Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naath

Re: Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 18:05

Wat ik me zat te bedenken, gisteravond zei hij iets ..
Hij was zelfs bang dat stel, hij over 3 weken zegt naath ik ben eruit ik wil je terug, dat ik dan zou zeggen maar ik wil het niet meer, zelfs daar istie bang voor ..

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:13

Ik volg je topic al een tijdje en ik vind het apart dat als iedereen zegt van je kan beter hem even laten gaan dat je er toch tegenin gaat, als je het zelf zo goed weet dan waarom vraag je dan om een mening ? Knipoog
Niet l*llig bedoelt hoor maar zo zie ik het.

Ik vind dat je hem beter even met rust kan laten want het komt vast wel goed als ik het zo hoor! Succes Lachen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:14

Ik heb een paar pagina's gelezen, dus niet alles.

Maar toch vind ik je een beetje 'opdringerig' overkomen TS. Knipoog Dat is vast niet de bedoeling, en het is vast heel moeilijk om geduld te hebben.. Maar je vraagt hem elke dag of ie het al weet, je vraagt hem er steeds om. Zo wordt het echt niet beter, sms júist over andere leuke dingen. En zeg niet steeds dat je 'm niet kwijt wil, dat weet ie nu wel. Hij moet nu toch echt zelf nadenken, wat wil hij? Meestal wordt het na een tijdje inderdaad 'houden van..' en veel mensen verwarren dat met 'geen gevoelens meer'. Het voelt natuurlijk anders dan verliefd zijn, dat gaat nou eenmaal weg. Maar hij kan nog wel gevoelens voor je hebben, en juist als jij hem na laat denken & hem de tijd geeft, komt ie er vanzelf achter wat ie mist.

Nou, ik hoop voor je dat het nog wel goed komt! Als jullie voor elkaar bestemd zijn, komt dat het zeker. En anders is het gewoon jammer, die leuke tijd heb je gehad toch? Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:29

Jane_ schreef:
Ik volg je topic al een tijdje en ik vind het apart dat als iedereen zegt van je kan beter hem even laten gaan dat je er toch tegenin gaat, als je het zelf zo goed weet dan waarom vraag je dan om een mening ? Knipoog
Niet l*llig bedoelt hoor maar zo zie ik het.

Ik vind dat je hem beter even met rust kan laten want het komt vast wel goed als ik het zo hoor! Succes Lachen

Ik denk niet ze het zelf allemaal beter weet. Ik begrijp volledig wat ze voelt.
Ze wil zelf dolgraag geloven dat wat zij het liefste wil het beste is.
En dan is het logisch als je er tegenin gaat.
Mensen hier hebben het ook meegemaakt, weten wat het beste is, en het is klote als het beste niet is waar jij op hoopt.
Ik denk dat je het zo moet bekijken.

Nathalie:
1. Zeg hem dat jouw gevoel nog lang niet weg is, en dat jij niet twijfelt. En dat als hij van je houdt, hij je even los moet laten, om tot zichzelf te komen. Want dat is ook beter voor jou. Als hij over drie weken er uit is, en hij je terug wil, dan merkt hij dan wel wat jij voelt. Je weet waarschijnlijk dat je ook zonder hem kan, maar dat het met hem allemaal mooier is.

2. Hij heeft het volgende gezegd: "Ik weet het niet, er mist iets, de klik is weg, het gevoel lijkt wel weg."
Tegelijk zegt hij: "Als je bij me bent is het niet weg, als je er niet bent, is het er gewoon niet."
Hij weet niet of dit is wat hij wil, of hij er al wel klaar voor is. Hij is gewoon waanzinnig in de knoop met zichzelf. Vanavond hoor ik misschien iets nieuws, onze ouders moeten naar de school van onze zusjes. En ze kennen elkaar. Wie weet wat ik hoor. Het blijft klote, maar huilen is af en toe ook wel fijn hoor.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 18:35

Zijn zus zegt ook dat hij waarschijnlijk denkt dat ik hem door hem tijd te geven hem in de steek laat ..
Ik ga hem vanaaf wel zeggen dat ik em die tijd geef maar dat hij niet moet denken dat omdat ik em met rust laat dat ik 't maar goed vind zo, zal em wel zeggen als hij er erg mee zit en me echt nodig heb hij altijd naar me toe kan komen, MITS HIJ ZELF BESLIST DAT HIJ T SAMEN WIL OPLOSSEN ..

