"En dit is waarom deze mensen niet bij Mensa zitten"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bowo schreef:De aanname die jij maakt voor het aantal zijdes van de cirkel is alleen foutief. Een cirkel heeft geen zijdes. Dus dan kan b-c niet
Memories schreef:Je kan allerlei creatieve oplossingen verzinnen maar de juiste bij dat soort puzzels is degene die het meest recht door zee is, zo min mogelijk aannames heeft. Bij jouw creatieve oplossing doe je (imo) een aanname, namelijk dat een hoek een lijnscheiding is. Maar bij je eerste (en dus, imo, juiste) antwoord heb je geen verdere aannames nodig.
Sheran schreef:Random voorbeeld.
[ [url=m/pSVqMQ.png]Afbeelding[/url] ]
Je kunt kijken naar bijvoorbeeld:
- het aantal hoeken
- het aantal zijden
Stel, je kijkt naar hoeken. Hij gaat van 3 naar 4 hoeken. Je kunt denken in procenten (toename van zoveel procent) maar dan zit het juiste antwoord er niet bij (hoewel het wel zou kunnen, daar raak ik dus ook in de war) dus laten we zeggen +1 hoek. Dan heb je a:d .
Maar je kunt ook naar het aantal lijnen kijken, waarbij een hoek een lijnscheiding is. In dat geval zit je op b:c.
Sheran schreef:Bowo schreef:De aanname die jij maakt voor het aantal zijdes van de cirkel is alleen foutief. Een cirkel heeft geen zijdes. Dus dan kan b-c niet
Weet ik, daarom zei ik lijnen!
Sheran schreef:Het is weergegeven als een lijn op de afbeelding... Weet dus ook gewoon nooit hoe ver je door moet denken. Nu had ik deze denk ik wel goed verder hoor (a:d is geloof ik het antwoord) maar het is een erg specifieke manier van intelligentie meten, het is in zekere zin ook een beetje sociale intelligentie ('dit willen ze vast horen'). Dat ontwikkel je ook door het veel te oefenen. Merk het ook wel bij leerlingen uit mijn klassen: juist de minder straightforward kinderen hebben vaak moeite met proefwerken, terwijl ze heel veel weten. Het is puur de vraagstelling. Nu rekenen we het uiteraard goed op een proefwerk als de vraag een beetje ambigu is, maar ze hebben moeite met de boeken
Sheran schreef:Het is weergegeven als een lijn op de afbeelding...
Prrrr schreef:Ik wist het allemaal niet meer, dus ik heb de definities opgezocht. Een lijn is recht, een cirkel is een kromme. Dus nee, een cirkel is geen lijn. Ineens weer op de middelbare school