Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Pas maar op, de 'beste vriendinnen' zijn het gevaarlijkst, zeker als ze met de huidige vriendin aanpappen. Die zijn namelijk maar op één ding uit.
SuperRupsje schreef:als in ex wil sex met nieuwe vriendin?

Karin schreef:Haha, vanuit de man gezien is dat natuurlijk wél zijn ultieme natte droom, helemaal als hij mag meedoen.![]()
Ja, ik weet dat ik generaliseer, vandaar ook de smilies.
Maarre... m'n vriend en ik zijn nu alweer bijna 9 jaar samen, en sinds een jaar of 7 zien z'n ex en ik elkaar meer dan hij en z'n ex, dus nee, maak me daar niet echt druk over... BraveSpots schreef:Hoewel ik het eerlijk gezegd wel vreemd vind dat ze juist nu afspreken wanneer zij blijkt gevoelens voor hem te hebben.
Ik ben best jaloers aangelegd (weet mijn vriendje ook wel), dus ik zou hier absoluut niet blij mee zijn. Uiteraard zou ik dat ook aan mijn vriend vertellen, dat ik me er niet prettig bij voel. Maar tegelijkertijd zou ik ook aangeven dat ik hem wel vertrouw en dat ik vind dat ik het niet kan maken om hem dingen te gaan verbieden omdat ik ergens moeite mee heb...
)
en nog steeds leer ik iedere dag bij. Want ook dat is belangrijk, heb ik ervaren, leren van je 'fouten', geen mens is perfect (ik zeker niet, pittig persoontje, zullen we maar zeggen) en ik probeer dus ook een open en eerlijke relatie te hebben. Dat betekent soms even slikken, maar niet zeuren...
Uhm, oeps... Uitpraten is dus ook een belangrijk onderdeel enne, sorry kunnen zeggen...
Annemiekbram schreef:Ik ben heel erg hoor...zo jaloers als ik weet niet wat..heb er zelf grote hekel aan maar kan het niet helpen.
Dus ik zou het absoluut niet leuk vinden van hem! En ook niet van haar...ik zou echt boos zijn geworden als ze zoiets tegen mij zou zeggen..ze wéét toch dat jullie een relatie hebben?
Kijk als gewoon vrienden is er niks mis mee...maar als zij daarvoor zegt dat ze nog gevoelens voor hem heeft? nee echt niet...gaat bij mij niet door....
Ik zou er wel goed over praten...
_Skess_ schreef:Ik weet gewoon even niet wat wijsheid is....
djinnie schreef:Ik zal mijn vriend geen dingen gaan verbieden, maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet zou willen.Ik ben best jaloers aangelegd (weet mijn vriendje ook wel), dus ik zou hier absoluut niet blij mee zijn. Uiteraard zou ik dat ook aan mijn vriend vertellen, dat ik me er niet prettig bij voel. Maar tegelijkertijd zou ik ook aangeven dat ik hem wel vertrouw en dat ik vind dat ik het niet kan maken om hem dingen te gaan verbieden omdat ik ergens moeite mee heb...
Toen we nog niet zo heel lang iets hadden is hij ook met zijn hele vriendengroep naar Spanje op vakantie gegaan. Ik was daar niet bij. Vond ik best lastig, maar goed, zonder vertrouwen geen relatie. Dus verbieden, nee... (Alleen zorg ik nu gewoon dat ik mee ga op vakantie, hoef ik ook niet zo lang te wachten tot ik hem weer zie...)
Inmiddels zijn we 8 jaar samen, en wonen we inmiddels 4 jaar in hetzelfde huissieen nog steeds leer ik iedere dag bij. Want ook dat is belangrijk, heb ik ervaren, leren van je 'fouten', geen mens is perfect (ik zeker niet, pittig persoontje, zullen we maar zeggen) en ik probeer dus ook een open en eerlijke relatie te hebben. Dat betekent soms even slikken, maar niet zeuren...
![]()
Zo heb ik er bijvoorbeeld ook een hekel aan om alleen te zijn in huis (ben nogal een angsthaas). Maar dat betekent niet dat mijn vriend niet op zakenreis kan of op skivakantie... Dat betekent slechts dat ik er mee moet leren omgaan...het is tenslotte mijn probleem. Laat ik het niet het zijne maken.
edit: ik zeg wel braaf niet zeuren, maar helaas is soms mijn mond sneller dan mijn hoofd...Uhm, oeps... Uitpraten is dus ook een belangrijk onderdeel enne, sorry kunnen zeggen...
Amanda_T schreef:Zowel vriendlief als ik zijn erg jaloers..Ik spreek niet af met exen om hem niet te "kwetsen" en hij spreekt niet met andere meiden af..Als het nou nog zou zijn dat ik mee zou mogen, omdat het een vriendin van me is..No problems...Maare, samen uit eten en dan samen de kroeg in, en ik mag niet mee? Dan gaat er bij mij echt een alarmbelletje rinkelen, dan nog eens die lange msn-gesprekken erbij..
Dan zou het voor mijn vriend heel simpel zijn, of voor mij kiezen en niet gaan..Of kiezen voor zijn "date" en dan kan die ook meteen bij haar blijven..
djinnie schreef:Zo heb ik er bijvoorbeeld ook een hekel aan om alleen te zijn in huis (ben nogal een angsthaas). Maar dat betekent niet dat mijn vriend niet op zakenreis kan of op skivakantie... Dat betekent slechts dat ik er mee moet leren omgaan...het is tenslotte mijn probleem. Laat ik het niet het zijne maken.
verootjoo schreef:Annemiekbram schreef:Ik ben heel erg hoor...zo jaloers als ik weet niet wat..heb er zelf grote hekel aan maar kan het niet helpen.
Dus ik zou het absoluut niet leuk vinden van hem! En ook niet van haar...ik zou echt boos zijn geworden als ze zoiets tegen mij zou zeggen..ze wéét toch dat jullie een relatie hebben?
Kijk als gewoon vrienden is er niks mis mee...maar als zij daarvoor zegt dat ze nog gevoelens voor hem heeft? nee echt niet...gaat bij mij niet door....
Ik zou er wel goed over praten...
wiens probleem is jouw jaloezie eigenlijk
).
En zo gaat het veel beter. lautje76 schreef:D´r zit nog een heel verschil tussen jaloezie en respect. Je mag ook wel een beetje moeite voor elkaar blijven doen en laten zien dat je voor iemand gaat.
Een relatie is geen luie stoel waar je in neer kan ploffen na een avondje boven glaasjes wijn met je ex te hebben zitten kirren.
katiavl schreef:lautje76 schreef:D´r zit nog een heel verschil tussen jaloezie en respect. Je mag ook wel een beetje moeite voor elkaar blijven doen en laten zien dat je voor iemand gaat.
Een relatie is geen luie stoel waar je in neer kan ploffen na een avondje boven glaasjes wijn met je ex te hebben zitten kirren.
Hoeveel respect heb je voor iemand als je mensen de privilege ontneemt om andere te zien