iets bij het grof vuil weghalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:42

Esmeralda schreef:
en dat is nog maar en klein voorbeeld.
Wat dacht je van de vakantiehuisjes, heel de wereld heeft in zo,n
bed geslapen en de kussens ondergekwijlt.

Maar als je iets schoon kan maken wat geeft het dan?
En er staat toch geen bordje op gekocht op MP of gevonden bij de kringloop.

vertel mij wat
heb bij eurocamp gewerkt
je wilt niet weten hoe mensen de tenten en caravans achterlaten. en hoe vaak dat vervangen wordt (heeel weinig)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:20

Ik weet het... Een vriendin van mij werkte soms als kamermeisje in een hotel.... Het schijnt dat Chinezen echt écht heel erg vies zijn... Tot aan plassen/ poepen in bed aan toe :o

Er zijn heel veel dingen vies in deze wereld. En dat vind ik ook niet erg, want vieze dingen horen ook bij ons. In een steriel vacuum leven is geen leven.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:22

Esmeralda schreef:
en hadden we al gedacht aan de telefoons! 8-)
en zo kunnen we nog uren doorgaan of wat nu echt vies is. Nou ik vind nog altijd in de hondestront lopen ECHT VIES :o

Kattenstront vind ik nog ranziger...

Grofvuil hebben we hier niet bij de weg staan. Ik mag wel graag MP afstruinen en dan maakt het me echt niks uit (bij bepaalde dingen) of iets gebruikt is of niet.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:32

als er iets bruikbaars tussenzit neem ik het gewoon mee :D
Helaas komt dat niet zo vaak voor :+

Brammetje16

Re: iets bij het grof vuil weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:37

Ik heb ook al aardig wat dingetjes weg bij het grofvuil, stoelen en een paraplu standaard, waarom zou je het er niet weg halen? het moet immers toch weg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:01

Ik ga bij ons kringloopcentrum regelmatig boeken halen. Alles wat er staat mag je nl. ook weer meenemen :D Helaas zijn de dingen in de containers vaak stuk maar boeken worden netjes weggezet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:12

Kitty schreef:
Esmeralda schreef:
en hadden we al gedacht aan de telefoons! 8-)
en zo kunnen we nog uren doorgaan of wat nu echt vies is. Nou ik vind nog altijd in de hondestront lopen ECHT VIES :o

Kattenstront vind ik nog ranziger...

Met beide heb ik meer dan genoeg ervaring. :Y)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:18

Nicolletje schreef:
Een hele tijd geleden had een vriendin kastopruiming gehad en ik vroeg waarom ik niet even mocht snuffelen in haar kleding, maar ze vond het niet zo leuk als ik dan in haar oude kleding zou lopen.

Echt? Goh, ik ken best veel vrouwen die net als ik behoorlijk wisselen van maat en wij wisselen dan ook behoorlijk wat kleding uit. Heb nog hele gave Dieselspijkerbroeken hangen van iemand en een pakje van de een of andere designer. Helaas heb ik zelf nog niet erkend dat ik niet meer in maat 36 pas en er nooit meer in zal passen :+ anders zou ik er nu weer een andere vriendin blij mee maken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:42

Ik heb maat 36 O:)

Ja het verbaasde mij ook ja :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:47

Tis dat mijn vriendinnen over het algemeen niet mijn maat hebben :o maar anders zouden ze zo kleding mogen overnemen hoor! Ik ruil overigens wel regelmatig met mijn moeder... Die heeft een verbazingwekkend leuke stijl voor iemand van 60 :')

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:48

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar het gebeurd echt supervaak. Wij hadden een paar maanden terug gezien dat er grofvuil buiten gezet werd, en dus zetten wij onze oude eetkamerstoelen daar weg (verf wat afgebladderd maar stofje nog prima).... binnen no time waren ze weg :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:55

Rock schreef:
Tis dat mijn vriendinnen over het algemeen niet mijn maat hebben :o maar anders zouden ze zo kleding mogen overnemen hoor! Ik ruil overigens wel regelmatig met mijn moeder... Die heeft een verbazingwekkend leuke stijl voor iemand van 60 :')

Tegenwoordig in iets mindere mate, maar nog steeds worden kledingstukken bij ons doorgeschoven van zus naar zus naar zus naar moeder of andersom. Al jaaaaaaren, al toen we allemaal nog thuis woonden.

