Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:44

Bij kinderen onder de 4 jaar mogen juweliers niet eens meer schieten, en dat is niet voor niets :)
Die bewegelijke kids hebben dan nog heel veel moeite met stilzitten :))

Ik heb overigens op mn 2e oorbellen gekregen, maar dat was omdat ik er toen al om liep te zeuren :=
Mams had dr nagels flink in mn oren gezet en gezegt dat het nog wel meer pijn ging doen maar wou het nog steeds :')

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:44

ik wilde het eigenlijk ook doen bij mijn dochtertje,maar na dat filmpje nee dankje dat ze maar lekker zelf kiest als oud genoeg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:46

ik kreeg ze toen ik 4 was omdat ik ze PERSEE wou..
maarja... ik was nogal een beautyqueen (en dramaqueen :') ) toen ik klein was...

moet nog steeds het verhaal aanhoren dat ik moest huilen bij het schieten, maar toen ik buiten een chihuahua met een strikje zag die ik wou hebben was ik weer blij... :')

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:59

Vreselijk zeg zo'n klein hummeltje met oorbellen........ik kon de hielprik al niet aanzien laat staan dat ik mijn dochter bellen liet schieten toen ze baby was.
Toen mijn dochter 5 was wilde ze oorbellen en heb haar een paar x gevraagd weet je het zeker?? Ja mevrouw wist het zeker naaaah drama ......1 bel erin en 4 weken met 1 bel gelopen want die andere durfde ze niet meer :D
Uiteindelijk na 4 weken durfde ze het weer aan :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:00

In sommige culturen is het normaal om baby's met oorbellen te zien, of halskettinkjes/armbandjes. Ik vind het persoonlijk geen gezicht, en bij een baby/peuter/kleuter best wel gevaarlijk, als ze aan de oorbel blijven hangen kunnen de oorlellen uitscheuren en zit je voor de rest van je leven met een gescheurde oorlel.
Ik heb zelf geen oorbellen, mijn ouders hebben dat nooit toegestaan, pas nadat ik 18 was geworden mocht ik het zelf beslissen. En ik hoefde voor die tijd al niet, dus nu ook niet.
Mijn zus is wel op de dag dat ze 18 werd naar de juwelier gegaan en heeft ze laten schieten.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:04

Ik kreeg oorbellen voor mijn 4e verjaardag volgens mij! Vond dat echt supercool toen. :') Maar draag tegenwoordig zelden oorbellen. Maar heb er absoluut geen spijt van. Maar ik vind wel dat 4 jaar de grens is. Daaronder vind ik kinderen echt nog te jong!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:08

Op zich kan het best grappig staan en is het nu niet iets enorm ingrijpends waar je moeilijk over moet gaan lopen doen , maar eigenlijk vind ik het ronduit belachelijk en ook getuigen van een gebrek aan verantwoordelijkheid en respect van de ouders naar het kind toe.

Als je een kind krijgt zou je eerste zorg moeten zijn om die kleine goed te verzorgen en pijn te voorkomen. Het hoort je aan het hart te gaan als ze een prikje moeten.

Ga je dan zelf voor je eigen lol en ego omdat je het zo leuk vindt staan , dat kind expres pijn laten doen met bovendien risico's op ontstekingen en allerlei ongemakken door die oorbellen die er niet horen....dan ben je eigenlijk geen goede ouder VIND IK.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:10

Mijn oudste wilde heel graag, ze heeft ze toen voor haar A-diploma gekregen (6 jaar). De jongste stond erbij toen ze erin geschoten werden en die was meteen genezen (tot op de dag van vandaag) :D

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:11

Nee, ik zou nooit bij baby's oorbellen laten schieten. Want naast het feit dat ik het echt níet mooi vind bij baby's, kan ik me het moment dat ik zelf voor het eerst gaatjes mocht laten schieten nog heel goed herrineren.
Ik was helemaal blij, en ik had er zelf voor gekozen, ik zou het mijn kind niet willen ontnemen om zelf dat soort dingen te beslissen. Het is maar iets kleins, maar het is wel iets leuks om mee te maken.

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:11

Tegenwoordig zijn er gelukkig al veel juweliers die geen kleine kinderen voorzien van oorbellen.
Ik vind zelf namelijk ook dat de ouders voor hun deze beslissing maken en niet zijzelf, ze komen er vanzelf wel een keer om hoor als ze het willen.
En dat van die littekens, dat valt dan gelukkig wel weer mee. Maar moet er niet aan denken dat zo'n kleine hummel ergens aan blijft hangen ofzo ermee en dan zal er wel een litteken zijn... brr

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:13

Tja, ik vind het helemaaaal niks, oorbellen bij een baby, ik vind het nergens opslaan, wat is het nut ervan?

Liever wachten tot het wat ouder is en erom vraagt, ik was 7 toen ik ze wou en toen kreeg ik ze ook.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:15

dit vind ik zelf wel beter :(:)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:32

Ik vind het ook niet mooi bij baby's en kleine kinderen. Bovendien vind ik ook de risico's van inscheuren en ontstekingen te groot om ze zo maar te nemen. En tenslotte vind ik dat baby's niet de last moeten hebben van die dingen in hun oortjes. Die prikken toch echt wel als je je er op legt.

