Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetselina

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:17

Mag jouw vriend wel alleen gaan stappen dan?
Misschien komen ze elkaar daar wel tegen of spreken ze daar toch af, achter je rug om.
Ik zou hem laten gaan en wel zeggen dat je het niet zo leuk vindt.
Maar verliefdheid hou je niet tegen en het kan altijd gebeuren en met iedereen.

Veel erover praten is ook een goed middel maar verbieden kan nou eenmaal niet.

Ik heb met 1 ex ook nog regelmatig contact en ook hij heeft nog gevoelens.
Gelukkig is mijn vriend niet jaloers en vertrouwd hij mij voor 200% en ben ik ook duidelijk
naar die ex toe. Wij hebben een kans gehad en dat is niet gelukt. Die ex en ik hebben
het nog steeds heel erg gezellig samen, maar daar blijft het bij.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:17

Moelijke situatie... ik heb niet alle reacties gelezen hoor (krijg ik ruzie met mijn baas haha) maar wil toch snel zelf even reageren.

Ik zou er niet veel moeite mee hebben als ze een keer samen gaan koffie drinken. Maar ik heb wel een beetje moeite met het lange msn gesprek... wat bespreek je dan zo lang met elkaar? Een etentje en daarna de kroeg in zou voor mij niet direct hoeven... Ik zou eerst een goed gesprek met hem aangaan waarom hij dit wil en uitleggen wat jou gevoelens daarbij zijn. Ik persoonlijk zou er wel wat moeite mee hebben. En dat heeft niets te maken met vertrouwen. Ik vertrouw mijn partner volkomen maar ik zou me niet prettig voelen in zo'n situatie, het blijft tenslotte een ex...

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:18

Karin schreef:
Pas maar op, de 'beste vriendinnen' zijn het gevaarlijkst, zeker als ze met de huidige vriendin aanpappen. Die zijn namelijk maar op één ding uit. Duivel

Knipoog

als in ex wil sex met nieuwe vriendin? Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:20

SuperRupsje schreef:
als in ex wil sex met nieuwe vriendin? Knipoog

Haha, vanuit de man gezien is dat natuurlijk wél zijn ultieme natte droom, helemaal als hij mag meedoen. Duivel

Tong uitsteken

Ja, ik weet dat ik generaliseer, vandaar ook de smilies. Knipoog

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:23

Karin schreef:
Haha, vanuit de man gezien is dat natuurlijk wél zijn ultieme natte droom, helemaal als hij mag meedoen. Duivel

Tong uitsteken

Ja, ik weet dat ik generaliseer, vandaar ook de smilies. Knipoog

Haha idd, nu begrijp ik pas waarom hij er zo op stond dat we goed met elkaar zouden opschieten Haha! Maarre... m'n vriend en ik zijn nu alweer bijna 9 jaar samen, en sinds een jaar of 7 zien z'n ex en ik elkaar meer dan hij en z'n ex, dus nee, maak me daar niet echt druk over...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:23

Mijn vriend zijn 'ex' (ze hadden niet echt een serieze relatie, het duurde ook maar een kleine maand tussen hen) is ook mijn beste vriendin hoor, dat was al voordat we iets hadden en is eigenlijk niet veranderd.
Ok, er waren wat joeloersheidsproblemen in het begin (van haar kant uit) maar das gelukkig overgewaaid en uitgepraat.

@TS: Ik denk idd dat een goed gesprek met je vriend zal helpen, als hij het echt vriendschappelijk bedoelt vind ik niet dat je het kunt 'verbieden'. Hoewel ik het eerlijk gezegd wel vreemd vind dat ze juist nu afspreken wanneer zij blijkt gevoelens voor hem te hebben.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:24

-off-topic-
Laatst bijgewerkt door Duncan op 04-11-08 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:26

BraveSpots schreef:
Hoewel ik het eerlijk gezegd wel vreemd vind dat ze juist nu afspreken wanneer zij blijkt gevoelens voor hem te hebben.

Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo vreemd. Zij ontdekt gevoelens en zoekt hem op en hij laat zich als een mak lam naar de slachtbank leiden Clown

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:27

Noem mij naïef, maar ik zou echt nooit dingen gaan verbieden... omdat dat gewoon niet past bij mij maar imo creëer je alleen maar een sfeer van wantrouwen mee.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:31

Ik ben heel erg hoor...zo jaloers als ik weet niet wat..heb er zelf grote hekel aan maar kan het niet helpen.
Dus ik zou het absoluut niet leuk vinden van hem! En ook niet van haar...ik zou echt boos zijn geworden als ze zoiets tegen mij zou zeggen..ze wéét toch dat jullie een relatie hebben?
Kijk als gewoon vrienden is er niks mis mee...maar als zij daarvoor zegt dat ze nog gevoelens voor hem heeft? nee echt niet...gaat bij mij niet door....

Ik zou er wel goed over praten...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:33

Ik zal mijn vriend geen dingen gaan verbieden, maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet zou willen. Haha! Ik ben best jaloers aangelegd (weet mijn vriendje ook wel), dus ik zou hier absoluut niet blij mee zijn. Uiteraard zou ik dat ook aan mijn vriend vertellen, dat ik me er niet prettig bij voel. Maar tegelijkertijd zou ik ook aangeven dat ik hem wel vertrouw en dat ik vind dat ik het niet kan maken om hem dingen te gaan verbieden omdat ik ergens moeite mee heb...

Toen we nog niet zo heel lang iets hadden is hij ook met zijn hele vriendengroep naar Spanje op vakantie gegaan. Ik was daar niet bij. Vond ik best lastig, maar goed, zonder vertrouwen geen relatie. Dus verbieden, nee... (Alleen zorg ik nu gewoon dat ik mee ga op vakantie, hoef ik ook niet zo lang te wachten tot ik hem weer zie... Knipoog )

Inmiddels zijn we 8 jaar samen, en wonen we inmiddels 4 jaar in hetzelfde huissie Haha! en nog steeds leer ik iedere dag bij. Want ook dat is belangrijk, heb ik ervaren, leren van je 'fouten', geen mens is perfect (ik zeker niet, pittig persoontje, zullen we maar zeggen) en ik probeer dus ook een open en eerlijke relatie te hebben. Dat betekent soms even slikken, maar niet zeuren... Clown

Zo heb ik er bijvoorbeeld ook een hekel aan om alleen te zijn in huis (ben nogal een angsthaas). Maar dat betekent niet dat mijn vriend niet op zakenreis kan of op skivakantie... Dat betekent slechts dat ik er mee moet leren omgaan...het is tenslotte mijn probleem. Laat ik het niet het zijne maken.

edit: ik zeg wel braaf niet zeuren, maar helaas is soms mijn mond sneller dan mijn hoofd... Clown Uhm, oeps... Uitpraten is dus ook een belangrijk onderdeel enne, sorry kunnen zeggen... Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:36

Annemiekbram schreef:
Ik ben heel erg hoor...zo jaloers als ik weet niet wat..heb er zelf grote hekel aan maar kan het niet helpen.
Dus ik zou het absoluut niet leuk vinden van hem! En ook niet van haar...ik zou echt boos zijn geworden als ze zoiets tegen mij zou zeggen..ze wéét toch dat jullie een relatie hebben?
Kijk als gewoon vrienden is er niks mis mee...maar als zij daarvoor zegt dat ze nog gevoelens voor hem heeft? nee echt niet...gaat bij mij niet door....

wiens probleem is jouw jaloezie eigenlijk Nors opkijken

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:37

als zij gevoelens voor hem heeft en dat ook nog eens tegen jou gezegd heeft... Zou ik dat niet echt vertrouwen... laat maar snel weten hoe t gesprek met je vriend gegaan is, want een goede vriend zou ook zeker rekening houden met jouw gevoelens... (iig dat vind ik:))

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:37

_Skess_ schreef:
Ik weet gewoon even niet wat wijsheid is....

Vrij simpel lijkt me...weer een typisch gevalletje van weten wie je echte vrienden/vriendinnen zijn. Kortemetten mee maken, met zo'n griet. Die zit dus na jullie gesprek gewoon je vriend te prikkelen via sms of internet. Hoe ziek kun je zijn......

En by the way, als je vriend zich zo laat meetronen in dit gedrag en contact, dan zou ik nog maar eens heel goed nadenken.
Vreemde kwestie.

Ik zou het wel weten, wat wijsheid is. Even keihard voor jezelf opkomen.

