[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:55

Dank jullie wel! Ik ga op zoek naar die van Cheese from the Bacon en deze van Undercover kijken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:03

Goof schreef:
Ohh, vergis is me nu 8)7
Dacht dat het Kees was, maar kennelijk niet dan.

Oeps, deze reactie over het hoofd gezien. Scheelt me weer zoeken. :D

Schiet me trouwens te binnen dat bij de Trevi Fontein mijn vader een of andere kerk wel eens van binnen wilde zien (puur achitectonisch, niet vanwege een geloof), maar hij had zijn puppie mee in een rugzak. Nu ben ik sowieso niet van de kerken, dus ik zou oppassen. Zit er op de trap van die kerk een best forse 'vrouw' te bedelen. Echt zo'n donkere stem, dat ik het vermoeden kreeg dat het een man was (toen het zich omdraaide leek het ook meer op een verklede man). Er gaf iemand geld en daar werd gewoon over geklaagd door de bedelaar! Het was te weinig.
In een ander Italiaans stadje zagen we de 'zielige' organisatie weer. Een man riep maar dat hij honger had. Ik hoefde mijn brood toch niet meer, dus gaf het (expres als test) aan hem. Keek hij verbaasd wat hij daar nou weer mee moest. "Je had toch honger?". :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:06

nine1987 schreef:
capopjekop schreef:
Heftig mand. Als je zulke verhalen hoort dan besef je weer dat een fijn thuis geen van zelfsprekendheid is.

Ik kwam van de week ook een turkse (?) baby tegen met een bepaalde aandoening op tiktok. Het voelde als aapjes kijken als ik hem hier zou delen, maar ik moet er nu weer aan denken nu het over kinderen gaat. Het kindje had een mega groot hoofd en eigenlijk een kasplantje. Het raakte me heel erg

Die zie ik ook regelmatig in m'n lives voorbij komen, zo ook net weer.. Ik vind 't niet zo zeer aapjes kijken, dan wel het "exploiteren" van je kind..

Ik vind er ook wel wat van om zo'n wezentje dan in leven (?) te houden..

Heftig wel idd..

Die zie ik ook regelmatig voorbijkomen. Scrol dan gauw verder, vind het zo sneu. Kan niet geloven dat dat kindje oud kan worden.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:20

Goof schreef:
Ohh, vergis is me nu 8)7

Nee, je vergist je niet. Kees van der Spek heeft daar een aflevering over gemaakt in Parijs. Is al meer dan 2 jaar geleden in elk geval.

Als ik Google vind ik dit:
https://tvblik.nl/kees-van-der-spek-opl ... -en-milaan

Maar er moet ook een oudere aflevering zijn.

lor1_1984

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:55

Op kijk.nl staan alleen de afleveringen over Phuket, Londen, LA, Nairobi en Krakau van 'oplichters in het buitenland' (het programma van Kees vd Spek).
Ik meen idd weleens een aflevering gezien te hebben over India ofzo maar dat zal een ouder seizoen zijn geweest.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:58

Roodvos schreef:
Goof schreef:
Ohh, vergis is me nu 8)7

Nee, je vergist je niet. Kees van der Spek heeft daar een aflevering over gemaakt in Parijs. Is al meer dan 2 jaar geleden in elk geval.

Als ik Google vind ik dit:
https://tvblik.nl/kees-van-der-spek-opl ... -en-milaan

Maar er moet ook een oudere aflevering zijn.

Is dit niet die van die straatspelletjes, waarbij de mede-leden zogenaamd publiek zijn? Staat me iets van bij tenminste. Ik kan het niet openen... -O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:27

