Folder tegen evolutie theorie mag wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:15

ik wil toch ook even reageren, ik heb de folder niet gehad maar net bekeken via die site.
Ik zou me er niet aan storen als ik die op de mat kreeg, het dringt geen geloof op, het laat je vrij om wel of niet te geloven, prima.
Ik kan me wel ergeren aan die mensen die aan de deur komen om hun god te verkopen, dat vind ik opdringerig. Ik ga ook niet langs de deuren om te proberen mensen te overtuigen dat ze niet moeten geloven in een god.
Laat iedereen toch in hun eigen waarde, de ene gelooft hier in en de ander daar, wat maakt het uit, zolang je zelf maar gelukkig bent en het idee hebt dat je je leven goed leidt.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 20:15

suleilitha schreef:
Met respect kom je inderdaad ver Blokje, misschien kun je ook respect opbrengen voor mensen die folders over Darwin hebben ontworpen.

Tuurlijk kan dat ik lees ze zelfs.
Maar waarom dan zoveel ophef over die andere folder dáár heb ik moete mee.
Ik breng wel respect voor hun op hun niet voor ons.

Dat vind ik moeilijk!

Ik weet dat ik in dit topic al iemand verkeerd heb begrepen en daardoor een stekend antwoord heb gegeven.
Maar zoiets doe ik echt niet expres!
Ik zou niet graag iemand kwetsen ik doe me best om dat niet te doen.
Maar ik ben ook gewoon mens.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:24

blokje schreef:
Ik breng wel respect voor hun op hun niet voor ons.

Wie zijn "hun" en "ons"
Als je hiermee de Christenen en de mensen die in de evoluthie theorie bedoeld, dan vind ik dat een heul fout zinnetje!
Ik vind dit nogal beschuldigend overkomen :o

blokjeJarig

Re: O en dat mag wel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 20:25

zo was het wel bedoelt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:28

Blokje, ik hoop dat jij de wereld niet echt in 'zij' en 'wij' verdeelt...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:29

Trouwens, veelzeggende banner heb ik onderin mijn beeld...

Ikzoekgod.nl.

Wat zou je krijgen als je evolutie intikt? Ik zoek T-Rex.nl?

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 20:30

Slecht of niet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:31

http://www.gesprekmetgod.nl/

Blokje, sla er anders eens boeken van Walsch op na, die een totaal ander beeld van God geven dan dat de kerk dat doet.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:31

Ik vind dat nogal makkelijk gezegd. Jij zegt "ik breng wel respect op voor de Evolutietheorie mensen maar de evolutietheorie mensen niet voor de christenen"
En door dit soort uitspraken krijg je vanzelf wrijving en dat escaleert dan weer vanzelf.
Het is te makkelijk om te zeggen dat de ene groep wel respect heeft voor de anderen, maar de anderen niet voor hun.
Dit soort opmerkingen maken juist dat mensen gaan twijfelen aan elkaar. We zijn allemaal mensen, wat je ook gelooft,denkt of doet.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 20:32

Ik bedoelde meer die lui die nu tegen die folder in gaan. (gisteren op het nieuwd bekeken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:35

"Die lui" vind ik een erg negatieve benadering, Blokje.

"Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden"

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:36

Dat is alweer een hele andere groep mensen. Waarom zeg je dat dan niet direct?

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 20:37

Men ik maak ook wel eens fouten hoor... BEn ook maar een mens

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:37

Niwla schreef:
Mas schreef:
Vind jouw reactie wel wat overtrokken TS, ik zie tenminste nergens iets waarin christenen worden afgekraakt :? Verder zijn die foldertjes zwaar irritant, zowel die vóór als die tegen de evolutietheorie. Ben er toch tegen om je geloof aan de deur te verkopen, laat mensen lekker in hun waarde. Als ik wil geloven dan weet ik de weg naar de kerk zelf wel te vinden...

Maar wij christenen vinden het pijnlijk dat er zo'n gigantisch bord komt te staan waarop Gods aanwezigheid wordt ontkend.

Weet je wat Christenen doen ? Precies hetzelfde...

Langs de snelweg bij Prins Alexandrium (woonmal enzo) Staat een billboard met : 'God bestaat!' of iets in die trant!
Daar heb ik nog nooit een topic over gelezen....

Weet niet of het al genoemd is, heb niet alles doorgelezen, maar moest het even melden.

