Dromen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:39

Nee dat heb ik nog nooit gehad. Lijkt me inderdaad een beetje genant, al kan je er gewoon niks aan doen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:40

Hebben jullie ook altijd dat je in je droom zeg maar echt kunt nadenken, dat je wéét dat je droomt?

Nouks, kan gebeuren! Zelf heb ik dat ook een keer gehad toen ik 9 was geloof ik.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:42

Hoe bedoel je Madeira_? Lachen
Mijn dromen zijn altijd zo echt dat het gewoon een soort tweede leven is. Dus nee, dan heb ik eigenlijk niet door dat ik droom denk ik. Je zit er gewoon helemaal in.
Met slaapverlammingmomenten heb ik wel dat ik weet dat ik droom. Ja

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:44

Fiffill, ik bedoel dat ik zeg maar in mijn droom denk: jeetje wat is dit nou weer voor stomme droom. Of (ik las ergens dat als je 10 seconde staart, je wakker word- dus voor als je nachtmerries hebt ofzo) heb het vaak geprobeerd (omdat ik dan in mijn droom denk: nee dit wil ik niet en ging ik staarten) en het hielp voor geen moer Verdrietig

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:44

Hmm, ik droom dingen die achteraf waar blijken te zijn........ Boos!
Spooky! Heb er heel mijn leven al last van. Een soort telepathie in mijn slaap. Ik heb het ook wel eens overdag. Zit mijn man me leuk te vertellen over een verassing die hij geregeld heeft voor me, hoor ik gewoon in mijn hoofd dat het een ballonvaart is! En wat denk je, 3 weken later............ja, ik zat in een luchtballon Haha!
Soms denk ik wel eens dat er een steekje los bij me zit, maar tegenwoordig vind ik het geweldig.
Dit gebeurd overigens maar 3 á 4x per jaar hoor. En vooral als mensen in het buitenland zijn krijg ik zulke "berichten".
Sommige zullen meteen zeggen: Ah das toeval...........nou ik ken een hoop toevalligheden Clown
Verder ben ik normaal hoor Clown Hooguit prettig gestoord Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:51

Nee Madeira_ dat heb ik niet. Mijn dromen zijn zo echt alsof het mijn eigen leven is.
Alleen zoals ik al zij bij die momenten dat ik wakker word en niks meer kan doen, als ik dan ga dromen dan heb ik wel door dat ik in een droom zit omdat ik in feite wakker ben. Ja

@ Zoezie: wel leuk zo'n ballonvaart, al was het als echte verassing misschien nog leuker geweest. Tong uitsteken
Het is alleen niet altijd fijn. Ik was ook de enige die wist dat mijn oma ging overlijden, toen ze net had gebeld dat alles goed met haar ging. Ik heb dat ook wel vaker, ik weet wel vaker wanneer er iemand van mijn vrienden ziek is. Dan spreek ik diegene op MSN of aan de telefoon, en dan zeg ik al "beterschap" voordat ik te horen heb gekregen dat hij of zij ziek is. Dan zijn ze vaak ook nogal bevreemd. Clown

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:53

Fiffill schreef:
Nee Madeira_ dat heb ik niet. Mijn dromen zijn zo echt alsof het mijn eigen leven is.
Alleen zoals ik al zij bij die momenten dat ik wakker word en niks meer kan doen, als ik dan ga dromen dan heb ik wel door dat ik in een droom zit omdat ik in feite wakker ben. Ja

@ Zoezie: wel leuk zo'n ballonvaart, al was het als echte verassing misschien nog leuker geweest. Tong uitsteken
Het is alleen niet altijd fijn. Ik was ook de enige die wist dat mijn oma ging overlijden, toen ze net had gebeld dat alles goed met haar ging. Ik heb dat ook wel vaker, ik weet wel vaker wanneer er iemand van mijn vrienden ziek is. Dan spreek ik diegene op MSN of aan de telefoon, en dan zeg ik al "beterschap" voordat ik te horen heb gekregen dat hij of zij ziek is. Dan zijn ze vaak ook nogal bevreemd. Clown

Ja, maar dat ze ziek zijn droom ik niet, dat voel ik gewoon Boos!
Zo heb ik dat met een hele goeie vriend, we liggen geheel op 1 lijn en soms weet ik gewoon dat hij aan me zit te denken.
Ik blijf het spooky vinden!
Lijkt the X-files wel, hahaha.......
Hoe zouden ze het noemen, het 6e zintuig?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:55

