Mijn verdomde klote leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Mijn verdomde stinkmodder leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:51

Redrum OK dan! Vind het echt een toppie reactie.

Vraag me ook af van de hulp, voor vele blijft het een grote stap. Toch kan de juiste je de weg wijzen en dat is dan weer een grote last die van je af valt.
Maar als je niet wilt moet je inderdaad niet, misschien is het een idee om al je gevoelens in een brief te schrijven en die dan te verbranden. Dit helpt vaak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:52

Redrumfox schreef:
ztugwell schreef:
En dan lees ik net ergens dat Redrumfox ook even der frustratie kwijt moet, door iets 'heel ergs' wat is gebeurt.
Dan denk ik na al deze reacties van haar, meid hou het voor je zelf want er zijn wel ergere dingen dan dat.

Beetje kinderachtig dat je je tot mijn niveau verlaagt door mij zo persoonlijk aan te vallen. Zou toch denken dat je dan wel beter weet. ROFL

Fijn dat het weer beter gaat TS, ondanks mijn botte reacties vind ik het wel fijn voor je. Ik heb een goed gesprek gehad met een bokker hier en dat heeft me de ogen geopend. Sorry voor mijn reacties, en dat meen ik oprecht want ik was echt een kreng.

Ik verlaag je niet tot jou niveau hoor meid, zo hard en bitter als jij ben ik niet. Dat was alleen een bericht waar ik net zo dom doe als jij je dit hele topic heb gedragen, zelf zou ik nooit zo een bericht neerzetten. Alleen snap niet dat je na al deze bittere reacties toch nog zelf een topic aanmaakt over hoe erg jij het wel niet hebt dat je koper je paard niet meer koopt. Snap je frustratie zelf wel maar dan ga je toch tegen jezelf in als je eerst over dit topic zit te zeuren?
Maargoed, ben trouwens blij dat je zelf ook achter ben gekomen dat je als een kreng overkwam Knipoog

Nakisha

Re: Mijn verdomde klote leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:52

Citaat:
Nakisha, ofwel is het net omgekeerd: dat mensen op die leeftijd in een fase zitten waarin ze heel erg relativeren, net omdat ze zelf nog niet hebben gezien wat een ander wel heeft gezien. Het kan alle richtingen uit.
Persoonlijk ben ik heel medelevend, net doordat ik niemand toewens wat ik heb gezien en nu nog steeds zie gebeuren in mijn bloedeigen familie. Zulke abnormale dingen maken een mens echt kapot en dan heeft dat niet veel met zelfmedelijden te maken, gewoon met 'het niet aankunnen'. Een mens kan tegen veel, maar... wat is dat, veel? Ik vind persoonlijk dat het in mijn leven wel genoeg is geweest met alle miserie.
En waarschijnlijk denkt Redrumfox er over een jaar of 5 anders over, dat hoop ik heel erg, want ik vind het eigenlijk erg als iemand zich zo weinig kan inleven in een ander, dat vind ik echt oprecht erg.

Mee eens, mee eens. Knipoog Ik wilde niet generaliseren. Lachen Je hebt zéker ook mensen die dit wel kunnen.
Wat ik meer bedoelde is dat 15 een pittige leeftijd is... en dat men dan vrij vlot in extremen KAN vervallen. Uiteraard is dat per persoon wel verschillend, daar heb je helemaal gelijk in.
De pubertijd is een rollercoaster van emoties... de één reageert er heftiger op dan de ander.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 20:53

uffie schreef:
Schaam je je ervoor om hulp te gaan zoeken Lotjuh of vind je dat nog een stap te ver?

Ik weet het niet, het lijkt me maar niets eigenlijk, weet ook niet waar ik de tijd vandaan zou moeten halen. Een vriendin van mij (die ik helaas veel minder zie dan ik zou willen) heeft ook sinds een tijdje geen contact meer met haar vader. We zitten dus een beetje in het zelfde schuitje, alleen is haar relatie met haar vader altijd al erg slecht geweest. Zij gaat dus inderdaad naar een psycholoog en vond dat wel erg prettig geloof ik. Maar ach, ik weet het niet hoor.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:54

Ik bied toch net mijn excuses aan.. Prima dat het me daarmee niet vergeven wordt (uiteraard) maar wat wil je verder dat ik doe?

Ach joh je temt maar een end weg.. vind het wel best. Slapen

Katia: die 2 duimen verdien ik niet maar ik vind het wel erg tof van je.

