IK BEN BANG!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: IK BEN BANG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:40

de mijne vechten ook wel eens......... samen Lachen mijn Tom heeft in heel zijn leven een keer gevochten met een andere hond.........

en dan kan niks of niemand hem stoppen, zelfs ik niet met mijn maat 38 klompen....... dus mijn dochter ook niet

x_Rebecca

sunshine schreef:
Een kind heeft gewoon begeleiding nodig, klaar !

Je kunt een 'kind' natuurlijk ook gewoon wat vertrouwen geven..
Zoals de 'leeftijdsgrens' 16, ik bedoel je brengt toch ook niet serieus je kind nog elke dag aant handje naar de klas op de middelbare school?
Daar zitten de meeste kinderen toch echt wel op 11/12 jarige leeftijd op hoor..

Noppes

LimaMambo schreef:
LimaMambo schreef:
mij hoor je nergens zeggen dat kinderen tot hun 16 thuis moeten blijven.. ze mogen van mij alles doen wat ze willen maar ik zou de combinatie kind - hond daarvoor niet gebruiken

Jij niet maar ik wel, ik vind het belangrijk dat mijn kinderen met dieren op groeien en weten hoe ze die moeten verzorgen en hoe ze daar mee moeten omgaan. En dat geld ook voor een hond. ik heb ook bewust voor een geschikte hond gekozen die bij ons gezin past.

een kind kan ook voor een dier leren zorgen met begeleiding hoor..
het gaat me er alleen om dat ALS er iets mis gaat, er ook direct in gegrepen kan worden zodat de eventuele gevolgen nog te over zien zijn Knipoog

Ach als je zelfs aan het handje moet lopen van een begeleider (bij wijze van spreke dan he Tong uitsteken) tijdens het hond uitlaten op je 11e, wat moeten je ouders dan vaak met je mee.
Dan kan je dus ook niet alleen in het verkeer. Want daar gebeuren nou echt vaak ongelukken, en vechtende honden komen niet vaak voor. Je kunt zéker niet alleen paardrijden, want een paard is ontzettend gevaarlijk als je die vergelijkt met een hond.
Je kunt ook nooit alleen door het park lopen, want stel je komt een man tegen met verkeerde bedoelingen. JE wee tmaar nooit wat een kind tegen komt wanneer het alleen op pad is.

Koe

Brainless

Kijk meningen verschillen en die kun je niet oplossen, maar wel respecteren. Ik respecteer dat iemand ervoor kiest zijn hond niet mee te geven aan (kleinere) kinderen om wat voor reden dan ook.

Ik vind dat dat wel kan met ONZE hond.

Vanmiddag ook, lopen er een zooitje kinderen met totaal 5 honden op het hondenspeelveldje te spelen. Rennen met de honden balletje gooien, takjes op de grond om daar met de honden overheen te springen....
De kinderen en honden vinden dat fantastisch en nee de honden hebben elkaar nog nooit aan gevallen. En ik heb mijn kinderen ook geleerd (ben vaak in het bos) of je loopt weg met je hond (aan de riem) en als dat niet kan (andere hond loopt bv los) dan laat je onze hond los (met of zonder riem), en loopt zelf weg. Ik ga zelf ook niet een vreemde agressieve hond van de mijne aftrekken je weet niet wat er dan met jouw gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:41

LimaMambo schreef:
__Charlotte schreef:
Ik heb al vanaf dat ik een klein meisje ben honden gehad, en heb hier werkelijk waar nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook nog met alle honden die wij hadden, het nog nooit meegemaakt dat een van onze honden aanviel , of aangevallen werd. Ik vind dus ook niet dat je er vanuit kan gaan , dat sowiets normaal is. Als je rekening moet houden met alles wat evt ZOU KUNNEN gebeuren, dan kan je beter niks meer doen. Knipoog

maar zou ik noueindelijk mogen weten, wat jullie allemaal wel kunnen en ik niet omdat ik toevallig 15 ben, en me niet verdiep in de lichaamstaal van een hond?

als je nou gewoon even iets terug leest...

heel het topic gevolgt, vanaf de eerste bladzij. Knipoog
was ook een van de eerste die reageerde in dit topic.
en heb wel degelijk alles gelezen.
maar kan toch echt nergens een reden vinden waarom ik niet genoeg gevoel zou hebben voor honden,om mijn hond uit te laten.
nog beter gezegd, ik laat mijn hond al uit van kleins af aan, maar vind het wel heel bespottelijk om te horen dat ik met 15 jaar er nog niet verantwoordelijk genoeg voor zou zijn.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:42

__Charlotte : je zegt het zelf toch al ??? Je hebt je niet verdiept in hondentaal, dus je weet eigenlijk helemaal niet hoe een hond kan gaan reageren?
Nou dat kan ik dus wel, en jij niet dan....

