Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:03

Ik vind de juiste accesoires ook erg belangrijk.
Mooie sieraden :+:. Mooi zonnenbrillen :+:. Mooie riemen :+:

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:05

kazary schreef:
haha, als je het dan niet meer breed hebt met die hele opsomming dan weet ik het ook niet meer :)
Ik draag zelf geen merkkleding. Ook ik heb dingen die belangrijker zijn dan een merk plaatje. En heel vaak is die merkkleding toch alleen maar voor de show. Ik werk wel eens bij Dolce Gabana, gatver wat een volk dat daar koopt. Natuurlijk niet allemaal maar 90 % zijn van die kakkers met 3 lagen make up en een bont jas. En dat zijn van die typjes die wel neer kijken op iemand die geen merk draagt, die zijn niet goed genoeg. Zulke gedachtegang en uitdraging naar buiten toe is waar ik echt niet tegen kan.

Ik ben ook een redelijke kakker :'). Praat met een rollende R en loop in de zomer weer op de golfclub :').
Vind het erg sneu als mensen beoordelen op hun kleren. Je moet dragen waar jij je goed bij voelt, en wat bij je past.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:06

Misser schreef:
zap schreef:
Weet je wat ik best grappig vindt van dit topic is dat vooral de mensen die geen dure merkkleding kopen dat die erover vallen dat andere mensen dit wel kopen (bv verwaand) terwijl de mensen die juist de merkkleding kopen het niet interesseert wat voor een kleding een ander koopt en draagt....

Blijkbaar wel, anders was dit topic niet geopend ;).

Er wordt gewoon gevraagd wat jij ervan vindt, er wordt met die titel toch helemaal niet gesuggereerd dat mensen zonder merkkleding armoedig zijn ofzo?? Het zegt veel meer over de mensen die zich aangesproken voelen door de titel ;)

Gezien de reacties in dit topic (toch veelal de 'merkloze' om het zo maar even te zeggen) waarbij de mensen mét merkkleding afgeschilderd worden als verwaand, zonder zelfvertrouwen, ouders met vette banen. Ik zie dat de mensen mét merkkleding niet doen hoor :)

vivana

Ik ben ook wel voor enkele merkdingen en ik vind nu juist die emblamen erop wél mooi!
Ik vind Kingsland,Scapa,Gaastra,Joules.
En verder koop ik H&M, Hema en loop ik langs wat voor winkel dan ook en staat t me aan....dan koop ik 't.
Ookal is t duur ( je moet jezelf kietelen want een ander doet 't niet) ;) :D

Ik ben wél van mening dat de duurdere kleding over 't algemeen vaak mooier blijft en dus ook héél lang mee kan. (daar ik ook gaastra shirtjes heb die verschrikkelijk zijn geworden ,zomer polo's).En ik ben écht wel zuinig op mijn spullen.

En misschien als ik 't geld had zou ik ook wel alleen maar merkkleding kopen....
Laatst bijgewerkt door vivana op 12-02-09 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

JorisDy schreef:
kazary schreef:
haha, als je het dan niet meer breed hebt met die hele opsomming dan weet ik het ook niet meer :)
Ik draag zelf geen merkkleding. Ook ik heb dingen die belangrijker zijn dan een merk plaatje. En heel vaak is die merkkleding toch alleen maar voor de show. Ik werk wel eens bij Dolce Gabana, gatver wat een volk dat daar koopt. Natuurlijk niet allemaal maar 90 % zijn van die kakkers met 3 lagen make up en een bont jas. En dat zijn van die typjes die wel neer kijken op iemand die geen merk draagt, die zijn niet goed genoeg. Zulke gedachtegang en uitdraging naar buiten toe is waar ik echt niet tegen kan.

Ik ben ook een redelijke kakker :'). Praat met een rollende R en loop in de zomer weer op de golfclub :').
Vind het erg sneu als mensen beoordelen op hun kleren. Je moet dragen waar jij je goed bij voelt, en wat bij je past.

Even mijn logopedisten kant: de rollende R is juist de normale 'ratelende' R. Een gevocaliseerde / retroflexe (achter in de keel) / gooische R is de 'echte kakker' R ;)

kazary

Heeft een rollende R met kak te maken? En de golfclub is al lang niet meer exclusief. In elk dorp heb je tegenwoordig voortaan een baan.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:07

Nou sorry hoor ;)
wat een aanval gelijk weer.

kazary

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:08

Geen aanval, maar een vraag. Zie de vraagteken.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:10

Ag bij ons op de Hockeyclub hebben we fijn allemaal het kraagje omhoog, Tommy Hilfiger shirtjes aan en een gooische R, heeerlijk :D

Zie het vraagteken moet het zijn :o
Laatst bijgewerkt door KvE op 12-02-09 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

JorisDy

O wacht overheen gelezen.
Opzich niet heel erg, maar hoor het vaak zat :=.

Dorus

Merken zijn onzin, maar ik draag wel veel merkkleding. Waarom? Omdat ik dan vaak minder moeite heb met de pasvorm (ben nogal ruim bedeeld en o.a. L'Argentina is dan heel geschikt) en ik ook merk dat de kwaliteit zoveel beter is. Ik kom dus bij merkkleding uit vanwege de betere kwaliteit en pasvorm (en ik kan het betalen).

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:11

kazary schreef:
Heeft een rollende R met kak te maken? En de golfclub is al lang niet meer exclusief. In elk dorp heb je tegenwoordig voortaan een baan.

En andersom, wat heeft een bontjas en 3 lagen make-up met kak te maken??

Iedereen heeft zo zijn vooroordelen en als je het over jezelf zegt is dat allemaal niet zo erg, het wordt veel erger als je andere op gaat veroordelen ;)

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:12

Plien91 schreef:
Even mijn logopedisten kant: de rollende R is juist de normale 'ratelende' R. Een gevocaliseerde / retroflexe (achter in de keel) / gooische R is de 'echte kakker' R ;)

Maak kennis met: De Leidenaar ;)

Ik ben een rasechte Leidenaar en heb een echte kakker R, maar die noemen wij hier gewoon de Leidse R :D

Maar dat terzijde: geen respect hebben voor anderen en op anderen neerkijken vind ik zowieso te banaal voor woorden, of het nou gaat om merkkleding, inkomen of wat dan ook.

kazary

JorisDy schreef:
O wacht overheen gelezen.
Opzich niet heel erg, maar hoor het vaak zat :=.

Dat kan gebeuren. :)
Ik woon in het zuiden des lands. Hier heb je niet zoveel rollende R-en

KvE

Heb nu ook een L'amartina bloush aan, wil niet zeggen dat ik daardoor beter ben dan mensen zonder merkkleding.
Erg jammer dat de merkkleding dragende mensen als verwaand afgeschildert worden terwijl wij hier helemaal geen uitspraken doen over minderwaardig zijn zonder merkkleding

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:13

Ik heb echt wel respect voor mensen. Vooral die mensen die echt de eindjes aan elkaar moeten knopen en maar gelukkig kunnen blijven :j. Nogmaals; Iemand beoordeel je niet op zijn kleren.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:15

zap schreef:
Misser schreef:

Blijkbaar wel, anders was dit topic niet geopend ;).

Er wordt gewoon gevraagd wat jij ervan vindt, er wordt met die titel toch helemaal niet gesuggereerd dat mensen zonder merkkleding armoedig zijn ofzo?? Het zegt veel meer over de mensen die zich aangesproken voelen door de titel ;)

Interesse is iets anders dan een waarde-oordeel he? Het interesseert ze blijkbaar wel, lees de openingspost maar eens door.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:16

cctje schreef:
Plien91 schreef:

Maak kennis met: De Leidenaar ;)

Ik ben een rasechte Leidenaar en heb een echte kakker R, maar die noemen wij hier gewoon de Leidse R :D

Maar dat terzijde: geen respect hebben voor anderen en op anderen neerkijken vind ik zowieso te banaal voor woorden, of het nou gaat om merkkleding, inkomen of wat dan ook.

Haha, volgens mij heeft half zuid-holland die r :D.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:16

Heb ik doorgelezen. Maar wat bedoel je met een waarde-oordeel?

JorisDy

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:17

Ik kom uit voorthuizen (boerengat waar ze liever plat praten) en dan valt mijn rollende R nogal op

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:17

KvE schreef:
Heb nu ook een L'amartina bloush aan, wil niet zeggen dat ik daardoor beter ben dan mensen zonder merkkleding.
Erg jammer dat de merkkleding dragende mensen als verwaand afgeschildert worden terwijl wij hier helemaal geen uitspraken doen over minderwaardig zijn zonder merkkleding

Hier niet, maar als je in het echt merkt dat mensen je aankijken met een blik van afkeuring. En dat geld over kleding, maar ook over geen duur zadel en geen scapa dekje/setje en noem maar op.
Die mensen heb je meer dan genoeg hoor. Dan krijg je helaas dat mensen er al afkeer van krijgen ook als het dan niet terecht is. Fout, zeer zeker, maar wel menselijk.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:18

JorisDy schreef:
Heb ik doorgelezen. Maar wat bedoel je met een waarde-oordeel?

Armoedig bijvoorbeeld.
edit: je kunt dus niet zeggen dat het ze niet interesseert, maar wel dat ze er geen oordeel over vellen. Dat bedoel ik.

Verder ga ik voor de gulden middenweg, merk en geen merk :D.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 12-02-09 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:18

Ik let niet heel erg op merken, maar je zult mij niet zien in een Zeemanbroek, ookal is ie nog zo mooi. En winkels als de C&A en V&D (van V&D hun eigen merk) mijd ik meestal ook, terwijl er eigenlijk niks mis is met die kleren. :? Want ik koop wel weer gewoon bij de H&M, maar alleen shirtjes/truien. Maar de Vero Moda en Only kom ik meestal ook niet.
Van die shirtjes kopen met heel groot het merk erop vind ik ook niet mooi. Ken ook iemand en die had een Donna Karan New York shirtje en daar stond dus heel groot DKNY op. Maar ik dacht de hele tijd dat er Only stond, tot ik eens goed keek. :')

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:19

kazary, Dat klopt die zijn er, ook in het gooi maken we ze mee.. daar moet je gewoon boven staan

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:19

Tjah of ik merkkleding draag.. Ja, vooral jeans en nette kleding koop ik wel in een duurdere versie / merk. Maar tegenwoordig zijn de merken al veel makkelijker te bereiken voor het "gewone" volk. Zie merken als G-star bijvoorbeeld, die kun je bijna bij de Wibra al krijgen. Dus het zegt mij niet zoveel meer of er nou wel of niet een merk op zit. Waar het mij om gaat is de kwaliteit van de kleding, en dan heb ik wel een aantal winkels en merken die mijn voorkeur hebben, en die ook wel een hoge prijskaartje hebben. Maar ik kan ook zeker wel bij een goedkopere winkel slagen, mits de kleding mij aan staat, dus goede kwaliteit.
Het gaat er maar net om wat je belangrijk vind met kleding: kwaliteit of kwantiteit en hoeveel je er aan uit wilt geven natuurlijk. :)