C_arola schreef:
Op wiens naam zou je de kind dan zetten (achternaam), alimentatie enz?
Gewoon nieuwsgierig, geen aanval.
De vader zou van mij de kind wel mogen zien maar alles gaat in overleg.
Het is niet zo dat als paps ineens een kind wil en weet dat hij er ergens een heeft lopen bwv hij meteen bij me in gaat wonen en alles goed is.
Daar word eerst goed over gepraat zodat zijn verantwoordelijkheid naar het kind ook duidelijk word.
Dat zou ik in overleg met m'n vriend doen

Wil het geen alimentatie betalen. Prima, hij heeft er immers ook niet voor gekozen om het kind te houden.
Achternaam vind ik een hele lastige

Vind mezelf een erg mooie achternaam hebben die ik graag wil houden, daar dacht ik als kleind kind al aan. Dat wanneer ik zou trouwen, of ik dan de achternaam van m'n man over zou nemen ja/nee. En ben der nog niet over uit

Zou het iig erg moeilijk vinden! Maar ook dat in overleg met m'n vriend

Het zal lastig worden.
Het kan zijn dat ie zegt, zet maar op jou achternaam ik wil het kind niet. Prima doe ik dat.
Zegt hij ik wil het op mijn achternaam hebben, ook goed maar dan draagt ie wel de verantwoordelijkheden ook en loopt er niet voor weg. Of ziet het kind af en toe leuk en aardig, en ervaart alleen de leuke dingen

Dan moet ie het ook samen met mij voor willen zorgen, ook in de moeilijke momenten!
Ik zou alles in overleg met m'n vriend doen, en hij zou het kind altijd mogen zien. Zoals ik al zei, hij roept nu wel keihard dat ie nog geen kinderen wil. Maar hij heeft wel een kinderwens

En wie weet wordt ie wanneer het kindje geboren is wel een onwijs goeie vader die door het vuur gaat voor z'n kind!
Maar het kan ook zijn dat ie er voor weg rent, niks meer mee te maken wil hebben. Dan eis ik ook geen alimentatie van hem, maar komt het wel op mijn achternaam en beslis ik over het kind. Hij wil het immers toch niet? Dan ervaart die daar ook de gevolgen van

En dat is z'n eigen keus! Wil die het kind ineens na x aantal jaar zien, prima maar idd in mijn overleg. Hij heeft immers nog wel altijd recht op het kind. En zelfs dan zou ik hem nog de kans willen geven om alsnog een goede vader te worden

Maar zou het niet pikken dat ie dan alleen de leuke dingen ervan ervaart of het eens in de zoveel tijd ziet en hij er van alles over wil beslissen.
Het kan zijn dat ie gewoon echt niet voor het kind kan zorgen, dat kan, maar daarom heeft ie nog wel rechten om het kind te zien. En dat vind ik goed.