Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

kazary schreef:Dat kan dat het jou niet boeit als ze in je trailer hangen. Dat mag.
Ik doe het mijn paard niet aan, die staat dan heel onrustig.
kazary schreef:Ik haal die trekker op een veilig punt dan wel in. Ben niet iemand die maar net net in gaat halen, maar als er plek is blijf ik er niet achter zitten.
kazary schreef:Ja mensen die daardoor gevaarlijk situtaies maken mogen gestraft worden, klopt.
Bumper kleven heb ik een gruwelijke hekel aan. Maar als mensen het uitlokken mag dat OOK aangepakt worden. Niet alleen de bumper klever.
kazary schreef:Overigens zit ik zelf nooit opgenaait achter het stuur, rij ook op tijd weg ben overal 10 min. te vroeg (en nee niet omdat ik te hard rij)
Maar toch vind ik (ja lees vind ik, dus mijn gedachte erover) het mutserig als mensen geen 80 rijden op een weg waar dat gewoon veilig kan met normaal weer.
kazary schreef:En op de snelweg vind ik het erg mutterig om geen echte 80 km te rijden. Last heb ik er echt niet van, ik haal wel in, gaat daar altijd wel veilig. Maar zeker met een paard bij je geef je alleen maar onrust in je eigen combinatie.

kazary schreef:ja, dan rij je 80. wat is dan jou probleem?
Waar ik het in mijn eerste post al over had is mensen die geen! 80 rijden op de snelweg. Het verkeer dus ophouden.
Ik heb geen probleem, maar de vrachtwagens met een inhaal verbod wel. Mag ik daar ook aan denken of alleen aan mijn eigen ik?
En omdat je pas 3 weken je rijbewijs hebt vind je die poepkar misschien eng om in te halen, je komt er ook wel achter dat het wel mee valt.
Maar dat jij daar achter hangt ook prima, maar ik haal wel in en dat blijkt ongeveer verboden.

(op mezelf, m'n tankinhoud, m'n koekblikje en de medemens.. behalve dan de hartjes van de zakenpikkies en de rest van de stressballen, maargoed
) kazary schreef:Dan heb je een brave rustig paad. Genoeg paarden die het angstig vinden een vrachtwagen in de trailer. Geef iets gas bij en je bent er van af.
Dus als je 75 rijd ben je niet bang maar rij je 80 dan wel?
Die 5 km merk je niet. De vraag is niet of je 180 wilt gaan rijden

kazary schreef:adil, klopt, voor andere maakt het wel uit. Klopt. Als het voor jou niet uitmaakt, waarom rij je dan niet gewoon met het verkeer mee? Waarom net wat anders doen dan de rest.
Je hebt allemaal geleerd met lessen met de stroom mee te rijden, waarom dan niet meer als je zelf rijdt?
En die laatste vraag is algemeen. Ik snap dat echt niet.
Ik ben geen snelheidsmaniac (anders had ik wel meer bekeuringen) maar ik rij wel met het verkeer mee.
Citaat:Ik heb een tijd terug een heel erg zwaar auto-ongeluk gehad. De eerste paar weken was het allemaal een beetje onwennig en ik ben dus ook met rustig weer iets langzamer gereden. Daar mag je ook rustig begrip voor opbrengen...Ik snap dat je dit niet kunt ruiken, maar denk er eens aan bij de volgende keer dat iemand onder de max. snelheid rijdt...

kazary schreef:Ja ik had gelezen daarom, maar je schrijft ook dat 5 km harder jou niet uit zou maken.
Dan geloof je het niet.
Precies de reden van de nieuwe regeling van 1 mei voor de aanhangers. Zodat ze eindelijk eens met de stroom mee rijden ipv net daar onder.
Ik heb het zelf niet verzonnen hoor, mocht je dat bedenken
Dus er zijn héél wat meer mensen die het toch onveilig vonden dat mensen op de snelweg maar 75 met de aanhanger kachelde. Zo erg, dat ze er de wet voor hebben aangepast.

kazary schreef:Per 1 mei mogen aanhangers op de snelweg 90. That's all.
Als je masaal ingehaald wordt en niet door 1 roekeloze gast, kun je misschien ook bedenken dat op die weg 80 gewoon een veilige snelheid is.
Over duitse wegen weet ik niets. geen idee waneer die vinden dat 100 wel kan bij welk soort weg.
kazary schreef:Als ze uit economisch belang wat deden verlaagde ze de snelheid wel, kunnen ze meer mensen flitsen en zo de staatskas spekken.
Alleen maar veiligheid HC, meer niet. Een goede doorstroming geeft veiligheid. Er tussen zitten tutteren niet.
En ik heb het gewoon over de snelweg, niet over een landweggetje waar je 80 mag maar je gelanceerd wordt door de boomwortels.

oomens schreef:Tijd die mensen op de weg doorbrengen, kunnen ze niet gebruiken om productief te zijn.

kazary schreef:Een wet veranderen ze niet zomaar voor de lol.

tot nu toe heeft kazary weer het laatste woord
Vrees dat mijn autotje dan uitelkaar rammelt.
Ik ben voor het verlagen van de snelheid van vrachtwagens naar 70 dan kan ik tenminste gewoon 80 rijden
Dinopino schreef:pfoe wanneer de maximumsnelheid verhoogd wordt tot 90 voor vrachtwagens, dan moet ik met mijn trailertje waarschijnlijk op mijn snelheidsmeter 100 rijden om met de stroom mee te kunnen vloeienVrees dat mijn autotje dan uitelkaar rammelt.
Ik ben voor het verlagen van de snelheid van vrachtwagens naar 70 dan kan ik tenminste gewoon 80 rijden
Melissa schreef:Ik moet zeggen dat ik sinds ik training krijg waarbij ik de maximale snelheid mag negeren en andere regels mag overtreden, nog bewuster ben geworden van de gevaren van het overschreiden van de max snelheid....
Citaat:Zoals HC al zei, motorvoertuigen zijn soms net wapens..