iemand besteld op mijn naam!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: iemand besteld op mijn naam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:39

Je kunt veelal een ander afleveradres invullen als je iets bestelt. Ook een andere naam kan daarbij ingevuld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:40

Of de pakketjes worden ook aan jou verzonden, maar omdat het geen gewone post is maar pakketjes, wordt daar geen adreswijziging op geplakt en gaan ze dus gewoon naar je oude huis....

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:40

Mijn god wat denkt dat mens wel niet. Maar je kunt toch geen creditcard aanvragen zonder een kopie bankafschrift, idbewijs etc te versturen?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 10:43

oja,oke...
nou,ik ga eens kijken hoe snel ik naar rsd kan om aangifte te doen.
bah,nu heb ik hoofdpijn:(

@deedee: ze heeft blijkbaar een bankafschrift van mij en zeer zeker van mijn moeder,anders kan ze geen rekeningnummer in laten vullen op de acceptgiro's.helaas....
daarbij is het ook niet een officiele creditcard geloof ik,maar ze kan dmv lidmaatschap bij Discount Card Europe wel een lening etc aanvragen...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:44

skippy1 schreef:
Of de pakketjes worden ook aan jou verzonden, maar omdat het geen gewone post is maar pakketjes, wordt daar geen adreswijziging op geplakt en gaan ze dus gewoon naar je oude huis....

Klopt, pakketjes gaan niet via de TNT- postbode...

Wat een narigheid zeg! :(:)

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:48

Maar is er dan helemaal geen instantie die hier iets tegen kan doen?
Het is toch gewoon van de zotten, dat iemand anders mooi weer kan gaan spelen met jou zuur verdiende geld.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 10:53

nou,ik heb momenteel helemaal geen geld,maar door dit soort geintjes wel oplopende schulden...(lees m'n topic: ik word hier zooo moedeloss van*zucht* anders,ivm m'n financiele plaatje...)
ik heb al zoveel te regelen,en dan dit er ook nog eens bij,soms is het gewoon even teveel.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:55

Maar rechtshulp is gratis als je onder een bepaald inkomen zit.
Waarom ga je met dit niet naar de rechtswinkel? Deze kunnen misschien wel de goede ingang vinden om dit te stoppen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:57

timilon; informeer anders eens of je daar je aangifte telefonisch of online kan doen; het lijkt mij erg belangrijk dat je het direct doet! En als dat niet mogelijk is, dan zou ik vragen of je de aangifte kan doen bij een buro bij jou in de buurt! Ik zou er zeker niet mee wachten iig! Kan je evt. geen benzinegeld lenen van je moeder ofzo?

*Edit: kazary's raad zou ik zeker ook (vandaag) opvolghen :j

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:01

oke,bedankt voor de tip(moet zoveel regelen dat de helft langs me heen gaat)
ik zal zeker even aankloppen bij de rechtswinkel.

@vikki:ik ben hier in de buurt al 2x naar de politie geweest met dit verhaal.
de 1e x werd ik afgescheept met een grauw en een snauw dat niet ik maar de bedrijven gedupeerd worden en dat ze daar geen aangifte van opnemen.
de 2e x(gister) werd ik heel vriendelijk te woord gestaan,maar werd me aangeraden in roosendaal aangifte te doen omdat de wijkagent er dan eventueel gelijk mee aan de slag kan gaan.
anders moesten ze de aangifte doorsturen etc en dat zou minimaal een week duren.

ik ga het liefst persoonlijk langs,zodat ik mijn verhaal duidelijk uit kan leggen en de bewijzen kan overleggen bij betreffende agent.
als m'n voorschot om 1u vandaag nog niet binnen is,ga ik aan de mensen waar ik nu woon geld vragen om te lenen,zodat ik iig morgen naar roosendaal kan.

