vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:39

Karin schreef:
Maar ik vind kerels met een relatie gewoon geen 'scoormateriaal' om het maar even plat te zeggen. Ik weet dat er vrouwen zijn die juist het tegenovergestelde denken. Knipoog

Ik ook niet nee. Ik snap die vrouwen niet zo die dat juist spannend vinden.

Maargoed dan komen we terug op de startvraag: hoe vind jij het als...
En dan zeggen veel vrouwen (incl ikzelf Bloos ) ik vertrouw hem wel, maar háár niet. En dat is eigenlijk volkomen irrationeel en klopt gewoon van geen kanten, ook al heb je van die vrouwen waar je gewoon een 'gevoel' bij krijgt. Dan nog.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:41

'Ik vertrouw hem wel, maar háár niet.'

Daar krijg ik het 'zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten'-gevoel bij. Hoe ben je zélf met andere mannen?

En is je vent echt zo'n weerloos type dat zijn *** achterna loopt als hij in de verleiding komt of weet hij waar zijn grenzen liggen en benadert hij de kwestie op een volwassen manier?

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:42

Neej idd, de man is er altijd nog zelf bij... Dus dat zegt dan eigenlijk ook iets over het vertrouwen in je partner denk ik..
Ikzelf zou m ook niet laten gaan hoor maar dat komt omdat hij enkele keren mijn vertrouwen heeft gekrenkt....Het gaat nu de goede kant op en hij doet veel om mijn vertrouwen terug te winnen... Maar blijft moeilijk

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:54

Je kan mij op vakantie sturen met je vriend. Ik ga daar echt niks mee proberen.

Maar ten eerste val ik blijkbaar op mannen die uiteindelijk niet zo volwassen zijn Nagelbijten / Gniffelen en het dus niet volwassen benaderen (kom je ook pas later achter en dan zit je er middenin) en wat die Russin toendertijd betreft: hoe meer ik me in het nauw gedreven voelde door haar; hoe emotioneler ik reageerde en dat was haar strategie: zij ving hem op, praatte over onze relatie en voila, zij werd met de dag 'leuker' en ik 'stommer'.

Momenteel heb ik niet echt een vent, rommel wat met mijn ex maar dat is niet heel vast.
Mijn ex/ scharrel is een Slowaak dus voor hem is 'een vaste relatie' dat je meteen trouwplannen hebt. Ik schrok hier ook wel van achteraf Nagelbijten / Gniffelen
Dus we hebben geen trouwplannen.
Hoe hij is qua karakter, is erg privé en ik vind dat ik zijn privacy schendt als ik nu uitgebreid ga vertellen hoe hij in werkelijkheid is Bloos
Maar het komt erop neer dat hij een enorme charmeur is, maar verder niet zoveel doet. Ik heb daar moeite mee gehad.
Laatst bijgewerkt door Nic op 05-11-08 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:55

Patriesja schreef:
Neej idd, de man is er altijd nog zelf bij... Dus dat zegt dan eigenlijk ook iets over het vertrouwen in je partner denk ik..

Of over je zelfvertrouwen. Bij sommige vrouwen voel ik me nou eenmaal
lelijker
dommer
minder interessant

etc. Bloos

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:57

heb een ellenlange discussie gehad met mijn vriend,
al bij al heb ik besloten dat hij best een keer met een meid die hij een half jaar geleden heeft leren kennen mag smsen en msnen.
Hij ziet haar 2 x in de week op het werk..
zal hem daar maar gewoon in moeten vertrouwen, denk niet dat er iets gebeurt tussen die 2.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:58

Nicolletje schreef:
Patriesja schreef:

lelijker
dommer
minder interessant

etc. Bloos

volgens mij hebben daar veel vrouwen last van Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:58

Mannen ook. Knipoog

En die zoeken dan ook bevestiging, ieder op hun eigen manier. Mannen zijn net echte mensen. Net als vrouwen. Tong uitsteken

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:00

en dan zeggen de meeste mannen dat vrouwen raar in elkaar zitten Clown

Patriesja

Nicolletje schreef:
Patriesja schreef:

lelijker
dommer
minder interessant

etc. Bloos

Nou ik moet heel (arrogant) zeggen dan ik me nu juist niet lelijker voel omdat ik zelf 54 kilo ben afgevallen...
Dus bij mij ligt het niet aan mn uiterlijk maar meer om mn vertrouwen in hem die een deuk heeft opgelopen..

Karin

Nicolletje schreef:
Mijn ex/ scharrel is een Slowaak dus voor hem is 'een vaste relatie' dat je meteen trouwplannen hebt. Ik schrok hier ook wel van achteraf Nagelbijten / Gniffelen
Dus we hebben geen trouwplannen.