Dat bedoel ik ook, dat droom ik ook niet. Knipoog
Ik vind het niet spooky verder, is gewoon zo. Lachen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:56

Fiffill schreef:
Dat bedoel ik ook, dat droom ik ook niet. Knipoog
Ik vind het niet spooky verder, is gewoon zo. Lachen

Ha mooi gezegd! Haha!
Maar mensen verklaren je wel voor gek als je het verteld. Misschien zit ik opgescheept met te nuchtere mensen, teveel down to earth

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 23:06

Hm, ik ben zelf heel erg nuchter en down to earth. Knipoog
En inderdaad, ik vertel mijn dromen ook nooit omdat ik uit ervaring weet dat mensen er vaak nogal vreemd op reageren. Lachen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:07

Fiffill schreef:
Hm, ik ben zelf heel erg nuchter en down to earth. Knipoog
En inderdaad, ik vertel mijn dromen ook nooit omdat ik uit ervaring weet dat mensen er vaak nogal vreemd op reageren. Lachen

Hihihi, wel fijn om te horen dat ik niet de enige weirdo ben Ja
Stttt, ik zeg het verder ook tegen niemand hóór Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:12

Zoezi, dat herken ik ook wel, heb ook wel is gehad dat er dromen 'uitkomen'. Maar ik dacht eerst dat ik gewoon gek was omdat ik dat heb..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 23:12

Haha, ik vond het ook wel leuk om te lezen dat er hier wel meer mensen met "aparte" dromen zijn, aangezien ik nog niemand ontmoet had die dat had nadat ik er achter kwam dat ik "de enige" was met zulke dromen. Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 23:22

Trouwens een recente droom van mij, van deze week nog. Lachen
Hij was heel erg rustig, ik heb al een tijdje niet meer hele rustige dromen (vandaar dat ik ze hier ook niet neerzet). Die met de badkamer en de goudvissen was er wel weer een, die ik dus ook hier beschreven heb.
De rest zet ik hier liever niet neer, toch wel wat bang om vreemd aangekeken te worden (al is het digitaal). Knipoog

Ik stond in een ruime kamer. De muren waren van een donkere bruine, haast zwarte kleur. Zo’n kamer waarin je in de hoeken vreemde schaduwen ziet.
Ik liep wat heen en weer, mijn handen in mijn zakken. Ik weet niet waaraan ik dacht, ik voelde me rustig en op mijn gemak. De kamer was leeg op een groot houten bureau na. Ik liep naar het bureau toe en wierp een blik op het lege vel papier dat er lag. Ernaast lag een vulpen. Ik ging achter het bureau staan (er stond geen stoel) en schreef wat op het papier.
Daarna begon ik weer door de kamer te lopen. Plots hoorde ik achter me een geluid en ik draaide me om; op de plek waar de deur had moeten zitten zat alleen de deurpost, zonder deur erin. Door dit gat kwam een man op me aflopen. Hij had twee rechte horens op zijn hoofd, en was van top tot teen ingewikkeld in papier. Van zijn horens tot zijn voeten zat hij in het papier.
Hij kwam naar me toe lopen en ik zag dat op de plek van zijn ogen het papier doordrenkt was met bloed.
Toen hij voor me stond keek hij me een tijd lang aan in totale stilte - voor zover dit kon met al die bebloede papierens stroken voor zijn ogen dan.
We bleven zo een tijdje staan. Hij hief zijn handen en pakte met zijn rechterhand zijn linkerwijsvinger. Langzaam maar doelbewust, en zonder zijn blik af te wenden brak hij met een akelige knak zijn vinger af. Hij scheurde het papier door en de randen kleurden rood. Hij stak zijn hand naar me uit en ik hield die van mij op; hij legde zijn vinger in mijn hand. Daarna pakte hij zijn middelvinger vast, en herhaalde het breken totdat alle vingers van zijn linkerhand in mijn hand lagen.
Hij bleef mijn blik nog even vasthouden en draaide zich toen om, en verdween in de deuropening. Ik bleef midden in de kamer staan en staarde naar de vingers in mijn hand.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:38

Ik heb schuin wat doorgelezen, maar ik vind die slaapverlamming van jou wel fascinerend Bloos Het eerste wat ik dacht na die informatie erover te hebben gelezen: is het feit dat je die dromen zo beleeft en herinnert niet gekoppeld aan die slaapverlamming?