Het kan namelijk ook averechts werken dat hij denkt dat ik het wel accepteer zo en dat ik hem dus in de steek laat, hij heb me namelijk gistermiddag vóór trainen of ik hem wou helpen en heb natuurlijk 'ja' gezegd. Kijk ik zal niet elke dag wat van em (willen) horen, maar als hij 't echt niet meer ziet zitten dan liever met mij uitpraten enz. dan met anderen aangezien dit iets van ons 2 is, samen oplossen is misschien in zijn situatie wel beter ..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:42

Het is goed dat je dat gaat zeggen Nathalie!
En vergeet niet te zeggen over je beste vriend, want het is belachelijk dat hij er zo makkelijk over praat. En jou er ook nog eens mee kwetst. Net of hij nu al jaloers is, terwijl die beste vriend er al tijden is.

En trouwens, nog even een toevoeging op 2. van mij.
Dit is zijn eerste relatie, als zijn verliefdheid overgaat in houden van, verward dat natuurlijk ook.
Terwijl het voor mij allang meer houden van is dan verliefdheid. Ik kan verliefd doen wanneer ik dat wil.

En nu ga ik paardrijden!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 18:45

Ja dat heb ik hem ook gezegd, ik zei al misschien dat je gevoel anders is maar omdat het onbekend is denk je meteen het ergste: dat je gevoel weg is/weg gaat..

Veel plezier! Ik ga ook zo weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:55

Nathalie heb je m'n PB nog gelezen? Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:58

Jeetje wat een verhaal zeg...
Ook ik denk in dit geval dat je hem los moet laten, ook al zoekt hij contact met jou op msn, gsm of wat dan ook.
Je moet de boot afhouden.
Als jij vanavond niet gaat, baalt hij. Denkt hij dat je niet meer van hem houdt, maar juist dan gaat hij nadenken.
Jij loopt nu als een hondje achter hem aan. Hij krijgt de kans niet om na te denken, om je te missen en om zijn eigen leven weer op te pakken.

Ik las dat jullie elkaar ELKE dag zagen. Jeetje zeg, ik zou daar knettergek van worden. Laat me ook mijn eigen leventje leiden zeg...
Als je altijd maar samen bent, alles samen doet etc etc, dan heb je op een gegeven moment niets meer om over te vertellen, dan kom je in een sleur en dan krijg je dus dit wat er nu aan de hand is.

Ik zit op het moment in een soortgelijke situatie, maar toch compleet anders Ja

Mijn vriend weet het ook even niet meer, alleen komt dit voornamelijk door mij. Ik heb al maanden stress en stilletjes aan verander je daardoor. Ik kon niet meer laten merken dat ik van hem hield (hij wist het wel), sex zonder passie etc etc...
Ik heb wel gevraagd om nog 1 weekend samen, alleen om te kunnen laten zien hoe ik ook alweer was voor die stress-periode. Zodat hij met een verfrissende blik over mij kon nadenken, niet de depri griet die ik de laatste paar maanden was Schijnheilig
Overigens maakte hij het uit de dag voordat een hele grote stressfactor van mijn schouders viel.
Ik hoefde dus niet net alsof te doen Knipoog

Wij hebben dat weekend gehad, uiteraard ieder ons eigen ding erbij gedaan. Hij denkt deze week na, maar we spreken elkaar toch elke dag. Hij belt me altijd als hij naar bed gaat. Ik voel me vrolijk en dat merkt hij. Hij heeft gisteren al laten weten dat het goed voelt, dat hij nog elke dag aan me gedacht heeft sinds het weekend (vrijdagavond tot zaterdagavond trouwens), en dat hij er vertrouwen in heeft. Dit weekend zou eigenlijk het beslissende weekend worden maar we gaan naar Scheveningen en Redbull strandraces. Hotelletje geboekt, en lekker gezellig doen. Er iets leuks van maken.
Ik weet nu al dat dit gaat lukken Nagelbijten / Gniffelen

Overigens zijn wij 'iets' ouder Haha! en wonen ook nog eens 40km uit elkaar.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 21:42

Wow, wat een verhaal!

