Leeftsijdsverschil in relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Leeftsijdsverschil in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:34

Ik ben 29 (bijna 30) en mijn man is 36. 6 jaar en 4 maanden dus Lachen

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:15

Zo topic is hard gegaan..
Soms praat mijn vriend wel eens over "vroeger"
Ik vind het dan zo grappig om te horen hoe hij op de fiets van borger naar emmen naar school ging terwijl ik toen nog in de baarmoeder lag..
en bv toen bij in de pubertijd was en zijn vrienden hun 1e vriendinnetje kregen terwijl zijn vriendin dus nog niet eens geboren was..
Hendrie kan zich ook het jaar nog herinneren dat ik geboren werd.. toen was er een dikke sneeuwstorm.
Ik vind dat altijd leuk om over na te denken.
Doen jullie dat ook wel eens??

Tja en verder is hij zo gek als een deur en en voel ik me de oudste hier in huis Huilen van het lachen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:37

Ik ben 30, mijn man is net 38 geworden. We schelen 7,5 jaar.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:45

Ik ben 28, mijn man 37. We schelen 8,5 en zijn nu ruim 9 jaar bij elkaar. Ik was toen dus 19 en hij 28. Vind het zo gek idee... ik ben nu net zo oud als hij was toen wij wat kregen. Terwijl ik nu al getrouwd ben, zwanger van de tweede en samen ons tweede huis alweer hebben gekocht (eerste huisje werd te klein). Terwijl hij op die leeftijd dus nog bij z'n ouders woonde en net zijn eerste echte serieuze relatie begon (met mij dus).

Ik was al gek op hem toen ik 16 was en hij dus 25. Maar toen was het leeftijdsverschil gewoon een probleem. Ik was nog echt niet toe aan een serieuze relatie en hij zag dat in. Gelukkig was ik na een paar jaar (en verschillende andere vriendjes Nagelbijten / Gniffelen ), nog net zo gek op hem en toen durfde hij het wel aan met mij. En zie het resultaat!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:56

ik verschil een kleine 10 jaar met mn vriend. ons lukt het wel, maar dat ging niet altijd vanzelf...
ik studeer bv nog en hij werkt al een hele tijd (heeft ook geen unif gedaan) en kan dus niet altijd goed inschatten hoe het voor een student in de examenperiode is. langs de andere kant is hij ook de kostwinner bij ons en dat is voor hem dan weer niet altijd evident.
wij wonen ook al een hele tijd samen en ook dat gaat bij ons goed, maar ik denk dat je daar soms meer pech mee kunt hebben.
mijn vriend gaat bv graag uit en ik niet zo (kga wel af en toe eens graag weg natuulijk, maar zit liever bij mn paarden of aan mn stikmachine bv), maar vermits hij 10 jaar ouder is, gaat hij toch niet zo vaak meer uit als toen hij 20 was en komen we prima overeen...

ik denk dat het toch echt grotendeels van de personen afhangt, maar er zijn wel problemen waar je op zult stuiten doordat je mekaar soms niet begrijpt doordat je in een andere levensfase zit...

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:23

Ja idd. Er zijn dingen die hij al heeft geleerd in de jaren die hij ouder is uiteraard en ik moet en zoals zovelen hier natuurlijk moeten nog door die periode. Maar gelukkig laat hij me daar wel heel vrij in en laat me eigen fouten maken, want hij kan het wel elke keer voorkomen maar dan leer ik er weer niet van en denk ik alleen maar jezus zeur niet zo. Hahaha en uit eindelijk heeft hij toch bijna altijd wel gelijk Bloos

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:15

Ik ben 24, mijn vriend 32, we zijn inmiddels 8 jaar samen

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:03

Ik scheel met mijn vriend 16 jaar en ja daar voel je niks van Haha!
We wonen nu zo'n 4 jaar samen en hebben sinds een paar jaar een eigen bedrijf. Gaat heel erg goed, al moet ik zeggen dat mijn familie hem ook een stuk jonger schatte en ik ook ouder overkom qua levenservaring etc. Zelfs dingen uit onze jeugd zijn gewoon precies hetzelfde doordat mijn broer en zus een stuk ( 7 en 8 jaar) ouder zijn.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:32

Latruda schreef:
Zo topic is hard gegaan..
Soms praat mijn vriend wel eens over "vroeger"
Ik vind het dan zo grappig om te horen hoe hij op de fiets van borger naar emmen naar school ging terwijl ik toen nog in de baarmoeder lag..
en bv toen bij in de pubertijd was en zijn vrienden hun 1e vriendinnetje kregen terwijl zijn vriendin dus nog niet eens geboren was..
Hendrie kan zich ook het jaar nog herinneren dat ik geboren werd.. toen was er een dikke sneeuwstorm.
Ik vind dat altijd leuk om over na te denken.
Doen jullie dat ook wel eens??

Tja en verder is hij zo gek als een deur en en voel ik me de oudste hier in huis Huilen van het lachen

Haha ik herken dat wel ja! Zo vertelde mijn vriend laatst dat hij vroeger met een soort voorloper van internet/msn werkte, met een speciale ontvanger kon je dan berichten naar elkaar sturen die er dan een paar dagen over deden. En dat je maar beperkt bereik had enzo. Kan ik me haast niks bij voorstellen gewoon Clown En hij is idd ook zo gek als een deur, kunnen heerlijk keten samen en hebben laatst toen er zo'n pak sneeuw lag, samen een sneeuwballengevecht gehouden en een sneeuwpop gemaakt Haha!