Shenavallie schreef:
Goof schreef:
Ohh, vergis is me nu 8)7

Oeps, deze reactie over het hoofd gezien. Scheelt me weer zoeken. :D

Schiet me trouwens te binnen dat bij de Trevi Fontein mijn vader een of andere kerk wel eens van binnen wilde zien (puur achitectonisch, niet vanwege een geloof), maar hij had zijn puppie mee in een rugzak. Nu ben ik sowieso niet van de kerken, dus ik zou oppassen. Zit er op de trap van die kerk een best forse 'vrouw' te bedelen. Echt zo'n donkere stem, dat ik het vermoeden kreeg dat het een man was (toen het zich omdraaide leek het ook meer op een verklede man). Er gaf iemand geld en daar werd gewoon over geklaagd door de bedelaar! Het was te weinig.
In een ander Italiaans stadje zagen we de 'zielige' organisatie weer. Een man riep maar dat hij honger had. Ik hoefde mijn brood toch niet meer, dus gaf het (expres als test) aan hem. Keek hij verbaasd wat hij daar nou weer mee moest. "Je had toch honger?". :+
Sorry hoor, maar zelfs als ik dakloos zou zijn, zou ik ook vriendelijk bedanken voor de letterlijk afgelikte boterham van een vreemde.

Bijzondere manier om iemand te 'testen'.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:47

Hier in Nijmegen hadden we ook altijd zo'n nep bedelaarster. Ze stond altijd bij het station te zeuren om, eerder guldens en later euro's. Ze was niet zo heel slim want als je goed keek zag je dat ze vaak splinternieuwe merk sneakers droeg onder alle lagen lompen die ze droeg en 's avonds zag je haar regelmatig in de stad wandelen, schoon met gewoon normale kleding en dan lekker naar een café :')
Iedereen die uit de regio kwam kende haar praktijkje wel maar nietsvermoedende toeristen waren mooie slachtoffers.

Kennen jullie trouwens dr.Tsokos op Instagram? Is een Duitse patholoog die veel uitleg geeft aan de hand van filmpjes. Wel in het Duits uiteraard

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:03

Captain schreef:
Volgens mij was dat bij Undercover in Nederland. :j
[ Video ]

maar als je dat in een ander topic zegt dan ben je zuur en negatief, oid want die straatmuzikanten waar het daar over ging hebben het echt hard nodig :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:05

Ailill schreef:

Sorry hoor, maar zelfs als ik dakloos zou zijn, zou ik ook vriendelijk bedanken voor de letterlijk afgelikte boterham van een vreemde.

Bijzondere manier om iemand te 'testen'.[/quote]
Waar schrijf ik dat het een broodje was waar al aan gegeten was? Ik had een paar broodjes mee en hoefde niet meer. Dus de zak met overig brood mocht de beste man hebben, want hij zei dat hij honger had. Was inderdaad meteen een test. Ga geen 'afgelikte boterham' geven, dat zou ik echt laag vinden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:11

Noisy schreef:
Hier in Nijmegen hadden we ook altijd zo'n nep bedelaarster. Ze stond altijd bij het station te zeuren om, eerder guldens en later euro's. Ze was niet zo heel slim want als je goed keek zag je dat ze vaak splinternieuwe merk sneakers droeg onder alle lagen lompen die ze droeg en 's avonds zag je haar regelmatig in de stad wandelen, schoon met gewoon normale kleding en dan lekker naar een café :')
Iedereen die uit de regio kwam kende haar praktijkje wel maar nietsvermoedende toeristen waren mooie slachtoffers.

Kennen jullie trouwens dr.Tsokos op Instagram? Is een Duitse patholoog die veel uitleg geeft aan de hand van filmpjes. Wel in het Duits uiteraard

In mijn vorige woonplaats stond er eentje elke dag bij iedereen geld te vragen met als reden dat het voor een buskaartje zou zijn. Dag in dag uit en de vaste bewoners wisten dat het gewoon bedelen was. Dat buskaartje werd niet gekocht, dat ging linea recta naar een blikje bier. We hadden er ook eentje die geld genoeg had, maar vertelde dat hij het leven op straat wel prettig vond. Hij verdiende op straat best goed, zei hij.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:51