Ik ben dus net even naar hem geweest nou eerst ging eerst 't vét k*t khad em dat ding gezegd (dat ik hem niet in de steek liet enz.) naja hij nam 't niet echt in em op, toen gelopen, vet stil toen moest k weer snikken .. en toen vroeg hij of ik me fiets aan de kant wou zetten en toen had ie me weer vastgepakt, we hebben zelfs nog gezoend 2x. Naja toen verder gelopen en heb em gezegd dat hij echt moet zeggen als 't even niet meer gaat, toen zei die kennen we elkaar niet 1x in de week zien want ik weet toch dat ik je ga missen dus we hadden zaterdag gekozen maar ik zeg dan niet deze zaterdag, hij moet dus sowieso 10 dagen wachten .. dus ik zeg ga je mijn paardje lekker missen, de komende tijd zal ik em vrydag een dikke kus geven (gister zei hij voordt ik naar stal ging en bij em was dt ik em een knuffel moest geven, ahh (A) haha) Toen zei die kan je die kus niet naar mij brenge, ik zei we hebben een afspraak haha!
Moraal van het verhaal : Zijn vertrouwen is weer terug iig Haha! Haha!

PS. Hij had ooit voordat we met elkaar gingen een belofte gedaan, (dat we 15 jaar zouden halen haha) naja de afgelopen tijd zei hij dat hij daar zelfs niet meer in geloofde, en zijn vertrouwen is terug (k vroeg em hoe dan, omdat ik ben gekomen?) zei die ja onder andere maar k heb je een belofte gedaan by 't ziekenhuis toen we nog niet met elkaar gingen (dat we 15 jaar halen) hij zegt en die gaan we ook halen ..
HIJ HEB HET WEER GEZEGD! Haha!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 22:16

Ik ga nu lekker naar bed!
Tot morgen.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:24

hee meis, als het weer goed is en het vertrouwen is terug, waarom gaan jullie elkaar dan toch een poosje niet zien?
Mooi dat het zo gelopen is, topp !!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:33

Mooi dat hij het positief benaderd...
Ben benieuwd hoe het allemaal nu gaat aflopen Knipoog
Klinkt goed iig!!!

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 02:25

suc-6 verder

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:10

Wow heftig zeg!

Ik ben jaloers Huilen

Gelukkig dat het zo goed loopt nu!!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:20

Jeetje, ik heb dit hele topic gelezen, en ik vind het fijn dat jullie elkaar gewoon nog een kans geven. Het is zo makkelijk om te zeggen : het is uit, het werkt niet meer.. Maar voor elke relatie zal er moeite van beide kanten moeten komen, en het is niet altijd rozengeur en maneschijn.

Ik heb op dit moment een relatie van bijna 4 jaar, met plannen om volgend jaar samen te gaan wonen. En het is grappig, want ik lees dit topic net, na vorige week, toen alles in mijn relatie ook onzeker was. Door omstandigheden etc, begonnen we toch uit elkaar te groeien, en was er vorige week ook een heftige keuze die we moesten maken : of bij elkaar blijven en moeite voor elkaar doen...We houden namelijk wel echt bij elkaar... Of we konden voor het makkelijke gaan, en 'gewoon' uitmaken

Ik geloof dat je dit nog wel vaker tegen zult komen, ook als je getrouwd bent ! Maar probeer niet alleen maar negatief te denken, en respecteer elkaar. Hoe moeilijk dit soms ook is..Maar bedenk wel : elk mens heeft zijn goede en foute kanten, niemand is perfect..

Nou meid, ik hoop dat jullie elkaar door deze kans weer vinden, en dat het goed gaat komen !

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 10:51

@ J_Charissa:
Nou zijn vertrouwen is terug, maar betekend niet dat zijn gevoel voor mij weer 100% is (voor zijn gevoel dan, ik ben er namelijk sterk van het 'verliefdheid-slaat-om-in-houden van'overtuigd..).
Dit is meer een test/uitdaging om te kijken of hij me gaat missen (en niet het missen dat we elke dag bij elkaar zijn, maar mij als persoon missen).
Je kon al duidelijk merken gisteravond dat hij 't niet zag zitten zolang afstand van mij te doen, aangezien hij vroeg of we elkaar niet 1x in de week konden zien, en dat hij vroeg of ik vrijdag die kus niet aan me paard wou geven maar naar hem wou brengen.. * Ik geef het tot maandag de tijd, tussen zaterdag en maandag denk ik dat hij weer contact gaat opzoeken, om alleen even te 'praten'.. haha we zien het wel!

Kan ook zijn doordat het op dat moment emotioneel voor hem werd nu hij echt besefte dat we elkaar even écht niet meer zouden zien en spreken. Kan ook zijn dat hij als hij me een paar dagen niet ziet en spreekt het ook wel goed vind.
En naar dat zijn we op zoek, of hij het aankan of niet, dan pas weten we hoeveel gevoel hij nog heeft, en kunnen we het vanaf daar weer rustig opbouwen! Lachen

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 10:55

Janine1990 schreef:
Wow heftig zeg!

Ik ben jaloers Huilen

Gelukkig dat het zo goed loopt nu!!

Weet hij wel wat jij wil, en weet je dat zelf, misschien doordat hij denkt dat je 'm in de steek laat' dat hij er geen moeite meer voor wil doen .. Heb je het zelfde verhaal als mijn vriend, die dacht 't ook en heb 't hem gister duidelijk gemaakt als hij er mee zat en 't echt niet wist hij altijd mij kon aanklikken op msn, of een belletje kon geven .. doordat ik dus heb gezegd (oa. denk ik) dat ik er nog voor hem ben, is zijn vertrouwen dat het goed gaat komen ook weer terug!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 16:16

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:44

We volgen dit topic op de voet Haha!
Ik verveel me toch de pleuris Nagelbijten / Gniffelen

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:52

Janine1990 schreef:

haha, hoe is het nu met de 'jouwus' dan? anders maak jij ook een topic aan Tong uitsteken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:59

J_Charissa schreef:
Janine1990 schreef:

haha, hoe is het nu met de 'jouwus' dan? anders maak jij ook een topic aan Tong uitsteken

Ik kijk wel uit. Mij te veel bekenden op bokt Nagelbijten / Gniffelen

Nee, nog niets van gehoord.
Mijn moeder had met de zijne gesproken op de ouderavond van onze zusjes.
Ze vond het jammer en ik kreeg de groetjes.
Niets over hem gehoord.
We zullen zien hoe het loopt Lachen

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:09

TS: Fijn dat het weer de goede kant op lijkt te gaan en dat je hem toch even een tijdje rust geeft om zijn gedachten/gevoelens op orde te krijgen! OK dan!

@janine1990; Wat kom jij verstandig over zeg. Lachen (al ben ik stiekem nu wel nieuwsgierig naar jouw verhaal want die wijsheid moet toch ergens vandaan komen Vork)

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 17:11

Het komt deze dagen misschien wel beter uit dat ik hem niet zie of spreek.
Ik heb morgen een Eco proefwerk dus daar ga ik zo aan beginnen.
Heb maandag 3, voor mij, moeilijke vakken die worden getoetst.
Een schriftelijke overhoring van Geschiedenis.
Ehm, een proefwerk Frans en een proefwerk Wiskunde, woensdag een proefwerk AK en vrijdag heb ik m'n 2e beoordelingsgesprek over mijn profielwerkstuk ..
De avonden worden dus wel gevuld, maarja non stop aan je huiswerk doet je ook niet goed ..

Oja, en ik moet leren voor mn theorie van de F4 Huilen van het lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:13

Ik heb nooit echt huiswerk gemaakt op de middelbare school ROFL
Ik was vet lui.
Maar soms leerde ik wel. Nagelbijten / Gniffelen
Succes met je toetsen!

Gekkesies: Hahahaha.. nou veel tv kijken, op bokt zitten, en naar mama luisteren. ROFL