Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:58

Haha zo leer je het wel :P

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:59

joke20 schreef:
Haha zo leer je het wel :P

whaha ja, ook echt 5 keer zelfde rondje door wijk gereden voor het terugschakelen.. :Z
maar kan het nu wel

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:58

Ik meld me ook maar, ik word volgende week 18 en dan ga ik ook lessen, zullen veel hilarische verhalen worden :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:42

Ik heb om 11 uur mijn 3e les. Nog spierpijn in mijn armen en gas geef been van gisteren. :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:00

Is dat niet vermoeiend Paula, zo vaak achter elkaar rijles?

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:39

Hah ik heb wel eens last van mijn linker been tijdens t rijden, als je tijden lang je koppeling in moet trappen omdat je aan het file rijden bent oid, gaat mn enkel/voet gewoon trillen na een tijdje, aangezien je m echt max ingetrapt moet hebben de hele tijd. Doe me stoel nu steeds ietsjes extra naar voren, kost t minder kracht. Voel me dan af en toe net een oud vrouwtje :Y)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:12

Ja ik vind het heel erg vermoeiend, maar doordat ik nog niet zo hoef te kijken valt het nog wat mee. En ik denk niet dat het verschil maakt of ik nou vaak achter elkaar les heb of niet. Een 10-daagse cursus heb ik ook niet gedaan omdat ik dat nooit vol zou houden.
Ja mijn been gaat ook altijd tekeer op de koppeling, maar dat heb ik sowieso al heel snel.

Vandaag heerlijk gereden, lekker gekletst vooral eigenlijk. :+ 'T gaat echt met sprongen vooruit voor m'n gevoel en vandaag kreeg ik dat ook wel te horen. Theorieboeken gehad dus die ga ik dit weekend maar doorlezen.
Maandag weer les. :) En vanmiddag weer lekker op de tractor crossen. Vind toch dat dat heel veel van elkaar weg heeft.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:32

Lekker hoor !!
Ik heb ook ontzettend zin om te rijden aangezien het de vorige keer best goed ging. Dan wil ik de volgende dag meteen weer en t dan nog beter doen ! Zit je net op eht randje van leren en het kunnen. Wil het dan zo snel mogelijk echt kunnen. Maargoed, nog even wachten op dinsdag, dan heb ik weer een uurtje les.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:43

Ja inderdaad, van mijn part had ik vanmiddag al weer les. :D

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:50

Bij mij is 2-3 lessen geleden het "knopje" zo'n beetje omgegaan. Lukt alles erg goed, mijn instructeur hoeft ook nauwelijks nog aanwijzingen te geven, hoogstens over hoe ik het wat makkelijker voor mezelf zou kunnen doen. Fileparkeren gaat vooraal vet goed. Hij vond dat ikl maar zo snel mogelijk af moest rijden (hij was even vergeten dat dat 16 april is :P) Dus Ik ben wel blij.
Heb ook wel eens erg last van mijn been bij stoplichten die lang op rood staan ofzo, maar dan zet ik hem gewoon even in zijn vrij.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:31

Had net weer les, gign best oged, alleen neem ik met het over me schouder kijken de auto vaak mee (met rijstrook verwisselen )omdat ik al zie dat het vrij is :\
beetje irritant, mag het me nu gaan afleren :P

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:04

*meldt zich*

Heb nu ongeveer 15 lessen gehad.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:50

en gaat het een beetje goed :) ?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:08

Ik meld me ook! Ik heb aankomende dinsdag mijn eerste rijles! :D
Heb er echt heel veel zin in, ben al 1,5 maand 18 dus ik wacht al een tijdje, er was een wachtlijst namelijk bij deze rijschool.
Maarja, nu gaat het echt gebeuren. :D

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:57

alvast succes pasamba maar dat zal wel goed komen ,
ik heb vanmiddag ook weer rijles ( de 6e x alweer)
het gaat opzich best goed ben benieuwd wat er vandaag weer gaat gebeuren :P

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:47

Wat moet jij nu doen tijdens het rijden I_love_you?

