Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:48

Pasterza schreef:
Elaine schreef:
Nou ja, dan ga je lekker ergens in Afrika wonen. Daar heb je pas een lekker zorgstelsel! Weet je zeker dat je Aids krijgt en geen hond je helpt.

Je kan klagen wat je wilt, maar je krijgt hier wel goede medische zorg. Je mag best wat overhebben voor je gezondheid.

Idd, maar iets over hebben voor je gezondheid betekend eigenlijk dat je zélf verantwoordelijk bent voor je gezondheid door middel van gezond eten en goed voor jezelf zorgen enz. Hoge premies betalen e.d. valt daar voor mij niet onder. Alsof medische zorg je gezondheid bepaald Rolleyes Gezondheid heb je voor een groot gedeelte zelf in de hand, premies veranderen daar weinig aan.

Precies zodra je de medische zorg nodig hebt is het al te laat Vork Dan ben je al ziek

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:49

nancyimka schreef:
Nou idd! Fantastische, want als je dan medische hulp nodig hebt en ze kunnen de zorg in je eigenziekenhuis niet bieden binnen 9 a 12 maanden en je kan meteen terecht in Belgie mag je niet omdat als ze alle mensen met problemen naar het buitenland zouden sturen bleef niemand meer hier. En dit terwijl er in Belige 1 geen wachtlijst is en 2 het goedkoper is.

En eerst kregen de mensen die niks mankeerde 225 euro terug en de gronische zieken dus niks, en nu worden de gronische zieken dus WEER gepakt omdat ze zoiezo die eigenbijdrage kwijt zijn omdat ze altijd wel naar een dokter moeten en of medicijnen slikken echt helemaal fantastische!!!

Zorgbemiddeling doet wonderen, en dat bieden de meeste zorgverzekeraars wel aan Lachen
En moeten dan de mensen die gezond zijn gestraft worden omdat andere mensen (chronisch) ziek zijn?
Dacht 't niet

Vind het op deze manier prima, iedereen betaald een beetje voor iedereen. Ben je ziek dan heb je het geluk dat je niet alles alleen hoeft op te hoesten, ben je gezond ben je ten eerste gezegend met een gezond leven en betaal je de 150,- niet. Wat is het probleem?

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:33

Vind het ook belachelijk, je betaald steeds meer en krijgt steeds minder.

Laatst 10 minuten bij de Dermatoloog geweest, 177 euro lichter. Ik ben nog steeds niet helemaal blij met m'n gezicht, maar ik ga er niet meer heen voor dat geld krijg een antibiotica kuur voor 2 maanden en daarna ben ik weer terug bij af dus dat schiet ook niet op...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:39

Pasterza schreef:
Elaine schreef:
Nou ja, dan ga je lekker ergens in Afrika wonen. Daar heb je pas een lekker zorgstelsel! Weet je zeker dat je Aids krijgt en geen hond je helpt.

Je kan klagen wat je wilt, maar je krijgt hier wel goede medische zorg. Je mag best wat overhebben voor je gezondheid.

Idd, maar iets over hebben voor je gezondheid betekend eigenlijk dat je zélf verantwoordelijk bent voor je gezondheid door middel van gezond eten en goed voor jezelf zorgen enz. Hoge premies betalen e.d. valt daar voor mij niet onder. Alsof medische zorg je gezondheid bepaald Rolleyes Gezondheid heb je voor een groot gedeelte zelf in de hand, premies veranderen daar weinig aan.

Helaas lang niet altijd.... Ik had namelijk echt niet zelf in de hand dat ik een chronische darmziekte kreeg 17 jaar geleden, die me daarna bijna het leven kostte en alleen dank zij een aantal zeer dure operaties te danken heb dat ik hier nog rondhobbel. Totaal afgekeurd, dat dan weer wel. En van mijn uitkeringkie mag ik dan eerst nog de ziektenkostenverzekering ophoesten, en daarna de eigen risico...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:55

Miracle_ schreef:
Ik kreeg een rekening van de Ambulance..
Ik ben pas met de Ambulance vervoerd, en die rekening bedraagt maar liefst €700 euro.. Belachelijk toch!!
Ookal hoeven we zelf maar een eigen risicio van €90 te betalen, maar dan nog.. €700 voor een ritje... Scheve mond

dan ben je nog verdom goedkoop uit, toen ik gevallen (5 meter naar beneden) was stuurde ze 2 ambulances ik was het dubbele kwijt. gelukkig hoefden we maar een klein gedeelde zelf te betalen, ik ben erg goed verzekerd, betaal ook wel bijna 140 Bloos in de maand ervoor, maar heb het er voor over.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:58

Malibu schreef:
Vind het ook belachelijk, je betaald steeds meer en krijgt steeds minder.

