En, kunnen we al schaatsen???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: En, kunnen we al schaatsen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:16

Hoorde vanochtend op 538 dat dat raare mannetje op de snelweg fietste? Verward Maar was niet helemaal goed wakker (6.00 uur) had nog iemand dat gehoord?
Heb gisteren weer ff op de ijsbaan gereden en als het kan ga ik zaterdag met mijn schoonvader een toertocht doen. (en die verheugt zich er nu al op om mij op me snuffert te zien gaan haha. Haha! )

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:36

Haha nou wat je vanochtend om zes uur hebt gehoord klopt hoor Knipoog heb het gister gelezen op leeuwardercourant.nl

Was tussen Harlingen en Dronrijp en ik heb het meteen maar ff opgezocht fietsen op een autoweg of autosnelweg kost € 80,00 Knipoog

Nou das ook wat.. maar goed je best doen om te blijven staan dan haha. En anders even een foto maken he plaatsen kunnen wij ook ff meelachen uiteraard Tong uitsteken

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:37

Blijft een raar mannetje Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:39

De 50-jierrige Jacob Brandsma fan de Hommerts is woansdeitejûn eefkes nei alve oere op de Bonkefeart yn Ljouwert oankaam nei syn alvestêdetocht. Dy hat er foar mear as de helte fytst, omdat it iis op de rest fan de rûte net dik genôch wie.

Underweis krige Brandsma noch in boete fan de plysje, omdat er op de sneldyk fytste. Brandsma sette woansdeitemoarn om fiif oere ôf op syn redens. Al nei trije kilometer sakke er troch it iis.
(van de site van Omrop Fryslân)
De 50 jarige Jacob Brandsma uit Hommerts is woensdagavond even na elf uur op de Bonkevaart in Leeuwarden aangekomen na zijn elfstedentocht. Die heeft hij voor meer dan de helft gefietst omdat het ijs op de rest van de route niet dik genoeg was.
Onderweg kreeg Brandsma nog een boete van de politie, omdat hij op de snelweg fietste.
Brandsma vertrok woensdagmorgen om vijf uur op zijn schaatsen. Al na drie kilometer zakte hij door het ijs Haha!

Wij zijn naar de Oostvaardersplassen geweest, naar het NK marathon. Manlief moest om 8 uur starten, bij de Masters.
Ik zie net dat bij de A-rijders Sjoerd Huisman uit Andijk nationaal kampioen is geworden. Proficiat, jonge!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:21

Wij hebben vandaag met gym geschaatst op de sloten naast onze school, helaas zaten er wel veel bobbels in het ijs..
Morgen hebben we na 1 uur ijsvrij! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:22

Ik heb al geschaatst! YESS

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:29

Ik ga misschien dinsdag schaatsen met school, alleen dan moeten er minstens 1000 mensen gaan Tong uitsteken
Dan gaan we naar Ankeveen of Nijkerk. Ik vind natuurijs altijd een beetje eng, wat vinden jullie van natuurijs? Maak ik me onnodig zorgen of is het wel belangrijk om goed uit te kijken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:31

Natuurijs is super!!! En als het winter blijft is wel aangegeven waar je veilig kunt schaatsen.
Het wordt anders als je in je uppie een stuk ijs opgaat waar nog niemand is geweest, bloedlink.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:33

Als der al allemaal sporen en andere mensen zijn kan het wel denk ik altijd! Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:34

Ja ik vind het echt een beetje eng, meerdere mensen zeggen dat ik me echt geen zorgen hoef te maken maar ik vind het nog steeds een beetje eng. Ben zo bang dat ik perongeluk op een verkeerd stuk schaats en dan er doorheen zak Tong uitsteken We gaan wel met heel veel mensen (minstens 1000 van school) dus ik ben iig niet alleen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:37

Als je even in je achterhoofd houdt dat er vandaag op de Oostvaardersplassen het nederlands kampioenschap is gereden, moet het makkelijk kunnen, mits de vorst blijft.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:39

Ja klopt! Ik denk gewoon dat het ook tussen m'n oren zit want er schaatsen hartstikke veel andere mensen gewoon 'veilig' dus dan moet ik dat ook kunnen Haha!

Bedankt voor het antwoorden OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:40

Graag gedaan en alvast veel plezier gewenst!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:11

Ik heb vandaag de Plassentocht in Kortenhoef geschaatst van 25 km. Het was erg druk, maar ik heb toch wel erg fijn geschaatst. Kwaliteit van het ijs daar was wisselend. Stukken zwaar werkijs maar ook stukken superfijn.

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:19

Dus verschillend ijs. Nou hier kan je niet meer op het ijs staan in Nieuwegein.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:22

ik heb net van 3 tot half 6 ofzo schaatst, ijs was prima hier Lachen

Met de buurkindjes, kreeg ik 'les' van zo'n jongetje van 7 Huilen van het lachen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:16

jeetje, dat hou je lang vol! Vorige keer op de ijsbaan in zeist was ik het na een uur alweer zat, gewoon een beetje duf rondjes schaatsen word het dan voor mijn idee, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:39

Had afgelopen woensdag de toertocht bij Aarlanderveen geschaatst!! Was ecth super om weer een tochtje van 25 kilometer te rijden. Alleen werd het ijs hoe later hoe slechter, maar ik hem mijn eerste kruisje sinds 1997 weer binnen!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 06:30

Leuk he, Lau?
Welke tochten heb jij nog op het programma staan dit weekend?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 06:34

Wij gaan vandaag voor de 2e keer met school schaatsen, maar aangezien ik het niet leuk vind, en het gewoon totaal niet kan Huilen van het lachen, ga ik mee met de wandeling *LOL*.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 09:27

Ik heb gisteren lekker de hele middag naar het NK gekeken. Was leuk Ja
Mijn zoontje gaat vandaag voor de 2de keer schaatsen ipv gymmen.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:14

Hoi Hoi iedereen is dus nog steeds fanatiek aan het schaatsen heerlijk he zo lekker in de buitenlucht Knipoog

Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die Zondag de tocht in Giethoorn doen.. waarschijnlijk ga ik met twee vriendinnen Knipoog

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:52

Heb vandaag op t Paterswoldsemeer/Hoornsemeer geschaatst! Was leuk, alleen ben ik niet zo lang geweest.. beetje moe, maar wel aan te raden!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:00

Mijn vriend en ik zijn wezen schaatsen in Loosdrecht, op de plassen! Veel leuker dan op de ijsbaan, maar ik vond het wel vermoeiend! Als het een beetje meezit gaan we zondag weer, echt een aanrader voor andere ijsliefhebbers trouwens Knipoog

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 09:51

Ik ga vanmiddag genieten van waarschijnlijk het laatste dagje schaatsen Verdrietig
Als ik teminste nog wat vooruit kom, ik ben gister iets te fanatiek geweest Tong uitsteken

Waar gaan jullie nu schaatsen dan, zoeken jullie één van de ozo drukke plassen/natuurgebieden op (waar je 2 uur voor in de file staat om er te komen Clown ) of zoeken jullie wat rustigers?
Ik stap zelf voor huis op 'het Tjonger' en schaatst daar een paar keer heen en weer tussen brug en brug (ben je al zo'n 10 kilometer verder denk ik als je heen en weer gaat)
En nog geen mensen met ernstige ongelukken?