Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:20

Alja schreef:
DubbelFun schreef:
Je kent het gezegde :D

3 maal is scheepsrecht

Nou ik hoop het!

Had voor maandag met iemand afgesproken om 18 uur, dus racen uit het werk om op tijd thuis te zijn.
17,56 berichtje dat er hooi werd gebracht als 20 uur ook kon.
Dus ik zeg prima maar volgens mij had je 18 uur ook nooit meer gered als je 4 min van te voren afzegt

Nu is het paard weer ziek :+

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:25

Ik heb afgelopen maandag een laptoptas verzonden, die dinsdag is aangeboden en omdat er niemand thuis was naar het PostNL punt is gegaan. Maar de tas is nog steeds niet opgehaald en komt over een paar dagen weer retour naar mij. Misschien is degene ziek, hopelijk wordt hij nog wel opgehaald.

Wat ik me afvroeg, als de tas retour komt, moet ik dan die verzendkosten betalen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:28

DubbelFun schreef:
@zebrastreep: je kunt altijd terug melden dat je het bod te laag vind en kijken of je nog een reactie krijgt. Puur omdat er niet in ABN geschreven wordt zou voor mij geen aanleiding zijn om er niet op door te gaan.

Ging er meer om dat het account verwijderd lijkt te zijn , of verwijderd door marktplaats zelf wat misschien kan duiden op een nep / oplichtingsaccount.

Lijkt mij sterk dat iemand zelf zijn account verwijderd als je graag iets over wil kopen.

Ik kijk altijd ook als het erbij staat waar de persoon ongeveer woont. Helemaal omdat ik de versterker niet op ga sturen dat vindt ik teveel gedoe ( zou niet eens weten hoe ik dat zou moeten versturen zonder garantie dat het niet beschadigd)

Edit: inmiddels kan ik het account nu wel vinden *\o/*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 18:19

Ann schreef:
Ik heb afgelopen maandag een laptoptas verzonden, die dinsdag is aangeboden en omdat er niemand thuis was naar het PostNL punt is gegaan. Maar de tas is nog steeds niet opgehaald en komt over een paar dagen weer retour naar mij. Misschien is degene ziek, hopelijk wordt hij nog wel opgehaald.

Wat ik me afvroeg, als de tas retour komt, moet ik dan die verzendkosten betalen?

Volgens mij betaal je daar niets over. Ik heb pakketjes uit de VS en Polen gehad die terug kwamen, en daar niets over betaald.

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:54

Dat iemand gebrekkig of geen Nederlands spreekt, houdt natuurlijk niet per definitie in dat het oplichting is.

Ik had vorige week een dame die een item wilde kopen, voor 6 euro,wat ik erop had staan voor 5 euro.

Sprak Engels en heeft keurig betaald en ook laten weten dat het goed was aangekomen. :)

Stel dat ik uit was gegaan van oplichting, dan had het hier nog gestaan. :D

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 08:38

Hier een setje voor de triptrap te koop. In de tekst, titel en bij zoekfunctie aangegeven dat het alleen ophalen is.
Drie keer raden hoeveel mensen niet lezen... :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 17:32

Nou mensen, de kopersbescherming is een farce! Als jij een pakket met een baksteen krijgt en de verkoper negeert je volkomen waardoor je het niet kunt terugsturen, dan geven ze de betaling gewoon vrij. Ze lezen namelijk helemaal niet wat je schrijft als feedback.

Dus je kunt het net zo goed niet doen. :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 17:35

Waarom verbaast me dat niet...
Wel triest dat je deze ervaring hebt :(:)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 21:11

Precies de reden waarom ik als het even kan via Vinted koop.

Marktplaats wordt steeds jammerlijker..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 22:57

Ik had gisteren gereageerd op een advertentie voor zo'n 20 m2 zware rubberen tegels. Afspraak gemaakt om vanmorgen de tegels te komen ophalen.

Wij staan voor het huis, mevrouw komt aanlopen en wijst waar de stapels tegels liggen.. helemaal bovenaan (op het hoogste punt van) de natuurlijk ingerichte voortuin met héél veel niveauverschillen, kronkelpaadjes en trapjes erin. :\

De tegels wogen zo'n 8 kg per stuk en het waren in totaal 85 stuks die we allemaal zelf naar beneden hebben gedragen, zonder enige vorm van hulp(materiaal) en zonder goed te kunnen zien waar je überhaupt loopt. Het was echt heel zwaar.

Ondertussen dat wij aan het sjouwen waren, bleef mevrouw ook in de voortuin, de gevallen herfstblaadjes bij elkaar vegen.
Toen ik betaald had, was ze in twee seconden verdwenen.

