Als pesten te ver gaat wat doe je dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elbrich

Re: Als pesten te ver gaat wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:54

@Splash1999; ook een heftig verhaal..

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:55

Marleen, ik snap best dat je vertrouwen hebt in de mee, en het is ook heel fijn dat ze haar helpen. Maar ik zou je toch écht aanraden om haar op een andere school te doen. Twee jaar pesten met lichamelijke mishandeling gaat niet voorbij door alleen je dochter op een cursus te doen, echt niet! In deze klas zit iets goed mis en zo te horen in de hele school. Zou dus absoluut op zoek gaan naar een andere school! Kan me ook niet voorstellen dat de cursussen die ze nu volgt een blijvend effect hebben als ze net zo hard door gepest wordt Verward

Ik zat vroeger op een school die er wel van alles aan deed, in mijn klas werd er niet zozeer gepest (nou ja, kinderen onderling hebben natuurlijk altijd wel wat pesterijtjes, maar er was niemand structureel het bokkie). Bij mijn broertje zat echter wel 1 pestkop in de klas, en op het moment dat mijn ouders stampvoetend bij school stonden hebben ze onmiddelijk ingegrepen en met de ouders van die jongen gepraat etc en toen was het ook zo goed als over.

& even off topic:
Janine1990 schreef:
Dat is gewoonweg belachelijk, extreem laag niveau. Dat was ook wel te zien aan de resultaten van die toets die je in groep 8 krijgt. Ik weet de naam niet meer.
Die toets, is een maatstaf voor de school, en als je dan op een gemiddelde van 520 komt, is dat belachelijk laag!

Ik neem aan dat je de CITO bedoeld? De CITO toets is grotendeels een intelligentietoets, en wordt vaak compleet onterecht gebruikt als kwaliteit meting voor scholen. Het kan best een slechte school zijn geweest hoor, maar dat er maar een paar leerlingen op het VWO terecht zijn gekomen hoeft helemaal niets te zeggen over de kwaliteit van het onderwijs

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:04

steeffie schreef:
& even off topic:
Janine1990 schreef:
Dat is gewoonweg belachelijk, extreem laag niveau. Dat was ook wel te zien aan de resultaten van die toets die je in groep 8 krijgt. Ik weet de naam niet meer.
Die toets, is een maatstaf voor de school, en als je dan op een gemiddelde van 520 komt, is dat belachelijk laag!

Ik neem aan dat je de CITO bedoeld? De CITO toets is grotendeels een intelligentietoets, en wordt vaak compleet onterecht gebruikt als kwaliteit meting voor scholen. Het kan best een slechte school zijn geweest hoor, maar dat er maar een paar leerlingen op het VWO terecht zijn gekomen hoeft helemaal niets te zeggen over de kwaliteit van het onderwijs

Ik bedoel inderdaad de CITO, mij is verteld dat die toets een maatstaf is voor het niveau van de school. Omdat je in een momentopname niet kan zien hoe intelligent een leerling is.
Mijn ouders verwachten vmbo van mij, misschien havo.
Maar de toets zei toch echt gymnasium. Ik deed mijn best op de toets, maar ik ben lang niet slim genoeg voor het gymnasium. Was niet de enige, meerdere havo-verwijzingen, die uiteindelijk toch VMBO hebben gedaan. Een gymnasiast die uiteindelijk HAVO heeft gedaan.
Zit nu ook op het HBO, na 4 jaar atheneum en 2 jaar havo.
Op een gegeven moment waren de CITO resultaten op mijn oude school zo dramatisch laag (klas van m'n zusje), onder het landelijk gemiddelde.
De school heeft dit toen gezegd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:44

hoe is het nu marleen?? zijn er al concrete dingen gebeurd?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 17:16

Ja ze is naar die training geweest, en ik heb een gesprek op school met de directeur er bij.Ik ga eisen dat ze wat doen anders gaat ze daar weg.Ik wil precies weten wat er zoal op een dag gebeurd?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:17

Klinkt heel daadkrachtig OK dan!
Goed dat je besloten hebt een knoop door te hakken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:18

heel goed!!! super !!!

laat je niet in een hoekie praten met dat gesprek he!! Lachen ze hoeven je niet aardig te vinden, je dochter moet gelukkig worden Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:18

goed van je marleen,met de vuist op tafel,en geen kletspraat accepteren,en laat je niet een hoekie inpraten!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:39

marleen_usar schreef:
Ja ze is naar die training geweest, en ik heb een gesprek op school met de directeur er bij.Ik ga eisen dat ze wat doen

Maar je hebt toch al eens eerder met de directeur gesproken? En ze hebben toch al eens eerder beloofd dat ze wat gaan doen? Heb je voor jezelf concrete grenzen wat je wilt en wat je wel en niet acceptabel vindt? En geloof je de directeur als die een beetje vaag zegt 'er echt mee aan de gang te gaan'?

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:43

Goed zo Marleen! Laat je niet wegkletsen he. Gaat je man ook mee?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:15

idd laat je niet onder tafel praten!!!
Blijf waar je staat en neem geen genoegen met "we zullen erover praten " enzo.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:04

Ben je al geweest?

Anders deze tip: alle vragen, punten die je ter sprake wilt brengen, veranderingen die volgens jou echt nodig zijn opschrijven.
Vraag bijv. naar methodiek, protocollen tegen pesten. Vraag naar de gelden die beschikbaar zijn daarvoor!!

