Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Ohh, vergis is me nu![]()
Dacht dat het Kees was, maar kennelijk niet dan.
nine1987 schreef:capopjekop schreef:Heftig mand. Als je zulke verhalen hoort dan besef je weer dat een fijn thuis geen van zelfsprekendheid is.
Ik kwam van de week ook een turkse (?) baby tegen met een bepaalde aandoening op tiktok. Het voelde als aapjes kijken als ik hem hier zou delen, maar ik moet er nu weer aan denken nu het over kinderen gaat. Het kindje had een mega groot hoofd en eigenlijk een kasplantje. Het raakte me heel erg
Die zie ik ook regelmatig in m'n lives voorbij komen, zo ook net weer.. Ik vind 't niet zo zeer aapjes kijken, dan wel het "exploiteren" van je kind..
Ik vind er ook wel wat van om zo'n wezentje dan in leven (?) te houden..
Heftig wel idd..
Goof schreef:Ohh, vergis is me nu![]()
Roodvos schreef:Goof schreef:Ohh, vergis is me nu![]()
Nee, je vergist je niet. Kees van der Spek heeft daar een aflevering over gemaakt in Parijs. Is al meer dan 2 jaar geleden in elk geval.
Als ik Google vind ik dit:
https://tvblik.nl/kees-van-der-spek-opl ... -en-milaan
Maar er moet ook een oudere aflevering zijn.
Shenavallie schreef:Sorry hoor, maar zelfs als ik dakloos zou zijn, zou ik ook vriendelijk bedanken voor de letterlijk afgelikte boterham van een vreemde.Goof schreef:Ohh, vergis is me nu![]()
Oeps, deze reactie over het hoofd gezien. Scheelt me weer zoeken.![]()
Schiet me trouwens te binnen dat bij de Trevi Fontein mijn vader een of andere kerk wel eens van binnen wilde zien (puur achitectonisch, niet vanwege een geloof), maar hij had zijn puppie mee in een rugzak. Nu ben ik sowieso niet van de kerken, dus ik zou oppassen. Zit er op de trap van die kerk een best forse 'vrouw' te bedelen. Echt zo'n donkere stem, dat ik het vermoeden kreeg dat het een man was (toen het zich omdraaide leek het ook meer op een verklede man). Er gaf iemand geld en daar werd gewoon over geklaagd door de bedelaar! Het was te weinig.
In een ander Italiaans stadje zagen we de 'zielige' organisatie weer. Een man riep maar dat hij honger had. Ik hoefde mijn brood toch niet meer, dus gaf het (expres als test) aan hem. Keek hij verbaasd wat hij daar nou weer mee moest. "Je had toch honger?".
Ailill schreef:Sorry hoor, maar zelfs als ik dakloos zou zijn, zou ik ook vriendelijk bedanken voor de letterlijk afgelikte boterham van een vreemde.
Noisy schreef:Hier in Nijmegen hadden we ook altijd zo'n nep bedelaarster. Ze stond altijd bij het station te zeuren om, eerder guldens en later euro's. Ze was niet zo heel slim want als je goed keek zag je dat ze vaak splinternieuwe merk sneakers droeg onder alle lagen lompen die ze droeg en 's avonds zag je haar regelmatig in de stad wandelen, schoon met gewoon normale kleding en dan lekker naar een café![]()
Iedereen die uit de regio kwam kende haar praktijkje wel maar nietsvermoedende toeristen waren mooie slachtoffers.
Kennen jullie trouwens dr.Tsokos op Instagram? Is een Duitse patholoog die veel uitleg geeft aan de hand van filmpjes. Wel in het Duits uiteraard
Suliko schreef:Ik vind dat er hier wel een beetje neerbuigend over daklozen wordt gesproken door sommigen... Dakloos leven en niet verslaafd zijn is bijna niet te doen (aantal jaar geleden is hier een documentaire over gemaakt door een Nederlander, weet even de naam niet meer). Er zijn zeer weinig mensen die er voor de leuk voor kiezen om bedelend door het leven te gaan. Ik begrijp wel dat ze zeggen dat het voor een buskaartje of eten is, als ze zeggen dat het voor drugs is geeft er al helemaal niemand geld. Tuurlijk helpt drugs ze niet verder, maar het is wel hetgeen waardoor ze aan de realiteit kunnen ontsnappen en een symptoom van een cirkel waar geen enkel mens alleen zomaar uit kan komen. Het is makkelijk om daar over te oordelen als je een dak boven je hoofd hebt.
Als ik een dakloze zie bij de ingang van een supermarkt, vraag ik wel eens of ik iets voor ze kan halen. Dit is ook wel eens een biertje geweest en die heb ik toen ook gehaald. Het muntgeld aan fooien wat ik krijg via mijn werk geef ik ook regelmatig weg aan daklozen als ik het zelf kan missen. Het is niet aan mij om te oordelen wat ze ermee doen. Zelfs al hou ik daar een verslaving mee in stand, ik begrijp dat ze daar voor kiezen. Sommige mensen zitten gewoon vast in een systeem of het is ze gewoon niet gegund in het leven.
_Reneee schreef:Bij mij om de hoek is gisterenmiddag een vrouw overleden nadat ze met haar scootmobiel vast kwam te zitten onder een brandslangkast in de parkeergarage.
Echt onwijs vreemd: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/413 ... eel-triest
Citaat:Heel oude botten kan men alleen vinden in bijzondere situaties van verdroging. Dat is dan eigenlijk mummificatie. Mummies zijn helemaal uitgedroogd. Botten blijven ook lang bewaard als ze relatief droog liggen.
Soms kan een lichaam juist bewaard worden als het lang heel nat is gebleven. Soms kan men heel oude stoffelijke overschotten in het (natte) veen aantreffen, die dan veenlijken worden genoemd.
Bij het gewone begraven zoals we dat tegenwoordig kennen, vergaat een lichaam in een termijn van ongeveer 7 of 8 jaar. Afhankelijk ook van de grootte, de diepte van begraven en de grondsoort. Soms iets korter en soms iets langer. Een kist vermolmt in ongeveer een gelijk tijdsbestek. Dan blijven botten over. Maar die botten vergaan op de lange termijn ook. In 'gunstige' omstandigheden na ongeveer 20 jaar. In 'ongunstige' omstandigheden pas na meer dan 100 jaar. Ik noem het gunstig of ongumstige, omdat het bij begraven per slot de bedoeling is dat alles van het lichaam helemaal in de aarde wordt opgenomen.