'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: 'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:38

Ik ben ook Vega, en als ik dan zeg dat ik dus liever bio/scharrel vlees zou eten dan dat ik ooit vis zou eten kjiken ze me raar aan.
Maar vissen voelen toch niks zeggen ze dan.. tss maak dat een ander wijs Nors opkijken

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:39

sunshine schreef:
Ik heb geen zin om steeds maar te vertellen waarom ik geen vlees eet, ik vraag toch ook niet aan hun waarom ze wel vlees eten.

Dit vind ik nou jammer. Hierdoor krijg je misverstanden.. Leg het ze uit, krijg je ook meer begrip en respect..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:39

Grappig, die indruk krijg ik dan weer helemaal niet van TS! Knipoog
Het zit haar hoog, oke. Mijn pb staat open, hoor, therapeutische tb kost 25 euro per 100 regels. Haha!

Grapjuh! Bloos

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 15:40

detour schreef:
Grappig, die indruk krijg ik dan weer helemaal niet van TS! Knipoog
Het zit haar hoog, oke. Mijn pb staat open, hoor, therapeutische tb kost 25 euro per 100 regels. Haha!

Grapjuh! Bloos

Welke indruk?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:42

dat jij meningen van anderen niet respecteert of jouw mening aan anderen wilt opleggen. Ik kwam even voor je op.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:42

Laatst zei een bekende kok op TV dat vegetariers allemaal hele saaie mensen zijn die heel veel missen. Haha!
Ik vond dat een hele kortzichtige opmerking, maar ach, als die vent daar zo van overtuigd is, dan denk ik maar 'ach joh, je mist zelf nogal veel met die gedachtengang'. Tong uitsteken

En dan denk ik aan de heerlijke Italiaanse keuken met zijn vele heerlijke vegetarische maaltijden en dan weet ik wel waar ik liever eet (bij die bekende TV-kok of ergens in Toscane Haha!).

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 15:42

detour schreef:
dat jij meningen van anderen niet respecteert of jouw mening aan anderen wilt opleggen. Ik kwam even voor je op.

Ow hahha, het was ook maar een vraagje. Wist nl even niet waar het over ging.. Knipoog

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:43

sunshine schreef:
Medea: Ik begijp je vraag eigenlijk niet zo goed.
Een vegetarier is heel wat anders dan een veganist.

In mijn ogen wil een 'echte' vegetarier niet mee werken aan de bio-industrie, wat ik ontzettend goed kan begrijpen. Wat ik eigenlijk alleen niet goed snap is dat deze mensen vervolgens wel 'scharrel' eieren eten, 'gewone' zuivelproducten gebruiken etc. etc. Je gebruikt dan als nog producten die voortkomen uit de bio-industrie, of, in het geval van de vleeskalveren, resulteren in bio-industrie. Vegetariers die daarnaast biologisch eten is naar mijn idee helemaal logisch.

Nog even dit: Ik heb respect voor ieders eet gewoonte, als je het maar kunt verantwoorden Lachen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:44

Magnummm schreef:
*zucht, ik kan hier zo moedeloos over worden... NIET ALLLLLLEE VLEESETERS, ik zeg niet voor niets SOMMIGE!!!

Owwww, oke, dus als ik tegen jou zeg dat SOMMIGE vegetariers mij te hysterisch doen en mij veel te veel aankijken dat ik wel vlees eet, dan voel jij je niet aangesproken?? Haha!

Oke!!

SOMMIGE vegetariers zijn mij te extreem in hun bevindingen over de vleesetende mens en die paar vega's die moeten een ander lekker in zijn waarde laten.. Lachen

Snap je wel waar ik naartoe wil? Tong uitsteken

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:44

Twiggy2008 schreef:
Laatst zei een bekende kok op TV dat vegetariers allemaal hele saaie mensen zijn die heel veel missen. Haha!
Ik vond dat een hele kortzichtige opmerking, maar ach, als die vent daar zo van overtuigd is, dan denk ik maar 'ach joh, je mist zelf nogal veel met die gedachtengang'. Tong uitsteken

En dan denk ik aan de heerlijke Italiaanse keuken met zijn vele heerlijke vegetarische maaltijden en dan weet ik wel waar ik liever eet (bij die bekende TV-kok of ergens in Toscane Haha!).

Toch een logische opmerking, want een vleeseter kan net zo goed zo'n heerljk Italiaanse vegetarische maaltijd eten, maar andersom zullen vegetariers nooit een lekker, juist gebakken varkenshaasje met een heerlijke peperroomsaus eten Haha!
Dus in zo'n opzicht heeft hij wel gelijk, vegetariers hebben een beperktere kaart om uit te kiezen.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:47

Twiggy2008 schreef:
Visje, kan me prima in jouw visie vinden (al ga ik zelf echt nooit vlees eten, want ik wil het gewoon niet in mijn lijf Knipoog ). Ik heb een zware zwangerschap gehad, maar dat had niets te maken met wel/geen vlees eten, gelukkig. Overigens heb ik door mijn hormonen toen in het begin van mijn zwangerschap 1x McNuggets gegeten bij de Mac (een tent waar ik eigenlijk nooit kom Haha! ) en een kipsate bij de Chinees. Bloos
Tja, hormonen doen rare dingen met een mens, daar ben ik wel achter. Haha!