Ik vind dat er hier wel een beetje neerbuigend over daklozen wordt gesproken door sommigen... Dakloos leven en niet verslaafd zijn is bijna niet te doen (aantal jaar geleden is hier een documentaire over gemaakt door een Nederlander, weet even de naam niet meer). Er zijn zeer weinig mensen die er voor de leuk voor kiezen om bedelend door het leven te gaan. Ik begrijp wel dat ze zeggen dat het voor een buskaartje of eten is, als ze zeggen dat het voor drugs is geeft er al helemaal niemand geld. Tuurlijk helpt drugs ze niet verder, maar het is wel hetgeen waardoor ze aan de realiteit kunnen ontsnappen en een symptoom van een cirkel waar geen enkel mens alleen zomaar uit kan komen. Het is makkelijk om daar over te oordelen als je een dak boven je hoofd hebt.
Als ik een dakloze zie bij de ingang van een supermarkt, vraag ik wel eens of ik iets voor ze kan halen. Dit is ook wel eens een biertje geweest en die heb ik toen ook gehaald. Het muntgeld aan fooien wat ik krijg via mijn werk geef ik ook regelmatig weg aan daklozen als ik het zelf kan missen. Het is niet aan mij om te oordelen wat ze ermee doen. Zelfs al hou ik daar een verslaving mee in stand, ik begrijp dat ze daar voor kiezen. Sommige mensen zitten gewoon vast in een systeem of het is ze gewoon niet gegund in het leven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:57

Als ze dakloos zijn wel ja...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:04

DuoPenotti schreef:
Als ze dakloos zijn wel ja...

Dat wilde ik net zeggen. De dame in kwestie waar ik het over had, had gewoon een woonadres

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:43

Suliko schreef:
Ik vind dat er hier wel een beetje neerbuigend over daklozen wordt gesproken door sommigen... Dakloos leven en niet verslaafd zijn is bijna niet te doen (aantal jaar geleden is hier een documentaire over gemaakt door een Nederlander, weet even de naam niet meer). Er zijn zeer weinig mensen die er voor de leuk voor kiezen om bedelend door het leven te gaan. Ik begrijp wel dat ze zeggen dat het voor een buskaartje of eten is, als ze zeggen dat het voor drugs is geeft er al helemaal niemand geld. Tuurlijk helpt drugs ze niet verder, maar het is wel hetgeen waardoor ze aan de realiteit kunnen ontsnappen en een symptoom van een cirkel waar geen enkel mens alleen zomaar uit kan komen. Het is makkelijk om daar over te oordelen als je een dak boven je hoofd hebt.
Als ik een dakloze zie bij de ingang van een supermarkt, vraag ik wel eens of ik iets voor ze kan halen. Dit is ook wel eens een biertje geweest en die heb ik toen ook gehaald. Het muntgeld aan fooien wat ik krijg via mijn werk geef ik ook regelmatig weg aan daklozen als ik het zelf kan missen. Het is niet aan mij om te oordelen wat ze ermee doen. Zelfs al hou ik daar een verslaving mee in stand, ik begrijp dat ze daar voor kiezen. Sommige mensen zitten gewoon vast in een systeem of het is ze gewoon niet gegund in het leven.

Verslaving is een ziekte, daar kun je niets aan doen. Sommige verslaafden kunnen er wel afraken (hoewel dat altijd wel een tricky iets blijft), maar veel ook niet. Ik praat in ieder geval niet neerbuigend, maar benoem alleen wat er gebeurde. Dat van die eerste bedelaar was gewoon dagelijkse kost: vragen om geld voor een buskaartje en bij een x-bedrag een blikje halen. Als mensen geen geld wilden geven, dan werd diegene soms wel opdringerig en dat vond ik minder (maar heb daar verder niets mee gedaan). Heb met de tweede bedelaar op straat een kort, maar goed gesprek gehad. Het enige waar ik mij zorgen over maakte was dat hij echt waanzinnig vieze handen had (alsof hij zijn diarree met zijn handen weggehaald had). Hoe moest die man nog veilig eten? Met een straatkrantverkoopster uit het oostblok ook regelmatig gesprekken gehad. Zij verkocht keurig netjes de kranten, niets mis mee. Heb eens voor haar een flesje water gehaald, waar ze erg blij mee was. Het enige waar ik wel tegenaan schop zijn de organisaties die de boel oplichten. Daar kan ik inderdaad neerbuigend over zijn, maar dat komt omdat ik zelf getuige was van het toneelspel. Of van die gasten die je tas open willen maken met een stuk karton erboven (was bij mijn vader gebeurd, maar gelukkig kon ik ingrijpen: ik had hierover al eens eerder gehoord en vond de vrouw extreem opdringerig). Ja, daar kan ik ook niet positief over zijn.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:07