@Pasamba; leuk zeg dat je dan 'eindelijk' kunt beginnen. :D Hoeveel lessen krijg je per week?

Ik heb gisteren mijn theorieboek gehad en meteen maar even doorgelezen. Maakt een hoop duidelijk moet ik zeggen, leuk. :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:48

succes met rijden iedereen!

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:52

@ Paula , uhm sturen , gas geven ,remmen , schakelen we zijn nu heel erg bezig geweest ,met kijken tijdens schakelen en afslaan enzo. Ook hebben we achteruit inparkeren geoefend en aan de kant parkeren.

Ik vond het vandaag alleen erg lastig op rotondes wou paar x binnenkant nemen ipv buiten , en als ik naar 2 heb geschakelt en nog niet genoeg afgeremd heb vergeet ik wel is de koppeling los te laten ,

maar ondanks dat vond hy het super gaan met 6 lessen dus ik ben heel erg blij.

Wat moet jij nu allemaal doen al want jij heb ook al wat lessen achter de rug toch ?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:56

Ik heb er 3 gehad nu. Ik weet eigenlijk niet wat we precies aan het oefenen zijn maar volgens mij is het nu meer de auto onder controle houden. Dus goed schakelen, remmen, gas geven, knipperlicht niet vergeten. Maar dat heb ik wel redelijk onder de knie geloof ik. (alhoewel ik soms het idee heb dat mijn instructeur de koppeling vaak mee helpt opkomen want dan ben ik hem ineens 'kwijt' :)) ). Ja inderdaad, ik moet er ook echt aan denken dat ik voor de bocht/rotonde de koppeling al weer in zijn 2 heb op laten komen. Laatste les vloog ik nog in z'n 4 een afslag om. := Volgende lessen gaan we denk ik echt met kijken starten, aangezien ik daar de theorie van moest bestuderen.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:09

haha dat gevoel heb ik ook nog wel is dat hy de koppeling gebruikt , dan ben ik al een stuk hoger en zit koppeling nog beneden haha := Kijken vind ik nog het moeilijkste op rustige plekken gaat het wel maar soms moet je zoveel tegelijk doen dat ik het kijken het eerst vergeet , maar ach we komen er wel ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:20

Moet je dan ook al echt kijken van; 'binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek?' Of gewoon links en rechts? Ik doe het meestal maar een beetje op geluk, zie het in de gauwigheid meestal niet. :=

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:23

meld me ook hier maar is.

heb nou 19 lessen gehad en mijn ttt is 9 april en het afrijde is ook aangevraagd.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:26

ja we proberen het wel iig , niet dat ik het bij elke afslag al helemaal door heb dan kijk ik alleen snel naar links bijv , maar we zijn er wel mee bezig, vorige les zijn we begonnen met achteruitkijkspiegel en links en rechts kijken , en vandaag en volgende keer pakken we binnen , buiten en de dode hoek mee.

Het moet gewoon allemaal automatischme worden volgens mij.

@ Priamos ; leuk dat je er ook bent ; hoe gaat het rijden bij jou vooral en wat vind je moeilijk ? is wel leuk iemand die al meer lessen heeft gehad haha.

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:38

@ i love you: Bij mij gaat het rijden goed. alleen vergeet ik heel af en toe de nacontrole als ik afsla. maar dat doe ik de ene keer wel en andere keer weer niet.

verder heeft mijn rij instructeur weinig aan mij alleen dat ie zegt links of recht en dat gewoon stom zitten te kletsen door het navigatie systeem heen zodat ik niet meer hoor welke kant ik op moet.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:42

Oke beter dan toch , jij lest dus wel met tomtom ga je daar dan ook mee afrijden ofniet?

Wij doen namenlijk niks met de navigatie , hij heeft het wel maar als het niet verplicht is gebruiken we het niet.