Ik weet niet of ik nog mee mag praten, maar ik kan hulp zeker aanraden. Hoewel ik veel slechte psychologen meegemaakt heb (of doelen jullie op jeugdzorg?) was mijn laatste erg prettig en die heeft me al een heel eind op weg geholpen. Het is inderdaad een grote stap maar ik voelde me er persoonlijk veel fijner door. Ja

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:55

_Lotjuh_ schreef:
uffie schreef:
Schaam je je ervoor om hulp te gaan zoeken Lotjuh of vind je dat nog een stap te ver?

Ik weet het niet, het lijkt me maar niets eigenlijk, weet ook niet waar ik de tijd vandaan zou moeten halen. Een vriendin van mij (die ik helaas veel minder zie dan ik zou willen) heeft ook sinds een tijdje geen contact meer met haar vader. We zitten dus een beetje in het zelfde schuitje, alleen is haar relatie met haar vader altijd al erg slecht geweest. Zij gaat dus inderdaad naar een psycholoog en vond dat wel erg prettig geloof ik. Maar ach, ik weet het niet hoor.

Je hoeft je er iig niet voor te schamen, maar ik snap je wel hoor.
Je moet ook alleen gaan als je daar zelf echt achter staat, anders heb je daar niets aan.

Wat je mss ook kunt doen is gewoon een geschreven schriftje bijhouden, met de dingen wat er dagelijks speelt en waar irritatie is of wat je juist heel erg dwars zit, zo schrijf je het van je af. En kan je zonder dat je moeilijke gesprekken krijgt met je moeder het haar gewoon es laten lezen, mocht je daar behoefte aan hebben tenminste.
Laatst bijgewerkt door uffie op 13-11-08 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:57

Niet alle psychologen zijn geschikt, vind dat iets persoonlijk de psycholoog moet je ook liggen. En soms moet je een beetje winkelen naar de juiste en daar haken mensen van af. Want slechte ervaring zegt veel.

Ik zou het in jou geval dan nog uitkijken en dit in je achterhoofd zetten, wat vind je van de brief?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 13-11-08 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:59

_Lotjuh_ schreef:

Ik denk dat dit elk een beetje voor zich is, het is iets wat je moet ondervinden. Ik ben ook een paar keer naar een psycholoog geweest, maar dat was echt niks voor mij. Ik voelde me nog slechter dan te voren, ofwel had ik gewoon een slechte Clown
Misschien kun je het gewoon eens proberen en zien hoe het gaat....

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:06

Een psycholoog is niets anders dan een fysiotherapeut of een dermatoloog, de eerste is voor je beweging en gewrichtsproblemen de tweede voor huidproblemen en de psycholoog is er voor emotie problemen Lachen

Of er echt slechte psychologen bestaan....ik denk dat je de juiste klik moet treffen. Daarbij lost een psycholoog je problemen niet op, maar graaft samen met jou naar waar ze vandaan komen en kan je steunen om ze op te lossen of ermee om te leren gaan Lachen

Zie het als een coach Lachen

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 21:06

Dank jullie allemaal voor je advies. Ik ga het allemaal onthouden (ook dat van die brief schrijven en verbranden enzo) maar voorlopig laat ik het weer even rusten. Dit topic plaatsen heeft het voorlopig weer even genoeg boven gehaalt. Mocht ik nu over een tijdje er weer 'doorheen zitten' dan ga ik iets proberen wat jullie me hebben aangeraden!

Redrumfox ik vind het erg goed dat je inziet dat je een beetje bot overkwam. En je mag zeker mee blijven praten.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:10

Je bent nog jong een psych kan altijd nog Knipoog

Dit heeft waarschijnlijk je hoofd alweer wat leger gemaakt hopelijk.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:17

Nou dat vind ik erg lief van je. Bloos

Je postte dit topic toch om je ei kwijt te kunnen? Nou dat kan je dus bij een psycholoog: die luistert naar je verhaal en helpt je met hoe je er het beste mee om kunt gaan en helpt je met de verwerking van watjedanookdwarszit. Je hoeft je sowieso niet te schamen om erheen te gaan, het is echt niet zo dat iedereen die naar de psycholoog gaat meteen als gek of gestoord wordt afgeschreven. Het zijn vaak een beetje van die geitenwollensokken tiepjes (niet allemaal hoor, voordat iemand zich nu aangesproken voelt) - dat is waarom ik er in eerste instantie niet heen wilde, verwachtte alleen maar zweverig gezeik - maar die zijn eigenlijk wel heel erg lief en ver van zweverig. Wel hebben ze over het algemeen een typische ''psychologenkijk'' op alles maar dat is juist heel prettig, want dat is - wat mij betreft - vaak een invalshoek vanwaar je het zelf niet zomaar zou bekijken.

