Maar vissen voelen toch niks zeggen ze dan.. tss maak dat een ander wijs
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
sunshine schreef:Ik heb geen zin om steeds maar te vertellen waarom ik geen vlees eet, ik vraag toch ook niet aan hun waarom ze wel vlees eten.
detour schreef:Grappig, die indruk krijg ik dan weer helemaal niet van TS!![]()
Het zit haar hoog, oke. Mijn pb staat open, hoor, therapeutische tb kost 25 euro per 100 regels.![]()
Grapjuh!
). detour schreef:dat jij meningen van anderen niet respecteert of jouw mening aan anderen wilt opleggen. Ik kwam even voor je op.
sunshine schreef:Medea: Ik begijp je vraag eigenlijk niet zo goed.
Een vegetarier is heel wat anders dan een veganist.
. Magnummm schreef:*zucht, ik kan hier zo moedeloos over worden... NIET ALLLLLLEE VLEESETERS, ik zeg niet voor niets SOMMIGE!!!

Twiggy2008 schreef:Laatst zei een bekende kok op TV dat vegetariers allemaal hele saaie mensen zijn die heel veel missen.![]()
Ik vond dat een hele kortzichtige opmerking, maar ach, als die vent daar zo van overtuigd is, dan denk ik maar 'ach joh, je mist zelf nogal veel met die gedachtengang'.![]()
En dan denk ik aan de heerlijke Italiaanse keuken met zijn vele heerlijke vegetarische maaltijden en dan weet ik wel waar ik liever eet (bij die bekende TV-kok of ergens in Toscane).

Twiggy2008 schreef:Visje, kan me prima in jouw visie vinden (al ga ik zelf echt nooit vlees eten, want ik wil het gewoon niet in mijn lijf). Ik heb een zware zwangerschap gehad, maar dat had niets te maken met wel/geen vlees eten, gelukkig. Overigens heb ik door mijn hormonen toen in het begin van mijn zwangerschap 1x McNuggets gegeten bij de Mac (een tent waar ik eigenlijk nooit kom
) en een kipsate bij de Chinees.
Tja, hormonen doen rare dingen met een mens, daar ben ik wel achter.
. Thuis kan ik maken wat ik wil (en dat doen we hier ook).
Tallie_Ho schreef:Magnummm schreef:*zucht, ik kan hier zo moedeloos over worden... NIET ALLLLLLEE VLEESETERS, ik zeg niet voor niets SOMMIGE!!!
Owwww, oke, dus als ik tegen jou zeg dat SOMMIGE vegetariers mij te hysterisch doen en mij veel te veel aankijken dat ik wel vlees eet, dan voel jij je niet aangesproken??
Oke!!
SOMMIGE vegetariers zijn mij te extreem in hun bevindingen over de vleesetende mens en die paar vega's die moeten een ander lekker in zijn waarde laten..
Snap je wel waar ik naartoe wil?
Snapje?CD28 schreef:En dat vind ik dus echt niet kunnen. Of je bent vegetariër of je bent het niet maar ga niet praten over hormonen of iets dergelijks. Dit is gewoon hypocriet. Je bent dus blijkbaar behoorlijk zwak. En dan te zeggen ja ik ben zwanger dus door mijn hormonen eet ik nu wel vlees... wat een onzin zeg! Sta dan ook achter je zienswijze en blijf daar.. maar ga niet een smoes verzinnen om het wel te eten.
Ik kan trouwens direct aan iemand zien of ze wel of niet vegetariër zijn. Bij de veganisten is het nog veel erger, dat is overduidelijk zichtbaar.
? Ik kan je vertellen dat ik van mezelf heb staan kijken. Die hormonen veranderen je totaal. Fruit lustte ik niet die eerste weken (werd alleen al kotsmisselijk van de geur), terwijl ik juist dol ben op fruit. En ineens moest ik kip sate. Mijn vriend heeft er nog net geen foto's van gemaakt, die wist niet wat hem overkwam.

Magnummm schreef:Ja ik snap je punt heel goed, maar ik heb jou nog nooit gesproken dus je hoeft je toch ook niet aangesproken te voelenSnapje?
Ik hoef me niet aangesproken te voelen, want ik heb wel respect en word niet hysterish. Ik heb dus gewoon respect voor vleeseters. Ik heb alleen geen respect voor mensen die mij het niet gunnen om vegetarier te zijn.. Zucht, hoe kan ik het nu duidelijk overbrengen.

Twiggy2008 schreef:Goof, dat ligt dan aan de kookkunsten van de kok. Thuis kan ik maken wat ik wil (en dat doen we hier ook).
En in Italie heb ik altijd heerlijk gegeten bij de familie thuis (ook in de restaurantjes).![]()
Daar is vlees/vis een gang en niet per definitie een hoofdbestanddeel van een maaltijd.![]()
Verder ben ik zo onbescheiden om mezelf geen saai mens te noemen, if you don't mind.

Goof schreef:Hahaha, nee hoor bedoelde het ook niet persoonlijk
Ik geloof je direct
Olle schreef:Hormonen doen inderdaad rare dingen met je.
Vind ik dat ze dat zo leuk hebben gedaan in de serie Friends.
Phoebe is ook vegetariër, maar als ze zwanger is wilt ze ook opeens vlees