Typisch audi rijders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:32

^
Kan inderdaad niet, maar je hebt de wet volgen en de wet volgen...

Kijk, 140 km/h rijdt iedereen wel eens als het rustig op de snelweg is en dan volg je de wet niet.
Maar onnodig links rijden met 100 km/h valt ook onder het kopje niet de wet volgen, maar staat echt wel VEEL hoger op mijn ergenissenlijstje!!

Of de 'ergernissen top 10' zoals ze dat altijd zo mooi bij Wegmisbruikers zeggen :')

En voor onze echte PK gekken: [HK] Wij stoppen niet bij 1 pk! O:) :):)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:32

Jeszica schreef:
diega schreef:
Wel heb ik een gruwelijke hekel aan mensen die voordurend links hangen omdat ze 1 km per uur harder rijden dan de mensen die rechts rijden, helemaal trots zijn dat ze wel 121 km per uur rijden, die moeten echt opzouten naar rechts.

En dat vind ik dus asociaal! Als ik met 121 km per uur een auto in wil halen dan is dat mijn goed recht... Ik heb dan ook echt de neiging dat als er zo'n aso bak achter me zit te drukken expres nog wat langer links te blijven rijden. Je bent echt niet beter omdat jij een duurdere auto rijdt dan ik in m'n goedkope matiz. Ik mag inhalen waar ik wil, en als het je niet zint dat je dan af moet remmen omdat ik me aan de snelheden houd, ga dan maar lekker in duitsland rijden waar je wel harder dan 120 mag....

Maar rij je wel echt 121km/u? Veel mensen vergeten dat er een afwijking zit in hun km teller. Soms wel 10%! Meestal geeft de teller meer aan dan de werkelijke snelheid.
Dus je denkt dat je 121 rijdt maar in werkelijkheid rij je slechts 108...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:38

Petulan schreef:
^

Kijk, 140 km/h rijdt iedereen wel eens als het rustig op de snelweg is en dan volg je de wet niet.
Maar onnodig links rijden met 100 km/h valt ook onder het kopje niet de wet volgen, maar staat echt wel VEEL hoger op mijn ergenissenlijstje!!

Ik rij nooit 140 km/h, zelf niet als ik alleen rijd op de snelweg. Maare, omdat het ene hoger op jouw ergernissenlijstje staat maakt het nog niet meer verboden dan het ander hoor. Je hoort je gewoon aan de regels te houden, niet links rijden met 100km/h maar ook geen 140 rijden, nooit.

Maar als je de regels toch overtreed verspeel je imo het recht om te klagen over een ander die ook de wet niet volgt. Wat maakt jou beter dan die ander?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:12

Niwla schreef:
Ik heb dit soort ervaringen meer met BMW-rijders eigenlijk :=

Ja, ik ook. Maar het schijnt dat het type BMW-rijders tegenwoordig in een Audi rijdt...

(hoezo in een hokje stoppen :+ )

_janet_

Re: Typisch audi rijders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:14

regels zijn er toch om te overtreden :+ :P

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:28

_janet_ schreef:
regels zijn er toch om te overtreden :+ :P

Dus geen probleem met iemand die 70 rijd op de linkderstrook op de snelweg ;) ?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:29

was maar een grapje hoor.:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:56

Petulan schreef:
Ik vind mensen die voor de lol met mistlampen aanrijden echt kneuzen, sorry :P

Ik dus ook, vraag me elke keer weer af waar ze met hun verstand gezeten hebben op jet moment dat ze examen hebben gedaan, kan het ook nooit even laten om bij het passeren éven te kijken wat voor leeghoofd daar dan achter het stuur zou moeten zitten echt slim kan het nooit zijn.
Maar goed ook dat ze dr op bekeuren. En wat dacht je van die mensen die drie dagen later na de zgn MIST nóg hun mistlamp aan hebben staan :? Diekijken dus ook nooit naar hun combiklok dan moet ej toch niet echt de slimste zijn..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:58

als ik iemand tegen kom met de mistlampen aan (als het donker is) dan kan ik het niet laten om even het grote licht aan te doen als we elkaar passeren.
Ik vind het erg irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:00

O ik ben nog erger...Ga inhalen en lekker voor ze rijden en trek dan ook even rustig mn mistachterlicht uit.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:05

Ik heb het erover als ik ze tegemoet rij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:09

O ik dacht al :)) Hoe kunnen ze dit nu zien als je ze aan het inhalen bent

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:10

Chiqa schreef:
Sterre schreef:
Don´t tell me ; de vorige auto van mijn man had 380 pk en als je daar mee aan kwam rijden ging iedereen vanzelf aan de kant.