Oei, dat is meteen wel heel serieus ja. Kan me voorstellen dat je op die manier niet heel relaxed in een relatie stapt. Pas tijdens je relatie kom je erachter of je wel echt bij elkaar past en dan kan het goed zijn dat de trouwplannen alsnog niet doorgaan.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:01

Mijn vriend heeft geen ex dus dat scheelt al een hele hoop..
Verder heeft hij niet veel vrienden ofzo. Overigens hadden we wel regelmatig ruzie over een meisje bij hem op het werk, maar dat terzijde.
Ik vertrouw hem op school (hij in Harderwijk, ik in Sneek).
Ik vind het ook best als hij msn't met een vriendin ofzo, als het bij een ''normaal'' gesprek kan blijven Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:01

Karin schreef:
'Ik vertrouw hem wel, maar háár niet.'

Daar krijg ik het 'zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten'-gevoel bij. Hoe ben je zélf met andere mannen?

En is je vent echt zo'n weerloos type dat zijn *** achterna loopt als hij in de verleiding komt of weet hij waar zijn grenzen liggen en benadert hij de kwestie op een volwassen manier?

Klopt, het enige nadeel is met exen dat ze je vriend kennen en zijn zwakke punten weten.
En het voelt vertrouwd, ze hebben ooit wat voor elkaar gevoeld etc. Zeker de combinatie drank en een ex. Bij mijn vriend iig wel, want die heeft het allemaal niet snel genoeg door. Die merkt het meestal niet als een meisje met hem flirt, die heeft ook al meerdere keren meegemaakt (als vrijgezel) dat hij met een meisje iets ging drinken en hij heel verbaasd was toen ze hem probeerde zoenen, want hij zag het meer als een platonisch iets, en zag het totaal niet aankomen Clown . Met ' onbekende meisjes' met hem flirten vind ik prima, dat hij af en toe terug flirt ook. Ik zeg zelf als ik uit ben ook niet meteen zonder aanleiding van "he luister ik heb wel een vriend dus...".
We mogen van elkaar best tijdens het stappen langere tijd met iemand van het andere geslacht praten ofzo. Dat doen we ook gewoon als hij met zijn vrienden en ik met mijn vriendinnen in dezelfde kroeg staan.
Alleen met exen waarvan ik het idee heb dat ze flirten/ hem nog willen heb ik moeite gehad. Ohja en een huisgenootje die 's ochtends terwijl hij aan het douchen was in zijn bed ging liggen, daar was ik ook niet rouwig om toen zij ging verhuizen. Dat toont overigens ook wel weer aan hoe erg sommige vrouwen zijn...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:02

amazone77 schreef:
en dan zeggen de meeste mannen dat vrouwen raar in elkaar zitten Clown

Andersom ook. Knipoog

Ik denk er wel eens over na of het niet makkelijker is om een relatie te hebben met iemand van hetzelfde geslacht. Maar tot nu toe heb ik nooit gevoelens gehad voor iemand van hetzelfde geslacht - behalve 'die meid ziet er goed uit' en dat lijkt me toch niet voldoende voor een relatie Clown - dus tot een vergelijkend warenonderzoek is het bij mij tot nu toe nog niet gekomen. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-11-08 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:03

ik denk dat de basis van een goede relatie vertrouwen is in elkaar,als dat al niet lekker zit,kan het in mijn ogen niet werken,volgens mij heb je dan een ongezonde spaning in je relatie,of zie ik het verkeerd?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:05

exen.. pff inderdaad.. dat vind ik helemaal niets..
ben echt blij dat die ex van mijn vriend eindelijk weg is!
heeft ook een half jaar geduurt voor die het opgaf!
Dat meisje wat hij nu heeft leren kennen, zegt zelf tegen hem dat ze er niets achter zoekt omdat hij een vriendin heeft, en mijn vriend heeft haar gekoppeld aan zijn beste vriend, dus hoef me nergens druk om te maken;)
Maar dat deed ik in het begin wel, aangezien onze relatie niet echt soepeltjes begonnen is.

Maar ik ga ook gewoon heel vrij met zijn vrienden om, spreek hen ook op msn en sms ook wel eens met hen, dus ik vind dat niet vreemd ofzo

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:06

amazone77 schreef:
ik denk dat de basis van een goede relatie vertrouwen is in elkaar,als dat al niet lekker zit,kan het in mijn ogen niet werken,volgens mij heb je dan een ongezonde spaning in je relatie,of zie ik het verkeerd?

daar ben ik het wel mee eens, maar soms kan het een flinke deuk oplopen en heeft het toch wel even tijd nodig om te helen!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:08

zou het dan ook nog echt werken? ik bedoel als jou vriend vreemd is geweest,komt dat vertrouwen dan toch nog helemaal terug?
Laatst bijgewerkt door amazone77 op 05-11-08 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:08

mijn vriend msnt/mailt regelmatig met vriendinnen/meisjes.
ook met sommige exen heeft ie nog af en toe contact, een van zn exen zit in zn vriendengroepje van zn opleiding.

