sifra01 schreef:Wij hebben een paar jaar in Duitsland gewoond en zijn nu weer terug in Nederland. Gelukkig! Er waren geen taal problemen en we hadden prima buren ed, maar wat hebben we een hoop kosten gehad. Ik heb me helemaal scheel betaald aan onze auto's daar, onze verwarming was oliegestookt (en das niet heel goedkoop zoals de makelaar zei). Ik wilde zo graag de paarden bij huis, datwe veel te overhaast hebben gekocht. Nu had ik wel de paarden en stallen en een weilandje bij huis, maar geen fatsoenlijke bak of uitrijmogelijkheden. En dus moest het paard iedere keer in de trailer als we gingen rijden en dat gaat echt heel snel vervelen. Ik weet dat wij ons gewoon veel beter hadden moeten orienteren en laten voorlichten. Wil alleen maar zeggen: Doe niets overhaast, het is echt niet allemaal goedkoop, dus bereken alles goed! En laat je daarbij bij voorkeur informeren door iemand die woont waar jij wilt gaan wonen, zodat er niet achteraf ineens allemaal kosten bij komen. En als je je paarden thuis wilt hebben, zorg dat alles goed geregeld is. Je stallen , voldoende weiland een goede bak, waar laat je de mest en haal je bijv hooi en stro vandaan. Kun je goed buitenrijden etc.
Ik zeg niet dat Dld niets te bieden heeft, maar doe niets overhaast! Ik ben blij dat ik weer in NL ben, uit de financiele problemen en met mijn paard in pension.
Een perfecte plaats met vele mogelijkheid met uitrijden en een mooie droge buitenbak { met drainage } met vele regen kan geen enkele buitenbak ertegen op , ook niet in NL.. Hooi en stro halen we gewoon hier uit duitsland dat goedkopen dan in NL.
We hebben van te voren wel effe gekeken in de omgeving en in dorp welke school staat er voor onze zoon hij moet namelijk naar een speciaalschool { ADHD - ODD }Voordat dat we over gaan tot koop , een paar dagen later zijn we gaan kijken naar een boerderij in Bockhorst. Mooi uitzicht lekker vrij en geen directe buren op zo'n 10 min op loop afstand, het dorp licht zo'n 10 min met de auto en daar hebben we ook een vereniging in Esterwegen waar wij lid van zijn geworden..
Achteraf weinig kosten gehad alleen de nodige dingetje's veranderen in huis, maar dat heb je overal..