Wat vinden jullie hiervan dan..? Zwanger en trouwen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:22

Zekers, helemaal met je eens: je hebt leugens, je hebt grote leugens en je hebt statistiek... :j

Ik vroeg ook eigenlijk alleen maar naar de statistieken, vanwege het door liedje genoemde onderzoek :) Ik kan me nl. best voorstellen dat jonge stellen uit deze kringen véél minder scheiden, alleen al vanwege de barrières.

Over het uit elkaar gaan en jong & oud. Nee, elkaar en je kinderen het leven zuur maken lijkt me ook bepaald niet de bedoeling. Maar als blijkt dat jonge stellen vaker uit elkaar gaan, is het als ouders bijvoorbeeld wellicht goed om het gesprek aan te gaan over het moment waarop je de keuze van trouwen en kinderen krijgen kiest. Voorkomen... :)

Lusitana

Re: Wat vinden jullie hiervan dan..? Zwanger en trouwen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:54

Overigens denk ik dat "men" in het algemeen tegenwoordig makkelijker scheidt in vergelijking met zeg, voor de oorlog, om maar een scheidlijn te creëren. Vroeger alles draaide om de eenheid "het gezin" inclusief opa en oma. Men was ook afhankelijker van elkaar. Er was 1 kostwinner.
Die zoveel oudere "starters" zijn gewoonlijk tweeverdieners dus er is geen afhankelijkheid meer, zal dat geen rol spelen?

Ik denk ook dat barrières wel een rol spelen, maar ik schat dat hoofdredenen zijn dat er wordt vreemd gegaan of mishandeld, en dat zijn denk ik ook voor de kerk wel plausibele redenen om een huwelijk te ontbinden? En ja het zou mooi zijn als dat kon worden voorkomen.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:13

Ik weet niet of dat de hoofdredenen in onze maatschappij en binnen de kerk als aparte groep zijn - hoewel dat inderdaad door de kerk erkende redenen zijn.

Ik geloof ook dat men makkelijker scheidt, maar maybe ook wel omdat men niet meer de regels van geloof en/of kerk heeft na de secularisatie en de sociale controle niet meer heeft door de ontzuiling van de jaren 50, 60, 70 en daarna. Voor mijn gevoel zijn de waarden rondom het huwelijk in de kerk sterker "verankerd" en is de sociale controle wellicht wat groter, en natuurlijk de verantwoording ten opzichte van God barrieres die binnen de strengere kerken het huwelijk een ander aanzien en een andere basis geven...

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:16

dan hebben ze nog goede ouders....
dat ze 'het huis' nog willen betalen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:20

WhiteRose schreef:
Over het uit elkaar gaan en jong & oud. Nee, elkaar en je kinderen het leven zuur maken lijkt me ook bepaald niet de bedoeling. Maar als blijkt dat jonge stellen vaker uit elkaar gaan, is het als ouders bijvoorbeeld wellicht goed om het gesprek aan te gaan over het moment waarop je de keuze van trouwen en kinderen krijgen kiest. Voorkomen... :)

Ik vraag me af hoe groot het verschil is tussen het scheiden van oudere en jongere stellen en waar de grens ligt tussen jong en oud.

En als we het toch over getallen hebben; jong trouwen/kinderen krijgen heeft ook zijn voordelen;
Zo is de kans op een behoorlijk aantal aandoening aanzienlijk kleiner.
Jonge moeders hebben minder moeite met de omgang en verzorging van baby's.
Jonge moeders hebben minder moeite met opvoeden.

En op oudere leeftijd kinderen krijgen heeft daarnaast ook nog nadelen; gestoorde vruchtbaarheid, ongewenst kinderloosheid, risicovolle zwangerschappen en een verhoogd risico op borstkanker.

Waar wachten jullie nog op? :P

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:22

De tijd dat het ook bij mij past... :)

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:04

Ik ben dan niet zwanger, maar ik woon ook al samen met mijn vriend toen ik 17 was.
Ik zorg heel vaak voor het zoontje van mijn schoonzus. Daar heb je je handen vol aan.
Mja zal er niet aan moeten denken om nu al kinderen te hebben. Kan je niet meer uitgaan,School niet afmaken.

Ik hoop dat haar ouders haar gigantisch gaan steunen,,

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:13

Wat dacht je van oppas? Een kind hebben wil niet zeggen dat het aan je vastgeketend is!!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:22

Lusitana schreef:
Wat dacht je van oppas? Een kind hebben wil niet zeggen dat het aan je vastgeketend is!!!!

Precies, dat was ook waar ik bang voor was maar dat valt uiteindelijk erg mee.
Mijn hele vriendenkring is uiteraard nog kinderloos maar ze zijn allemaal gek op hem, als we naar vrienden gaan gaat hij gewoon mee en kan daar slapen. Willen we een keer naar de kroeg dan passen mijn zusjes of mijn ouders op hem, dat gebeurt trouwens niet vaak want ik ben niet zo'n kroegenmens, enige reden om naar de kroeg te gaan is om te poolen. Gezellig is het ook als we met vrienden bij elkaar zitten en dan kost de drank een stuk minder ;)

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:27

Toevallig weet ik ook over wie het gaat, tenminste, gaat over zelfde school en zelfde leeftijd meisje.
Zo ken ik ook een familie dat het kind het huis heeft uit gezet toen ze op haar 17e zwanger bleek te zijn. Vind ik dit toch een betere oplossing...

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:29

Wat vind je een betere oplossing het kind het huis uit te zetten? Of juist dat andere? :P
Wordt niet echt duidelijk uit je berichtje..