heb ik recht op schadevergoeding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:16

marlies85 schreef:
Daphne__ schreef:
zeg maar hoe we dat moeten doen, als je geen auto heb, je 18 kilometer van school af woont en geen geld hebt voor de bus.
ben benieuwd :)

Je ouders hebben nu eenmaal een bepaalde verantwoordig over jou :)
Maar als je ouders geen auto hebben...hoe kan je moeder je dan om de haverklap naar de dokter/ het ziekenhuis brengen?Gezien al je topic's hier op bokt.

Maar als het een keer hard waait en door een rukwind val je van je fiets...dan ga je toch ook niet voor een schadevergoeding aankloppen bij piet paulusma of het KMNI... :+

haha ja allemaal klagen bij piet paulusma. Zeg ik ben helemaal nat geregend en JIJ zei dat de zon zou schijnen ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:18

LDRD schreef:
Onzin.
Het begint gewoon met de gemeente aansprakelijk stellen. Die stuurt het door naar de verzekeraar en de verzekeraar gaat in discussie met de advocaat. Zelden komt zoiets tot een rechtszaak.

Zoals ik begrijp heeft de Ts op nog geen enkele manier info ingewonnen.
En wat als de gemeente de aansprakelijkheid niet wil erkennen?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:19

Dan nog zal de advocaat de slagingskansen afwegen evenals de verzekeraar.

Geloof mij, zoiets komt hoogst hoogst zelden tot een rechtzaak. Daar is het belang niet eens groot genoeg voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:21

Equidea schreef:
Kan me dat inderdaad ook herinneren, nog wel meer eigenlijk waarvan ik dacht oke..?

Heb dr zelf horen zeggen dat ze gewoon een pechvogel is, of je kijkt niet goed uit waar je je begeeft of loopt, dat kan natuurlijk ook nog gezien ze wel erg veel mankeerd of gemankeerd heeft, goed kan gebeuren dat is vervelend maar om hier nu een gemeente op aan te spreken vidn ik echt te ver gaan.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:27

Nou nee Daphne...
Dan zou ik en mijn ouders ook kunnen gaan klagen, want bij ons in de straat strooien ze ook niet!!
Ik denk dat je naar die vergoeding kan fluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:35

Daphne__ schreef:
ik hoop eigenlijk dat ik recht heb op schadevergoeding..
aangezien ik binnenkort mijn fysio zelf moet gaan betalen, en de reiskosten om een taxi te kunnen bellen die me bij school kan afzetten.

Daphne wil je nog even antwoord geven op mn vraag waarom jij als 14 jarig meisje zelf je fysio moet betalen?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:38

Is ze waarschijnlijk te vaak geweest dit jaar.

Anoniem

Re: heb ik recht op schadevergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:39

Het is toch pas begin maart? Okay zou kunnen natuurlijk maar....dan nog hoeft een 14 jarige dat toch niet te betalen ze valt toch onder verantwoording van de polis van dr ouders ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:39

dat is alleen voor mensen die boven de 18 zijn en hun zorgverzekering zelf betalen, daarna krijg je 9 x gratis (of meer of minder ligt aan je verzekering..) en daarna gaat het van je 150 euro eigen risico af, maar dan nog, jij betaald je zorgverzekering niet zelf die word vergoed imo.. correct me if i'm wrong..

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:41

Ow nee ze is indd nog geen 18 :Y) excuse me..overheen gelezen :+

lesilla

Dan nog moeten de ouders het toch betalen, net zoals de zorgverzekering. Dat is toch niet normaal.
Lees wel dat ze 200 euro per maand voor de kranten krijgt maar alsnog. Rare situatie vind ik.

x_Rebecca

Na een trauma kun je het zelfs tot een jaar vergoed krijgen..
Ik heb ook anderhalf jaar bij fysio gelopen en alles vergoed gekregen (omdat ik aan het eind nog maar één keer in de twee weken ging dus zo precies op anderhalf jaar uitkwam. )

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:45

katiavl schreef:
Dan nog moeten de ouders het toch betalen, net zoals de zorgverzekering. Dat is toch niet normaal.
Lees wel dat ze 200 euro per maand voor de kranten krijgt maar alsnog. Rare situatie vind ik.

