Ik kàn onzeker zijn maar ik weet dat het beter voor mijn relatie is als ik mijn partner niet beperk in zijn vrijhedenen, eigen wil en mening. Dat neemt echter niet weg dat je nekharen best overeind mogen gaan staan als je partner bijvoorbeeld met iemand van het andere geslacht staat te praten en de 3e partij de beperkingen die er kleven aan een persoon met een partner niet respecteert
. Je hebt jaloers zijn en jaloers zijn en beperken en beperken. Ik kan iets niet leuk vinden maar dat wil niet zeggen dat ik het dan ook maar meteen verbied. Ik heb grenzen maar dat zijn nogal logische grenzen denk ik, vreemdgaan is bv zo'n grens. Dan trek IK de grens van de welwillendheid het gedrag van de ander te accepteren. Maw, dan trek ik mijn plan
. En dan heb je nog een hele bult zaken which I could do without maar die nu eenmaal bij het leven horen.Een beetje gezonde jaloezie vind ik persoonlijk wel fijn. Af en toe vind ik het wel fijn als mijn mannetje territoriumgedrag vertoont
.Overigens praten mijn vriend en ik wel over dit soort dingen omdat het wel een groot issue is geweest tussen ons.
.
ik kots op mensen die denken dat ze het te zeggen hebben over andermans leven.
Zijn antwoord: dan is het over
Het lijkt me niet goed als je zo jaloers bent dat je daardoor je partner zijn vrijheid ontneemt maar er bestaat toch ook zo iets als gezonde jaloezie waarbij je je partner geen dingen verbiedt.