Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:06

Slang Nagelbijten / Gniffelen

Arme duif trouwens Nagelbijten / Gniffelen wat sommige mensen wel niet allemaal doen
In Rotterdam heeft er laatst een dappere conducteur een vogel van het spoor gered Haha!

Maargoed, hopen dat de trein morgen kapoentjesvrij is ROFL

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:08

Ik vind het ook absoluut niet vervelend om in de trein te zitten. Knipoog
Ik vind het alleen minder fijn waneer het druk is. Ik vind het juist fijn van de rust om me heen..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:14

ik heb ook wel eens lieveheersbeestjes in de trein gehad die op de een of andere manier als een magneet naar me toe vlogen elke keer... of van die mini vliegjes die tegen t raam aan botsen elke keer (lig altijd met mn hoofd tegen de zijkant aan te slapen, dus vlakbij t raam).

heb ook een keer in de bus gezeten toen er echt een ENORME libelle in de bus gevangen zat. ik vind libelles best mooi, maar deze was echt huge!! en hij maakte ook enorm geluid en hij kwam telkens dichterbij.. en stiekem vond ik m een beetje eng.. (A)
gelukkig kon ik net optijd uit de bus ontsnappen( lees, ik moest eruit bij mn halte) voordat ie echt te dicht bij kwam. jak, eng beest.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:16

De nieuwe dienstregeling stelt bij mij (gelukkig!) niet veel voor.. In totaal zit er in Leeuwarden en Groningen 6 minuten verschil in, en in Gijpskerk nog eens 2 minuten.. Clown Maar hij was wel prompt dinsdag meteen te laat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:41

Ik had gewoon geen vertraging vanmorgen, waardoor ik koffie kon halen zonder de tram te missen, wat lekker zeg Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:39

Ik heb ook wel eens tegenover een meisje gezeten dat een rat bij zich had. Ding zat lekker op haar schouder, kroop zo af en toe onder haar sjaal. Ik vond het wel leuk om te zien, maar ik kan me voorstellen dat mensen met angst voor ratten en muizen (zoals mijn moeder) zoiets minder geslaagd vinden. Nagelbijten / Gniffelen

Ik bedoel, een hond verwacht je wel in het openbaar, die zie je vaak ook al van een afstandje, daar word je niet ineens door opgeschrikt, dus als je bang bent voor honden blijf je uit de buurt. Een rat verwacht je niet zo snel tegenover je in de trein te zien. Nagelbijten / Gniffelen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:54

In plaats van vertraging, was ik vanochtend te vroeg Haha!
De stoptrein kwam netjes op tijd op Schiphol aan. En toen stond op het bordje bij perron 2 de intercity naar Nijmegen van 7 uur met 5 min vertraging en werd er omgeroepen dat die trein zou komen. Nu was ik dus om 7.35 in Utrecht ipv 7.45/7.50.
De laatste tijd roepen ze in de trein vaak om dat er mensen gerold zijn en dat je goed op je spullen moet letten Scheve mond

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:55

Ik hoef pas morgen te treinen. Za lbenieuwd worden hoe dat gaat met de vakantiedrukte.. Ik moet een tas meenemen (wij gaan naar Oostenrijk) en ik wil liever niet naakt daar rondhuppelen Knipoog . Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:18

Pien gefeliciteerd Haha! Go jij! Go jij!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:57

Een kwartier vertraging.. sjongejonge zeg. Om gek van te worden Tong uitsteken

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:03

marloe schreef:
Goh, hoe raad je het. *LOL*

*Kijkt in profiel en ziet een ander bekend gezicht van school. Haha!

Omdat iemand die ik erg goed ken Eline dus, ook naar Horst is op dit moment. Tong uitsteken

En dr is hier weer veel gekletst!
En geklaagd. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb eigenlijk nooit zo veel last met de NS.
Alleen als ik soms vertraging heb, maar zo vaak is dat niet.
En nu rijdt m'n trein van Den Bosch door naar Zwolle.
Dus die is altijd lekker druk 's ochtends. Rolleyes

En UW, niet schrikken van lieveheersbeestjes. Tong uitsteken

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:09

Unwritten schreef:
Pien gefeliciteerd Haha! Go jij! Go jij!

Haha! Dank je!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:10

Hé een jarige! Gefeliciteerd! Haha!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:21

Nou ik heb vandaag ook weer een treinreisje gehad, ik ga sowieso altijd met de trein naar school..

