afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

swoeky

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:41

blauw00gje schreef:
Mja ik zou als ik het over zou moeten doen dus niet meer bij een eenmansbedrijfje doen Tong uitsteken

of een goeie Knipoog

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:53

Ja dat is ook Tong uitsteken Maar toch Tong uitsteken

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:38

barbara28 schreef:
_Cynthia_ schreef:
Las trouwens vandaag in de kranten dat er vanaf februari iets nieuws komt bij het CBR op proef voor een jaar:

Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) start in februari een landelijke proef voor mensen die stijf staan van de stress en keer op keer voor hun praktijkexamen zakken. Op dit moment kunnen zij pas na vier keer zakken een speciaal examen afleggen. Het faalangstexamen kan in overleg met de rijinstructeur ook de eerste keer dat iemand af wil rijden, worden aangevraagd. Vooralsnog gaat het om een experiment met 10.000 faalangstexamens, dat maximaal een jaar duurt. Het nieuwe examen is bedoeld om kandidaten, ondanks hun faalangst, op hun gemak te stellen zodat zij optimaal kunnen presteren. Het faalangstexamen is niet makkelijker dan het gewone praktijkexamen B. Kandidaten moeten net als iedere aspirant-bestuurder voldoen aan alle rijvaardigheidseisen. Het faalangstexamen duurt langer en verschilt in opzet van het reguliere examen. Er zijn 90 minuten beschikbaar, tegen 55 minuten voor het B-examen. Ook kan de examenkandidaat tijdens de rit één of meer time-outs aanvragen om op adem te komen. Het CBR wordt tijdens de proef begeleid door ingenieursbureau DHV uit Amersfoort. Het faalangstexperiment wordt in vijftien examenplaatsen uitgevoerd waaronder Leeuwarden, Arnhem, Amsterdam, Heerlen en Middelburg. Is de proef succesvol, dan zal het faalangstexamen landelijk worden ingevoerd. Het CBR gaat ervan uit dat het speciale examen alleen wordt aangevraagd voor leerlingen die werkelijk faalangst hebben. Het faalangstexamen was oorspronkelijk onderdeel van de ministeriële opdracht om het rijexamen te vernieuwen, maar werd daarvan op verzoek van het CBR losgekoppeld. Zo kon iedereen zich concentreren op het vernieuwde rijexamen dat op 1 januari dit jaar werd ingevoerd.

Was dit nou maar er al veel eerder geweest dan was is miss wel in 1 keer geslaagd, maar ja dan had ik er nog niks aan gehad, want ik moest in Utrecht afrijden en daar geld het niet

hee, dit wil ik ook! iemand enig idee of dit ook voor het E rijbewijs geldt?

Zou het niet weten, maar er stond duidelijk dat het over B rijbewijs gaat dus denk dat het voorlopig alleen hier voor geld, maar zeker weten doe ik het niet.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:48

jammer..

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:18

Ik heb vandaag mijn TTT gehaald. Nog 1 klein stapje te gaan. Eind januari pas helaas. Begin rond 10 januari weer met lessen, dus opzich gaat het allemaal wel snel nu.

Even op stukje hierboven.. mijn examinator was er van overtuigd dat faalangst niet bestaat.. tja Clown

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:23

Vandaag voor de 4e keer gezakt, nu staatsexamen!
En zo'n test voor mensen met faalangst hadden ze wel eerder mogen doen, ik wist van me zelf al dat ik door de stress de 1e 2 keer toch niet zou slagen. En nu pas kan ik dan eindelijk staatsexamen doen!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:53

Jakkes balen zeg!!!
Wat houd precies het staatsexamen in dan? Is minder stressvol meende ik toch? wanneer mag je weer dan?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:40

blauw00gje schreef:
Haha ik om 11:40 Tong uitsteken

Ik reed wel iets meer te hard dan de max. snelheid ROFL
Op een gegeven moment zei die man: ''Euh Mandy.. Hoe hard mag je hier?'' Ik zeg euhm, 90.. Hoe hard rijd je nou? Euhm.. 120 Nagelbijten / Gniffelen Ik had het niet eens in de gaten Tong uitsteken

ik 150 waar je 120 mag Haha! en heb ook met een examinator naast me ingevoegd met 80 waar je maar 70 mocht haha, heeft hij niets van gezegd Tong uitsteken

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:01

met staatsexamen nemen ze meer tijd voor je, mag je ook even een pauze houden als het even te veel word. Je start ook op een rustiger punt.
Ik heb nog geen idee wanneer ik weer mag, mijn rij-instructeur moet nog kijken hoelang de wachtrij is bij staatsexamen.
Weet iemand dat misschien toevallig? Ik rijd af in Haarlem.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:48

Annerieke_ schreef:
blauw00gje schreef:
Haha ik om 11:40 Tong uitsteken

Ik reed wel iets meer te hard dan de max. snelheid ROFL
Op een gegeven moment zei die man: ''Euh Mandy.. Hoe hard mag je hier?'' Ik zeg euhm, 90.. Hoe hard rijd je nou? Euhm.. 120 Nagelbijten / Gniffelen Ik had het niet eens in de gaten Tong uitsteken

ik 150 waar je 120 mag Haha! en heb ook met een examinator naast me ingevoegd met 80 waar je maar 70 mocht haha, heeft hij niets van gezegd Tong uitsteken

Dat is 'm geraden ook, ik voegde in met 10 km te langzaam, omdat het verkeer ook maar zachtjes reed, ik kreeg op mn kop dat ik wel ''met snelheid'' in moest voegen.. Ja, als dat verkeer ook niet door rijdt.. Maargoed Tong uitsteken

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:49

Nainkey schreef:
Ik heb vandaag mijn TTT gehaald. Nog 1 klein stapje te gaan. Eind januari pas helaas. Begin rond 10 januari weer met lessen, dus opzich gaat het allemaal wel snel nu.