Limanade

LimaMambo schreef:
er werd mij gevraagd om een richtlijn.. en die richtlijn is 16.. en ja 15 is bijna 16.. en een richtlijn is niet voor niks een richtlijn

maar 11 is nog lang geen 16

speciaal voor charlotte nog maar een keer...

Noppes

LimaMambo schreef:
__Charlotte schreef:
Ik heb al vanaf dat ik een klein meisje ben honden gehad, en heb hier werkelijk waar nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook nog met alle honden die wij hadden, het nog nooit meegemaakt dat een van onze honden aanviel , of aangevallen werd. Ik vind dus ook niet dat je er vanuit kan gaan , dat sowiets normaal is. Als je rekening moet houden met alles wat evt ZOU KUNNEN gebeuren, dan kan je beter niks meer doen. Knipoog

maar zou ik noueindelijk mogen weten, wat jullie allemaal wel kunnen en ik niet omdat ik toevallig 15 ben, en me niet verdiep in de lichaamstaal van een hond?

als je nou gewoon even iets terug leest...

Als jij eens even iets duidelijk uit kunt leggen?
En inderdaad, waarom ga je er vanuit dat honden vechten, het is niet normaal dat honden zomaar écht gaan vechten met andere honden zonder dat daar een reden voor is. Met elkaar dollen misschien, oke, maar vechten, nee.
Misschien is het voor jou normaal dat je honden vechten

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:43

KiWiKo schreef:
de mijne vechten ook wel eens......... samen Lachen mijn Tom heeft in heel zijn leven een keer gevochten met een andere hond.........

en dan kan niks of niemand hem stoppen, zelfs ik niet met mijn maat 38 klompen....... dus mijn dochter ook niet

Precies Knipoog

Ellen__

nee dat lijkt me verstandig ja om niet aan 2 vechtende honden te trekken Knipoog
dat heeft totaal geen nut,pakken ze alleen nog harder vast Knipoog

Noppes

sunshine schreef:
__Charlotte : je zegt het zelf toch al ??? Je hebt je niet verdiept in hondentaal, dus je weet eigenlijk helemaal niet hoe een hond kan gaan reageren?

Och gos Koe Ja hoor, dit is pas krom door de bocht.

Werkelijk, ik lach me dood om jullie.
Wat zullen jullie later vervelende ouders worden,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:44

sunshine schreef:

Mij niet horen zeggen dat ik dat niet kan hoor. Misschien niet van google oid, waar net jij of iemand anders mee kwam. Maar JUIST omdat mijn ouders mij al vanaf kleins af aan met honden om laten gaan, kan ik wel degelijk met honden over weg, geloof me.
En het gaat hier dan ook niet perse om mij, maar waarom zou iemand die jonger is het niet mogen, en jij wel.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:44

Noppes schreef:
En inderdaad, waarom ga je er vanuit dat honden vechten, het is niet normaal dat honden zomaar écht gaan vechten met andere honden zonder dat daar een reden voor is. Met elkaar dollen misschien, oke, maar vechten, nee.

moet ik het nou nog een keer gaan uitleggen? word er een beetje moe van eigenlijk want je begrijpt het toch niet.. je vat alles verkeerd op..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:45

LimaMambo schreef:
Noppes schreef:

moet ik het nou nog een keer gaan uitleggen? word er een beetje moe van eigenlijk want je begrijpt het toch niet.. je vat alles verkeerd op..

Ik snap precies wat je bedoeld.
Maar ik heb het idee dat jij niet helemaal begrijpt wat normaal is. En wat voor verantwoordelijkheidsbesef kinderen van 11 hebben

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:46

naja sorry hoor maar als je de lichaamstaal van je hond niet begrijpt(of kan begrijpen) vind ik ook niet dat je verantwoordelijk bezig bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:46

Gezien het feit, dat ik al als baby honden om mij heen heb. Altijd goed opgevoed, en wij hebben nog nooit vecht partijen gehad tussen de honden. Wild spelen, ja dat wel, maar dan op plaatsen waar de honden dat mochten, los en gewoon onder elkaar zonder al die bemoeizuchtige mensen die het maar gevaarlijk vinden. Knipoog
Maar toch apart, jullie blijven het maar hebben over aanvallende honden, en wij hebben er nog nooit mee te maken gehad.
In jullie ogen zijn jullie de 'betere' want jullie kennen de hondentaal o zo goed. Maar waarom hebben jullie dan te maken met honden die vechten, en hebben wij er amper/niks mee te maken. ik denk dat jullie een hond opvoeden dan toch iets anders aanpakken als wij. Lachen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:47

Noppes schreef:
sunshine schreef:

Och gos Koe Ja hoor, dit is pas krom door de bocht.