Laatst 10 minuten bij de Dermatoloog geweest, 177 euro lichter. Ik ben nog steeds niet helemaal blij met m'n gezicht, maar ik ga er niet meer heen voor dat geld krijg een antibiotica kuur voor 2 maanden en daarna ben ik weer terug bij af dus dat schiet ook niet op...

Inderdaad, dat is een mooie uitspraak, maar het is te belachelijk voor woorden dat alles zo duur is en er wordt bekant niks vergoed. Ben bang dat het alleen maar erger gaat worden...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:02

Wij hebben ook een uitgebreide polis en extra verzekering voor de tandarts (mijn man heeft een slecht gebit) Nu moest hij dit jaar een kroon. Kosten van deze kroon ruim € 690,-, we kregen slechts € 2.52 vergoed. Nadat ik bijgekomen was van de schrik dat er maar zo weinig werd vergoed heb ik gebeld met de verzekering. Het lag aan de codes welke worden gefactureerd door de tandarts. Sommige worden niet vergoed en anderen weer wel. Op de factuur van de kroon stonden dus voornamelijk codes waar geen vergoeding voor telt.....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:03

€ 2,52 ??? Dat is wel erg weinig zeg. Ongelofelijk...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:05

meggiemeg schreef:
Wij hebben ook een uitgebreide polis en extra verzekering voor de tandarts (mijn man heeft een slecht gebit) Nu moest hij dit jaar een kroon. Kosten van deze kroon ruim € 690,-, we kregen slechts € 2.52 vergoed. Nadat ik bijgekomen was van de schrik dat er maar zo weinig werd vergoed heb ik gebeld met de verzekering. Het lag aan de codes welke worden gefactureerd door de tandarts. Sommige worden niet vergoed en anderen weer wel. Op de factuur van de kroon stonden dus voornamelijk codes waar geen vergoeding voor telt.....

ja ik ken het het is niet best, mijn moeder had nog geluk die hoefde maar 400 te betalen. en die is ook erg goed verzekerd, maar het is heel crue als ik mijn tanden wil bleken kost het me bijna niks, maar wil ik een kroon zetten ben ik een godsvermogen kwijt Hamer

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:05

meggiemeg schreef:

En daarbij komt ook nog eens dat veel combinaties van codes niet vergoed worden Lachen
Zat mensen die mij opbellen en dat ik die dan doodleuk moet vertellen dat de code die de tandarts heeft gedeclareerd is degene van ''slecht omgaan met materiaal''. En dan de klanten zich maar afvragen wat ze dan verkeerd hebben gedaan Ach gut

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:17

Nou hoorde ik vandaag weer dat vanaf volgend jaar de zorgtoeslag (evenals de kindersoteslag) vervalt. Iemand die hier iets meer over weet?

Ik vind het eigenlijk te veel van het goede, mensen die al krap bij budget zitten moet per maand minimaal 100 euro neerleggen voor iets waar ze bijna geen gebruik van maken omdat ALS ze al naar een arts gaan, de ER niet kunnen betalen. Dus godvermoge kwijt (voor bv mensen in de bijstand) maar 0,0 medische zorg.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:32

Ladygiroc schreef:
Nou hoorde ik vandaag weer dat vanaf volgend jaar de zorgtoeslag (evenals de kindersoteslag) vervalt. Iemand die hier iets meer over weet?
Ik vind het eigenlijk te veel van het goede, mensen die al krap bij budget zitten moet per maand minimaal 100 euro neerleggen voor iets waar ze bijna geen gebruik van maken omdat ALS ze al naar een arts gaan, de ER niet kunnen betalen. Dus godvermoge kwijt (voor bv mensen in de bijstand) maar 0,0 medische zorg.

Ik heb net de belastingtelefoon gebeld, en het wordt vernieuwd. Gaat niet vervallen. Nu weet ik niet of dat hier in NL helemaal hetzelfde betekend, maar we zullen er vast niet op vooruit gaan....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:38

Ladygiroc schreef:

Als ze de kindertoeslag gaan verminderen oid dan sterft het nederlandse "ras" straks uit net als de vergoeding voor kinderopvang dan hebben we straks genoeg banen over omdat ouders minder of stoppen met werken Vork Petje af voor de regering dat ze het allemaal zo goed doen Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:54

Ladygiroc schreef:

Nee nog niets over gehoord, bron?

Ladygiroc schreef:

Dat is nu het principe van verzekeren, dus beetje onzinnige opmerking.
Als je wel ziek wordt maak je er wel gebruik van, klaar. Als je alles van te voren allemaal in kan schalen kunnen ze de verzekeringen net zo goed afschaffen:)

En een vermogen kwijt en 0.0 zorg, als ik jou was zou ik als de bliksem overstappen op een andere
zorgverzekeraar! Lijst

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:56

Chiqa schreef:
Ladygiroc schreef:

Nee nog niets over gehoord, bron?

