Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:53

Gisteren is onze levering van de AH geannuleerd, en ik neem aan van heel veel mensen.

Wat gebeurd er met die boodschappen? Worden die terug uitgepakt en naar andere mensen gebracht? Of gaat alles integraal naar de voedselbank oid?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:53

MarlindeRooz schreef:
Kan je een infuus met koffie aanleggen.

Zodat ik de werkdag doorkom.

Nee, maar een pot koffie hoog zeten, een slang er aan en die in je mond, doet wonderen. Echt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:56

Indy_Mouse_9 schreef:
Gisteren is onze levering van de AH geannuleerd, en ik neem aan van heel veel mensen.

Wat gebeurd er met die boodschappen? Worden die terug uitgepakt en naar andere mensen gebracht? Of gaat alles integraal naar de voedselbank oid?

Ik had voor ik wist dat het ging sneeuwen al besteld voor morgen. Ik ben benieuwd.

En heel blij als het wel komt want ik wil niet naar buiten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:57

rien10 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Kan je een infuus met koffie aanleggen.

Zodat ik de werkdag doorkom.

Nee, maar een pot koffie hoog zeten, een slang er aan en die in je mond, doet wonderen. Echt.

Ik voel deze wel:

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:59

Ja, die dus.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:26

MarlindeRooz schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:

Ik had voor ik wist dat het ging sneeuwen al besteld voor morgen. Ik ben benieuwd.

En heel blij als het wel komt want ik wil niet naar buiten.

ik moest gisteren weg dus heb ik ze zondag laten komen, maar er is veel niet geleverd, dus ik zal toch zelf te voet naar een supermarkt moeten, ik neem de rollator van mijn man wel mee, anders breek ik weer een been 8)7

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:43

Eigenlijk vind ik dat niet leveren van boodschappen best kwalijk.
Dan krijg je toch dat mensen slechter ter been de weg op moeten.

En dan kun je wel zeggen dat het gevaarlijk is voor zo'n bestuurder..ja dat is het ook voor de vrachtwagenchauffeur die de winkel bevoorraad, de arts en verpleging en schoonmaak enz in het ziekenhuis. De ambulance en de brandweer enz enz.
Zoveel mensen die toch de weg op moeten voor hun beroep en niet thuis kunnen werken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-26 10:44

Foaly schreef:
Wat doen jullie met dit weer als je met de kat in een mandje naar de DA moet? Ik had er gister een extra dik dekentje in gelegd, maar toen zat de kat klem dus dat werkte niet _O- En alleen een handdoek vind ik met dit weer niet warm genoeg :(:)

De mijne is toevallig gister geweest voor sterilisatie, had een fleecedekentje er in, mijn mand heeft al een zachte dikke teddy bodem.
Auto laten voorverwarmen. Ging gelukkig prima.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:48

DuoPenotti schreef:
Eigenlijk vind ik dat niet leveren van boodschappen best kwalijk.
Dan krijg je toch dat mensen slechter ter been de weg op moeten.

En dan kun je wel zeggen dat het gevaarlijk is voor zo'n bestuurder..ja dat is het ook voor de vrachtwagenchauffeur die de winkel bevoorraad, de arts en verpleging en schoonmaak enz in het ziekenhuis. De ambulance en de brandweer enz enz.
Zoveel mensen die toch de weg op moeten voor hun beroep en niet thuis kunnen werken

op die AH bussen rijden veel hele jonge jongens (of meisjes, in 5 jaar tijd 1 x een vrouwelijke bezorger gehad) of buitenlandse jongens, die hebben meestal weinig ervaring met winterse omstandigheden, de bezorger die zondag bij mij kwam vond het allemaal erg spannend en was blij dat zijn rit bijna klaar was.

Ik zag AH net voorbij rijden trouwens, dus nu rijden ze wel (in het Gooi)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:49

Ja, ik denk dat er meer mensen zijn die blij zijn als de rit erop zit.
Maar soms hoort het gewoon bij het werk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:55

Nou mijn kleinzoon doet het als bijbaan en die moest eigenlijk werken gisteren, hij vroeg aan mij wat hij moest doen en ik zei niet gaan!
Hij hoeft zich niet dood te rijden voor de boodschappen van een ander!
Ze gaven hem de keus op zijn werk dus dat scheelde maar in Utrecht eo was het echt drastisch op de weg hoor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:01

chanicha schreef:
Nou mijn kleinzoon doet het als bijbaan en die moest eigenlijk werken gisteren, hij vroeg aan mij wat hij moest doen en ik zei niet gaan!
Hij hoeft zich niet dood te rijden voor de boodschappen van een ander!
Ze gaven hem de keus op zijn werk dus dat scheelde maar in Utrecht eo was het echt drastisch op de weg hoor.

