Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:32

lalunamyo schreef:
nou, sinds ik de verhalen van abortus van mijn tante heb gehoord ,,
(zij werkte daarmee ) + nog een kennis + andere familielid..
zal ik nooit meer een abortus laten plegen, verschrikkelijk,
als je nagaat dat sommige kindjes al echt op kindjes lijken die eruit komen,
soms zelfs nog geluid maken richting huilen
dat kan je jezelf toch nooit vergeven ?

dan zeg ik, doe dan dayafther pil, als je niet zeker weet met condoom oid..

ik ben zeventien, en ik weet zeker dat ik het verschrikkelijk moeilijk zal krijgen met een kind,
maar ik zal het niet over m`n hart kunnen krijgen om zon lief kindje te laten aborteren.. he bah !

tuurlijk, verkrachting is een ander verhaal Lachen

Tot 5 weken lijkt een foetus niet op een kindje, ik lees net dat het tot 22 weken mag, en dan is het al een echt kindje.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:34

C_arola schreef:
In mijn ogen is het dan al een kind.
Ieder heeft daar een ander mening over en de wetenschap ook, maar in mijn gevoel is het dan al een kind.

IK vind dat niet !!
heb jij wel eens een korste van een wondje gekrabbelt ??
dat zijn ook cellen !!,,,

en tegen andere die vinden dat een vader niets met zijn kind te maken mag hebben omdat hij eigenlijk niet nu al een kind wil !!
zonder hem had je helemaal geen kind,, van spelen met je zelf op je kamer krijg je geen kinderen
het aandeel van een vader vind ik even groot als dat van een moeder !! Tong uitsteken

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:34

Ik moet zeggen, heb een keer een dayafterpil moeten gebruiken. Echter weten m'n ouders dit niet, maar vind dit echt geen moord ofzo. K zie het ook niet als abortus, meer als 'maatregel'. Zelfde als wanneer je de condoom gebruikt en later weggooit. Daar zit tog ook dat zaad in? Dat 'vermoordt' je dan tog eigenlijk ook? Knipoog

Welke steun ik van m'n ouders verwacht? Geestelijke steun, hulp in opvoeding (dat ik altijd bij hen terecht kan met vragen), oppas wanneer ik naar school/werk moet bv. Maar geen oppas voor elke zaterdagavond omdat ik wil stappen bv. Knipoog Dan zeggen ze ook, dat zijn de gevolgen van een kind. Natuurlijk kun je wel een keertje wat leuks gaan doen. Doen volwassen ouders tog ook? Verder zullen ze mij zeker financieel ook proberen te steunen! Echter zouden ze me geen goudmijntje kunnen geven, maar ze doen toch echt wel hun best Ja (Ze doen er nu ook alles aan om het mij en mijn broertje aangenaam te maken, en dat wij kunnen studeren en dat waardeer ik enorm! Daarom weet ik ook dat ze mij financieel helpen voor zover ze kunnen Ja We hebben het niet slecht, maar zijn ook niet stinkend rijk Knipoog )

Ik zou het kind zeker geen eigen huisje kunnen bieden op het moment, hoe graag ik ook wil. Wil op het moment graag op mezelf, maar weet heel goed dat dit moet wachten tot ik het financieel kan opbrengen. En ik vind tog dat je het kind ten eerst een fijn huis moet kunnen geven! En geen kamertje bij opa & oma Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:35

MarcoBorsato schreef:
lalunamyo schreef:
nou, sinds ik de verhalen van abortus van mijn tante heb gehoord ,,
(zij werkte daarmee ) + nog een kennis + andere familielid..
zal ik nooit meer een abortus laten plegen, verschrikkelijk,
als je nagaat dat sommige kindjes al echt op kindjes lijken die eruit komen,
soms zelfs nog geluid maken richting huilen
dat kan je jezelf toch nooit vergeven ?

dan zeg ik, doe dan dayafther pil, als je niet zeker weet met condoom oid..

ik ben zeventien, en ik weet zeker dat ik het verschrikkelijk moeilijk zal krijgen met een kind,
maar ik zal het niet over m`n hart kunnen krijgen om zon lief kindje te laten aborteren.. he bah !

tuurlijk, verkrachting is een ander verhaal Lachen

Tot 5 weken lijkt een foetus niet op een kindje, ik lees net dat het tot 22 weken mag, en dan is het al een echt kindje.

