[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:06

MarlindeRooz schreef:
Hahah ik had die kinderboerderij vond ik zo fantastisch. _O-

En ik gebruikte mijn bureaustoel als stallen, het hokje tussen twee poten was zeg maar een stal. _O-

Ik heb nog complete fotoseries van mijn manege, maakte dan een soort stop-motion verhalen ervan :+ deed ik trouwens ook met mijn Schleich, had 77 paarden en had daar ook de stal bij.

Fly_high

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:10

Een van mijn barbies had zo'n extra realistisch paard met benen die konden buigen (voorknieen en sprongen iig), dat vond ik erg vet! Was een mustang met westernzadel erop, red dun en mijn zusje had een palomino <3

Maar rond de tijd dat ik aan echt paardrijden mocht beginnen bij de locale manege had ik al een tijdje geen speelgoed meer, mijn ouders vonden dat ik te oud werd voor barbie-maneges ergens rond mijn 9de :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:19

MarlindeRooz schreef:
Ik speelde met barbies... om zo een eigen manege te maken. Idem dito voor playmobile. En inderdaad paarden waren alles.

Ja ik had ook wel overal paarden van!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:29

Het barbie paard had ik wel. Maar stond alleen maar mooi te zijn op de vensterbank.
Met lego heb ik heel veel gespeeld. En dat werd idd altijd iets van een manege :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:28

Ik had Barbie maar dan inderdaad vooral voor de outfits _O- en de paarden erbij. Playmobil idem dito, al vond en vind ik die mannetjes nog steeds stiekem heel leuk :o Qua poppen heb ik wel een soort baby born gehad, maar die lag meer in de vergeethoek dan wat anders. En een lappenpop, met blonde vlechten. Nooit mee gespeeld maar was er wel voorzichtiger mee, want ik vond ze wel gewoon mooi.

Uren heb ik me vermaakt met de autospeelmat die we hadden, in ons "kamphuis" boven het tuinhuis met de darts die er hing (al snapte ik er de ballen van hoe je moest tellen), in bomen geklommen, buiten gespeeld met rolschaatsen, snacks in een fietsmandje proppen en dan 500m verderop in het veld gaan picknicken met een vriendin. Op woensdagavond manegeles en op zaterdag daar ook een halve dag rondhangen, met opa in de schuur meekijken hoe hij houtbewerking deed met figuurzaagjes en zelf prachtige dingen in elkaar stak, met de MTB door het veld sjeezen. Altijd een lezer geweest en strips verslonden met hopen. En eens ik een jaar of 12 was en de boekjes van de babysitters club ontdekt had ook begonnen met gewone boeken lezen. Toen ik 13 was en in het 1e jaar zat van het middelbaar was "de paardenfluisteraar" uitgekomen en ben ik begonnen met dat type boeken te lezen voor boekbesprekingen _O-. Tot grote vreugde van mijn docenten Nederlands. Al heb ik ook wel de boeken van Thea Beckman stukgelezen, De Griezelbus-serie, De Zevensprong etc.

Vroeger qua kledij altijd jongensachtig: spijkerbroek, tshirt, hoodie/trui en sneakers/sportschoen. Alles paste in een broekzak. Intussen heb ik een mooie collectie jurkjes, geklede broeken, tops en bloesjes, een aardige collectie schoenen van sneakers tot pumps en de verzameling handtassen zal ik ook maar bekennen. make-up draag ik zelden omdat ik er ten eerste amper van weet hoe ik ermee aan de slag moet :+ en ten tweede omdat mijn ogen best snel allergische reactie gaan vertonen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:34

Ik kan niet wachten tot m'n neefje en nichtje wat ouder zijn en echt gaan spelen ipv met speelgoed gooien :') dan haal ik al m'n oude playmobil bij m'n ouders van de zolder en ga ik ongegeneerd meespelen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:35

En met stokpaardjes rond rennen :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:36

Playmobil heb ik dan weer nooit iets aan gevonden, zo grappig hoe ook speelgoed smaak kan verschillen.
Breyer paarden had ik trouwens ook, de barbies hadden ook paarden :')

Maar had ook veel "jongens" speelgoed. Hotwheels, thundercats en een racebaan :+

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:16

Ik vermaakte me vooral met duplo en daar maakte ik dan een dierentuin van en ging met autootjes (die namen hadden en konden praten _O-) naar de dierentuin