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:35

Ik ben 18 en hij wordt binnekort 24. Maar dan wordt ik ook bijna 19 dus het verschilt een ruime 5 jaar.
Als je je goed voelt bij iemand maakt leeftijd niet uit.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:21

kavama schreef:
19 en 24, da's maar 5 jaar !!??

inderdaad, das 'maar' 5 jaar.
Maar hij werkt al 4 jaar, en ik moet nog nog 4 jaar studeren.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:47

wat vinden jullie als iemand van 18 een relatie heeft met iemand van 30? (gaat over mij heb nog niks met hem twijfel een beetje)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 03:58

Pff. Kan niet slapen dus dan maar even bokken, kom ik op dit soort topic's terecht...Houdt je bezig Clown

breezy302 schreef:
ik ben 21 en mijn vriend wordt met oud en nieuw 28. Ik heb vanaf mijn 17de met hem hij was toen 24

Wat grappig!!! Ik ben net 18 (oktober) en de mijne wordt ook met oud en nieuw (1 januari) 25. Even groot verschil en dezelfde verjaaradg, toevallig!!!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:31

nikita_benno schreef:
wat vinden jullie als iemand van 18 een relatie heeft met iemand van 30? (gaat over mij heb nog niks met hem twijfel een beetje)

Ik vind dat je je gevoel moet volgen. Met 18 jaar kun je echt wel verstandig genoeg zijn om hier zeker van te zijn. Niemand kan je ooit garanderen dat een relatie goed blijft gaan. Of er nu veel of weinig leeftijdsverschil tussen zit.
Toen ik 22 was heb ik ooit een relatie gehad met een man die toen 36 was. Uiteindelijk is het door omstandigheden uitgegaan, maar niet door het leeftijdsverschil. Moet ook eerlijk toegeven dat hij altijd mijn grote liefde zal blijven Bloos , al ben ik nu ook zeer gelukkig in mijn relatie.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:36

heye

ik heb geen relatie! maar iemand die 9 jaar ouder is dan mij hij is 30 ik ben 21. Die man vind ik wel heel erg leuk.

Hoe hebben jullie als jonge meiden z'n man aan de haak geslagen?

haha twijfel wel heel erg of hij mij ook leuk vind? tja kan niet zo maar open en blood neer zetten. maar voor mensen met intresse kunnen pben?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:39

plutolover schreef:
heye

ik heb geen relatie! maar iemand die 9 jaar ouder is dan mij hij is 30 ik ben 21. Die man vind ik wel heel erg leuk.

Hoe hebben jullie als jonge meiden z'n man aan de haak geslagen?

haha twijfel wel heel erg of hij mij ook leuk vind? tja kan niet zo maar open en blood neer zetten. maar voor mensen met intresse kunnen pben?

Ik heb nooit zelf actie ondernomen. De mannen nodigde mij zelf uit.
Ben veel te terughoudend om zelf er op af te stappen. Zelf nu ik 33 ben, zal ik dat nog niet doen.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:12

Ik ben 25 en heb mijn partner leren kennen op mijn vorige baan en was gelijk weg van hem.
Hij is namelijk half italiaans en bodybuilder Bloos Haha!
Hij is 41 niet dat je dat ziet hoor en had twee geweldige kinderen in zijn vorige relatie

Heeft wel wat energie gekost om te staan waar we nu staan maar het is het zeker waard geweest.
HIj doet alles voor me en heel heel heel misschien gaan we misschien wel trouwen in 2010 Haha! Haha!

DUS WIJ SCHELEN 16 JAAR MAAR VOEL ER NIKS VAN ahhahahahahahha

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:46

Als we het over "vroeger" hebben, geeft ie altijd als opmerking: Toen jij geboren bent, ging ik naar de brugklas *LOL* ...
Dan merk je het verschil wel, maar zo echt niet .

Ik heb mijn vriend leren kennen op het werk. We kenden elkaar eigenlijk al 3 jaar. Maar ik heb nooit gezien dat hij al 2 jaar verliefd op me was. Nadat hij het me eigenlijk verteld heeft, toen ging het al niet goed in de relatie waar we zaten, hebben we de stap gewaagd om een punt achter die relaties te zetten en zijn toen samen gekomen (beetje vreemd, maar het is goed uitgepakt en nu gaan we samenwonen *LOL* ...)
Eerste kerstdag zijn we 1 1/2 jaar samen...

Overigens heeft iedereen op ons werk er goed op gereageerd en zijn erg blij voor ons Haha! .
Ik zit bij de ontvangst van een loods waar hij 4 x per dag moet komen lossen.... Knipoog

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:49

mijn vriend is 23 en ik ben 28.. ik ben 5 jaar ouder dus.. maar merk t verschil haast niet.. ik voel me jonger Tong uitsteken (zie er ook jinger uit) en hij ziet er wat ouder uit.. hij zit ook bij de brandweer, dus is daardoor ook wel volwassenener.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:50

Ik ben 22 (bijna 23) mijn vriend 29.
We zijn ruim 4 jaar samen Pling

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:58

Ik ben 28 en mijn vriend 33. We merken weinig verschil van leeftijd en wie nou de volwassenste is van ons tweeen... Clown
We verschillen meer in hoe we met dingen omgaan en daarin vullen we elkaar juist heel goed aan!!!

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:24

Ik heb eigenlijk een vraagje voor de mensen die een relatie hebben met wat leeftijdsverschil...

Moesten jullie in het begin twee keer nadenken voor je wat met deze persoon wilde? of was er geen twijfel?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:31

Bij mij niet

En toen wist ik nog niet of hij al een relatie had o.i.d. Haha!

cindyhil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:34

Ik ben 15 en mn vriend is 16

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:48

Geen twijfels
ik zag alleen HEM, niet zijn leeftijd Bloos