Ze heeft in de advertentie of in het contact niet aangegeven dat de tegels helemaal bovenaan de natuurtuin met heel veel niveauverschillen lagen (in plaats van de megagrote, vlakke oprit direct naast haar huis, waardoor we er met een kruiwagen hadden bij gekund, bijvoorbeeld), dat we er zelfs nog een klein deel zelf uit moesten halen en dat we 0 hulp, in welke vorm dan ook, aangeboden gekregen.

Wij vonden het eigenlijk best onfatsoenlijk. :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:03

Heb je het zelf wel gevraagd dan?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:43

Alja schreef:

Omgekeerde wereld he.. Als je iets koopt hoort het klaar te liggen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:48

Ze lagen klaar, alleen niet op heel makkelijke. Je hoefte ze iig niet meer uit de tuin te halen, alsin dat ze nog gelegd waren. Misschien heeft die vrouw wel iets aan haar handen, armen, rug of weet ik veel wat dat ze niet mee kon helpen. Het was netter geweest als ze het had gemeld. maar anderzijds.... ik had laatst ook stoeptegels af te halen op MP gezet, en niet erbij gezet hoeveel meter ze naar hun auto moesten lopen. Ze hadden gelukkig heel slim zelf een kruiwagentje bij EN twee mannen extra, maar zelf kon ik ook niet helpen om het naar de auto te brengen. Te zwaar. te ver. Had ik achteraf niet in de advertentie gezet, maar ging er ook niet van uit dat mensen er vanuit gaan dat ik mee ga helpen sjouwen...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 08:34

Wij hebben regelmatig stoep tegels opgehaald.
En die liggen ook niet altijd op een makkelijke berijkbare plek.
Zelf ook altijd kruiwagen mee genomen. Want soms is die er wel en soms niet.
Soms krijg je hulp. Meestal niet.
Klap op de vuurpijl in de stomende regen. Man des huizes zat binnen. Prima. Krijgen we laten nog een berichtje of we de gieter nog gezien hadden. En dan op een toon dat we hem wel meegenomen hadden...

Dus nee van die rubber tegels verbaasd mij niets.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 09:05

SweetVanille schreef:
Alja schreef:

Omgekeerde wereld he.. Als je iets koopt hoort het klaar te liggen.

Nou ik vind dit wel een artikel waarbij je niet hoeft te verwachten dat het klaar ligt voor aan de oprit.

Natuurlijk had mevrouw het kunnen melden maar je had ook zelf kunnen vragen als het op een makkelijke toegankelijke plek lag.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 09:45

Dat doet me denken aan een voorval paar weken geleden.
We hebben nieuwe meubels gekocht zodus heb ik de hele eetkamer (eettafel, dressoir en vitrinekast) te koop gezet. Ik kreeg een bod, na onderhandeling prijs overeengekomen. Persoon ging een vrachtwagentje van het werk regelen en kwam het dan halen.

Ik zeg nog tegen mijn vriend: "die man vroeg niets over hulp, dus ik hoop dat die wel met mankracht genoeg komen". Ik had de dag ervoor een ingreep gehad dus mocht niets heffen/tillen.
Komt hier uiteindelijk een man toe met zijn 2 dochters van 10 en 12 jaar :+ Dus hij was in feite alleen.
Mijn vriend heeft geholpen met de eerste stukken en omdat die man zo wild was, heeft mijn vriend zijn rug geforceerd :roll: Erna hebben we naar de buren geappt of er iemand kon komen helpen.
Maar ik vond het toch wel heel erg vreemd dat je zo'n grote meubels komt ophalen en geen hulp regelt..
Wat nu als ik een oud vrouwtje was die alleen was? Wat had hij dan gedaan :?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 09:57

Zo heb ik eens een hele partij 50 stuks van die granulaat tegels van 1m x 1m gekocht. Die bleken op een plat dak van een school te liggen. In het water en vol bladeren. Gelukkig had ik 2 jonge vrienden mee genomen, maar wat een klus was dat. De man had wel gezegd dat ik er met de aanhanger niet dichtbij kon komen, dat wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 10:59

Ik geef altijd wel aan in het onderlinge contact dat ik alleen ben en of ze hulp hebben. Zowel als ik wat kom halen of als ik wat verkoop. Tot nu toe altijd goed gegaan.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 11:09

Ik vraag altijd of er hulp is. Ik heb onlangs vrij veel via marktplaats opgehaald aan meubelen en ik ben hoogzwanger. Altijd even gevraagd of er iemand mee kon of aan degene waarbij ik het ophaalde of ze me konden helpen in de auto te sjouwen. Ik gaf dan wel altijd hun vraagprijs en bij een wat grotere kast heb ik een chocoladeletter gegeven omdat hij had aangegeven wel te willen sjouwen samen met mijn partner.
Ik vind het alvast niet vanzelfsprekend dat je hulp krijgt bij ophalen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 12:02

Ik lees twee keer iets over stoeptegels afhalen. Waren die gratis op te halen? Want dat vind ik dan nog iets anders. Deze rubberen tegels waren namelijk niet gratis; € 150,- voor alle tegels samen.