En dan die demonstranten tegen abortus ? die doen het ook uit naam van het Christendom. Vind ik gewoon een WALGELIJKE actie, met die foetussen op sterk water en alles. Maar ik dwaal af.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 20:38

Klopt. Toen jullie het zeide bedacht ik dat er bij Zwolle ook zo'n bord staat. Met "Wie ik Jezus geloofd heeft eeuwig leven"

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:39

Oke, maakt mij allemaal niet uit, maar hou dat in je achterhoofd als je je ergert aan folders over de evolutietheorie. Beide kanten doen precies hetzelfde. ;)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:41

blokje schreef:
Men ik maak ook wel eens fouten hoor... BEn ook maar een mens

Maar wel een fout waarin je een hele groep mensen beschuldigd van het niet hebben van respect ;) Om dat soort uitspraken kunnen mensen erg boos worden ; denk goed na voor je iemand ergens van beschuldigd!

Anoniem

Niwla schreef:
Mas schreef:
Vind jouw reactie wel wat overtrokken TS, ik zie tenminste nergens iets waarin christenen worden afgekraakt :? Verder zijn die foldertjes zwaar irritant, zowel die vóór als die tegen de evolutietheorie. Ben er toch tegen om je geloof aan de deur te verkopen, laat mensen lekker in hun waarde. Als ik wil geloven dan weet ik de weg naar de kerk zelf wel te vinden...

Maar wij christenen vinden het pijnlijk dat er zo'n gigantisch bord komt te staan waarop Gods aanwezigheid wordt ontkend.

en ik vind het pijnlijk dat het altijd maar over god moet gaan en dat iedereen erin moet geloven! je kan niet eens normaal gaan stappen of de jezusbus staat al klaar waar je bijna in wordt gesleurt!

DebGizmo

Ik snap zoiezo niet waarom er borden of folders verspreid moeten worden met " God bestaat! " of met " God bestaat niet! "

Dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken, daar heeft niemand een bord of folder bij nodig.
Ik vind het grote onzin en hoop ook daadwerkelijk dat er met zulke acties gestopt word.
Een geloof wel of juist niet opdringen vind ik absoluut niet kunnen!

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:43

DebGizmo schreef:
Ik snap zoiezo niet waarom er borden of folders verspreid moeten worden met " God bestaat! " of met " God bestaat niet! "

Dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken, daar heeft niemand een bord of folder bij nodig.
Ik vind het grote onzin en hoop ook daadwerkelijk dat er met zulke acties gestopt word.
Een geloof wel of juist niet opdringen vind ik absoluut niet kunnen!

Dat zoiezo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:44

Ik walg van sommige christenen, excuses. ALTIJD maar dat geloof opdringen, ALTIJD laten merken dat je christen bent, etc. Onderschriften op bokt staan er vol mee. :D
Verder heb ik ook niet het idee dat de meeste christenen respect hebben voor niet gelovigen oid, ik had een paar christenen als vrienden en ben blij dat ik er vanaf ben. Altijd maar te horen krijgen dat ik slecht ben en dat ik naar de hel ga, en dat ze hopen dat ik ooit 't licht ga zien. :+ Komt op 'n gegeven moment echt je strot uit.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:46

Misschien niet.
Ik ben christelijk, en ik weet dat de folders met een goede bedoeling verspreid worden. Een geloof moet nooit opgedrongen worden, en een folder die op die manier gemaakt wordt zal ook niet aankomen. Het gebeurt helaas wel...
Als er een "God bestaat niet" folder in de bus zou vallen zou ik die eens rustig doornemen, en waarschijnlijk daarna bij de oud papier stapel leggen, bij de rest van de reclame.
Ik snap Blokjes punt wel helemaal, want als het een verspreid mag worden, zou het andere in principe ook verspreid moeten worden. Daarom heb ik er geen moeite mee als er zo'n folder over de evolutietheorie over de drempel komt.
"Reclame" bestaat, maar schijnbaar is de christelijke folder erg gevaarlijk, aan de ophef te zien. En dat terwijl het ook "maar" een foldertje is...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:47

Ik kan iedereen in elk geval de nee/nee-sticker aanraden. Dat scheelt ongevraagd drukwerk. Ik moet zeggen: ik heb er weinig last van. Folders die me niet interesseren lees ik niet, gesprekken die ik niet wil voeren, voer ik niet, en als iemand mij aanspreekt om mij van iets te overtuigen (of dat nou over God gaat of over een verzekering of over een of andere petitie of wat dan ook) zeg ik gewoon op vriendelijke toon 'nee, sorry, geen interesse'. Daar wordt het allemaal een stuk eenvoudiger van moet ik zeggen. :j

Verder is dit topic in elk geval geen toonbeeld van begrip en respect voor elkaar. Christelijk of niet.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:49

Wij hebben in ieder geval al een sticker, dus ook geen folder gehad. Je kan er inderdaad zelf voor kiezen :D .
Verder ben ik het wel met je eens, Shadow, dat dit topic wel wat meer begrip en respect kan gebruiken... Moslim, Christen, Atheïst of Ietsist of wat iemand dan ook maar is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:50

Voor mij is de nee/nee sticker dan ook heilig :D