Ik wil je niks opdringen maar raad het je zeker aan. Als je eenmaal die stap hebt gezet is het erg prettig. Lachen Voor wie nu denkt dat ik een wit voetje probeer te halen nav mijn gedrag: mwah zo ongeveer.. ik probeer de schade enigszins te herstellen, voor zover dat nog mogelijk is. Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:28

Een psycholoog kan misschien nuttig zijn. Persoonlijk heb ik er niet veel aan gehad, heb er heel mijn leven gehad maar mentaal ben ik nog altijd uh... niet zoals het hoort Clown Haha!
Psychiaters hebben ook altijd die negatieve bijklank, alsof je gek bent als je daar naartoe gaat. Is ook kwatsch.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:29

Lotjuh, balen zeg dat je je zo rot voelt. Ik bel meestal mn zus om eens even lekker van mn af te praten. Jij opent een topic, ik vind absoluut niet dat je zelfmedelijden hebt. Je zit er gewoon even helemaal doorheen. Hebben we allemaal wel eens alleen de 1 gaat er anders mee om dan de ander. Probeer inderdaad iemand te vinden waar je je verhaal kwijt kan. Iemand die je ook helpt dingen anders te zien, maar ook naar je verhaal luistert zonder te (ver)oordelen.

Het is heel naar dat je al zo lang je vader niet gesproken hebt en het lijkt dat alles wat er nu nog bijkomt, klein of groot, de emmer doet overlopen. Kan me dat levendig voorstellen. Praten helpt echt!

Sterkte met alles! Ach gut

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:37

Tieneke schreef:
Een psycholoog kan misschien nuttig zijn. Persoonlijk heb ik er niet veel aan gehad, heb er heel mijn leven gehad maar mentaal ben ik nog altijd uh... niet zoals het hoort Clown Haha!
Psychiaters hebben ook altijd die negatieve bijklank, alsof je gek bent als je daar naartoe gaat. Is ook kwatsch.

Spijtig om te horen, zo zou het eigenlijk niet moeten zijn.
Heel het wereldje heeft een negatieve bijklant, sommige dingen zijn wel waar. Clown
Ik bezit geen geitenwollen sokken, of een ligbank om introspectie te doen, maar het psychologentaaltje word er gewoon ingedrild.
En dat is echt geitenwollensokkentaal Clown en dat heeft weer een afkeer voor mensen.
Maar ik ben toch schijnbaar niet echt dus misschien een randgeval

Als ik begin over het psychologisch oliebad naja Haha!

Ik hoop echt iedereen die hier post of leest ooit van zijn of haar problemen af raakt en rust vind! Leuk einde voor een rumoerig topic.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:40

Wat mij vooral een beetje tegensteekt, is dat jonge psychologen (Sorry Katia, nu veralgemeen ik, weet ook dat niet iedereen zo is) vaak denken dat ze alles weten, begrijpen en dat ze al veel over het leven weten. Dat had ik toch bij de laatste... 3 of zo Clown Niet dat ik er al tientallen versleten heb hoor Haha!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:25

Redrumfox schreef:
ztugwell schreef:
En dan lees ik net ergens dat Redrumfox ook even der frustratie kwijt moet, door iets 'heel ergs' wat is gebeurt.
Dan denk ik na al deze reacties van haar, meid hou het voor je zelf want er zijn wel ergere dingen dan dat.

Beetje kinderachtig dat je je tot mijn niveau verlaagt door mij zo persoonlijk aan te vallen. Zou toch denken dat je dan wel beter weet. ROFL

Fijn dat het weer beter gaat TS, ondanks mijn botte reacties vind ik het wel fijn voor je. Ik heb een goed gesprek gehad met een bokker hier en dat heeft me de ogen geopend. Sorry voor mijn reacties, en dat meen ik oprecht want ik was echt een kreng.

Dat vind ik heel fijn. Ik maakte me serieus zorgen dat je niet zag dat je erg onvriendelijk over kwam.
Erg goed dat je je excuses aanbiedt Ja

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:30

Mijn vader is ook overleden, en snap zo ong. wel hoe jij je voelt (Daar ga ik het niet over hebben).

Ik vind het gewoon onbeschoft hoe op haar verhaal word gereageerd.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:45

@ romytjuuh
het is niet onbeschoft hoe er op word gereageer het is de waarheid en goed lezen haar vader is niet dood.. dus heel wat anders

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:47

Wat is dat nou weer voor onzin Verward
Haar vader is misschien niet dood, maar ze zit wel degelijk in een rouwproces omdat ze geen contact meer heeft met haar vader...