SMS contact = not done
MSN contact = not done
Samen de kroeg in = not done

Dat is geen kwestie van je vriend verbieden. Hij zou dat zelf niet eens moeten verzinnen. Dat is gewoon een ongeschreven code tussen twee mensen die daadwerkelijk happy met elkaar zijn, willen gaan samenwonen etc. En normaliter hoeft er nog niet eens zoveel aan de hand te zijn, maar je kunt er hier wel duidelijk vanuit gaan dat iemand het voorzien heeft op vriendlief. Zou ook serieus nadenken of ik die vriendin nog wel tot mijn kring zou willen rekenen.

Succes ermee!
Laatst bijgewerkt door Tinkerlady op 04-11-08 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:38

djinnie schreef:
Ik zal mijn vriend geen dingen gaan verbieden, maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet zou willen. Haha! Ik ben best jaloers aangelegd (weet mijn vriendje ook wel), dus ik zou hier absoluut niet blij mee zijn. Uiteraard zou ik dat ook aan mijn vriend vertellen, dat ik me er niet prettig bij voel. Maar tegelijkertijd zou ik ook aangeven dat ik hem wel vertrouw en dat ik vind dat ik het niet kan maken om hem dingen te gaan verbieden omdat ik ergens moeite mee heb...

Toen we nog niet zo heel lang iets hadden is hij ook met zijn hele vriendengroep naar Spanje op vakantie gegaan. Ik was daar niet bij. Vond ik best lastig, maar goed, zonder vertrouwen geen relatie. Dus verbieden, nee... (Alleen zorg ik nu gewoon dat ik mee ga op vakantie, hoef ik ook niet zo lang te wachten tot ik hem weer zie... Knipoog )

Inmiddels zijn we 8 jaar samen, en wonen we inmiddels 4 jaar in hetzelfde huissie Haha! en nog steeds leer ik iedere dag bij. Want ook dat is belangrijk, heb ik ervaren, leren van je 'fouten', geen mens is perfect (ik zeker niet, pittig persoontje, zullen we maar zeggen) en ik probeer dus ook een open en eerlijke relatie te hebben. Dat betekent soms even slikken, maar niet zeuren... Clown

Zo heb ik er bijvoorbeeld ook een hekel aan om alleen te zijn in huis (ben nogal een angsthaas). Maar dat betekent niet dat mijn vriend niet op zakenreis kan of op skivakantie... Dat betekent slechts dat ik er mee moet leren omgaan...het is tenslotte mijn probleem. Laat ik het niet het zijne maken.

edit: ik zeg wel braaf niet zeuren, maar helaas is soms mijn mond sneller dan mijn hoofd... Clown Uhm, oeps... Uitpraten is dus ook een belangrijk onderdeel enne, sorry kunnen zeggen... Knipoog

Dit heb ik dus ook precies hetzelfde...kan echt om de stomste dingen zeiken en dan denk ik meteen van oh nee he...waarom heb ik dat nou weer gezegd! Mijn vriend gaat ook wel met z'n kameraden op vakantie...daar heb ik absoluut geen problemen mee..behalve dat ik dan zolang zonder hem moet!
Tis wel moeilijk hoor...want ik wil dat helemaal niet..maar toch gebeurt t..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:39

Amanda_T schreef:
Zowel vriendlief als ik zijn erg jaloers..Ik spreek niet af met exen om hem niet te "kwetsen" en hij spreekt niet met andere meiden af..Als het nou nog zou zijn dat ik mee zou mogen, omdat het een vriendin van me is..No problems...Maare, samen uit eten en dan samen de kroeg in, en ik mag niet mee? Dan gaat er bij mij echt een alarmbelletje rinkelen, dan nog eens die lange msn-gesprekken erbij..

Dan zou het voor mijn vriend heel simpel zijn, of voor mij kiezen en niet gaan..Of kiezen voor zijn "date" en dan kan die ook meteen bij haar blijven..Lachen

Als jullie daar allebei gelukkig mee zijn...
Ik vind dit echter ontzettend bekrompen en zie vrienden/-innen als een verrijking van m'n leven. Met iemand die niet wil dat ik zelf bepaal wie ik zie enz. wil ik dus geen relatie.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:39

djinnie schreef:

Ik vind dat een heel realistische gedachte. Lachen

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:40

verootjoo schreef:
Annemiekbram schreef:

wiens probleem is jouw jaloezie eigenlijk Nors opkijken

van ons allebei...ik vind het zelf niet leuk dat ik zo doe...maar hij denkt ook vaak genoeg van hou nou eens op er is toch niets aan de hand...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:42

Phoe, lastig hoor...