Zelf heb ik voor gaatjes gekozen toen ik zes was. Ik was er reuze blij mee en heb ook heel lang oorbellen gedragen. Intussen draag ik er al sinds jaren geen meer maar een gaatje is nog altijd open.
Mijn dochters mogen er zelf voor kiezen als ze op een leeftijd zijn waarop ze dat kunnen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:38

Ik vind het niks, oorbellen bij baby's en kleine kinderen.
Het zou iets moeten zijn waar een kind zelf voor kiest, zo rond de 6, 7 jaar.
Voor een baby die het grootste gedeelte van de dag ligt, lijkt het me ook niet fijn, van die prikkende dingen tegen je hoofd.
Zelf mocht ik gaatjes toen ik 8 was en de juf ging trouwen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:47

Ik vind het ronduit belachelijk om bij een baby oorbellen te laten schieten en echt achterlijk en egoistisch van de ouders.
Je wil je kind toch geen pijn doen, omdat JIJ vind dat ie oorbellen moet.
Net als op dat filmpje, kindje kan niet eens zijn hoofd stil houden.. en als ie dan huilt begint de moeder te lachen... Lekker is dat..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:54

Allereerst, ik vind het vreselijk ordinair, oorbellen bij baby'tjes :r . Daarbij snap ik niet dat je je kind die pijn aan wilt doen. Ik vind het maar egoistisch, want omdat jij, als ouder, dat mooi vindt, krijgt je kind die dingen door de oortjes. Bah!!!

Als moeder vond het al verschrikkelijk als mijn dochter een prik moest. Dan nam ik die pijn het liefste van haar over, maar ja, dat kon niet. Laat staan bij zoiets onzinnigs als oorbellen. Mijn dochter is bijna 4 en maakt zelf maar uit of ze ooit oorbellen wil of niet. Het zijn haar oortjes. En ik ben eerlijk gezegd blij dat ze heel zijn. Ze is al prachtig van zichzelf, daar heeft ze echt geen oorbel voor nodig.
Nee hoor, laat haar maar lekker klooien met haarbandjes en armbandjes. Een stuk gezonder (en mooier!!!!). :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:57

Ik vind het ook belachelijk, als kinderen een jaar of 6 zijn vind ik zat vroeg genoeg als ze het zelf willen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:53

Ik meen dat ik mijn eerste gaatjes op m'n 4e heb gekregen. Weet nog dat ik na de eerste begon te brullen en dat mijn moeder zei dat de andere kant ook nog moest en dat ik het zelf wilde :+

Had m'n moeder ook wel gek zitten zeuren hoor ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:00

mijn dochter had ze al toen ze net 1 was geworden :o

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:08

Ik vind het ook echt geen gezicht. No way dat er bij mij 2 kinderen oorbellen in komen. Echt super ordinair!!!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:50

xxelviraxx schreef:
Ik vind het ook echt geen gezicht. No way dat er bij mij 2 kinderen oorbellen in komen. Echt super ordinair!!!

mijn dochtertje heeft ze vanaf 3.5 jaar maar het staat niet ordinair.
Draagt ze wel kleine zweerknopjes.En als ze het zelf wil?Ik heb haar gewaarschuwd dat het pijn deed en na een half jaar wou ze het nog steeds. Nu is ze 5 en nog steeds erg blij met haar oorbelletjes.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:54

Mocht ik ooit aan kinderen beginnen, wat ik nu al 20 jaar totaal niet zie zitten, maar goed, zijn dingen als oorbellen zijn/haar eigen keuze. Als het kindje een gezicht vol piercings wil is het een ander verhaal, maar het zou nooit in me opkomen om oorbelletjes te laten zetten zonder te weten of het kind het wel echt wil.

Het filmpje van Balou_K is een mooi voorbeeld van hoe het hoort vind ik :)
Laatst bijgewerkt door Kieffer op 29-01-09 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:00

Mijn dochter is nu 8maanden... No way dat ik daar nu al gaatjes voor oorbellen bij laat schieten.
Als ze geënt moet worden bij het consultatie bureau gaat het me al door merg en been. :+
Als ze er straks zelf om vraagd en ze houd echt vol dat ze dit echt wil dan mag ze van mij oorbelletjes. :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:17

Ik heb geinformeerd bij verschillende juweliers zo net over de grens in Nederland. Daar schieten ze pas gaatjes met 6!!!
Mijn dochtertje is nu 3,5. Ik wil ze heel graag oorbelletjes geven als ze 4 is. Mijn man vind ze nog te jong. Dit ivm het ravotten en als ze dan eens blijft hangen. Opzich goed argumenten, maar 6 vind ik ook weer zo oud!
Ze wil trouwens geen kettinkjes, ringen of armbandjes aan.........Ja van Princess plastic. Elke middag verkleed uurtje :D zo lief! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:24

Ik vind het ook belachelijk, alleen maar voor het plezier van de ouders. Ik was zelf al 12. Ik liep met mijn moeder langs de juwelier en liep al een tijdje met het idee van oorbellen, alleen ik durfde steeds niet. Ik zei tegen mn moeder: 'Mam, het moet NU, anders durf ik niet meer.' En toen had ik ze. :')