Tussen de mazen van het net..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 10:00

Pfff op dagen als gisteren merk ik toch dat ik stilletjes aan achteruit ga. Het was leuk, maar ontzettend vermoeiend. De drukte kan ik niet goed meer tegen. Ik heb het shoppen nog geen 2u vol kunnen houden..

Vandaag bekoop ik het met meer pijn, maar dankzij een flinke morfine spuit bovenop de normale medicatie is het uit te houden. Wel even flink moeten huilen door de situatie rond de pijn. Niet eens zozeer vanwege de pijn op dat moment, maar gewoon omdat die pijn niet volledig te controleren is.

Nu aan het wachten op mijn vader. Beetje gemengde gevoelens. Ik kijk er niet echt naar uit, maar tegelijkertijd is het wel de laatste keer ook dat we elkaar zullen zien, dus dat maakt het ook een moeilijk bezoek.

Nu lekker op het terras aan het genieten van de zon, de vogeltjes en lekkere kop koffie. Daar knapt een mens van op.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 14:12

Sterkte met het bezoek van je vader, Poetser. Ik hoop dat dat goed verloopt en het niet voor nog meer frustratie zorgt. Knuffel !

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 14:53

Poetser sterkte met het bezoek van je vader.
Zo waardeloos dat je lijf je in de steek laat.

Dikke knuffel.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:16

Ook ik hoop voor je op een positieve ontmoeting. Daarna zeker jezelf verwennen waar je zin in hebt.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 06:19

Pfff, waar ik al stress had voor het bezoek van mijn vader, is dat nu nog erger helaas.

Bezoek van mijn vader viel goed mee, over 4 weken komt hij terug. Emotioneel heb ik er weinig gevoel bij gehad, hij daarentegen was echter zenuwachtig om mij te zien en schrok toen hij de rolstoel zag. Verder was het wel gezellig.

Gisterenavond heeft de afdeling telefoon gekregen van een bezoeker voor vandaag en of ze door konden geven dat ze hier om 13u gaan zijn. Mijn ex schoonmoeder staat hier vanmiddag met mijn jongste zoon. Geheel tegen de afspraak in, want hij zou met iemand anders komen en dat was allemaal al afgesproken en daar keek ik naar uit. Maar dat mens zelfs wil ik gewoon niet meer zien na hetgeen ze mij en Florian heeft aangedaan, tevens is zij in de eerste plaats zelfs de oorzaak dat ik mijn jongste officieel niet meer mocht zien. Dit heeft ze dan wel nog geprobeerd recht te zetten de afgelopen paar jaar, maar de echte moeder/zoon band heeft ze dusdanig verpest dat het de kleinste niet echt interesseert of hij mij ziet of niet, behalve dat hij wel echt afscheid wilt nemen van mij nu.

Op het stukje info hierboven ga ik niet op door, dus daar vragen over stellen heeft geen nut. Het is al pijnlijk genoeg.

Het gaat om de stress en de fysieke pijn van dat mens onder ogen te moeten komen, zonder dat ik enige inbreng heb. Ik ben wel bezig mensen te zoeken die 'toevallig' op het zelfde moment op bezoek zijn.

Al bij al was het weer een zeer moeilijke en pijnlijke nacht met flink wat morfine en doorbraak pijn, getriggerd door de stress. Heb er zelf al aan gedacht om haar gewoon buiten te laten en alleen mijn zoon mee naar binnen te nemen. Die optie is er en de verpleging is daar mee akkoord om te helpen. Mede door mijn reactie op dat telefoontje, zowel mentaal als fysiek.

Verder heb ik hele wisselende dagen. De ene dag weinig tot nagenoeg geen pijn, de andere dag is het alsof die ingreep niet is gedaan en is de pijn nog steeds even erg. Wel reageer ik nu beter op de morfine spuiten. Die hielpen eerder echt niet, nu gelukkig wel. Ook krijg ik nu antibiotica voor de infectie aan de heup/bekken/zenuwknoop en dat begint ook zijn werk te doen. Slapen is wel een ramp. Iedere nacht tussen 3 en 4u wakker van de pijn en niet meer kunnen slapen, ook overdag lukt het niet echt. Genieten doe ik wel weer meer, zeker van de kleine dingen, dus daar ben ik wel blij mee.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 06:27

:knuffel:

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 07:43

Och lieve Poetser, dit is ook wel even spanning op spanning.

Wat betreft het bezoek vandaag, doe inderdaad wat goed voelt. Richting je jongste zoon zou ik denken, voor hem is het wel belangrijk ook dat hij het goed kan afsluiten, wat er ook gebeurd is, je kind is ten alle tijde belangrijk. Voor de rest, je hoeft voor je ex schoonmoeder niets te doen of te laten wat jij niet wilt.
Bijzonder dat mensen het nu mogelijk nog bij willen leggen/afsluiten/of weet ik veel wat. Hadden ze ook kunnen doen toen je het zwaar had en hulp nodig had. Aan de andere kant, is het allemaal je energie waard? Daar heb je niet veel van, dus gebruiken om boos te zijn is zonde

Wat klinkt het als een super fijne plek waar je zit. Dat ze je begrijpen en je helpen daar waar nodig.

Sterkte vandaag TS met de spanning, pijn en alles wat er komen gaat.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:17

Oh Poetser… Sterkte voor dat bezoek.

Ik zou dat mens echt buiten laten staan. }>

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:20

En het is jou plekje daar en jij kiest wie je daar ontvangt.
En daar hoort zij dus niet bij.

