en dan kan niks of niemand hem stoppen, zelfs ik niet met mijn maat 38 klompen....... dus mijn dochter ook niet
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sunshine schreef:Een kind heeft gewoon begeleiding nodig, klaar !
LimaMambo schreef:LimaMambo schreef:mij hoor je nergens zeggen dat kinderen tot hun 16 thuis moeten blijven.. ze mogen van mij alles doen wat ze willen maar ik zou de combinatie kind - hond daarvoor niet gebruiken
Jij niet maar ik wel, ik vind het belangrijk dat mijn kinderen met dieren op groeien en weten hoe ze die moeten verzorgen en hoe ze daar mee moeten omgaan. En dat geld ook voor een hond. ik heb ook bewust voor een geschikte hond gekozen die bij ons gezin past.
een kind kan ook voor een dier leren zorgen met begeleiding hoor..
het gaat me er alleen om dat ALS er iets mis gaat, er ook direct in gegrepen kan worden zodat de eventuele gevolgen nog te over zien zijn
LimaMambo schreef:__Charlotte schreef:Ik heb al vanaf dat ik een klein meisje ben honden gehad, en heb hier werkelijk waar nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook nog met alle honden die wij hadden, het nog nooit meegemaakt dat een van onze honden aanviel , of aangevallen werd. Ik vind dus ook niet dat je er vanuit kan gaan , dat sowiets normaal is. Als je rekening moet houden met alles wat evt ZOU KUNNEN gebeuren, dan kan je beter niks meer doen.
maar zou ik noueindelijk mogen weten, wat jullie allemaal wel kunnen en ik niet omdat ik toevallig 15 ben, en me niet verdiep in de lichaamstaal van een hond?
als je nou gewoon even iets terug leest...
LimaMambo schreef:er werd mij gevraagd om een richtlijn.. en die richtlijn is 16.. en ja 15 is bijna 16.. en een richtlijn is niet voor niks een richtlijn
maar 11 is nog lang geen 16
LimaMambo schreef:__Charlotte schreef:Ik heb al vanaf dat ik een klein meisje ben honden gehad, en heb hier werkelijk waar nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook nog met alle honden die wij hadden, het nog nooit meegemaakt dat een van onze honden aanviel , of aangevallen werd. Ik vind dus ook niet dat je er vanuit kan gaan , dat sowiets normaal is. Als je rekening moet houden met alles wat evt ZOU KUNNEN gebeuren, dan kan je beter niks meer doen.
maar zou ik noueindelijk mogen weten, wat jullie allemaal wel kunnen en ik niet omdat ik toevallig 15 ben, en me niet verdiep in de lichaamstaal van een hond?
als je nou gewoon even iets terug leest...
KiWiKo schreef:de mijne vechten ook wel eens......... samenmijn Tom heeft in heel zijn leven een keer gevochten met een andere hond.........
en dan kan niks of niemand hem stoppen, zelfs ik niet met mijn maat 38 klompen....... dus mijn dochter ook niet
sunshine schreef:__Charlotte : je zegt het zelf toch al ??? Je hebt je niet verdiept in hondentaal, dus je weet eigenlijk helemaal niet hoe een hond kan gaan reageren?
Nou dat kan ik dus wel, en jij niet dan....
sunshine schreef:__Charlotte : je zegt het zelf toch al ??? Je hebt je niet verdiept in hondentaal, dus je weet eigenlijk helemaal niet hoe een hond kan gaan reageren?
Noppes schreef:Als jij eens even iets duidelijk uit kunt leggen?
En inderdaad, waarom ga je er vanuit dat honden vechten, het is niet normaal dat honden zomaar écht gaan vechten met andere honden zonder dat daar een reden voor is. Met elkaar dollen misschien, oke, maar vechten, nee.
Misschien is het voor jou normaal dat je honden vechten
LimaMambo schreef:Noppes schreef:Als jij eens even iets duidelijk uit kunt leggen?
En inderdaad, waarom ga je er vanuit dat honden vechten, het is niet normaal dat honden zomaar écht gaan vechten met andere honden zonder dat daar een reden voor is. Met elkaar dollen misschien, oke, maar vechten, nee.
Misschien is het voor jou normaal dat je honden vechten
moet ik het nou nog een keer gaan uitleggen? word er een beetje moe van eigenlijk want je begrijpt het toch niet.. je vat alles verkeerd op..
Noppes schreef:sunshine schreef:__Charlotte : je zegt het zelf toch al ??? Je hebt je niet verdiept in hondentaal, dus je weet eigenlijk helemaal niet hoe een hond kan gaan reageren?
Och gosJa hoor, dit is pas krom door de bocht.
Werkelijk, ik lach me dood om jullie.
Wat zullen jullie later vervelende ouders worden,
sunshine schreef:Lekkere vooroordeel...
Ik REAGEER alleen op wat zij plaatst, ze zegt toch zelf dat ze zich niet verdiept heeft in hondentaal?
Voordat je een dier aanschaft, ga je toch eerst rondkijken op internet enz ?
faye schreef:LimaMambo heeft helemaal gelijk. Dat is ook het eerste wat je op puppycursus leert. Kinderen hebben zeker tot een jaar of 15 geen overwicht op een hond en de ervaring van twee vechtende honden wil je je kinderen echt niet aan doen
kimmie261 schreef:jeetje ,ik zat net in de auto eraan te denken,maar als kind liet ik altijd buurhonden uit,vanaf dat ik een jaar of 7 was denk ik...
en toen ik 12 was kreeg ik een eigen labrador,die liet ik altijd uit met andere honden,wel zo makkelijk...
en een kind van 11 of 12 kan makkelijk met een hondje lopen,lijkt mij niet dat als je een agressieve grote hond hebt,dat je daar een kind mee de straat op stuurt,maar een kleinere en vriendelijke hond,ja hoor
Noppes schreef:Ik snap precies wat je bedoeld.
Maar ik heb het idee dat jij niet helemaal begrijpt wat normaal is. En wat voor verantwoordelijkheidsbesef kinderen van 11 hebben
sunshine schreef:Lekkere vooroordeel...
Ik REAGEER alleen op wat zij plaatst, ze zegt toch zelf dat ze zich niet verdiept heeft in hondentaal?
Voordat je een dier aanschaft, ga je toch eerst rondkijken op internet enz ?