Desnoods schrijf je ook de concrete toezeggingen tijdens het gesprek op. Houdt iedereen scherp. Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 15:27

Mijn man gaat bewust niet mee,die kookt dus die blijft thuis.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:33

ik zou man wel meenemen, want lief........ jij laat je al 2 jaar in een hoekkie banketstaaf door die mensen.....

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:06

Ik zou je man ook ZEKER meenemen, laat ze maar eens voelen wat andere kinderen jouw kind aandoen. Recht voor zijn raap en geen eromheen gel*l.
Zeker je man meenemen..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:45

marleen_usar schreef:

Dus juist WEL meenemen. Ze mogen nu best eens weten hoe ernstig alles is en alles mag nu best eens een keer op tafel komen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:55

Wat is de reden dat hij niet meegaat?
Ben je bang dat het uit de hand loopt dan? In dat geval zou ik juist zeggen: meenemen.

Geen schaamte meer, niet meer aardig gevonden willen worden. Dat heeft je namelijk NIETS opgeleverd. Alleen een keiharde lijn zal duidelijk maken dat ze met jou, je man en je dochter niet moeten sollen.

Zo Tong uitsteken

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:25

Shadow0 schreef:
marleen_usar schreef:
Ja ze is naar die training geweest, en ik heb een gesprek op school met de directeur er bij.Ik ga eisen dat ze wat doen

Maar je hebt toch al eens eerder met de directeur gesproken? En ze hebben toch al eens eerder beloofd dat ze wat gaan doen? Heb je voor jezelf concrete grenzen wat je wilt en wat je wel en niet acceptabel vindt? En geloof je de directeur als die een beetje vaag zegt 'er echt mee aan de gang te gaan'?

Dat dacht ik dus ook shadow ,

Je hebt al meerdere gesprekken gehad zowel met de directeur als suf juf

Heb dit hele topic doorgelezen en denk maar 1 ding
Als mijn kind was geslagen gestompt en meerdere malen was geschopt , Had ik gelijk zware maatregelen genomen!
Ik was zelf naar de ouders gegaan , en had ze erop aangesproken! Mocht het niet werken en gaat het pesten allemaal gewoon vrolijk door had ik haar liniarecta op een andere school gezet! Maakt niet uit dat het wat ver weg is,Het gaat toch om het welzijn van je eigen kind? Haar veiligheid? Wat denk je dat er gebeurt als ze is een schop of een stomp op een verkeerde plek krijgt?

Sorry maar ik vind je geen goede moeder op deze manier, Je bent gewoon soft

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:48

juist wél je man meenemen!laat hem maar flink koken

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:17

Als ik heel eerlijk ben had ik ook niks anders van de TS verwacht. Bij al haar posts vind ik haar overkomen als iemand die veel te veel in een eigen wereldje leeft.

Ik ben zelf vroeger ook gepest en weet wat het inhoudt. Ik gun het geen kind om mishandeld te worden door klasgenoten. Als je als volwassene geslagen, gestompt en bedreigd wordt, ga je naar de politie. Voor een kind is het nog een veel angstiger ervaring en daar mogen kinderen het dan maar zelf uitzoeken.

Ik zou zeggen, regel een andere school, hopelijk is je kind nog niet verschrikkelijk beschadigd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:50

dwaallicht schreef:
Als ik heel eerlijk ben had ik ook niks anders van de TS verwacht. Bij al haar posts vind ik haar overkomen als iemand die veel te veel in een eigen wereldje leeft.

Ik ben zelf vroeger ook gepest en weet wat het inhoudt. Ik gun het geen kind om mishandeld te worden door klasgenoten. Als je als volwassene geslagen, gestompt en bedreigd wordt, ga je naar de politie. Voor een kind is het nog een veel angstiger ervaring en daar mogen kinderen het dan maar zelf uitzoeken.

Ik zou zeggen, regel een andere school, hopelijk is je kind nog niet verschrikkelijk beschadigd.

Ook hier ben ik het helemaal mee eens
ook ik ben als kind gepest haast elke dag was niet alleen op school maar ook in de hele buurt uiteindelijk kreeg ik straatvrees en wilde ik niet meer het huis uit komen, ik kwam er alleen uit als ik met mn moeder was en dan nog was ik bang om gepest te worden

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:03

hee meid is juist goed je man mee te nemen!
laat hem maar lekker koken daar! das juist goed, want dan gebeurt er teminste wat!
heel veel succes en hou ons op de hoogte hoor!
en oja mijn dochter zit nu een weekje op haar nieuwe school en ben blij dat ik de stap genomen heb!
ze heeft gelukkig al wat vrienden!
dus zie je? het kan!
groetjes van bren!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:56

marleen_usar schreef:
Ja ze is naar die training geweest, en ik heb een gesprek op school met de directeur er bij. Ik ga eisen dat ze wat doen anders gaat ze daar weg.Ik wil precies weten wat er zoal op een dag gebeurd?

marleen_usar schreef:

Mooi dat er stappen zijn ondernomen Lachen.

En je man gewoon meenemen. De tijd van zacht gepraat is voorbij...

Er moeten nu dingen gebeuren en ik denk dat het voor de directeur en de juf zeker geen kwaad kan om eens een boze meneer aan de bureau te hebben staan die duidelijk zegt waar het op aankomt.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:06

heb je al een gesprek gehad? hoe gaat het nu met je dochter?
groetjes van bren!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:29

zelfde vragen als brennie75