliger en wel in relatie met het kwadraat van de snelheid.

Het is érg jammer dat op dit topic, gelukkig maar door enkelen, keer op keer blijk wordt gegeven van onbegrip over dat máximum alleen een grens aangeeft, geen richtlijn is en helemáál geen minimum.
De actie het kan ook een beetje minder was top. Helaas niet breed begrepen.
Dát zou een goed eductief doel zijn i.c.m. een verlaging van de max. sneheid.
Tot die tijd: flitsen maar!

Citaat:
Zoals HC al zei, motorvoertuigen zijn soms net wapens..

Autos zijn ´Onveilig met elke snelheid´ en ´Snelheid doodt´.

hc