Werkelijk, ik lach me dood om jullie.
Wat zullen jullie later vervelende ouders worden,

Lekkere vooroordeel...
Ik REAGEER alleen op wat zij plaatst, ze zegt toch zelf dat ze zich niet verdiept heeft in hondentaal?
Voordat je een dier aanschaft, ga je toch eerst rondkijken op internet enz ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:47

jeetje ,ik zat net in de auto eraan te denken,maar als kind liet ik altijd buurhonden uit,vanaf dat ik een jaar of 7 was denk ik...

en toen ik 12 was kreeg ik een eigen labrador,die liet ik altijd uit met andere honden,wel zo makkelijk... Haha!

en een kind van 11 of 12 kan makkelijk met een hondje lopen,lijkt mij niet dat als je een agressieve grote hond hebt,dat je daar een kind mee de straat op stuurt,maar een kleinere en vriendelijke hond,ja hoor Lachen

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:48

sunshine schreef:
Lekkere vooroordeel...
Ik REAGEER alleen op wat zij plaatst, ze zegt toch zelf dat ze zich niet verdiept heeft in hondentaal?

Dat doe je ook echt als je opgroeit met honden Huilen van het lachen..
Kom je vers kijken op deze wereld "OOH! oliebol we hebben een hond, ff googlen ROFL "

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:48

@sunshine: dat zegt Charlotte helemaal niet. Haar ouders hebben haar juist geleerd hoe ze met een hond om moet gaan Vork

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:49

faye schreef:
LimaMambo heeft helemaal gelijk. Dat is ook het eerste wat je op puppycursus leert. Kinderen hebben zeker tot een jaar of 15 geen overwicht op een hond en de ervaring van twee vechtende honden wil je je kinderen echt niet aan doen

bij ons werd gezegd ongeveer 12,
afhankelijk per persoon. sommige volwassenen zijn er nóg niet klaar voor en soms kinderen van 9 al wel.

voor de rest hoef je dat ook niet te zien. als je aan leert honden te ontwijken. wij weten allemaal in ons huis aan wat voor soort honden die van ons een hekel heeft. die ontwijken we (poortjes straatjes nemen) of we binden haar vast. en de andere mensen in de wijk lopen dan als het nodig is netjes met een boog om haar heen,

Ellen__

charlotte je haalt 2 dingen door mekaar heen!
wat jij noemt is in jullie roedel,als je buiten bent en er komt een vreemde hond aan is dit van buiten jouw roedel....
voor de zoveelste x opvoeding heeft niks te maken met het wel of niet vechten..
mijn hond is goed opgevoed en werd toch aangevallen door een andere hond Boos!

Noppes

kimmie261 schreef:
jeetje ,ik zat net in de auto eraan te denken,maar als kind liet ik altijd buurhonden uit,vanaf dat ik een jaar of 7 was denk ik...

en toen ik 12 was kreeg ik een eigen labrador,die liet ik altijd uit met andere honden,wel zo makkelijk... Haha!

en een kind van 11 of 12 kan makkelijk met een hondje lopen,lijkt mij niet dat als je een agressieve grote hond hebt,dat je daar een kind mee de straat op stuurt,maar een kleinere en vriendelijke hond,ja hoor Lachen

Gelukkig, nog iemand die precies begrijpt hoe het in elkaar zit, en zo simpel is het Haha!

Limanade

Noppes schreef:
Ik snap precies wat je bedoeld.
Maar ik heb het idee dat jij niet helemaal begrijpt wat normaal is. En wat voor verantwoordelijkheidsbesef kinderen van 11 hebben

kinderen kunnen nog zoveel BESEF hebben.. maar weten niet wat te doen als er daadwerkelijk zo'n situatie voordoet..
en nee sommige volwassenen weten dat ook niet en dat vind ik ook onverantwoordelijk

Anoniem

sunshine schreef:
Lekkere vooroordeel...

Tuurlijk, een kind opvoeden moet natuurlijk ook precies volgens het boekje. Haha!
Nee sorry, wij voeden de hond niet op via het internet. We hebben hier inderdaad wel boeken liggen, van vroeger en de honden zijn ook altjid op puppy cursus geweest.
maar al vanaf dat ik baby was heb ik honden gehad, en ik dnek dat je daar toch beter van leert begrijpen dan van een beetje lezen.
Juist goed dat die kinderen alles leren in praktijk, in plaats van later een hond nemen en alles gaan doen 'volgens het boekje'. Nee sorry dan denk ik dat die 11 jarige misschien nog wel beter met de hond om gaat dan iemand die vind dat je je hond pas uit mag laten als je volwassen ben en genoeg gelezen heb. Vork