Op de basisschool ruilden we trouwens ook kleding met andere gezinnen. En echt niet vanwege het financiële plaatje. Waarom weggooien als een jonger of kleiner iemand het nog aan kan? Toen bestond er ook nog geen Marktplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:59

Mijn kinderen krijgen ook altijd veel kleding van mijn nicht, waar haar kinderen uitgegroeid zijn. Heb zelfs eens iets van een bokker gekregen waar mijn zoontje erg blij mee is geweest :)

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:28

Kreeg vroeger altijd vuilniszakken vol met kleding van mijn nicht en blij dat ik er mee was..!! Alleen later werd ik wat ouder en kreeg ik toch een andere smaak ;)
Maar ruil nu nog steeds veel met kleding.. is het niet van mijn vriendinnen dan is het wel met mijn zus. Zij heeft 2 maten groter dan ik heb dus kan haar broeken niet dragen, wel bovenkleding. En met een beetje fantasie kan je er iets heel leuks van maken!

en TSer, schaam je er niet voor :D Ik zou het zelfde gedaan hebben en vindt ook niet dat je het aan de mensen moet vragen. Het wordt niet voor niets weggekletterd dus als jij dr nog plezier van kan hebben ;)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:38

Zo vind ik Dr. Martens schoenen echt geweldig, maar ook GEWELDIG DUUR. Ik koop ze altijd tweedehands. Die dingen hebben meestal niks gelezen omdat heel veel mensen ze de kans van het inlopen niet gunnen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:39

_rosita_ schreef:
tita schreef:
:n het idee alleen al ik vind het smerig (sorry)

Jij eet nooit in een restaurant? Slaapt niet in bedden anders dan die van jezelf? Drinkt nooit een drankje in de kroeg/discotheek/buiten de deur?
Ik kan je verzekeren dat dat véél ranziger is dan een kastje weghalen bij het grof vuil :D

Ieder z'n ding hoor en als jij het smerig vind, vind je het smerig, maar in vergelijking met veel andere dingen die 'normaal' gevonden worden is dit echt niet smerig ;)

Hoooooo wacht eventjes. Lang niet ieder restaurant is smerig. Bij ons gaan borden, bestek ed door de machine heen, die het op 90 graden wast. Glazen worden idd en een spoelbak gedaan, maar die kraan stroomt wel de hele dag, de borstel gaat 's avonds helemaal uit elkaar gehaald door de machine heen, er word ieder half uur (en bij drukte ieder kwartier) een scheut glazenreiniger in gedaan. Veel kroegen hebben tegenwoordig een mini-vaatwasser voor de glazen, omdat dat sneller is dan alles met de hand spoelen, de spoelbak wordt alleen nog maar gebruikt om het glas nat te maken van te voren, want de machines wassen zo heet dat zodra je het rekje eruit trekt je glazen droog zijn. Tafels worden 's morgens vroeg en na iedere gast schoongemaakt met heet water en sop. Toiletten 's morgens vroeg helemaal (vloeren, deuren, deurknoppen, wastafel, zeep dispencers, spiegel, pot, bril, toiletrolhouder, afvalbakken), en daarna ieder uur. Uitgifte loket gaat regelmatig een doek overheen.

Een kastje bij t grofvuil weghalen is viezer dan dat hoor! :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:06

ik heb ook heel vaak grof vuil buiten gezet en meestal werd er wel wat meegenomen... prima, als ik er maar vanaf ben...
wat ik wel behoorlijk asociaal vond, was dat ik, toen ik ging verhuizen binnen Schiedam, een hele grote bult buiten had gezet, nog geen kwartier laten stonden er al 2 busjes met mensen die het aan het uitzoeken waren... bijzonder luidruchtig en dat ging bijna de hele nacht door... mijn nachtrust heeft er absoluut onder geleden... en ik ging 's ochtends weg, zag ik dat er een gat in het glas van de voordeur zat... was schijnbaar iets tegenaan gevallen ofzo.. en geen briefje van sorry ofzo... nee, gewoon vertrokken zonder wat te zeggen... kostte het me nog extra geld ook :(