Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-23 15:58

Ik heb een keer gehad dat ik mijn geslacht én unisex voornaam opgaf en dat ik alsnog met "meneer" werd aangesproken. :')

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:00

Mkango zo begrijp ik het ook niet meer :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:01

xPabloBokt schreef:
Ik heb een keer gehad dat ik mijn geslacht én unisex voornaam opgaf en dat ik alsnog met "meneer" werd aangesproken. :')
Je weet toch, iedereen die zelfstandig dingen doet of ergens heen gaat, is een man. Vrouwen mogen immers alleen het huis verlaten met een chaperonne en toestemming van hun mannelijke wederhelft. :))

ElfBeau_067 schreef:
Mkango zo begrijp ik het ook niet meer :') _O-
Precies, dus als iemand reageert met 'ik heb getemd,' is het onnodig om nog een keer te temmen en te reageren met 'ik ook.'

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:01

Oh dat heb ik ook heel vaak. En dat soort mensen herhalen die verkeerde naam 2x per zin

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:04

Olikea schreef:
O die namen.. zo verschrikkelijk ergerlijk.. ik heb ook zo'n naam.

En dan vooral via de mail.
Emailadres is naam@gmail.com
Dan mail je iemand. Je sluit af met je naam..

En dan in de reply het nog verkeerd schrijven.

Uitspreken lukt ook amper.. als ik me aan iemand voorstel. Is het standaard antwoord.. wat??

Ik heb echt de meest eenvoudige naam ooit, maar zelfs die wordt nog fout geschreven.

Ik gooi het maar op desinteresse van die specifieke persoon.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:09

Als ik een e-mail krijg met mijn naam verkeerd gespelt, dan schrijf ik altijd passief agressief diegene zijn naam ook verkeerd. Of Henk wordt ineens Pieter.

Het is kleinzerig ik weet... maar het lucht wel op :P

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-23 16:14

Mkango schreef:
xPabloBokt schreef:
Je weet toch, iedereen die zelfstandig dingen doet of ergens heen gaat, is een man. Vrouwen mogen immers alleen het huis verlaten met een chaperonne en toestemming van hun mannelijke wederhelft. :))

:+

Lijkt wel de tendens. Alleen reserveer ik alle hotels, restaurants en dagjes uit. :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:15

Olikea schreef:

Uitspreken lukt ook amper.. als ik me aan iemand voorstel. Is het standaard antwoord.. wat??

Mijn naam staat bijna altijd verkeerd op de KNHS startlijsten, ik meld me altijd aan via mijnKNHS waar het wel correct in staat, vertel me HOE DAN :')

Echt gaat iemand achter de schermen alle namen met de hand overtypen? Zo veel vragen, zo weinig antwoorden :=

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:19

Fly_high schreef:
Olikea schreef:

Mijn naam staat bijna altijd verkeerd op de KNHS startlijsten, ik meld me altijd aan via mijnKNHS waar het wel correct in staat, vertel me HOE DAN :')

Echt gaat iemand achter de schermen alle namen met de hand overtypen? Zo veel vragen, zo weinig antwoorden :=

lol dat had ik vorig weekend ook, dus ik mailen zodat ze het aanpassen. Doen ze, staat het nu vervolgens weer verkeerd op de resultatenlijst _-:(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:24

:') Hoe krijgen ze het voor elkaar? Dat is gewoon knap?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:29

Fly_high schreef:
Olikea schreef:

Gezien alles geautomatiseerd is, is dat wel erg knap :=.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:32

Super biezonder

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:37

Ik reageer ook een keer op een artikel over een meisje die elk festival drank meesmokkelt omdat ze geen geld heeft om drankjes daar te kopen (gewoon jatten van ondernemers dus), gelijk allerlei sh*t over me heen. :+ Nu weet ik weer waarom ik dat soort dingen nooit doe. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:39

Ik een collega weer uitnodigen voor een gesprek omdat ik iets de wereld uit wil hebben , krijg ik een enorm grote mond op de mail dat het niet meer hoeft.

Hou op joh met je pubergedrag.

Deze schuif ik nu door naar de manager en dan zien we wel maar ik ga zelf niks mee doen. Bah ik wil gewoon dat bespreekbaar maken maar door gelijk te zeggen ja laat maar wat moet ik daar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:00

Kan pas rond november verhuizen, grrrr. -O-
(Geen grote ramp, maar ook absoluut niet ideaal.)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:17

Heujjjjj -O- cv ketel stuk
Hij hangt nog 2 jaar en 7 maand. Dus geen garantie meer vermoedelijk -O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:27

We hebben in het ouderschapsplan staan dat we elkaar zouden helpen met de kinderfeestjes. Eerst werd ik al een keer aan de kant gezet door het op een “mijn dag” te organiseren en dochter bij mij te laten. (Ja je kan niet mee want je hebt dochter, die mocht niet mee naar het feestje van haar broer maar de 2 stiefzussen wel)
En nu wil dochter ergens heen maar dat is een stukje rijden en heb ik dus een extra auto nodig en wil hij dus ook totaal niet helpen.
Ik snap echt niet waarom een ouderschapsplan verplicht is terwijl als 1 partij zich er niet aan houdt er totaal geen sancties tegenover staan. (Er staan wel meer dingen in het ouderschapsplan waar hij zich niet aan houdt, of gehouden heeft maar je kan er niks mee)

Ik kan ook niemand anders vinden die kan rijden dus dan wordt het toch maar wat anders.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:32

O wow die namen… Overigens heb ik een oer hollandse naam en zelfs die wordt regelmatig verkeerd geschreven. Ook in een mail waar mijn naam staat, dan gewoon antwoorden met een verkeerde naam… Als het intern op het werk is dan reageer ik wel met: Voor we verder gaan, mijn naam is Ineke en niet Inge, of Ieneke of Ienke of Ingrid :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:34

Heb echt een Nederlandse achternaam. En hoe vaak die verkeerd geschreven of verhaspelt word naar wat anders..

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:52

Mijn vorige baas bleef mijn voornaam ook stelselmatig verkeerd schrijven. Zelfs via de app eindigde ik expres berichtjes met ‘groet, NAAM’. Maar hij bleef het fout doen, 1,5 jaar lang. Ik vind dat zo respectloos. :=

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:53

Een vriendinnetje van m’n zusje noemt me altijd expres (hier kan ik zó kwaad van worden -:(- ) bij de verkeerde naam. Echt super irritant. Dat is inderdaad heel respectloos, zoals een bokker hierboven had geschreven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:54

Mijn vriend heeft een simpele, Nederlandse naam met 3 letters. Zelfs dat schrijven ze nog verkeerd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:57

Suliko schreef:
Mijn vorige baas bleef mijn voornaam ook stelselmatig verkeerd schrijven. Zelfs via de app eindigde ik expres berichtjes met ‘groet, NAAM’. Maar hij bleef het fout doen, 1,5 jaar lang. Ik vind dat zo respectloos. :=
Ik vind het ook respectloos en een compleet gebrek aan interesse. Idem met mensen die namen verkeerd blijven uitspreken, zelfs als je ze corrigeert en de naam geen heel vreemde klanken heeft.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 18:06

Mkango schreef:
Suliko schreef:
Ik vind het ook respectloos en een compleet gebrek aan interesse. Idem met mensen die namen verkeerd blijven uitspreken, zelfs als je ze corrigeert en de naam geen heel vreemde klanken heeft.

Onze trouwambtenaar die de naam van mijn man de hele ceremonie verkeerd heeft uitgesproken. _O-

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 18:12

Wow maar dat is pas echt wreed hoor