Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPabloBokt schreef:Je weet toch, iedereen die zelfstandig dingen doet of ergens heen gaat, is een man. Vrouwen mogen immers alleen het huis verlaten met een chaperonne en toestemming van hun mannelijke wederhelft.Ik heb een keer gehad dat ik mijn geslacht én unisex voornaam opgaf en dat ik alsnog met "meneer" werd aangesproken.
ElfBeau_067 schreef:Precies, dus als iemand reageert met 'ik heb getemd,' is het onnodig om nog een keer te temmen en te reageren met 'ik ook.'Mkango zo begrijp ik het ook niet meer![]()
Olikea schreef:O die namen.. zo verschrikkelijk ergerlijk.. ik heb ook zo'n naam.
En dan vooral via de mail.
Emailadres is naam@gmail.com
Dan mail je iemand. Je sluit af met je naam..
En dan in de reply het nog verkeerd schrijven.
Uitspreken lukt ook amper.. als ik me aan iemand voorstel. Is het standaard antwoord.. wat??
Mkango schreef:xPabloBokt schreef:Je weet toch, iedereen die zelfstandig dingen doet of ergens heen gaat, is een man. Vrouwen mogen immers alleen het huis verlaten met een chaperonne en toestemming van hun mannelijke wederhelft.Ik heb een keer gehad dat ik mijn geslacht én unisex voornaam opgaf en dat ik alsnog met "meneer" werd aangesproken.
Olikea schreef:O die namen.. zo verschrikkelijk ergerlijk.. ik heb ook zo'n naam.
Uitspreken lukt ook amper.. als ik me aan iemand voorstel. Is het standaard antwoord.. wat??
Fly_high schreef:Olikea schreef:O die namen.. zo verschrikkelijk ergerlijk.. ik heb ook zo'n naam.
Mijn naam staat bijna altijd verkeerd op de KNHS startlijsten, ik meld me altijd aan via mijnKNHS waar het wel correct in staat, vertel me HOE DAN
Echt gaat iemand achter de schermen alle namen met de hand overtypen? Zo veel vragen, zo weinig antwoorden
Fly_high schreef:Olikea schreef:O die namen.. zo verschrikkelijk ergerlijk.. ik heb ook zo'n naam.
Mijn naam staat bijna altijd verkeerd op de KNHS startlijsten, ik meld me altijd aan via mijnKNHS waar het wel correct in staat, vertel me HOE DAN
Echt gaat iemand achter de schermen alle namen met de hand overtypen? Zo veel vragen, zo weinig antwoorden
Suliko schreef:Ik vind het ook respectloos en een compleet gebrek aan interesse. Idem met mensen die namen verkeerd blijven uitspreken, zelfs als je ze corrigeert en de naam geen heel vreemde klanken heeft.Mijn vorige baas bleef mijn voornaam ook stelselmatig verkeerd schrijven. Zelfs via de app eindigde ik expres berichtjes met ‘groet, NAAM’. Maar hij bleef het fout doen, 1,5 jaar lang. Ik vind dat zo respectloos.
Mkango schreef:Suliko schreef:Ik vind het ook respectloos en een compleet gebrek aan interesse. Idem met mensen die namen verkeerd blijven uitspreken, zelfs als je ze corrigeert en de naam geen heel vreemde klanken heeft.Mijn vorige baas bleef mijn voornaam ook stelselmatig verkeerd schrijven. Zelfs via de app eindigde ik expres berichtjes met ‘groet, NAAM’. Maar hij bleef het fout doen, 1,5 jaar lang. Ik vind dat zo respectloos.