En dat vind ik dus echt niet kunnen. Of je bent vegetariër of je bent het niet maar ga niet praten over hormonen of iets dergelijks. Dit is gewoon hypocriet. Je bent dus blijkbaar behoorlijk zwak. En dan te zeggen ja ik ben zwanger dus door mijn hormonen eet ik nu wel vlees... wat een onzin zeg! Sta dan ook achter je zienswijze en blijf daar.. maar ga niet een smoes verzinnen om het wel te eten.

Ik kan trouwens direct aan iemand zien of ze wel of niet vegetariër zijn. Bij de veganisten is het nog veel erger, dat is overduidelijk zichtbaar.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:48

Goof, dat ligt dan aan de kookkunsten van de kok Knipoog . Thuis kan ik maken wat ik wil (en dat doen we hier ook).
En in Italie heb ik altijd heerlijk gegeten bij de familie thuis (ook in de restaurantjes). Lachen
Daar is vlees/vis een gang en niet per definitie een hoofdbestanddeel van een maaltijd. Knipoog

Verder ben ik zo onbescheiden om mezelf geen saai mens te noemen, if you don't mind. Haha!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 15:48

Tallie_Ho schreef:
Magnummm schreef:
*zucht, ik kan hier zo moedeloos over worden... NIET ALLLLLLEE VLEESETERS, ik zeg niet voor niets SOMMIGE!!!

Owwww, oke, dus als ik tegen jou zeg dat SOMMIGE vegetariers mij te hysterisch doen en mij veel te veel aankijken dat ik wel vlees eet, dan voel jij je niet aangesproken?? Haha!

Oke!!

SOMMIGE vegetariers zijn mij te extreem in hun bevindingen over de vleesetende mens en die paar vega's die moeten een ander lekker in zijn waarde laten.. Lachen

Snap je wel waar ik naartoe wil? Tong uitsteken

Ja ik snap je punt heel goed, maar ik heb jou nog nooit gesproken dus je hoeft je toch ook niet aangesproken te voelen Knipoog Snapje?
Ik hoef me niet aangesproken te voelen, want ik heb wel respect en word niet hysterish. Ik heb dus gewoon respect voor vleeseters. Ik heb alleen geen respect voor mensen die mij het niet gunnen om vegetarier te zijn.. Zucht, hoe kan ik het nu duidelijk overbrengen.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 15:49

CD28, hoe kun jij dat eigenlijk zien als ik vragen mag..?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:50

CD28 schreef:
En dat vind ik dus echt niet kunnen. Of je bent vegetariër of je bent het niet maar ga niet praten over hormonen of iets dergelijks. Dit is gewoon hypocriet. Je bent dus blijkbaar behoorlijk zwak. En dan te zeggen ja ik ben zwanger dus door mijn hormonen eet ik nu wel vlees... wat een onzin zeg! Sta dan ook achter je zienswijze en blijf daar.. maar ga niet een smoes verzinnen om het wel te eten.

Ik kan trouwens direct aan iemand zien of ze wel of niet vegetariër zijn. Bij de veganisten is het nog veel erger, dat is overduidelijk zichtbaar.

Ach meid, ooit zwanger geweest Haha! ? Ik kan je vertellen dat ik van mezelf heb staan kijken. Die hormonen veranderen je totaal. Fruit lustte ik niet die eerste weken (werd alleen al kotsmisselijk van de geur), terwijl ik juist dol ben op fruit. En ineens moest ik kip sate. Mijn vriend heeft er nog net geen foto's van gemaakt, die wist niet wat hem overkwam. Haha!

Hahahaha, en wat denk jij te zien aan vegetariers en veganisten? Het geitenwollen sokken en bleke wangetjes verhaal? Clown

(Overigens ben ik zelf helemaal niet trots op die vleeszondes, maar ik weet wel dat mijn hormonen met me aan de rol gingen).

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:52

Medea: ik eet idd gewoon eigeren en drink ook gewoon melk.
Dit is iets wat ik niet zou kunnen missen, net zoals sommige mensen hun stukje vlees niet kunnen missen.
Maar je kunt ook voor vrije-uitloopeieren kiezen.