Ik heb ook vaak vage dromen, maar herinner me ze niet altijd. Soms word ik wel wakker dat ik denk "wow, waar kwam dat vandaan?" of "what the...?". Maar als ik er dan echt over ga nadenken, is het meestal een samenraapsel van dingen die ik overdag heb gezien, waarover ik heb gepraat, mensen die ik heb gezien...

Ik ga de rest van het topic nu eens doorlezen Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 23:42

Ik weet het niet Mientjeuh. Maar de meeste van mijn dromen hebben niks te maken met slaapverlamming, dat zijn er maar enkelen (en die zijn wel wat naarder Knipoog ). Die zijn nog intenser en realistischer dan de "gewone" dromen die ik heb.

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:41

ik denk niet dat het is gekoppeld aan haar slaapverlaming, aangezien ik mijn dromen ook heel echt beleef
en vrij vaak herinner maar toch geen slaapverlamming heb.
meestal weet ik als ik net wakker ben wel wat ik heb gedroomd, maar vergeet ik dit in de loop van de dag.
alleen echt heftige dromen blijven me bij

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:10

Ik weet niet of het al is gezegd (heb nog geen tijd gehad om alles te lezen), maar ik heb wel al gehoord dat het feit dat je je dromen herinnert of niet, gekoppeld is aan het moment waarop je wakker wordt. Het hangt er dus vanaf of en wanneer je in de REM-fase wakker wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/REM-slaap

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 16:20

@ x_liesje_x: toch is er een groot verschil tussen slaapverlammingsdromen en "gewone" dromen; bij slaapverlammingsdromen is alles nog veel echter dan de gewone dromen al zijn. Dan lijkt het bijv. ook alsof er iemand in je kamer staat, of je hoort stemmen e.d. Lachen

En nee dat is nog niet voorbij gekomen Mientjeuh, ik ga het nu even lezen. Ja

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:33

Die andere wereld in je dromen herken ik wel. Ik zit zo af en toe in mijn fantasiewereld, die is wel gebaseerd op de werkelijkheid maar net iets anders (kuddes elfjes zijn daar aan de orde van de dag Huilen van het lachen). Vaak gaan verhalen ook echt door in die wereld, en als hier tijd verstrijkt zijn er daar ook dingen gebeurt. Ik heb niet altijd van die dromen dat ik daar ben, meestal droom ik wat realistischer, maar eens in de zoveel weken toch wel Lachen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:03

Hihihi,

Afgelopen nacht gedroomd dat buitenaardsewezens me kwamen halen Tong uitsteken Teveel Discovery gekeken zeker Haha!
Maffe dromen hoor!
Deze week ook een hele enge, een meisje die ik ken via de endurance verongelukte met haar vrachtwagen/camion met paard. Ik kreeg te horen dat ze er gewoon niet meer was..........het gaf me zo'n akelig gevoel! Zelfs toen ik wakker werd heb ik er nog een uur mee rondgelopen dat gevoel! Het leek zo'n fragment van Final Destination.......

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:08

Fiffill schreef:
@ x_liesje_x: toch is er een groot verschil tussen slaapverlammingsdromen en "gewone" dromen; bij slaapverlammingsdromen is alles nog veel echter dan de gewone dromen al zijn. Dan lijkt het bijv. ook alsof er iemand in je kamer staat, of je hoort stemmen e.d. Lachen

En nee dat is nog niet voorbij gekomen Mientjeuh, ik ga het nu even lezen. Ja

nee ik bedoelde dat gewone dromen denk ik niet zo echt lijken doordat je ook slaapverlamming hebt, omdat die van mij ook super
echt lijken maar ik toch geen slaapverlamming heb. ik bedoelde niet dat slaapverlamming en mijn dromen hetzelfde zijn

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:08

Ja hoor absoluut.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:10

Zoezi het meisje wat verongelukte ben jij zelf,je hebt namelijk mensen nodig om te dromen en die mensen kies je zelf uit.Het verongelukken betekend dus dat er ergens een einde aan kwam.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:12

marleen_usar schreef:
Zoezi het meisje wat verongelukte ben jij zelf,je hebt namelijk mensen nodig om te dromen en die mensen kies je zelf uit.Het verongelukken betekend dus dat er ergens een einde aan kwam.

Hmm, maar waar aan kwam een einde?
Ik kan de uitleg niet rijmen met mijn eigen leven.