Nicolletje schreef:Zoals altijd bij dit soort topics: wat komen hier veel vooroordelen voorbijAdil18 schreef:Noem me dom, maar deze zin is in mijn ogen zo tegenstrijdig als de pest
Adil, in een andere discussie mocht ik jou ook niet veroordelen omdat jij meer 'inside information' had over een bepaald onderwerp, nou doe dit nu dan ook niet
Ik ben 35, ongeveer 20 jaar geleden heb ik mijn opleiding door omstandigheden niet afgemaakt.
De situatie zou nu al vanaf de basisschool héél anders zijn aangepakt dan 20 jaar geleden, ik heb daar erg lang mee gezeten, met wat er allemaal gebeurd is.
Mijn IQ is nog steeds (ondanks dat ik al 20 jaar van school ben) ver boven gemiddeld, mijn EQ soms ver onder gemiddeld (ik heb moeite mijn emoties te beheersen bijv.) en vooral dat laatste loop ik tegenaan!
Maargoed, mijn leven is niet over roosjes gegaan en ik heb nooit mijn diploma meer gehaald, omdat ik het financieel en in mijn dagelijkse leven niet kon opbrengen.
Mijn ex kwam uit een andere cultuur; universitair diploma en ontzettend slim, handig, enz. Maar filosoferen, praten, discussiëren kan hij niet.
Zijn familie (ergens van het platteland vandaan, wereldvreemd) had liever een meisje uit zijn eigen cultuur want ik ben te mondig, te geëmancipeerd, de vrouwen daar moeten thuis volgzaam en lief zijn en de man verzorgen en niet tegenspreken.
Zijn familie had 'het beste met hem voor' dus hebben ze mij niet geaccepteerd. Geweldig, zo'n liefhebbende familie
Overigens heb ik in mijn vrienden- en kennissenkring meer mensen die hoger opgeleid zijn dan ik, dan lager (lager kan bijna niet) en er zijn maar weinig mensen die altijd maar zin hebben in of zelfs in staat zijn tot echt diepgaande discussies. Bijna niemand, eigenlijk.
Ik wil hiermee zeggen, er zijn net zoveel kanten aan 1 verhaal, als dat er mensen op de wereld zijn
Eens, absoluut eens! Ik gaf alleen mijn mening over een bepaalde zin (dat intelligentie en opleiding niks met alkaar te maken hadden)
Maar je hebt verder wel gelijk hoor...
Het is alleen...dit is een voorbeeld van hoe het kan zijn, en een voorbeeld waarom mensen hier zo verschillend reageren. Er zijn altijd uitzonderingen!
En zoe werkt een relatie met niveausverschil voor sommigen goed en voor sommigen niet

) en er zijn maar weinig mensen die altijd maar zin hebben in of zelfs in staat zijn tot echt diepgaande discussies. Bijna niemand, eigenlijk.
) 
.