Ik heb trouwens ook niks tegen vleeseters, mijn vriend eet ook gewoon vlees ( af en toe eet hij met mij mee ), maar hij probeert zijn mening niet op te dringen, wat sommige juist wel willen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:55

Magnummm schreef:
Ja ik snap je punt heel goed, maar ik heb jou nog nooit gesproken dus je hoeft je toch ook niet aangesproken te voelen Knipoog Snapje?
Ik hoef me niet aangesproken te voelen, want ik heb wel respect en word niet hysterish. Ik heb dus gewoon respect voor vleeseters. Ik heb alleen geen respect voor mensen die mij het niet gunnen om vegetarier te zijn.. Zucht, hoe kan ik het nu duidelijk overbrengen.

Ik voel me ook niet zomaar aangevallen hoor, maar je zou meer nuance in je uitspraken kunnen aanbrengen waardoor mensen ook niet de neiging hebben zich aangevallen te voelen Haha!

Mijn nicht is al bijna haar hele leven allergisch voor vlees. ( Ja, dat bestaat ook ) Die kan alleen vis verdragen en word gewoon ZIEK van vlees. Daar heeft onze familie altijd respect voor gehad. Zelfs als ze er zelf voor had gekozen was het geen punt geweest. Binnen de familie zorgen ze er voor dat er altijd een zelfde hap, maar dan zonder vlees klaar staat voor haar. Of men haalt vis Haha!

Leven en laten leven, de mens heeft al genoeg in het leven om boos om te worden of om ruzie om te maken Haha!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 15:56

Ja sorry, ben niet zo goed in het niet-bitcherig overbrengen van mijn mening. Daarom probeer ik het minder persoonlijk te maken door er SOMMIGE bij te zetten Knipoog

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:57

Twiggy2008 schreef:
Goof, dat ligt dan aan de kookkunsten van de kok Knipoog . Thuis kan ik maken wat ik wil (en dat doen we hier ook).
En in Italie heb ik altijd heerlijk gegeten bij de familie thuis (ook in de restaurantjes). Lachen
Daar is vlees/vis een gang en niet per definitie een hoofdbestanddeel van een maaltijd. Knipoog

Verder ben ik zo onbescheiden om mezelf geen saai mens te noemen, if you don't mind. Haha!

Hahaha, nee hoor bedoelde het ook niet persoonlijk Knipoog
Ik geloof je direct Haha!

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:58

Mensen die geen vlees eten echt super knap!! Respect! Ik weet niet wat ik zonder een goed stuk vlees moet eerlijk gezegt. Misschien heel naief. Het ligt al in de supermarkt dus kan ik het wel meenemen toch..
Ik ben helemaal met jullie eens dat er vaak dierenleed aan vooraf gaat en daar ben ik FEL op tegen!! Maar ik denk niet dat we er veel mee redden zolang er nog te veel mensen zijn die zoals mij denken...

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:59

Hormonen doen inderdaad rare dingen met je.
Vind ik dat ze dat zo leuk hebben gedaan in de serie Friends.
Phoebe is ook vegetariër, maar als ze zwanger is wilt ze ook opeens vlees Ja

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 16:00

Ow, ja dat heb ik gezien ja Olle. Zo zijn er wel meer mensen.

Mijn ma lust geen hamburger, maar tijdens haar zwangerschap wilde ze een broodje hamburger. Dat was dus niet mijn ma.. Die zou dat nooit van der leven eten.. Huilen van het lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:02

CD28, je mag van mij best weten dat ik jouw mening als vleeseter behoorlijk bitcherig vind. Knipoog
Over bitcherige opmerkingen in dit topic gesproken..... Tong uitsteken

Misschien is het handig als jij je eens verdiept in wat hormoonschommelingen doen met je karakter en bv ook met je smaak.
Misschien snap je dan wat mij overkwam in het begin van mijn zwangerschap. Mensen dan te gaan bestempelen als 'zwak' en 'hypocriet', terwijl ze 25 jaar geen vlees/vis/gevogelte aanraken, vind ik nogal bitcherig van jouw kant. Ja
Maar goed, je zult wel zelf geen kind op de wereld gezet hebben en enig idee hebben waar je het over hebt. En daarbij is de ene zwangerschap ook de andere niet. Ik heb verder nooit behoefte aan vlees. Nooit. Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:02

Goof schreef:
Hahaha, nee hoor bedoelde het ook niet persoonlijk Knipoog
Ik geloof je direct Haha!

Hahaha, gelukkig maar. Knipoog Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:03

Olle schreef:
Hormonen doen inderdaad rare dingen met je.
Vind ik dat ze dat zo leuk hebben gedaan in de serie Friends.
Phoebe is ook vegetariër, maar als ze zwanger is wilt ze ook opeens vlees Ja

Je gaat ineens de gekste dingen eten. Ik wel in elk geval en je hebt er vrijwel geen greep op.
Heel weird, maar dat komt dus door die hormonen. Haha!