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:26

Ik had een garage met autootjes waar ik me het meeste mee heb vermaakt. Ooit een pop gekregen en ik weet nog dat de teleurstelling erg groot was toen hij bij het uittrekken van de luier een piemeltje bleek te hebben. :')
Ik heb hem uiteindelijk met al mijn andere speelgoed op de rommelmarkt verkocht om een zadel voor mijn pony te kunnen kopen.
De vrouw die de pop kocht vroeg nog of ik het niet erg vond, nee, ik was alleen maar blij met het geld en hij was ook niet voor niets nog zo goed als nieuw.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 18:43

Ik heb toen mijn broertje geboren werd een babypop gekregen, zodat ik met mn moeder "mee kon doen"
Maar echt interesse had ik er niet voor, ik speelde liever met autootjes, lego en knex.
Barbies heb ik ook mee gespeeld, maar die kregen altijd de kleren van mijn action man aan zodat ze als stoer wijf de man mochten gaan redden :')
En verder paarden he, met mijn beste vriendin maakte ik complete springparcoursen in de achtertuin waar we elkaar met zweepjes overheen dirigeerden, en we maakten uiteraard teugels aan het stuur van onze fietsen zodat we konden "paardrijden" (en keihard op onze bek gaan)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:30

Fly_high schreef:
Een van mijn barbies had zo'n extra realistisch paard met benen die konden buigen (voorknieen en sprongen iig), dat vond ik erg vet! Was een mustang met westernzadel erop, red dun en mijn zusje had een palomino <3

Maar rond de tijd dat ik aan echt paardrijden mocht beginnen bij de locale manege had ik al een tijdje geen speelgoed meer, mijn ouders vonden dat ik te oud werd voor barbie-maneges ergens rond mijn 9de :')

Ik heb de palomino nog steeds. En een andere waarbij je hoefijzers kon aandoen. Heb ook nog wat my Little ponies bewaard, waarvan een nog steeds op bed staat. Die heeft mn vader uit Canada meegenomen die daar boerderijen bezocht om mogelijk te emigreren.

Handen omhoog wie soms nog steeds inbeeld dat je fiets een paard is!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:34

Gedicht van iemand die géén kinderen wil.

Beetje lang, maar er komen veel dingen voorbij die we hier ook wel bespreken.

https://fb.watch/bQyvJ5vqWr/

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:07

Ik speelde altijd veel met Lego.
En daarnaast creabea dingetjes.

Na de studie weer met Lego begonnen.
Mijn pa: dat is leuk. Dan kunnen x,y , z daar leuk mee spelen als ze bij jou zijn. >;)

Gewoon nee
Het zijn grote sets.
Van mij.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:11

Is het ook zo kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:17

Of compleet ondergekwijld...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:35

Of vast in de neus :)

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 01:12

F_Orumster schreef:
Handen omhoog wie soms nog steeds inbeeld dat je fiets een paard is!

:wave:

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:16

Gisteren kwam een vriendin naar me toe
"Zeg, wij gaan natuurlijk binnenkort trouwen en je bent echt de hele dag welkom, maar we hebben best veel kinderen uitgenodigd en we gaan ook naar de kerk en het gaat echt een lange dag worden. Dus denk er maar even over na of je de hele dag mee wilt, of alleen de avond want ik denk dat dat je voorkeur heeft."

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vorig jaar 2 bruiloften gehad van die vriendengroep, die duurde maar een uur of 5/6 door corona maar dan was ik al gaar joh. Dat geneuzel ook in die kerken pffff. Dus dit meedenken was wel even fijn. :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:20

Wauw. Wat een attente uitnodiging. Dat zijn wel mensen die je goed kennen geloof ik :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:33

Das lief en attent.

Gewoon de vrije keus krijgen, zonder gezeik. Heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:04

Fijn! Hoef je je evt ook niet bezwaard te voelen dat je liever alleen de avond was gegaan :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:12

Dat zijn echte vrienden!!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:49

Dat is echt fijn inderdaad! Ik kan ook echt niet tegen kerken, zo ongemakkelijk..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:41

Ik ben een keer bij een huwelijk geweest in een streng gereformeerde kerk. Begon die wat is het, pastoor, met dat ie het zo mooi vond dat er zoveel niet gelovigen waren en zo en dat hij graag wat vooroordelen weg wilde nemen over ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in het geloof. Om nog geen tien minuten later een hele redevoering te houden over hoe je als vrouw ten dienste bent van je man en weet ik al niet wat.