Citaat:
Nakisha, ofwel is het net omgekeerd: dat mensen op die leeftijd in een fase zitten waarin ze heel erg relativeren, net omdat ze zelf nog niet hebben gezien wat een ander wel heeft gezien. Het kan alle richtingen uit.
Persoonlijk ben ik heel medelevend, net doordat ik niemand toewens wat ik heb gezien en nu nog steeds zie gebeuren in mijn bloedeigen familie. Zulke abnormale dingen maken een mens echt kapot en dan heeft dat niet veel met zelfmedelijden te maken, gewoon met 'het niet aankunnen'. Een mens kan tegen veel, maar... wat is dat, veel? Ik vind persoonlijk dat het in mijn leven wel genoeg is geweest met alle miserie.
En waarschijnlijk denkt Redrumfox er over een jaar of 5 anders over, dat hoop ik heel erg, want ik vind het eigenlijk erg als iemand zich zo weinig kan inleven in een ander, dat vind ik echt oprecht erg.
Mee eens, mee eens.
Ik wilde niet generaliseren.
Je hebt zéker ook mensen die dit wel kunnen.
Wat ik meer bedoelde is dat 15 een pittige leeftijd is... en dat men dan vrij vlot in extremen KAN vervallen. Uiteraard is dat per persoon wel verschillend, daar heb je helemaal gelijk in.
De pubertijd is een rollercoaster van emoties... de één reageert er heftiger op dan de ander.