Ik val niet over het geen hulp aanbieden, maar vooral over het feit dat mevrouw niet van tevoren heeft gezegd dat we door haar tuin met heel veel trappen moeten lopen met zware tegels en dat ze ze eigenlijk niet op een fijner bereikbare plaats heeft neergezet (eerlijk waar, de oprit lag er 5 meter naast).

Dat kan aan ons liggen, maar wij vinden dat niet netjes. Ik heb dat ook nog nooit eerder meegemaakt. Als ze gratis af te halen waren, vond ik dat nog iets anders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:13

Voor mij maakt gratis of betaald niets uit.

Zelfde verhaal met haardhout, ook betaald, ook daar kronkelpaadjes, half groen glibberig aangeslagen, in een tuin met verhogingen.
Ook daar geen hulp en hadden we onze eigen zooi bij. Of ja er was wel iemand maar een man van 85 die aan het opruimen was.
Dat was ook niet aangegeven.
Meestal staat het juist aangeven als het wel al makkelijk laden is.

Zo ook stoeptegels, liggen gestapeld aan de oprit, dus maakt niet uit wanneer je laad, kijk maar wanneer het jullie uitkomt. Als antwoord op de vraag wanneer we ze op konden halen.
Daarmee ook duidelijk dat het dus kan als er niemand thuis is.

Ook een keer stoeptegels opgehaald voor een krat bier, dat was juist heel gezellig. We werden zelfs uitgenodigd achteraf om mee aan dat bier te gaan zitten :D Niet gedaan overigens.

Alles kan wat dat betreft is mijn ervaring

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:26

DubbelFun schreef:
Waarom verbaast me dat niet...
Wel triest dat je deze ervaring hebt :(:)

Gelukkig heb ik het zelf niet ervaren, maar een kennis van mij dus wel. Er is iets opgestuurd, verkeerde ontvangen, verkoper negeert volledig en marktplaats doet helemaal niks. Ja, aangeven dat het retour moet. Maar ja, waar moet dat dan heen zonder adres of reactie?

En betaling vrij gegeven, en dus pech.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 17:50

Steentje schreef:
Ik lees twee keer iets over stoeptegels afhalen. Waren die gratis op te halen? Want dat vind ik dan nog iets anders. Deze rubberen tegels waren namelijk niet gratis; € 150,- voor alle tegels samen.

Ik val niet over het geen hulp aanbieden, maar vooral over het feit dat mevrouw niet van tevoren heeft gezegd dat we door haar tuin met heel veel trappen moeten lopen met zware tegels en dat ze ze eigenlijk niet op een fijner bereikbare plaats heeft neergezet (eerlijk waar, de oprit lag er 5 meter naast).

Dat kan aan ons liggen, maar wij vinden dat niet netjes. Ik heb dat ook nog nooit eerder meegemaakt. Als ze gratis af te halen waren, vond ik dat nog iets anders.

Ik koop voor mijn stalbaas via MP rubberen tegels op. De 50x50x5 tegels worden aangeboden voor gemiddeld €4 per stuk en de zwaardere kwaliteit (7-8 cm dik) voor gemiddeld €6 per stuk. Ik koop voornamelijk de 4,5-5 cm dikke tegels op en probeer te onderhandelen naar een prijs van tussen de €2 - €3 per tegel.

Jij zegt de zwaardere kwaliteit te hebben gekocht, 85 stuks voor €150, dat is ongeveer €1,75 per stuk en dat is werkelijk een koopje! Dat weet je zelf ook best wel als je een beetje serieus gezocht hebt naar rubberen tegels op mp.

Als ik rubberen tegels ophaal neem ik (zeker voor een grotere partij) mijn trailer mee, een kruiwagen, werkhandschoenen, trek oude kleding aan, enz. Voor het koopje dat jij hebt, zou ik echt niet gaan klagen dat het niet netjes opgestapeld lag op een oprit, of dat de verkoper niet duidelijk had vermeld dat het op een niet makkelijk te bereiken plek lag. Je kunt als koper dat zelf ook even navragen.
Voor dat geld had ik het zelf nog persoonlijk uit een tuin gehaald en echt niet geklaagd.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:50

Zucht, ik heb er weer een hoor...lampen gratis af te halen - degene die er om 5u echt echt echt ging zijn moet nog steeds komen :7 nou ja, als ze er bij mijn verhuizing nog zijn mogen ze me de vloer mee naar de stort, ben nu alweer klaar met Marktplaats :+

Zal maar eens even de andere geïnteresseerden gaan berichten :roll:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:14

Hier ook weer 2 die interesse hadden, één zelfs met een bod waar ik mee accoord ging... ze moeten nog antwoorden.