Pfft zit ik in de trein, hoor ik *krak**krak* staat de trein stil, valt het licht uit.. staat hij nog langer stil, wordt er niks omgeroepen. Kijkt een klasgenootje uit het raam, is het enige wat hij ziet nog meer mensen die hun hoofd uit het raam steken.
5 minuten later komt er een mannetje in een oranje hesje langslopen.
Weer een hele tijd niks
komt een conductrice langs, dat er een technische storing is.
Wij dachten allang dat er een treinkaping was ofzo..
na 10 minuten, is er een andere trein voorgezet en rijden we stapvoets naar het volgende station. Staan we daar stil, willen de deuren niet open (nog steeds in het donker)
komt er een conductrice langs, moesten we allemaal door zo'n klein machinistkamertje eruit.
RotNS!
uiteindelijk iets 55 minuten gedaan over een traject dat ik normaal in een 10 minuten doe
en dan denk je dat je sneller bent als je de sneltrein neemt Nagelbijten / Gniffelen

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:49

Gefeliciteerd pinootje Lachen!

ik had gister en vandaag weer is vertraging 10 minuten, valt wel mee, maar het valt wel tegen als je er eigenlijk precies in kan stappen en dan ziet dat je vetraging heb.. agja Schijnheilig ben weer thuis nu lekker vakantie Haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:17

Pinootje gefeliciteerd!
Terug was het achterste deel van de trein volgens mij niet oke, die zat dicht met het licht uit. Wel jammer, nu mijn overstap korter is geworden op Schiphol stap ik meer naar achter in, dan hoef ik niet het hele perron over te rennen, maar het was nu druk achterin de trein. Op schiphol stond heel het laatste/kapotte deel nog half in de tunnel, niet aan het perron.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:21

@ Suuszels: Daar kan de NS ook weinig aan doen hoor, dat die trein er mee stopt. Doen ze heus niet expres. Knipoog

Jeetje, ik zou me dus echt dood schrikken van die slang. Vork

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 03:00

@Suuszels,een trein kan net als een auto, motor, fiets, bus, brommer, enz. enz. ook kapot gaan. En vergis je niet in het aantal kilometers wat een trein op 1 dag aflegd.

En een beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd Pinootje Haha! .

Vandaag een rustig dienstje gehad. Ook wel eens lekker Haha! .

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 03:18

Nog gefeliciteerd Pien!

Ino, wat voor dieren mag je eigenlijk mee nemen in de trein? Zitten daar regels aan verbonden? Want ik las iets over een slang en een rat, nou mijn moeder zou haast uit een rijdende trein springen als ze dat zou zien Huilen van het lachen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 03:33

Een verpakt dier (reismand, doos, tas, enz.) wat qua grote voor bagage door kan gaan mag mee in de trein. Dan hoef je daar ook niks extra voor te betalen.
Een losse hond (niet op schoot of verpakt) heeft een eigen kaartje nodig. Dit kaartje kost 3 euro. NS-jaarkaart houders mogen per kaart 1 hond gratis meenemen. En even voor de duidelijkheid, het voordeelurenabonnement is geen jaarkaart. En de OV studentenkaart ook niet.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 03:38

Ah oke, het maakt dus niet uit wat je in je reismand/doos/tas hebt zitten? Lachen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:47

Hihi lindatje, wat was je van plan mee te nemen? *LOL*

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:24

Inoterry schreef:
Een verpakt dier (reismand, doos, tas, enz.) wat qua grote voor bagage door kan gaan mag mee in de trein. Dan hoef je daar ook niks extra voor te betalen.
Een losse hond (niet op schoot of verpakt) heeft een eigen kaartje nodig. Dit kaartje kost 3 euro. NS-jaarkaart houders mogen per kaart 1 hond gratis meenemen. En even voor de duidelijkheid, het voordeelurenabonnement is geen jaarkaart. En de OV studentenkaart ook niet.

Maar als die hond in de doos of koffer past, dan hoef je dus niet te betalen?? Mijn hond is een border collie, dus ook best wel tenger en zou wel in tas/koffer kunnen passen, maar dat doe ik de arme dier niet aan... Maar in de theorie zou het dus kunnen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:46

Ik denk dat ik mijn vlooientheater meeneem de trein in Sigaar

Zo ik had vannacht de laatste trein vanuit Amsterdam naar huis, en ik zit nu alweer in Amsterdam..

Laatste trein heeft alleen onderweg wel twee keer rust nodig Ach gut eeerst bij woerden een kwartier, daarna op gouda nog. Arm treintje Ach gut

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:49

Ze hebben het zo zwaar die treinen.. Ach gut