Je zoon is idd wat anders. Voor beide.

Dus inderdaad aan het personeel vragen je zoon door te laten maar haar tegen te houden.

Sterkte

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:21

Veel sterkte/succes vandaag. Misschien is het wel positief dat je jongste zoontje toenadering zoekt, het zal voor hem op die leeftijd ook heel lastig zijn.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:26

Veel sterkte gewenst met deze situatie!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:34

Probeer het vanuit je oerkracht als moeder te zien.

Je kind wil bij jou op bezoek komen, geniet daarvan.

En waarom je schoonmoeder meekomt laat dat gaan.
Je weet niet waarom zij mee is.
Wellicht wilde je kind dat oma meeging.
Wellicht voelt ze zich schuldig jegens jou.
Ik kan nog een hele lijst wellichts toevoegen.

Maar het maakt niet uit.
Er is voor haar geen actieve rol.
Het gaat om JOU en je ZOON!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:48

Ach Poetser, wat een nare ontdekking dat je ex-schoonmoeder meekomt. Goed plan en fijn dat de verpleging meewerkt. Ik hoop dat je kunt ontspannen zodat je een mooi moment met je zoon hebt. Ik vind je een dapper mens.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:31

Wat een moeilijke situatie.
Ik hoop dat je desondanks toch een goede tijd hebt met je jongste. :knuffel:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:44

Fijn dat het met je vader is meegevallen.

Maar mooi mens als jij die vrouw niet wil zien doe je dat niet.
Kan ze buiten wachten. Jij ben belangrijk. En nee mag je prima zeggen.

Dikke knuffel.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:45

Je mag gerust de touwtjes in handen nemen. Als jij je ex-schoonmoeder niet wil zien, laat haar dan idd maar buiten wachten. Jij hebt daar wel degelijk iets over te zeggen. Doe wat goed voelt voor jou. Wat zij daar al dan niet over denkt, is geheel haar probleem en niet het jouwe.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:53

Lieve Poetser, je mag ook nee zeggen tegen je ex-schoonmoeder he?
Gewoon lekker buiten laten staan. Je kunt je energie wel beter besteden!
En wat ze daar van vindt is niet jouw probleem!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 17:33

Wil je jongste zoon niet graag zijn oma erbij hebben? Kan me voorstellen dat het voor hem ook heel spannend is om jou weer te zien en zeker in deze toestand.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 17:55

Charaz schreef:
Wil je jongste zoon niet graag zijn oma erbij hebben? Kan me voorstellen dat het voor hem ook heel spannend is om jou weer te zien en zeker in deze toestand.

Kan me hier ook wel iets bij voorstellen... Ik zou in dit geval het kind voorop zetten kijken wat hij nodig heeft.

Sterkte met de situatie alleszins.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:16

Er zijn blijkbaar afspraken over gemaakt en die worden niet gerespecteerd. TS heeft vast goede redenen om die afspraken gemaakt te hebben.
Ik begrijp ook wel dat de zoon iemand erbij wil die hij kent, met wie hij een goede band heeft etc. Maar we weten niet of dat de reden is dat hij (tegen afspraken in) met de ex-schoonmoeder van TS op bezoek komt en het heeft weinig zin om in dit topic te gaan speculeren over wie er dan bij "moet" zijn of wiens belang primeert. TS heeft aangegeven daar niet verder op in te willen gaan.

TS, ik hoop dat het bezoek op een manier gelopen is die je oké vindt en het toch een beetje meegevallen is voor jou en je zoon.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:20

Precies, er zou iemand anders meekomen en dat is nu niet.
En dat was tegen afspraak.

Maar hopelijk is het deze middag wel fijn geweest :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 19:09

Ik heb niet veel aan het bezoek gehad. Hij kwam duidelijk alleen voor zijn broer. Het enige dat hij van mij wilde weten is of ik echt ziek ben en dood ga en wanneer dat dan is, want dan hoeft hij niet naar school. Kon verder geen vriendelijk woord vanaf en toen hij vertrok kreeg ik een tot nooit meer van hem. Geen knuffel of niks.

Mijn ex schoonmoeder heeft ook toegegeven dat hij helemaal geen zin had om te komen, want dan kon hij niet op Fortnite met zijn broer en zijn vrienden. Ze waren er puur omwille van haar nieuwsgierigheid. Gelukkig deed ze niet moeilijk of raar, maar ook geen woord over het feit dat ze ons uit huis heeft gezet. Alleen dat ze schrok van het nieuws en niet zeker was of het waar was of dat ik aandacht aan het zoeken was.

Al bij al een hoop stress op niks en een teleurstellend bezoek. Mijn vriendin was er ook bij en die vond dat mijn jongste oprecht onverschillig staat tegenover mij. Dat het hem echt niet interesseert hoe of wat met mij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:11

;(

Wat naar :knuffel:

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:15

Wat een nare manier van doen.

Ik weet niet wat er voorgevallen is tussen jouw jongste en jou, maar hou ook in je achterhoofd dat dit een masker van hem kan zijn. Dat hij wellicht al vanalles gehoord heeft van "die kant van de familie". Hij is zijn moeder al een keer kwijt geraakt en nu raakt hij je definitief kwijt.

Ik hoop dat je nu alle energie zuigende afspraken hebt gehad en dat je nu nog fijne herinneringen mag maken met mensen waarvan je wel positieve energie krijgt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:25

:knuffel: