in duitsland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Re: in duitsland wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:53

@sterre, een mooi familiekasteel geworden dus Lachen en voor jou ook wel lekker dat je familie in de buurt hebt...

@tjint, oke dan kan ik dat mooi aan jullie vragen... want als ik ook naar DLD ga, dan gaat m'n merrie natuurlijk mee, maar in een appartement is geen ruimte, dus dat wordt dan pension (zoals nu ook) en dan wil ik toch wel verder met de wedstrijden... als dat tenminste lukt!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:58

Ik vind het idd super dat we nu ook familie in de buurt hebben en het is helemaal geweldig dat er inmiddels ook 2 nichtjes bijgekomen zijn (nu 3,5 & 2,5) Lovers waar we allemaal dol op zijn Knipoog .

Ik rij zelf geen wedstrijden, maar als je niet meteen op hoog niveau wilt starten, hoef je je volgens mij in het begin nog niet bij de FN aan te melden.
Maar als je op een stal komt te staan waar meer wedstrijd ruiters zijn, kunnen die je vast precies vertellen hoe eea hier werkt en die kunnen je ook vertellen waar de div. wedstrijden plaats vinden Lachen .

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:02

oh leuk nichtjes Lachen fijn zo dichtbij!

het heen en weer rijden naar DLD zal toch een heel geplan en geregel worden, ook met vrienden die je dan wil zien enzo...

heb je je paarden aan huis of op pension?
hihi hoog niveau... moet überhaupt nog de B starten in NL Nagelbijten / Gniffelen maar dat staat voor komend voorjaar in de planning en als het dan lekker gaat, lijkt het me toch leuk om dat voort te zetten in DLD...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:10

Dan kan je hier in de E starten volgens mij Lachen .

Je zal merken: in het begin komt iedereen regelmatig op bezoek, dus het is wel handig als je een logeerkamer hebt Haha! .
Na verloop van tijd wordt dat wel wat minder, zeker als je ver weg woont Knipoog , maar je zult zien dat dat geen drama is. Als je er langer woont zal je ook daar vrienden krijgen en dan is het zelfs soms wel eens niet handig als er "alweer" bezoek uit Ned. komt Clown .
Voor jou komt nu de lastigste tijd: het heen-en-weer naar Dld rijden om woningen te bezichtigen, rond te kijken voor een leuke stal, evtl. een baan zoeken enz. enz.
Was het niet zo dat je vriend eerder gaat dan jij? Misschien dat hij in z´n vrije tijd dan al een beetje op zoek kan gaan naar een passende stal, zodat als jij daar ook bent, alvast wat adressen hebt en niet daar ter plekke nog op zoek moet gaan. Scheelt een hoop tijd Knipoog .

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:22

oh de E, dat klinkt al meer dan de B Tong uitsteken

ja idd, veel op en neer, en dus ook schipperen met mijn tijd tussen vrienden hier en vriendje daar... hij gaat idd eerst en ik later, ALS ik ga... het ALS is afhankelijk van werk, stal en het financiele plaatje. We hebben van de zomer al aardig wat stallen gezien, maar de gebruiken daar alle weilanden als wijnlanden... en de paarden staan op postzegels zonder gras Verdrietig echt zo sip! dus ik hoop dat ik toch nog ergens iets geschikts kan vinden... want mijn huidige pensionstal is echt heerlijk, voor mij en voor mijn paard!
Wie weet treft mijn vriend wel een collega die ook paarden heeft en dat die ons verder kan helpen... zou handig zijn!

heb net weer iets gevonden in de buurt van Heidelberg, in Weinheim. Is wel een stukkie rijden, maar voldoet behoorlijk aan mijn eisen en de prijs is ook te doen...
http://www.hubertushof-weygoldt.de/

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:42

Stal ziet er idd goed uit Lachen .

Wat ik heb gemerkt, is dat veel stallen niet altijd een eigen web-site hebben Scheve mond . Het kan dus best zijn dat er een leuke/goede stal bij jou in de buurt is, maar dat die je gewoonweg niet op het i-net vindt.
Het beste is vaak gewoon rond vragen aan iedereen die je daar spreekt (bijv. de makelaar, buren die in het zelfde gebouw wonen, collega´s op het werk enz.).

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:44

ja dat merk ik ook... je vind wel dingen in een soort van telefoongids, maar dan staat er geen webadres bij... of dan moet je verder googlen op die naam en misschien dat je dan iets vindt, maar vaak ook niet...
weinheim is toch nog best een eindje rijden van Heidelberg.
Heidelberg heeft ook een rijvereniging met pension, heb het alleen nog niet kunnen vinden. Ga het adres opschrijven en misschien dat we dan zaterdag even langs kunnen rijden... http://www.pferdesportverein-heidelberg.de/

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:15

IngLio schreef:

Hihi, het is het alleen niet. E betekent Einsteiger. Daarna komt de A van Anfanger (met puntjes op de a, maar mijn toetsenbord werkt niet mee).

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:31

Diablo schreef:
IngLio schreef:

Hihi, het is het alleen niet. E betekent Einsteiger. Daarna komt de A van Anfanger (met puntjes op de a, maar mijn toetsenbord werkt niet mee).

duits toetsenbord is geweldig!
ö ä ü ß staan apart erop Clown

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:36

sifra01 schreef:
Wij hebben een paar jaar in Duitsland gewoond en zijn nu weer terug in Nederland. Gelukkig! Er waren geen taal problemen en we hadden prima buren ed, maar wat hebben we een hoop kosten gehad. Ik heb me helemaal scheel betaald aan onze auto's daar, onze verwarming was oliegestookt (en das niet heel goedkoop zoals de makelaar zei). Ik wilde zo graag de paarden bij huis, datwe veel te overhaast hebben gekocht. Nu had ik wel de paarden en stallen en een weilandje bij huis, maar geen fatsoenlijke bak of uitrijmogelijkheden. En dus moest het paard iedere keer in de trailer als we gingen rijden en dat gaat echt heel snel vervelen. Ik weet dat wij ons gewoon veel beter hadden moeten orienteren en laten voorlichten. Wil alleen maar zeggen: Doe niets overhaast, het is echt niet allemaal goedkoop, dus bereken alles goed! En laat je daarbij bij voorkeur informeren door iemand die woont waar jij wilt gaan wonen, zodat er niet achteraf ineens allemaal kosten bij komen. En als je je paarden thuis wilt hebben, zorg dat alles goed geregeld is. Je stallen , voldoende weiland een goede bak, waar laat je de mest en haal je bijv hooi en stro vandaan. Kun je goed buitenrijden etc.
Ik zeg niet dat Dld niets te bieden heeft, maar doe niets overhaast! Ik ben blij dat ik weer in NL ben, uit de financiele problemen en met mijn paard in pension.

Een perfecte plaats met vele mogelijkheid met uitrijden en een mooie droge buitenbak { met drainage } met vele regen kan geen enkele buitenbak ertegen op , ook niet in NL.. Hooi en stro halen we gewoon hier uit duitsland dat goedkopen dan in NL.
We hebben van te voren wel effe gekeken in de omgeving en in dorp welke school staat er voor onze zoon hij moet namelijk naar een speciaalschool { ADHD - ODD }Voordat dat we over gaan tot koop , een paar dagen later zijn we gaan kijken naar een boerderij in Bockhorst. Mooi uitzicht lekker vrij en geen directe buren op zo'n 10 min op loop afstand, het dorp licht zo'n 10 min met de auto en daar hebben we ook een vereniging in Esterwegen waar wij lid van zijn geworden..

Achteraf weinig kosten gehad alleen de nodige dingetje's veranderen in huis, maar dat heb je overal..

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:39

Hihi, het is het alleen niet. E betekent Einsteiger. Daarna komt de A van Anfanger (met puntjes op de a, maar mijn toetsenbord werkt niet mee).[/quote]

ö ä ü ß staan apart erop Clown[/quote]

Heey Tina

dat zit ook op men NL toetsenbord , alleen effe zoeken waar het zit ü zit onder y { ctrl,alt } en de ö zit onder de p en zo ook vele andere letters meot je wel { ctrl,alt } indrukken

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:51

tina schreef:
Hihi, het is het alleen niet. E betekent Einsteiger. Daarna komt de A van Anfanger (met puntjes op de a, maar mijn toetsenbord werkt niet mee)

ö ä ü ß staan apart erop Clown

En een hoop letters op een andere plek. Je wilt niet weten wat voor algebra er op het beeldscherm stond toen ik begon te typen op mijn eerste Duitse werkdag. Haha!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:37

ja is een reuze verschil ,nu vind NL toestenbord vreemd typen Clown

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:43

Inmiddels kan ik beide en kan ik me ook prima omstellen. Hadt ik niet gedacht.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:07

Nicole987 schreef:

ö ä ü ß staan apart erop Clown[/quote]

Heey Tina

dat zit ook op men NL toetsenbord , alleen effe zoeken waar het zit ü zit onder y { ctrl,alt } en de ö zit onder de p en zo ook vele andere letters meot je wel { ctrl,alt } indrukken[/quote]

Jaja, dat weet ik wel (ben wel blond, maar toch niet écht dom Haha! ), maar mijn eigen computer is kaputt. Heb dus nu die van de kinderen in beslag genomen en daar krijg ik dat dus niet voor elkaar.
Wij hebben trouwens een Duitse laptop, dus daar zitten die toetsen ook wel apart op, maar ik vind een laptop dus echt drie keer niks he.....

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:38

@ inglio .zoals ik al zei , het was binnenkomen en verliefd zijn . Haha!

maar ik hoop dat jullie ook wat leuks vinden , en dan zien we t.z.t wel foto s .
zelf nog een keuken moeten in bouwen , dat is echt duits .
ikzelf had geluk , kon de woning kopen met de keuken en diverse lampen erin .
daar was ik al blij om .
en ehhh ik woon alleen .

over het wedstrijden rijden in duitsland kun je me altijd vragen ik weet wel het een
en ander heb nl 10 jaar hier wedstrijden gereden .

veel informatie vindt je natuurlijk ook bij de plaatselijke vereniging !!

een stal voor je paardje moet ook geen probleem zijn , het kan zijn dat zelfs de plaatselijk
vereniging stallen verhuurd .

@sifra01 . jammer dat het bij jullie mis ging .
veelal zijn de huizen zeer goedkoop omdat ze nogal gedateerd zijn , en er flink gerenoveerd
moet worden .
je moet idd je goed informeren en zelf overdenken wat je wilt en wat je er van verwacht .
mijn verwachtingen zijn geheel uit gekomen !!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:41

nou moet wel zeggen
van oliestook werd ik ook niet vrolijker en dat dan naast je energie rekening kan behoorlijk aanlopen maandelijks
vooral als je een zeer groot huis hebt en dan bv de warmwater er ook nog over gaat
dus kan sifra wel begrijpen in dat opzicht dat dat een dikke domper is dan
je denkt lekker goedkoop ,geen stallingsgeld ed meer en dan betaal je aan energie dat wel dubbel Nagelbijten / Gniffelen op

de rest laat zich meest wel regelen ,is even zoeken maar vanzelf vind je adresjes ed voor hooi (de plaatsellijke krant is zeer gewillig ) stro
en een bak laat zich ook aanleggen Clown

mijn tip voor verwarmen is een kamin ,lekker goedkoop en heerlijk warm
(alleen dat gezaag he ROFL is dan weer nadelig ervoor)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:42

Tina, weet jij waar op het duitse toetsenbord de e met de puntjes zit (zoals je nodig hebt bij bijv. Italie) Clown , die kan ik namelijk om het verrekken niet vinden Rolleyes !

Wij hebben hier gas om te verwarmen, maar we hebben ook een kamin (en een stuk bos waar we hout voor nop uit kunnen halen Pling !) en dat is idd heerlijk. De warmte is veel fijner en het scheelt een hoop in de stookkosten Lachen . Echt een aanrader zo´n ding Ja .

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:45

Mijn ouders hebben afgelopen jaar een stuk bij het huis laten bouwen en ze hebben nu ook een kamin.
Hun bestellen een aantal kub ( weet niet precies hoe je het schrijft) voor weinig geld, het wordt afgeleverd aan huis in een grote container, ze moeten het alleen zelf nog in stukken hakken. zelf hebben we geen kamin maar gewoon een centrale verwarming, maar moet zeggen dat het nog wel meevalt wat me moeten betalen aan g/w/l.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:23

Sterre: Nee, die "e" met trema heb ik op het duitse toetsenbord ook nog niet ontdekt. Dat is soms lastig, vooral omdat ik niet uit Nederland maar uit Belgie kom. Zonder trema dus. Vork Maar verder typ ik ondertussen vlotter op het duitse toetsenbord.

Wij hebben helaas ook stookolie. Maar we wonen hier ook wel voorlopig; we huren en over een paar jaar wil de huisbaas graag verkopen. Dan zoeken we iets nieuws. Maar zeker wel in Duitsland!

IngLio: Heidelberg is inderdaad erg mooi. Ja Wij komen er wel eens omdat we er vrienden hebben wonen.
Volgens mij moet je daar in de buurt ook prachtig kunnen rijden.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:24

De gasprijs is nu gunstig Tong uitsteken , aan 't eind van de week maar even de gastank laten vullen. We betalen nu ruim 10 cent minder per liter Tong uitsteken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:43

zelf puntjes op een e zetten (of i of o enz) is : " en dan meteen de letter typen... Lachen

en de EWE past de gasprijzen nog steeds niet aan No Cheer ,maar zijn wel 40% in prijs omhoog gegaan...

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:47

nee sorry sterre ,de italiaanse e heb nog niet ontdekt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:58

kimmie261 schreef:
zelf puntjes op een e zetten (of i of o enz) is : " en dan meteen de letter typen... Lachen

Ja dat deed het toetsenbord bij mijn eigen computer dus wel, maar bij deze dus niet.........

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:13

kimmie261 schreef:

Hmmm, dan schrijf je zo Itali"e of zee"en .... ziet er ook een beetje vreemd uit Clown !

Wel "fijn" om te lezen dat jullie het ook nog niet hebben gevonden op dit toetsenbord Tong uitsteken ; ben ik niet de enige sukkel Haha! !