Dus zie het maar als een verlies...

En ja zo'n verlies kan net zo heftig zijn voor iemand als het daadwerkelijk overlijden van een vader. Dat is nooit aan ons om erover te oordelen....
Om maar te zwijgen over het verdere gezinsleven wat echt niet allemaal makkelijk is.

En de waarheid? Dit is een meid die het op dit moment erg moeilijk heeft.

En ik hoop dat ze eruit kan komen, eventueel met hulp Lachen.
Laat het eerst maar rustig bezinken en overhaast niets.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:10

TS; ik las hier in het topic dat iemand je heeft aangeraden om alles op papier te zetten en te verbranden. Ik heb het anders gedaan...

Na 8 jaar psychische hulp en 7 jaar antidepressiva met daarna de genadeslag had ik voor mezelf 2 keuzes; of ik maakte een eind aan mijn persoonlijke hel of ik pakte mezelf bij elkaar en ging keihard knokken. Allereerst heb ik 2 weken vrij genomen van m'n werk, ben gaan janken, kotsen, in een roes gegaan, bedacht hoe ik mezelf van kant ging maken en wat de consequenties zouden zijn. Uiteindelijk heb ik een koptelefoon opgezet en ben al jankend gaan typen, typen en typen, 27 pagina's met wat met dwars zat. Daarna nog een keer doorgelezen en nog een keer en nog een keer om tot de conclusie te komen dat het leven voor mij echt geen nut had. Als toetje heb ik het hele verhaal gemaild naar iemand, heb ik hulp ingeschakeld, gezegd dat zij me niet konden helpen want dat lukte ze eerder ook niet en heb besloten zelf door te gaan. Heb me 2 weken teruggetrokken, ben in 10 dagen 7kg afgevallen, had geen traan meer over, maar besloot elke dag tegen iemand te vertellen hoe gelukkig ik was (sarcastisch).

En weet je? Zolang je blijft ademen komt alles goed Clown

Nadat ik alles van me af had getypt vond ik dat ik er niet meer over na hoefde te denken, ging lekker oppervlakkig leven, deed waar ik zin in had en had schijt aan alles en iedereen, beviel me prima! Na een jaar vond ik dat ik het leven wel weer aan kon en heb mezelf wederom bij elkaar gepakt, nu om te gaan leven.

Echt waar, er komen betere tijden en zonder dieptepunten leer je ook geen hoogtepunten kennen.

Succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:12

Vind ik een prachtige zin:

Zonder dieptepunten heb je ook geen hoogtepunten Lachen

Zal ik ook even onthouden voor mezelf! Dank je! Lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:17

Oke dan, ik zeg hier niks meer.
Een vader die geen contact wil en je niet meer wilt zien is net zo erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:21

Zullen we even ophouden met ruzie maken? Leuk voor de TS zeg.. heb ff getemt ook.. Dit gaat nergens over..

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 17:01

Een vader die je niet wil zien is misschien nog wel erger. *Ik wil nu geen conclusies trekken, want een vader verliezen op wat voor manier is verschrikkelijk. Maar dit is hoe ik het zie.* Je gaat namelijk denken dat het door jezelf komt, jezelf er de schuld van geven.

En je komt hem nog tegen.. Iets wat ik helemaal ben vergeten te vertellen in mijn verhaal waar ik dit topic mee begon. Het is natuurlijk niet gek dat je iemand die 2 straten bij je vandaan woont wel eens tegen kan komen. Plus dat zijn winkel in de straat is waar ik door rij als ik naar school ga. Ik word er dus sowieso elke dag 2x aan herinnerd bij het zien van de winkel. En ik betrap mezelf er op dat ik altijd door het raam kijk of ik hem toevallig zie, echt altijd.

Maar goed, even terug naar het verhaal, ik (en mijn zusje ook) ben hem dus een paar keer tegen gekomen. Op die fiets of lopend. Deze keren heeft hij mij totaal genegeerd, gedaan of hij mij niet zag of weg gekeken. Ik wist zelf niet zo goed wat te doen, dus heb ook maar gedaan of ik het niet zag, om even later (vooral de eerste keer) huilend op de fiets te zitten. Je eigen vader die doet of hij je niet kent, je wilt niet weten hoe dat voelt, afschuwelijk. Mijn zusje heeft het anders aan gepakt toen ze hem tegen kwam. Ze heeft ontzettend lang achter hem aanfietst, tot ze niet meer wist waar ze was, ondertussen z'n naam roepend. En denk maar niet dat hij een keer achterom heeft gekeken. Dit maakt mij gewoon zo ongelovelijk boos!