Born2BCrazy schreef:Wel opvallend dat met name de rokers denken dat er veel onrust komt, kleine kroegjes failliet gaan..
Beetje positief denkenDenk zelf dat het wel mee gaat vallen (ben idd een niet roker).
Denk dat mensen er wel gauw aan zullen (moeten) wennen, immers het is overal gelijk..
en die kleine kroegjes..de winst hangt toch niet af van sigaretten?
Of je nou in de grote kroeg niet mag roken of in de kleine kroeg niet mag roken..dan maakt de keuze toch niets uit??
enne dat rokers thuis blijven..dat gaat ook wel vervelen na x aantal maanden lijkt me.
ga er wel vanuit dat deze maatregel 'permanent' is nl.
Ik snap die mensen van de kleine kroegjes wel. Grote kroegen maken een rookruimte in hun kroeg en kleine kroegen hebben daar de plek niet voor.
Dan valt het te raden waar de rokende mens gaat zitten: in de grote kroeg (ik wel althans).
In die grote kroeg zit ik natuurlijk niet alleen maar met mijn rokende en niet rokende vrienden omdat we vaak als groep op stap gaan.
Daarom denk ik dat het met de randverschijnselen wel mee zal vallen.
Ik geloof dat ze in andere landen (waaronder Ierland) ook geen rookruimtes hebben in kroegen waardoor er dus wel veel overlast op straat is. Maar misschien dat iemand anders dat beter weet. Ik ben nog nooit in een rookvrije horeca-land geweest.