Het lijkt me niet dat ze nu kranten loopt... :')
Dus dan zal die 200 euro per maand ook wel weg zijn?

Edit: grapje. ik zie net dat ze dat op 19 december gepost heeft....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:48

Als je maar zo weinig behandelingen vergoed krijgt moet je gewoon voor iets meer een aanvullende verzekering afsluiten. Dat kan gewoon als je de klacht al hebt.
Wat je verder kan proberen is of je een vervoersindicatie in het kader van de WMO hebt. Dit kan je bij de gemeente aanvragen. Die kan veel beter dan wij beoordelen of je alle opties van vervoer volledig benut hebt en of je verdere hulp nodig hebt.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:53

Nikka schreef:
Als je maar zo weinig behandelingen vergoed krijgt moet je gewoon voor iets meer een aanvullende verzekering afsluiten. Dat kan gewoon als je de klacht al hebt.
Wat je verder kan proberen is of je een vervoersindicatie in het kader van de WMO hebt. Dit kan je bij de gemeente aanvragen. Die kan veel beter dan wij beoordelen of je alle opties van vervoer volledig benut hebt en of je verdere hulp nodig hebt.

Die WMO is wel een goede, misschien wordt wel een eigen bijdrage gevraagd. Ironisch genoeg moet je daarvoor wel bij de gemeente zijn. Als dat dezelfde is als die niet gestrooid heeft kun je het misschien op een akkoordje gooien?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:16

Sterker nog, kinderen onder de 18 zijn gratis meeverzekerd met het pakket van de ouders ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:34

ik zal morgenavond ofzo, weer reageren.
heb daar nu heel weinig zin in.. (ouders gaan scheiden, en mijn vader heeft alles al ingepakt..)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:46

Dat zei je 21 december ook al...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:05

kan ik er wat aan doen dat ze het toen toch niet hebben gedaan!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:38

Helaas bestaan er geen pilletjes tegen chronische aandachtzoekerij :(:)

Heb net even wat topics doorgespit van TS en raad iedereen die dit verhaal nog gelooft aan hetzelfde te doen.. 'Interessant' topic

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:44

Mocht het waar zijn, wees blij dat ze het doorzetten het geeft zoveel rust uiteindelijk.
Dat zal je nu misschien niet beseffen maar je bent veel beter af met 2 gescheiden ouders dan ouders die ruzie maken en elkaar door het huis meppen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:46

Vanillia schreef:

Heb net even wat topics doorgespit van TS en raad iedereen die dit verhaal nog gelooft aan hetzelfde te doen.. 'Interessant' topic

Ik wilde het niet als eerste zeggen (hoe laf :') ) maar het viel mij ook al op.

Overigens wordt er volgens mij nooit gestrooid waar voetgangers lopen toch? Gewoon voorzichtig zijn, en als je valt gewoon pech

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:51

MarcoBorsato schreef:
Vanillia schreef:

Ik wilde het niet als eerste zeggen (hoe laf :') ) maar het viel mij ook al op.

en neem even een kijkje Hier..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:53

vieze paasei!
degenen die dit over mij zeggen, kunnen neervallen!!!!!!!!
ALTIJD BEGINNEN DEZELFDE TYFES LUI ME TE BESCHULDIGEN!!!! BEN HET ZAT! HARTSTIKKE ZAT!!!!!!!!!!!

ASJEBLIEFT :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:55

Daphne__ schreef:
vieze paasei!
degenen die dit over mij zeggen, kunnen neervallen!!!!!!!!
ALTIJD BEGINNEN DEZELFDE TYFES LUI ME TE BESCHULDIGEN!!!! BEN HET ZAT! HARTSTIKKE ZAT!!!!!!!!!!!

ASJEBLIEFT :)

je zegt in elk topic dat je start als eerst meestal ja ik ben een kneusje, je geeft zelf dus al toe dat je veel valt, imo dus geen reden om een schadevergoeding te eisen, maar misschien wel om even langs je huisarts gaan om te vragen wat er te doen is aan je situatie en misschien eventueel therapie.