ik heb een nummer gevonden van een rechtswinkel die op vrijwillige kosteloze basis juridische hulp bieden.
helaas zijn ze in gesprek.ik ga dalijk nog maar een keer bellen.
vanavond zou daar een spreekuur zijn,dus hopelijk mag ik daarheen om het verhaal duidelijker uit te kunnen leggen en de bewijzen te tonen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:11

Waar op internetoplichting heb je je verhaal geplaatst? mag per PB (weet nl niet of je het hier zo neer mag zetten)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:16

je hebt pb.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:18

zou ik ook mogen weten waar het staat?? :D

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:22

ook jij hebt pb.

mag ik vragen waarom jullie willen dat willen weten?het is hetzelfde verhaal als hier op bokt,alleen dan beknopt.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:24

ben op 1 van de site's ook actief ;-)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:26

oke.

nou,net de rechtswinkel aan de telefoon gehad,helaas kunnen zij weinig doen.
ze vertelde dan ik aangifte moet doen,en kopieën van de aangifte+brief naar de bedrijven moet sturen.
daarnaast zou ik een advocaat in de arm moeten nemen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:31

Omdat ik zelf als eens via internetoplichting ben geholpen (toen ging het om een bokker waar de moderators me niet wouden/konden helpen) en 1x heb ik een bokker geholpen via internetoplichting. Toen is ook alles opgelost.

Ik vind het erg knap van ze dat ze je kunnen helpen en ben benieuwd wat ze voor jou kunnen betekenen.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:36

ik hoop van harte dat ze me kunnen helpen...ik wil er graag zsm vanaf,dan kan ik me weer volledig richten op zaken die voor mij persoonlijk van belang zijn.
ik heb bij internetoplichting.nl wel een pb gehad van iemand die vroeg om mijn oude en nieuwe adresgegevens.
ik heb wel de oude adresgegevens doorgegeven,maar het nieuwe niet ivm privacy.mocht er iets gebeuren in deze hele zaak dan mogen ze mijn nieuwe adres wel weten.

overigens heb ik ook de uitkeringsinstantie gebeld vanwege het uitblijven van mijn voorschot,die moet er vandaag en uiterlijk morgen opstaan.dus kan ik morgen sowieso naar roosendaal.
nu nog even de politie bellen of ze op inloop of op afspraak aangiftes opnemen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:42

politie hier is op afspraak. Ik zou de gok niet nemen en eerst telefonisch een afspraak maken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:43

In Roosendaal heb ik ook eens een afspraak moeten maken voor een aangifte...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:48

ja,ik ga zo de politie in rsd bellen,ik dacht idd dat ze daar op afspraak werkten.ik ben wel blij dat ik nu wel serieus genoemen werd hier bij de politie,maar in rsd is dat nog even afwachten.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 12:03

tjonge jonge zeg,bel je naar het landelijk nummer,vraag je naar bureau roosendaal word je verkeerd doorverbonden...
kan ik weer gaan bellen en het hele verhaal opnieuw gaan doen,ditmaal hopelijk bij het goede bureau:S

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:37

Ik denk dat deze mevrouw vandaag of morgen haar spullen pakt en zich uit de voeten maakt..

Ik zou dus als de sodemieter er langs gaan en verhaal halen! Legitimatie met je meenemen en ga vragen om de creditcard, de bestelde spullen enz..

Probleem is dat de politie niks doet.. Die beschermen helemaal niemand en zitten de hele dag uit hun neus te vreten heb ik het idee.. Dus ik zou met een paar grote kerels verhaal gaan halen!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 13:04

ik heb alle bedrijven gebeld,en Yves Rocher had 3 bestellingen waarvan er 2 betaald zijn.
op de acceptgiro van YR stond het rekeningnummer van m ijn moeder,en mijn moeder gaat nu haar afschriften nakijken.
smerige zooitje is het aan het worden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:05

Jeetje... dat is zeker balen... des te meer een reden om regelmatig je afschriften te bekijken... Hoop echt dat dit drama gauw over is!