Geloof mij, als jij de echo ziet of het hartje hoort is het WEL jou kindje.
Ongeacht hoeveel weken het mag zijn

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:36

Ik ben zelf 16 ( met 2 weken 17) en heb nu een jaar een vaste vriend ! heb daarmee na 3 maanden sex gehad.
Wij doen het inderdaad zonder na een test gedaan te hebben.(soatest)
en heb dan ook al 2 keer een test gedaan.(zwangerschaptest)
Waarvan 1 keer samen met mijn moeder ! en daarbij werd me ook verteld dat wat er ook gebeurt ze er altijd voor me zullen zijn en me steunen..en daarbij ook financieel.
Nou werk ik zelf onwijs veel buiten school om.
Maar als ik zwanger zou zijn...mijn vriend wil dat ik het dan laat weghalen.
En het klinkt heel egoistische..maar ik doe wat ik zelf wil. en als die het daar niet mee is. sorry. maar daar is de deur..
aan de ene kant denk ik dat veel meiden zo reageren.
Maar aan de andere kant ..stel dat het andersom was geweest. het kind in hem zat !? en hij het weg liet halen terwijl je het niet wou..
Denk dus dat het toch een gezamelijke keuze moet worden met beide ouders er dan ook bij.
( mits dat gaat)
Laatst bijgewerkt door Sherlock1 op 08-12-08 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:37

wonderworst_ schreef:
C_arola schreef:
Ieder heeft daar een ander mening over en de wetenschap ook, maar in mijn gevoel is het dan al een kind.

IK vind dat niet !!

en tegen andere die vinden dat een vader niets met zijn kind te maken mag hebben omdat hij eigenlijk niet nu al een kind wil !!
zonder hem had je helemaal geen kind,, van spelen met je zelf op je kamer krijg je geen kinderen
het aandeel van een vader vind ik even groot als dat van een moeder !! Tong uitsteken

Daarom zeg ik; Ieder zijn mening!
En ik zei niet dat de vader niks meer met de kind te maken mag hebben, alleen dat het dan in overleg gaat met mij en niet meteen naar het kind toe.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:37

_Marinke_ schreef:
Ik moet zeggen, heb een keer een dayafterpil moeten gebruiken. Echter weten m'n ouders dit niet, maar vind dit echt geen moord ofzo. K zie het ook niet als abortus, meer als 'maatregel'. Zelfde als wanneer je de condoom gebruikt en later weggooit. Daar zit tog ook dat zaad in? Dat 'vermoordt' je dan tog eigenlijk ook? Knipoog

Welke steun ik van m'n ouders verwacht? Geestelijke steun, hulp in opvoeding (dat ik altijd bij hen terecht kan met vragen), oppas wanneer ik naar school/werk moet bv. Maar geen oppas voor elke zaterdagavond omdat ik wil stappen bv. Knipoog Dan zeggen ze ook, dat zijn de gevolgen van een kind. Natuurlijk kun je wel een keertje wat leuks gaan doen. Doen volwassen ouders tog ook? Verder zullen ze mij zeker financieel ook proberen te steunen! Echter zouden ze me geen goudmijntje kunnen geven, maar ze doen toch echt wel hun best Ja (Ze doen er nu ook alles aan om het mij en mijn broertje aangenaam te maken, en dat wij kunnen studeren en dat waardeer ik enorm! Daarom weet ik ook dat ze mij financieel helpen voor zover ze kunnen Ja We hebben het niet slecht, maar zijn ook niet stinkend rijk Knipoog )

Ik zou het kind zeker geen eigen huisje kunnen bieden op het moment, hoe graag ik ook wil. Wil op het moment graag op mezelf, maar weet heel goed dat dit moet wachten tot ik het financieel kan opbrengen. En ik vind tog dat je het kind ten eerst een fijn huis moet kunnen geven! En geen kamertje bij opa & oma Knipoog

amen Ja

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:38

C_arola schreef:
wonderworst_ schreef:

IK vind dat niet !!

En ik zei niet dat de vader niks meer met de kind te maken mag hebben, alleen dat het dan in overleg gaat met mij en niet meteen naar het kind toe.

nee dat bedoelde ik ook naar andere ,
en iedereen idd zijn eigen mening en gevoel daarbij,
maar ik vind idd wel dat je dat kind echt iets moet kunnen bieden

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:40

C_arola schreef:
wonderworst_ schreef:

IK vind dat niet !!

nee dat bedoelde ik ook naar andere ,
en iedereen idd zijn eigen mening en gevoel daarbij,
maar ik vind idd wel dat je dat kind echt iets moet kunnen bieden[/quote]

Ik ben het er helemaal mee eens dat je een kind wat moet bieden wat een kind nodig heeft, niet alleen financieel maar ook andere dingen.
Daarom schreef ik ook vaker dat je een keuze niet over 1 nacht ijs moet maken en heel goed moet nadenken of je het wilt en het kan.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:42

wonderworst_ schreef:
C_arola schreef:

IK vind dat niet !!