Ligt eraan in wat voor soort auto die PK's liggen :D

In de juiste (zo´n rooie) ;) . (Heeft trouwens 400 pk, heb het vanavond even nagevraagd :o .)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:22

Chiqa schreef:
O ik ben nog erger...Ga inhalen en lekker voor ze rijden en trek dan ook even rustig mn mistachterlicht uit.

Ik rij er vlak achter en steek m'n grootlichten even aan. Slimmerds hebben het meestal nog door :)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:25

BraveSpots schreef:
Petulan schreef:
^

Ik rij nooit 140 km/h, zelf niet als ik alleen rijd op de snelweg. Maare, omdat het ene hoger op jouw ergernissenlijstje staat maakt het nog niet meer verboden dan het ander hoor. Je hoort je gewoon aan de regels te houden, niet links rijden met 100km/h maar ook geen 140 rijden, nooit.

Maar als je de regels toch overtreed verspeel je imo het recht om te klagen over een ander die ook de wet niet volgt. Wat maakt jou beter dan die ander?

Omdat het egoïstisch is om express links te blijven rijden, het is niet omdat jij niet gehaast bent dat iemand anders niet gehaast kan zijn.
Weet jij veel, die persoon kan zelfs een goede reden hebben om gehaast te zijn.

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:02

Ik meng me ook even. Ik rijd BMW, een snelle BMW, maar ik rijd wel netjes. Op de snelweg rijd ik 120, niet meer, niet minder. Waar ik me wel aan erger is, dat als ik aan het inhalen ben met 120 km/u, er een of andere zakenman met een noodvaart op me af komt gereden en in mijn kont gaat liggen duwen. Ok, ik heb je gezien en ik ga zo snel mogelijk naar rechts, daar is al dat uiterlijk vertoon niet voor nodig.

Bovendien ben ik ook van mening, dat je het jezelf aandoet als je moet haasten. Dan moet je maar op tijd met een ruime marge vertrekken......

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:33

Sin schreef:
Omdat het egoïstisch is om express links te blijven rijden, het is niet omdat jij niet gehaast bent dat iemand anders niet gehaast kan zijn.
Weet jij veel, die persoon kan zelfs een goede reden hebben om gehaast te zijn.

Als je gehaast bent moet je vroeger vertrekken, zo moeilijk te bedenken is dat niet. En je gaat me niet vertellen dat iedereen tegenwoordig zo gehaast is om een noodgeval iod (want dan is het begrijpelijk natuurlijk).

Ik rijd trouwens nooit onnodig links, dat vind ik veel en veel te gevaarlijk. Wat ik niet snap is niet mensen gigantisch veel klagen over traagrijders en linksrijders terwijl ze zelf ook de wet overtreden en dus niet meer of minder fout zijn dan die ander.
Hou je toch gewoon aan de regels, rij niet onnodig links of traag, maar rij ook niet te vlug, zo lastig is dat toch niet??

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:51

Sin schreef:
't is waar :)
"kijk naar mij, ik had geld voor mistlichten" :D
Ik ga er voor rijden met mijn achter mistlicht aan. Sorry staat mijn mistlicht achter aan? OOOOH zou kunnen :o?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:16

MissyTara schreef:
Bovendien ben ik ook van mening, dat je het jezelf aandoet als je moet haasten. Dan moet je maar op tijd met een ruime marge vertrekken......

Nou ja, dat is maar net hoe je het bekijkt :+ .
Ik ben in principe minimaal 6 uur onderweg. Dan kan ik redelijk doorrijden, heb ik geen files en stop misschien 1 x voor het toilet en een coffee to go (5-10 min. pauze).
Heb ik pech (zoals in okt. afgelopen jaar) ben ik 2 x 8 uur onderweg omdat ik zowel heen als ook terug een aantal keer flink in de file stond :O .
Heb ik geluk (en kan ik dus echt bijna de hele weg, totaan de grens met Ned. ;) met 180-200 km/h doorrijden zoals afgelopen jan.), rij ik het in 4 uur, 45 min. :D . (Zeer uitzonderlijk hoor! Is in 20 jr. nu 2 x gelukt.)
Voor mij is het gewoon zaak om die 670 km van mijn woonplaats tot mijn eindpunt in Ned. zo snel mogelijk te rijden; niet omdat ik er persé op een bepaalde tijd moet zijn (mocht dat wel het geval zijn, voor bijv. een bruiloft oid, gaan we een dag eerder rijden ;) ), wel omdat ik die rit gewoon zo snel mogelijk achter de rug wil hebben.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:27