Ik heb met 1 ex van mijn vriend totaal geen problemen omdat ik weet dat ze echt gewoon vrienden zijn en meer niet, hij heeft nog twee andere exen waarvan ik het gevoel heb dat ze wel meer van hem zouden willen als hij aanstalten zou maken. Maar dat doet hij gelukkig helemaal niet Lachen

Je moet dit misschien even in verschillende situaties bedenken en wat jouw gevoelens daarbij zijn. Dan daar nog helemaal buitengelaten dat die vriendin nog wel gevoelens voor hem heeft.

1. Je vriend zegt dat z'n ex met hem wil eten en stappen, en hij zegt:
Geen behoefte aan.

Jouw gevoel zegt waarschijnlijk: Ok, hij heeft het afgesloten en is zeker over onze toekomst samen.

2. je vriend zegt dat z'n ex met hem wil eten en stappen, en hij zegt:
Misschien een keer even bijkletsen, maar wel met jou erbij.

Jouw gevoel zegt waarschijnlijk: Ongemakkelijk, maar hij wil het wel afsluiten en laten zien dat hij een nieuw leven heeft met jou.

3. Je vriend zegt dat zijn ex met hem wil eten en stappen, en hij zegt:
Dat zou ik ook wel willen, vind je het goed?

Jouw gevoel zegt waarschijnlijk: Hij heeft het nog niet afgesloten.

Kijk, ik kan natuurlijk nooit jouw gevoel weten, maar dit is wat mijn gevoel zou zeggen.
Wees ook eerlijk tegen je vriend wat je gevoel hierover is. Misschien weet hij niet dat dit je niet helemaal lekker zit, (geloof mij, sommige mannen snappen dat soort dingen echt niet tot het een keer bij jou gebeurt en dan gaan ze uit hun plaat Haha! ).

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:43

@ djinnie.. zover ben ik nu ook Lachen En zo gaat het veel beter.

Ik vind trouwens wel, dat een aantal er heel makkelijk over doet, kom op zeg.. ze heeft al 4 jaar een relatie plannen om samen te wonen etc.
Ik zou dan ook bang zijn dat hij er achter komt dat z'n ex misschien wel veel leuker is. Of op dat moment doet alsof ze veel leuker is...
Mijn vriend spreekt ook nog wel eens af met een ex vriendin, en wat vrienden uit die tijd. Prima..
Maar tussen hun is in de verste verte geen spanning of wat dan ook, gewoon af en toe een keer wat drinken.
Laatst bijgewerkt door Meraki op 04-11-08 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:44

Ik zou het niet erg vinden, als je jou vriend niet vertrouwt is er iets erg in de relatie. Bedoel je zou die bij wijzen van spreken in een kamer vol met nymfomane vrouwen zetten en nog zeker zijn dat er niks gebeurd.
En zo niet pech dan, beter dan een heel leven schrik hebben..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:45

D´r zit nog een heel verschil tussen jaloezie en respect. Je mag ook wel een beetje moeite voor elkaar blijven doen en laten zien dat je voor iemand gaat.

Een relatie is geen luie stoel waar je in neer kan ploffen na een avondje boven glaasjes wijn met je ex te hebben zitten kirren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:46

lautje76 schreef:
D´r zit nog een heel verschil tussen jaloezie en respect. Je mag ook wel een beetje moeite voor elkaar blijven doen en laten zien dat je voor iemand gaat.

Een relatie is geen luie stoel waar je in neer kan ploffen na een avondje boven glaasjes wijn met je ex te hebben zitten kirren.

Hoeveel respect heb je voor iemand als je mensen de privilege ontneemt om andere te zien

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:47

Lautje daar ben ik het helemaal mee eens, uit respect niet gaan eten met die vriendin (van vriend uit dan en niet omdat het verboden wordt) zou hem sieren, maar verbieden lijkt mij geen waardige basis voor een relatie.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:48

katiavl schreef:
lautje76 schreef:

Hoeveel respect heb je voor iemand als je mensen de privilege ontneemt om andere te zien

Ja of is het, het beschermen van iets wat je nu hebt?
Z'n ex en hij hebben allebij aangegeven nog ergens wat voor elkaar te voelen