Dat klopt, daarom kwam ik er ook niet uit Knipoog
M'n vriend wil nu echt geen kind, later wel, nu niet.
STel ik zou nu zwanger raken, (en was echt v/d zomer bang dat dit het geval zou zijn), dan weet ik nog steeds niet goed wat ik moet. Ik zou het graag een goed leven willen bieden, ik zou de steun van m'n ouders krijgen. Maar in eerste instantie niet van m'n vriend..

Maar wanneer ik zou kiezen om het te houden, zou ik wel zo iets hebben van de vader mag het altijd zien! Ja Hij heeft immers ook recht op het kind, wie weet beslist ie nu wel dat ie het niet aankan maar blijkt het in de toekomst heel anders en is het juist een goede vader.
Vind het 'wreed' voor zowel het kind als de vader om te zeggen dat ze elkaar niet mogen zien of niks met mekaar te maken mogen hebben. Jij kan wel niks meer met de vader te maken willen hebben, of hij met jou.. maar het kind is van zowel de moeder als van de vader tog wel van jou eigen vlees en bloed. Waar je vaak eerder voor kiest dan je vriend/vriendin Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:42

Elma_ schreef:
Geloof mij, als jij de echo ziet of het hartje hoort is het WEL jou kindje.
Ongeacht hoeveel weken het mag zijn

Helemaal waar, daarom zou ik ook nooit voor abortus kiezen, maar ik heb nooit beseft dat het zo snel ontwikkeld. Ik kan na die 5 weken echt niet spreken over een klompje cellen, het verandert mijn visie op abortus wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:44

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:45

.
Laatst bijgewerkt door Ilona__ op 23-04-23 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:46

_Marinke_ schreef:
wonderworst_ schreef:

IK vind dat niet !!

STel ik zou nu zwanger raken, (en was echt v/d zomer bang dat dit het geval zou zijn), dan weet ik nog steeds niet goed wat ik moet. Ik zou het graag een goed leven willen bieden, ik zou de steun van m'n ouders krijgen. Maar in eerste instantie niet van m'n vriend..

Maar wanneer ik zou kiezen om het te houden, zou ik wel zo iets hebben van de vader mag het altijd zien! Ja Hij heeft immers ook recht op het kind, wie weet beslist ie nu wel dat ie het niet aankan maar blijkt het in de toekomst heel anders en is het juist een goede vader.
Vind het 'wreed' voor zowel het kind als de vader om te zeggen dat ze elkaar niet mogen zien of niks met mekaar te maken mogen hebben. Jij kan wel niks meer met de vader te maken willen hebben, of hij met jou.. maar het kind is van zowel de moeder als van de vader tog wel van jou eigen vlees en bloed. Waar je vaak eerder voor kiest dan je vriend/vriendin Knipoog

Op wiens naam zou je de kind dan zetten (achternaam), alimentatie enz?
Gewoon nieuwsgierig, geen aanval.
De vader zou van mij de kind wel mogen zien maar alles gaat in overleg.
Het is niet zo dat als paps ineens een kind wil en weet dat hij er ergens een heeft lopen bwv hij meteen bij me in gaat wonen en alles goed is.
Daar word eerst goed over gepraat zodat zijn verantwoordelijkheid naar het kind ook duidelijk word.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:48

Hoe zouden jullie het vinden als zoonlief zegt dat vriendin zwanger is en hij het kind wil houden en opvoeden en de vriendin het niet wil?

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:49

jaa duidelijk, alles wel in overleg,,
bij mijn zus had mee neefje ook haar eigen achternaam, en later is ze getrouwt en heeft hij dioe achternaam gekregen..

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:51

jaa dan zal er heel erg gepraat moeten worden want je kan haar niet verplichten om iets in haar buik te laten houden waar ze niets om geeft.. dat ze het niet wil....

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:54

C_arola schreef:
Hoe zouden jullie het vinden als zoonlief zegt dat vriendin zwanger is en hij het kind wil houden en opvoeden en de vriendin het niet wil?