Had laatst ook een bedelaar in Bussum. Oud schortje voor maar een mond vol goude tanden. En als je aan dat schortje voorbij keek had ze duidelijk duurdere en betere kleding aan als dat ik me kan veroorloven.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 06:37

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 06:50

_Reneee schreef:
Bij mij om de hoek is gisterenmiddag een vrouw overleden nadat ze met haar scootmobiel vast kwam te zitten onder een brandslangkast in de parkeergarage.

Echt onwijs vreemd: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/413 ... eel-triest

Dat is wel een heel vreemd iets. Arme vrouw.
Maar de vraag blijft “hoe dan”

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:38

Een mogelijk antwoord staat onderaan in de beschrijving. ;)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:22

Ik had het eerder in dit topic al verteld, maar had nog geen foto’s gemaakt om te delen. Mijn moeder had 3 konijnen van de buurvrouw overgenomen die 2x een oepsnestje had en een groot hok voor ze gebouwd in de tuin waar ze ook lekker kunnen graven. Echter was dit hok boven het graf van een van onze katten die een aantal jaar ervoor overleden was. Wij gingen ervan uit dat die allang vergaan was… tot er opeens een kattenschedel in het hok lag :=

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:10

Oh wauw, mooi om te zien. Maar wel dubbel.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:14

Ik was even aan het zoeken hoe lang botten er over doen om te vergaan.
Toen kwam ik dit tegen (gaat over menselijke botten, dus denk dat dieren wel iets korter zijn)

Citaat:
Heel oude botten kan men alleen vinden in bijzondere situaties van verdroging. Dat is dan eigenlijk mummificatie. Mummies zijn helemaal uitgedroogd. Botten blijven ook lang bewaard als ze relatief droog liggen.
Soms kan een lichaam juist bewaard worden als het lang heel nat is gebleven. Soms kan men heel oude stoffelijke overschotten in het (natte) veen aantreffen, die dan veenlijken worden genoemd.

Bij het gewone begraven zoals we dat tegenwoordig kennen, vergaat een lichaam in een termijn van ongeveer 7 of 8 jaar. Afhankelijk ook van de grootte, de diepte van begraven en de grondsoort. Soms iets korter en soms iets langer. Een kist vermolmt in ongeveer een gelijk tijdsbestek. Dan blijven botten over. Maar die botten vergaan op de lange termijn ook. In 'gunstige' omstandigheden na ongeveer 20 jaar. In 'ongunstige' omstandigheden pas na meer dan 100 jaar. Ik noem het gunstig of ongumstige, omdat het bij begraven per slot de bedoeling is dat alles van het lichaam helemaal in de aarde wordt opgenomen.

https://www.uitvaart.nl/juridisch/begra ... nden/26596

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:18

Volgens mij heb ik dit ooit al eens in een topic gezegd, maar een begraafplaatsbeheerder vertelde mij dat opgegraven botten in een knokenhuis bewaard worden. Geen idee of dat tegenwoordig nog zo gaat, maar toen ging dat in ieder geval wel zo.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:20

Ja een mens begraven is wel anders. We doen dat erg diep, waardoor het ook veel langer duurt en een kist vertraagd het proces ook nog eens.
De kat lag denk ik wel een metertje diep, maar daar komen nog veel beestjes en ook meer zuurstof waardoor het vrij rap gaat. De grond is hier ook best vochtig, dus een helemaal gaaf en heel schedel hadden we niet verwacht :')

Ik vind het vooral heel raar om te bedenken dat het Morpheus zijn schedel is, dat is zo’n abstract gevoel dat het voor mij meer ‘gewoon’ een kattenschedel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:45

Suliko schreef:
Ik vind het vooral heel raar om te bedenken dat het Morpheus zijn schedel is,

Het zou mij wel heel gaaf lijken ooit de schedels van m'n eigen katten terug te hebben <3 . Beter dan een restje as in een blikje :+ . Hoelang had het onder de grond gelegen?