Even op stukje hierboven.. mijn examinator was er van overtuigd dat faalangst niet bestaat.. tja Clown

Op het onderste stukje:
Ja daaaaaag Doei!
Die vent spoort niet helemaal zeker Verward

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:52

Ik ben een paar keer gezakt,de 1e keer reed ik te vlot,dus 2e keer snelheid aan gepast dus reed ik te langzaam.3e keer werd verteld dat ik ergens verkeerd stond opgesteld,terwijl ik die situatie totaal niet heb mee gemaakt, en hij ging expres veel praten om mij af te lijden.4e keer keek ik te veel in mijn spiegels.5e keer reed instructeur mee,gelukkig maar want dat was mijn redding.Hij was namelijk steeds erg verbaasd als ik weer was gezakt.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:12

Is de eerste 4 keer je instructeur niet mee geweest dan?

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:17

Haha! gister geslaagd!!! had het helemaal niet verwacht...de examinator had eerst een heel verhaal wat ik beter had kunnen doen, dus ik dacht al gezakt.. en toen zei hij ik denk dat je het wel alleen aankunt je bent geslaagd! ik zo van echt??? haha hij ja echt!
zelf heb ik van die tabletjes van A.VOgel Passiflora complex gebruikt, een maand van te voren mee begonnen, helpt erg goed, kan het iedereen aanraden!

Iedereen die nog moet afrijden heel veel succes!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:31

Gefeliciteerd! Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:35

Waah ik moet op 7 januari afrijden en ik vind het zoo eng hè.. Heb nu echt het idee nog niet dat ik er klaar voor ben ofzo Nagelbijten / Gniffelen
En die routes zijn ook allang weer uit m'n hoofd, die moet ik maar goed bestuderen voordat ik moet afrijden zeg. En ik móet hem ook nog eens in 1 of eventueel maximaal 2 keer halen, want ik heb een vliegticket naar nieuwzeeland op 15 februari, voor een stage en dan moet je toch eigenlijk wel een rijbewijs hebben, anders kun je helemaal niks daar. Nagelbijten / Gniffelen

De mensen die binnenkort afrijden: heeel veel succes!!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:36

Trouwens: vonden jullie het fijner met of zonder instructeur? En die anti-stress troep wordt je daar niet sloom van? Wij hebben hier nog visolie tabletjes ofzo, voor extra concentratie geloof ik?

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:45

imd schreef:
Trouwens: vonden jullie het fijner met of zonder instructeur? En die anti-stress troep wordt je daar niet sloom van? Wij hebben hier nog visolie tabletjes ofzo, voor extra concentratie geloof ik?

De eerste keer reed mijn instructeur mee, tweede keer niet, vond het zonder instructeur prettiger.
Van die tabletjes die ik had werd ik niet sloom van, hangt er misschien vanaf wat je gebruikt.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:47

Ik vind het juist (denk ik) met instructeur fijner.. Ik ben zo'n zenuwpees en als ik dan alleen met een vreemde man/vrouw in de auto zit dan word ik helemaal gek ben ik bang..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:17

Lijkt mij wel handig dat je instructeur de examinator aan de praat kan houden zodat er niet steeds ongemakkelijke stiltes vallen. Nagelbijten / Gniffelen Ik mag trouwens om 10 voor 10 op een woensdag, is geloof ik wel een fijne tijd.
Hoewel het in Groningen wel poedersuiker kan zijn, want dan heb natuurlijk al die stomme studenten..

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:20

In groningen is toch zoveel eenrichtingsverkeer ?? Lijkt me niet makkelijk afrijden in het centrum daar ..
In ieder geval veel succes !! Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:20

imd Groningen is echt een k*t stad om te rijden

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:15

imd schreef:

Ik heb de eerste keer zonder instructeur gereden en zonder medicijnen waar ik rustiger zou van worden. Nou ik zat echt trillend achter het stuur. Ik had zo'n rare examinator hij hing als hij een bekende zag half uit het raam, zat alleen maar te sms'en en maakte in het begin nogal seksistische opmerking. Dus vanaf dat moment daarna ben ik 2 keer met geweest. Mijn rij-instructeur gaf alleen maar knietjes als ik wat fout deed dus werd hier nog nerveuzer door. Laatste keer gelijk bij een andere rijschool zonder instructeur geweest. Moet zeggen dat het onderweg er wel grote stiltes vielen, maar de radio stond aan dus dat scheelt Tong uitsteken en uiteindelijk ben ik toen ook geslaagd.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:34

Ik rij zonder instructeur af, omdat mijn instructeur zenuwachtiger is dan de leerling (haha, de schat) Maar ik ben er nog niet echt zenuwachtig voor... heb er wil zin in eigenlijk.
Heb besloten dat ik er 'leeg' in ga zonder vooroordelen en gewoon rij zoals er gereden moet worden...
Ik moet 15 januari...

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:11

dat heb ik ook, mijn intructice is dan ook erg zenuwachtig en gaat daarom vaak bewust niet mee op examen.
ik moet maanddag voor theorie en dan maar aanvragen he...