Zo.. Das een goede binnenkomer..
Dat is wel heel moeilijk.. Denk dat vriendin het dan uiteindelijk
voor het zeggen krijgt. Of ze moet het afstaan aan haar vriend, maar
dat zal ook niet 1,2,3 gaan.. (Zou dat eigenlijk wel mogen?)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:57

Melanie_B schreef:
C_arola schreef:

Zo.. Das een goede binnenkomer..
Dat is wel heel moeilijk.. Denk dat vriendin het dan uiteindelijk
voor het zeggen krijgt. Of ze moet het afstaan aan haar vriend, maar
dat zal ook niet 1,2,3 gaan.. (Zou dat eigenlijk wel mogen?)

Het zou wel mogen, maar het gaat heel moeilijk tenzij het kan in overleg.
Punt is wel dat je zit met 9 maanden (ongeveer) zwangerschap...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:57

Ik vind het zonde om op zon jonge leeftijd al moeder te zijn, je mist dan een heel stuk van je leven...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:58

C_arola schreef:
_Marinke_ schreef:

Het is niet zo dat als paps ineens een kind wil en weet dat hij er ergens een heeft lopen bwv hij meteen bij me in gaat wonen en alles goed is.
Daar word eerst goed over gepraat zodat zijn verantwoordelijkheid naar het kind ook duidelijk word.

Dat zou ik in overleg met m'n vriend doen Knipoog
Wil het geen alimentatie betalen. Prima, hij heeft er immers ook niet voor gekozen om het kind te houden.

Achternaam vind ik een hele lastige Clown Vind mezelf een erg mooie achternaam hebben die ik graag wil houden, daar dacht ik als kleind kind al aan. Dat wanneer ik zou trouwen, of ik dan de achternaam van m'n man over zou nemen ja/nee. En ben der nog niet over uit Tong uitsteken Zou het iig erg moeilijk vinden! Maar ook dat in overleg met m'n vriend Knipoog Het zal lastig worden.

Het kan zijn dat ie zegt, zet maar op jou achternaam ik wil het kind niet. Prima doe ik dat.
Zegt hij ik wil het op mijn achternaam hebben, ook goed maar dan draagt ie wel de verantwoordelijkheden ook en loopt er niet voor weg. Of ziet het kind af en toe leuk en aardig, en ervaart alleen de leuke dingen Knipoog Dan moet ie het ook samen met mij voor willen zorgen, ook in de moeilijke momenten!

Ik zou alles in overleg met m'n vriend doen, en hij zou het kind altijd mogen zien. Zoals ik al zei, hij roept nu wel keihard dat ie nog geen kinderen wil. Maar hij heeft wel een kinderwens Knipoog En wie weet wordt ie wanneer het kindje geboren is wel een onwijs goeie vader die door het vuur gaat voor z'n kind!

Maar het kan ook zijn dat ie er voor weg rent, niks meer mee te maken wil hebben. Dan eis ik ook geen alimentatie van hem, maar komt het wel op mijn achternaam en beslis ik over het kind. Hij wil het immers toch niet? Dan ervaart die daar ook de gevolgen van Knipoog En dat is z'n eigen keus! Wil die het kind ineens na x aantal jaar zien, prima maar idd in mijn overleg. Hij heeft immers nog wel altijd recht op het kind. En zelfs dan zou ik hem nog de kans willen geven om alsnog een goede vader te worden Ja Maar zou het niet pikken dat ie dan alleen de leuke dingen ervan ervaart of het eens in de zoveel tijd ziet en hij er van alles over wil beslissen.

Het kan zijn dat ie gewoon echt niet voor het kind kan zorgen, dat kan, maar daarom heeft ie nog wel rechten om het kind te zien. En dat vind ik goed. Knipoog

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:59

Ilona__ schreef:
Oke, even de andere kant van het verhaal.

