Steentje schreef:Ik lees twee keer iets over stoeptegels afhalen. Waren die gratis op te halen? Want dat vind ik dan nog iets anders. Deze rubberen tegels waren namelijk niet gratis; € 150,- voor alle tegels samen.
Ik val niet over het geen hulp aanbieden, maar vooral over het feit dat mevrouw niet van tevoren heeft gezegd dat we door haar tuin met heel veel trappen moeten lopen met zware tegels en dat ze ze eigenlijk niet op een fijner bereikbare plaats heeft neergezet (eerlijk waar, de oprit lag er 5 meter naast).
Dat kan aan ons liggen, maar wij vinden dat niet netjes. Ik heb dat ook nog nooit eerder meegemaakt. Als ze gratis af te halen waren, vond ik dat nog iets anders.
Ik koop voor mijn stalbaas via MP rubberen tegels op. De 50x50x5 tegels worden aangeboden voor gemiddeld €4 per stuk en de zwaardere kwaliteit (7-8 cm dik) voor gemiddeld €6 per stuk. Ik koop voornamelijk de 4,5-5 cm dikke tegels op en probeer te onderhandelen naar een prijs van tussen de €2 - €3 per tegel.
Jij zegt de zwaardere kwaliteit te hebben gekocht, 85 stuks voor €150, dat is ongeveer €1,75 per stuk en dat is werkelijk een koopje! Dat weet je zelf ook best wel als je een beetje serieus gezocht hebt naar rubberen tegels op mp.
Als ik rubberen tegels ophaal neem ik (zeker voor een grotere partij) mijn trailer mee, een kruiwagen, werkhandschoenen, trek oude kleding aan, enz. Voor het koopje dat jij hebt, zou ik echt niet gaan klagen dat het niet netjes opgestapeld lag op een oprit, of dat de verkoper niet duidelijk had vermeld dat het op een niet makkelijk te bereiken plek lag. Je kunt als koper dat zelf ook even navragen.
Voor dat geld had ik het zelf nog persoonlijk uit een tuin gehaald en echt niet geklaagd.