inmiddels vind ik het helemaal niet erg mee dat hij die ene ex nog zo vaak ziet (hij is er ook mee op vakantie geweest, niet mer haar alleen natuurlijk, maar met dat hele groepje) maar in t begin..grr..maar dat komt ook omdat de eerste keer dat ik mn vriend op school zag (hadden elkaar ontmoet in t introductie weekend, zagen elkaar daarna dus voor t eerst op school) die ex zich nogal jaloers gedroeg (woorden van mn vriend) en mij constant moord blikken aan t toewerpen was.
ook daarna nog toen we echt wat kregen en ik kwam dat meisje tegen in de gangen kon er in t begin alleen een zure/moordende blik vanaf.
inmiddels doet ze gewoon normaal en aardig en heb ik er dus geen problemen meer mee.

mijn vriend mag ook gerust uitgaan met wie ie wil (al is er wel 1 persoon waar ik niet blij mee ben). ik weet toch wel dat ik m kan vertrouwen. ook avondjes uit met de jongens waar aanhang niet is 'toegestaan' heb ik geen problemen mee.

overigens vind ik het wel anders als hij echt 1 op 1 afspreekt met een meisje om bijvoorbeeld te gaan uiteten. uiteten doen wij samen al bijna nooit, dus als ie dat wel met een ander meisje zou doen zou ik t niet prettig vinden (vooral die ene persoon in t bijzonder ^^). maar dan nog.. hoe kun je nou iemand verbieden om iets te doen.. lijkt me onmogelijk. ik zou ook heel lan nadenken voor ik zou zeggen dat ik me ergens niet prettig bij voel, omdat mn vriend zn vrijheid heel erg nodig heeft en ik hem daar zo min mogelijk in wil belemmeren.

wat betreft " ik vertrouw hem wel, maar haar niet" ... komt me heel bekend voor...die ene persoon in kwestie, voor haar gaat die zin ook op.
ik weet , dat als zij een poging doet bij mijn vriend, dat hij het toch wel afwijst. maar ik wil gewoon al niet dat zij t in der hoofd haalt om uberhaubt alleen al aan zoiets te denken. ik vertrouw haar niet dat ze niet ooit nog eens een poging doet (heeft ze al een keer gedaan).. dat mijn vriend dat afwijst weet ik wel zeker en maak ik me niet druk om. alleen het feit dat zij dan op die manier naar hem zou kijken..grrr

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:09

amazone77 schreef:
zou het dan ook nog echt werken? ik bedoel als jou vriend vreemd is geweest,komt dat vertrouwen dan toch nog helemaal terug?

dat denk ik niet, maar ik ben met mijn vriend in een relatie gestapt, waarbij hij vreemdging (met mij dus)
en ik moet zeggen, ik heb niet echt moeite om hem te vertrouwen..
nu hij dat meisje had leren kennen was het even schrikken, even weer met beide benen op de grond staan, maar er is niets gebeurd.. en hij gaat voor de volle 100% voor onze relatie..
ik denk als ik erachter zou komen dat hij vreemdgaat, dat ik hem nooit meer hoef te zien.. Ik weet namelijk hoe onze relatie begonnen is..

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:12

Wat ik trouwens wel met een vriendschap moeilijk zou vinden is als mijn vriend bijvoorbeeld een ruzietje of meningsverschil zou bespreken met een andere meisje. En dat zij hem dat advies gaat geven. Dat zou mij denk ik ook niet zo lekker zitten, tenzij ik het meisje in kwestie een beetje zou kennen/kunnen inschatten.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:12

Frannik schreef:
amazone77 schreef:

dat denk ik niet, maar ik ben met mijn vriend in een relatie gestapt, waarbij hij vreemdging (met mij dus)
en ik moet zeggen, ik heb niet echt moeite om hem te vertrouwen..
nu hij dat meisje had leren kennen was het even schrikken, even weer met beide benen op de grond staan, maar er is niets gebeurd.. en hij gaat voor de volle 100% voor onze relatie..
ik denk als ik erachter zou komen dat hij vreemdgaat, dat ik hem nooit meer hoef te zien.. Ik weet namelijk hoe onze relatie begonnen is..

zo is het bij mijn vriendin ook gegaan hij is vreemd gegaan met haar,nu 9 jaar later zijn ze gelukkig getrouwd hebben een dochter van 2 en de volgende is op komst,het kan dus zeker wel werken Vork

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:14

bij ons werkt het nu ook al meer dan een jaar goed,
ik heb er geen moeite mee, ik heb zoiets van, iedereen kan fouten begaan maar ze ook weer verstandig oplossen en er van leren Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:16

Ik denk dat je pas kunt zeggen hoe je zou reageren (en hoe het verder zou gaan) als je er zelf middenin zit en alle emoties van dichtbij meemaakt. Vanaf de zijlijn is het zo makkelijk om te zeggen dat je het op een bepaalde manier zou doen.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:17

ja dat is het zeker..
ik zei ook ik vind het niet erg als ie met een meisje smst..
maar ik ging echt door een hel in het begin, maarja dat komt natuurlijk ook wel een beetje omdat onze relatie zo begonnen is..
maar nu ben ik een paar weekjes verder en weet ik gewoon zeker dat er niets achter zit, dus waarom zou hij dan niet met haar mogen smsen msnen?
Dus ik maak me er maar niet meer druk om