Ja dat snap ik ook helemaal. Jezelf voor het minimumloon in gevaar brengen in vaak slechte auto's. Die karretjes van picnic bijvoorbeeld... Echt hele instabiele auto's.

Maar ik snap ook dat het voor veel oude mensen etc belangrijk is om eten te krijgen. Al zou je toch zelf voorbereidingen kunnen treffen als je weet dat dit weer komt. Vroeger bezorgden ze ook niet overal maar boodschappen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:04

ja vroeger, de tijd van de houden gulden....

Nu wel.

Het zou wat zijn als de brandweer zegt, ja jammer dat je huis fikt, wij hebben vorstverlet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:15

DuoPenotti schreef:

Nu wel.

Het zou wat zijn als de brandweer zegt, ja jammer dat je huis fikt, wij hebben vorstverlet.

Ik vind noodhulp toch wat anders dan boodschappen die je vooraf kan inslaan. :)

Maar ik ben toch blij dat morgen de AH komt (als het goed is). Er zit hier geen AH en de wegen naar de AH zijn matig. :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:18

Is daar niet ook dat noodpakket voor bedoeld? Of je nu zelf de deur niet uit kunt of dat ze niet naar jou toe kunnen komen om wat voor reden dan ook, het laat maar zien dat het altijd handig is om iets in huis te hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:29

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:

Nu wel.

Maar ik ben toch blij dat morgen de AH komt (als het goed is). Er zit hier geen AH en de wegen naar de AH zijn matig. :=

maar als alle vrachtwagenchauffeurs nu zo denken kun je niet eens boodschappen meer doen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:34

Wij hebben gister voor drie huishoudens boodschappen gedaan. Te voet met het minimaalste aan brood en dingen zodat ze twee dagen kunnen eten. Vanmiddag voor nog twee huishoudens mogelijk op pad. Maar dan gaat gv alleen. Ik red de afstand geen twee dagen op rij. Rugzakken mee, ik heb mijn skistokken van stal getrokken ala loophulp. Hier in de straat is er geen doorkomen aan meer voor een onervaren chauffeur met een groter voertuig, niet gestrooid en inmiddels een ijsbaan. We konden met de camper zondag avond laat nog net de parkeerplaats opglibberen maar wegkomen gaat niet meer lukken zolang de sneeuw ligt.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:08

DuoPenotti schreef:
MarlindeRooz schreef:

maar als alle vrachtwagenchauffeurs nu zo denken kun je niet eens boodschappen meer doen...

Ik zag meerdere supermarkten die geen vracht hadden gekregen omdat de vrachtwagens niet reden/niet konden rijden, dus dat gebeurt wel ja :') d

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:11

Polarize schreef:
Ik zag meerdere supermarkten die geen vracht hadden gekregen omdat de vrachtwagens niet reden/niet konden rijden, dus dat gebeurt wel ja :') d

Precies. Zit je braaf op de weg in je bevoorradingstruck, sta je 2 uur stil vanwege de file _-:(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:12

DuoPenotti schreef:

Klopt maar dat zijn vaak ervaren bestuurders die ook meer betaald krijgen vaak. Ook te weinig vind ik hoor. Maar Picnic buit zijn mensen bijvoorbeeld echt uit. :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:14

Ja ze staan stil, daar kunnen ze ook niks aan doen als de rest niet doorrijd :P
Maar ze gaan niet bij voorbaat niet rijden.
Ja misschien bij kleding oid, maar niet de beroepen met (dier)voeding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:14

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:

Klopt maar dat zijn vaak ervaren bestuurders die ook meer betaald krijgen vaak. Ook te weinig vind ik hoor. Maar Picnic buit zijn mensen bijvoorbeeld echt uit. :=

dan moet je er ook in de zomer niet willen werken

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:15

Klopt! Maar toch doen mensen het. :P

Ik ga alvast wat kleingeld klaarleggen voor de bezorgers van morgen. Vind het maar dapper.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:35

Zijn er naast Sunnycars nog verhuurwebsites die ook all risc auto verhuren? Vind Sunnycars altijd top werken en snel reageren, maar die is voor de komende vakantie in IJsland wel erg duur. 100+ euro per dag.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:38

MarlindeRooz schreef:
Klopt! Maar toch doen mensen het. :P

Ik ga alvast wat kleingeld klaarleggen voor de bezorgers van morgen. Vind het maar dapper.

Nou hadden wij gisterenavond, vorige week een rugborstel besteld bij Bol niet wetende dat het zo’n puinhoop zou worden!
Komt de chauffeur gisterenavond bezorgen, hij was helemaal gesloopt, maar ik had geen contant geld in huis, voelde me echt banketstaaf!
Als ik dit geweten had dan had ik nog even gewacht met bestellen.