Ik stel mensen met een bepaald soort functie en denkvermogen namelijk automatisch gelijk aan hoogopgeleiden...
Voor mij staat de stelling dus eigenlijk gelijk met iemand met een hoog denkniveau kan geen relatie hebben met iemand met een laag denkniveau, en die stelling klopt voor mij. Omdat mijn intresses en ambities in het leven dan anders zijn en die zullen door mensen met een lager denkniveau moeilijk te begrijpen zijn... Maar natuurlijk blijven er uitzonderingen en is niet iedereen gelijk... En hier algemeniseer ik inderdaad, op iedere regel is een uitzondering dus die zijn erhier natuurlijk ook!
Maar ik (en ik verwijt het dus geheel aan mezelf) zal IN EEN RELATIE geen begrip kunnen hebben voor iemand die vakken vult in een supermakrt EN geen ambitie heeft om hogerop te komen maar er prima tevreden mee kan zijn omdat op zijn 40e nog steeds te doen... En nu noem ik een voorbeeld en ik wil hier absoluut niemand mee tegen het hoofd stoten, ik heb zelf vakken gevuld en ook met mensen die dat al jaren deden en ook geen ambitie hadden om wat anders te doen omdat die andere dingen in het leven belangrijker vonden en daar heb ik erg gezellig mee samen gewerkt en kon ik het prima mee vinden, ik zou er alleen geen relatie mee kunnen hebben... Ik kan me dat gewoon niet voorstellen en me daar niet in inleven en ik denk dat begrip voor elkaars leven en ideen belangrijk is.. En werk is dan wel niet het belangrijkste in het leven maar de gemiddelde mens brengt toch behoorlijk wat tijd door op de werkplaats.... En ook tussen hogeropgeleiden moeten er gelijke intresses zijn, tuurlijk.. het wil niet zeggen dat een hoog denkniveau voor mij gelijk is aan het slagen van een opleiding met het is voor mij wel een belangrijk punt, maar wanneer iemand een veel lager denkniveau heeft dan ik dan is de kans op een klik ook kleiner en zal het ws niet tot een relatie komen omdat er gewoonweg niet eens genoeg gespreksstof zal zijn voor een date... Maar wie weet ontmoet ik ooit het tegendeel, al zal mijn relatie met mijn vriendje van eerst minder moeten worden en dat zie ik zo snel nog niet gebeuren

Het is off-topic, sorry, maar wel een leuke en ware vergelijking. Helaas hebben de stoere binken meer uitstraling, maar soms is een zinnig woord met ze wisselen heel moeilijk, maar tja ook is dat niet altijd nodig in een relatie. Maar die saaie pluis kan ook ontvlammen, toch??