Ik ben een dochter van een tienermoeder.
Mijn moeder was zwanger op dr 16e van mij, en heeft dus (duh) geen abortus gepleegd. Ze is gaan samenwonen met mijn vader en ze zijn 16 jaar getrouwd geweest. Inmiddels zijn ze 2 en half jaar gescheiden. Ik heb nog een broertje die 5 jaar na mij is gekomen. Ik moet eerlijk zeggen, een jonge moeder is vaak wel erg leuk. We zijn het over veel dingen eens, maar ook over heel veel dingen niet. Mijn ouders zijn nu gescheiden en mijn moeder leeft een soort 2e jeugd. Ze heeft weer een vriend, zit daar altijd en ik zit s'weekends thuis om op de honden en katten te passen. Ik ben nu 18, heb al een dik jaar een superlieve vriend van nu 24. Mocht ik nu zwanger raken, is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een abortus te plegen. Het zal lastig worden, maar waar een wil is is een weg. Ik heb een kinderwens, en doordat mn moeder weet hoe het is zal ik alle steun van de wereld krijgen. Lachen

Dat lijkt mij ook niet helemaal correct.. Je moeder lijdt nu haar eigen 'jeugd
leven' weer.. en jij zit in het weekend alleen thuis?!
Dat is 1 ding wat mijn moeder niet zal doen.. Ik heb dan geen tienermoeder, maar dit is toch ook niet leuk voor jou?

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:00

tja ik vind dat als je 14 bent, sex hebt gehad en kindje in je buik hebt je er ook maar voor moet zorgen.
van te voren kunje weten dat als je sex hebt zwanger kunt worden.
mijn vriendin is ook 14 en zwanger && over 6 dagen uitgerekent
ze zeurt er nooit over , ze wil zelfs wel uitscheuren tot haar oren zolang het kindje maar gezond is! ik vind dat zo goed van haar!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:00

_Marinke_ schreef:
C_arola schreef:

Dat zou ik in overleg met m'n vriend doen Knipoog
Wil het geen alimentatie betalen. Prima, hij heeft er immers ook niet voor gekozen om het kind te houden.

Achternaam vind ik een hele lastige Clown Vind mezelf een erg mooie achternaam hebben die ik graag wil houden, daar dacht ik als kleind kind al aan. Dat wanneer ik zou trouwen, of ik dan de achternaam van m'n man over zou nemen ja/nee. En ben der nog niet over uit Tong uitsteken Zou het iig erg moeilijk vinden! Maar ook dat in overleg met m'n vriend Knipoog Het zal lastig worden.

Het kan zijn dat ie zegt, zet maar op jou achternaam ik wil het kind niet. Prima doe ik dat.
Zegt hij ik wil het op mijn achternaam hebben, ook goed maar dan draagt ie wel de verantwoordelijkheden ook en loopt er niet voor weg. Of ziet het kind af en toe leuk en aardig, en ervaart alleen de leuke dingen Knipoog Dan moet ie het ook samen met mij voor willen zorgen, ook in de moeilijke momenten!

Ik zou alles in overleg met m'n vriend doen, en hij zou het kind altijd mogen zien. Zoals ik al zei, hij roept nu wel keihard dat ie nog geen kinderen wil. Maar hij heeft wel een kinderwens Knipoog En wie weet wordt ie wanneer het kindje geboren is wel een onwijs goeie vader die door het vuur gaat voor z'n kind!

Maar het kan ook zijn dat ie er voor weg rent, niks meer mee te maken wil hebben. Dan eis ik ook geen alimentatie van hem, maar komt het wel op mijn achternaam en beslis ik over het kind. Hij wil het immers toch niet? Dan ervaart die daar ook de gevolgen van Knipoog En dat is z'n eigen keus! Wil die het kind ineens na x aantal jaar zien, prima maar idd in mijn overleg. Hij heeft immers nog wel altijd recht op het kind. En zelfs dan zou ik hem nog de kans willen geven om alsnog een goede vader te worden Ja Maar zou het niet pikken dat ie dan alleen de leuke dingen ervan ervaart of het eens in de zoveel tijd ziet en hij er van alles over wil beslissen.

Het kan zijn dat ie gewoon echt niet voor het kind kan zorgen, dat kan, maar daarom heeft ie nog wel rechten om het kind te zien. En dat vind ik goed. Knipoog

Mocht je gaan trouwen dan kun je jezelf ook beide namen aannemen. Je vriend (in dat geval mans naam) en je eigen naam.
Gebeurt steeds vaker en schijnt ook erg goed te zijn voor je carriére heb ik een paar keer gelezen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:01

wonderworst_ schreef:
jaa dan zal er heel erg gepraat moeten worden want je kan haar niet verplichten om iets in haar buik te laten houden waar ze niets om geeft.. dat ze het niet wil....

En dat is precies waar ze vroegen voor hebben gevochten!
"Baas in eigen buik"

En daarom zou er dus héél goed gepraat moeten worden! Maar dat zal zobiezo ook moeten wanneer vriend geen kind wil en vriendin wel Knipoog