Om maar even in een 9 pagina-oud topic binnen te vallen. :o Ik ken ze ook de typische 'dikke bakken rijders'.. Een tijdje geleden was er een probleem met een klant in het café waar ik destijds werkte, had 'iets' genomen, en had dus een bad trip. Helemaal van de wereld, echt heel eng. Dus wij bellen de ambulance en deze was er al vrij snel, die 'ziekenbroeders' probeerden die man de ziekenwagen in te helpen, hij wou niet dus flink wat gedoe. Maar nu komt het: temidden van deze drukte (lees: tegenstribbelende man, ambulance met blauw zwaailicht, groep van 10 man er om heen) komen er niet één maar twee audi's aan, die zich tot kei dicht achter de ambulance drukken, om vervolgens te gaan toeteren! Éen kakkertje stapte uit om verhaal te gaan halen, maar diegenen die het probeerden uit te leggen werden genegeerd? Uiteindelijk zijn ze saampjes een straat achteruit kunnen rijden. }> Nu zijn zeker niet alle mensen met een Audi zo, maar je hebt helaas sneller de kans dat er een kakker in rond rijd dan een mens dat rekening houdt met de omgeving...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:24

Lara_Silver schreef:
Nu zijn zeker niet alle mensen met een Audi zo, maar je hebt helaas sneller de kans dat er een kakker in rond rijd dan een mens dat rekening houdt met de omgeving...

En waar rijdt je zelf in rond, of althans wat kan jij je verooloven? :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:59

Chiqa schreef:
Lara_Silver schreef:
Nu zijn zeker niet alle mensen met een Audi zo, maar je hebt helaas sneller de kans dat er een kakker in rond rijd dan een mens dat rekening houdt met de omgeving...

En waar rijdt je zelf in rond, of althans wat kan jij je verooloven? :)

Ik ben 17. ;) Maar ik krijg op voorwaarde dat ik er zelf ook voor werk van mijn vader een (kleinere) 4x4, niet echt in het genre audi dus. Zelfs al mocht ik door een wonder het geld hebben voor een audi zou ik er vanaf zien, want ik ken mezelf, als iets snel kan dan ga ik ook snel met alle gevolgen van dien. (zie bv de quad in mijn profiel) Ik denk dat personen die heel hun leven hard hebben moeten werken om een audi te kunnen kopen er anders in rijden dan diegenen waarvoor het vanzelfsprekend is. (op de enkeling na die dan wel arrogant wordt)

edit: typfoutje

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:38

Silvia schreef:
Jeszica schreef:
En dat vind ik dus asociaal! Als ik met 121 km per uur een auto in wil halen dan is dat mijn goed recht... Ik heb dan ook echt de neiging dat als er zo'n aso bak achter me zit te drukken expres nog wat langer links te blijven rijden. Je bent echt niet beter omdat jij een duurdere auto rijdt dan ik in m'n goedkope matiz. Ik mag inhalen waar ik wil, en als het je niet zint dat je dan af moet remmen omdat ik me aan de snelheden houd, ga dan maar lekker in duitsland rijden waar je wel harder dan 120 mag....

Maar rij je wel echt 121km/u? Veel mensen vergeten dat er een afwijking zit in hun km teller. Soms wel 10%! Meestal geeft de teller meer aan dan de werkelijke snelheid.
Dus je denkt dat je 121 rijdt maar in werkelijkheid rij je slechts 108...

Ik weet dat mijn kmteller een afwijking van +/- 10 km heeft en rijdt dus standaard op de snelweg met mijn teller nabij de 130 (dan rijd ik dus om en nabij de 120)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:20

Wij hebben ook een Audi maar ik vind niet dat wij 'kakkers' zijn of geen rekening houden met de andere wegbestuurders.. Dit is nu wat je een vooroordeel noemt :j Je hebt evengoed lastige bestuurders in een andere auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:41

fiekhe schreef:
Wij hebben ook een Audi maar ik vind niet dat wij 'kakkers' zijn of geen rekening houden met de andere wegbestuurders.. Dit is nu wat je een vooroordeel noemt :j Je hebt evengoed lastige bestuurders in een andere auto.

Presies, von dat ook een vrij fundamentloze opmerking van Larazilver.....Maar jij zal dr wel hard vor gewerk hebben dat was volgens mij het verschil :D