Zie mijn voorlaatste post. Belastingtelefoon, dus belastingdienst zelf.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:57

even wat anders...

asielzoekers die niet werken (maar geld krijgen van de overheid) zijn verzekerd, hoeven maar te piepen en ze gaan naar het ziekenhuis, hiervoor is een taxi nodig om naar het ziekenhuis te gaan, wordt betaald, de afspraak, medicatie eventuele (thuis) zorg en alles wat er bij komt kijken wordt betaald....

psygisch niet in orde, ow dan gaan we maar direct naar een psycholoog (hoeven niet op een wachtlijst maar kunnen alla minuut geholpen worden en alles wordt betaald)

tandarts idem dito...

en dan heb ik het nog niet eens over alle andere kostenposten (advocaat, vergoedingen, eten en drinken en ga zo nog maar even door...)

alles wordt betaald door onze overheid....
neeee!, door ons belastingsgeld!!!!

en wij moeten maar betalen en wachten op goeie hulp....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:00

nils schreef:
even wat anders...

asielzoekers die niet werken (maar geld krijgen van de overheid) zijn verzekerd, hoeven maar te piepen en ze gaan naar het ziekenhuis, hiervoor is een taxi nodig om naar het ziekenhuis te gaan, wordt betaald, de afspraak, medicatie eventuele (thuis) zorg en alles wat er bij komt kijken wordt betaald....

psygisch niet in orde, ow dan gaan we maar direct naar een psycholoog (hoeven niet op een wachtlijst maar kunnen alla minuut geholpen worden en alles wordt betaald)

tandarts idem dito...

en dan heb ik het nog niet eens over alle andere kostenposten (advocaat, vergoedingen, eten en drinken en ga zo nog maar even door...)

alles wordt betaald door onze overheid....
neeee!, door ons belastingsgeld!!!!

en wij moeten maar betalen en wachten op goeie hulp....

Tja typisch nederland toch?

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:01

ik vind het ook belachelijk, ik verdien maar 500 per maand en 100 daarvan gaat naar m'n zorgverzekering toe. moet ik eindelijk een keer (voor het eerst in 10 jaar) een keer naar de dokter kan ik meteen dokken. daar gaat zowat de helft van m'n salaris.. vind ik belachelijk..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:03

Als jij naar de huisarts gaat hoef je niet te betalen, wel als je medicijnen voorgeschreven krijgt dan moet je deze betalen. Maar het consult zit wel gewoon in de vergoeding en gaat niet af van je eigen risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:03

Silvaantje schreef:
ik vind het ook belachelijk, ik verdien maar 500 per maand en 100 daarvan gaat naar m'n zorgverzekering toe. moet ik eindelijk een keer (voor het eerst in 10 jaar) een keer naar de dokter kan ik meteen dokken. daar gaat zowat de helft van m'n salaris.. vind ik belachelijk..

Ook jou het advies, overstappen naar een andere zorgverzekeraar, of heb je zo'n hoog eigen risico?
Want dan kunnen wij daar natuurlijk weinig aan doen....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:06

Als student oid verdien je natuurlijk al niet veel als je dan 100 euro ziektekostenpremie moet betalen is dat erg veel. Veel goedkoper zal je ook niet komen voor het basis pakket.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:07

MISTRAL94 schreef:
Tja typisch nederland toch?

dat is inderdaad typisch nederland, waarschijnlijk zal de subsidie die ze krijgen erg hoog zijn...

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:27

En waarom is de zorg zo duur?? nee. niet de kosten van de medicijnen en de behandelingen....zelfs niet het schoonmaken van de ambulance na iedere rit.....De zorg is zo duur omdat de top teveel geld kost!!
Al die poenerige managers, die hun zakken vullen met de door ons opgehoeste premie's!
Achter elk paar handen aan een ziekenhuis of verpleeghuis bed staan er 4 met de handen in de zakken om te kijken of het nog efficienter, nog goedkoper kan......want zij zijn managers dus zij hebben er verstand van...dat ze nog nooit een patient hebben verpleegd is niet van belang.....
En zo managen ze heel Nederland naar de verdoemenis!

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:24

En nou zou ik graag willen weten van de mensen hier die het allemaal zo duur vinden, wat hun mening is over asielzoekers?

Punt is namelijk hier in Nederland dat in het ziekenhuis men niet geweigerd mag worden. Een illegaal oid dient gewoon behandeld te worden en aangezien de ziekenhuizen dat zelf niet kunnen betalen, is de lijst met dubieuze debiteuren ernstig lang en wordt door de verzekeraars betaald en wie betalen de verzekeraars?

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:07

een asielzoeker is geen illegaal...