Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:49

Sterkte Cupcakes! :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:10

Heel veel sterkte Cupcakes! Zo te horen een moeilijke maar wel juiste beslissing!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:14

Dankjewel allemaal! Het is fijn om even te ventileren hier merk ik. Had het ook niet verwacht, daarom komt het des te harder binnen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:22

En op vakantie valt het dubbel tegen. Nog even volhouden, maar je weet nu in ieder geval wat je (niet) aan hem hebt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 21:29

Sterkte CupCakes.

Ik heb altijd geleerd dat verkering er is om te ontdekken of je wel of niet bij elkaar past.
In jullie geval dus niet en daar kom je maar beter achter voordat je verplichtingen hebt naar elkaar toe (zoals kind, huis, huisdier, huwelijk).

Desalniettemin jammer van je vakantie en van de verstoring van je relax time. Jammer dat iets wat mooi leek toch is geëindigd in een teleurstelling.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 22:25

Ach cc en jullie waren ook al huizen aan het kijken…
Wat vervelend zeg vooral omdat je nu eindelijk eens had gehoopt op een lieverd na die andere rare kwasten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 23:35

Bah wat naar CupCakes, hopelijk krijg je die laatste uren een beetje om. Ik herken het trouwens wel, ik trek ook altijd de verkeerden aan. Sterkte gewenst!

Ik had gisteren een hele zware dag. Ik moest de bewoners op mijn werk (lvb woongroep) gaan vertellen dat ik niet meer terug kom. Normaal als je afscheid neemt bij je baan, dan heb je een leuke nieuwe baan in het verschiet. Dat is in mijn geval niet zo. Dit was echt mijn plekje, mijn team en mijn geliefde bewoners en ik had me voorgesteld hier tot mijn pensioen te blijven. Maar mijn lichaam dacht daar anders over en ik kan door zware rugartrose mijn werk niet meer doen. Ik weet nog niet wat ik nu straks wel kan gaan doen en voor hoeveel uren of hoe mijn toekomst eruit gaat zien. 6 november een kennismaking met mijn coach van het tweede spoor. Zoveel onzekerheid en veel verdriet over wat ik nu kwijt ben. De bewoners waren in tranen toen ik het vertelde en ik kon het ook zeker niet droog houden. Voel me ontzettend leeg.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 07:04

Wat verdrietig Muronia, jullie zullen elkaar gaan missen en dan ook nog de onzekerheid erbij over wat je in de toekomst moet/kan doen. Sterkte!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 08:11

Muronia, dat is ook ontzettend verdrietig. Vooral als je op de juiste plek zat. :knuffel:

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:16

Ik kom toch weer even mijn hart luchten hier.

De terugreis gisteren naar Nederland was erg moeizaam, we moesten namelijk de gehele dag nog te zien overbruggen. In de auto heb ik een paar keer een poging gedaan om hem aan het praten te krijgen, maar dit eindigde alleen maar in het verdraaien van woorden en verwijten mijn kant op. Dus dat heb ik maar opgegeven. Mijn zwager kwam mij ophalen van het vliegveld en ik moest alleen nog even meelopen naar de auto van mijn ex-vriend voor mijn huissleutels. Wilde meneer daar om 01.00u 'nachts nog even uitgebreid het gesprek aangaan. Daar heb ik toch maar even vriendelijk voor bedankt gezien het tijdstip en hij daar de hele dag de tijd voor heeft gehad.

Vanmorgen ben ik uit zijn familie groepsapps gestapt, dat waren er 4 :') . Om vervolgens een redelijk snerend appje van zijn moeder te krijgen met o.a. dat hij echt voor mij door het vuur zou gaan etc. Heb maar politiek correct geantwoord dat ik daar de afgelopen dagen vrij weinig van gemerkt heb en dat ik de familie het allerbeste wens.

Aangezien er nog spullen van hem bij mij liggen heb ik de hele dag zitten broeien op een politiek, correct appje, wat niet aanvallend of tactloos zou overkomen. Afijn, dat heb ik dus vanavond gestuurd. Met o.a. daarin ook dat ik het niet zo fijn vind dat ik een bepaald trauma in vertrouwen tegen hem heb verteld en dat hij vervolgens doorsluist naar mijn zus terwijl ik expliciet gevraagd had dat niet te doen. Omdat het nog redelijk gevoelig ligt en ik dat op mijn eigen tijd wilde vertellen.
Daar kreeg ik toch een partij lelijke verwijten op terug, dat het alleen maar voor mijn eigen bestwil was, dat ik aan mezelf moest werken want ik was degene met de fouten binnen de relatie en dat ik het trauma ook waarschijnlijk zelf uitgelokt had etc.

Mijn mond viel serieus open. Ik vind dat nog steeds zó oneerlijk. Wie is hij wel niet om zulke informatie met andere te delen? En het vervolgens zo draaien dat het allemaal aan mij lag en niet aan hem.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn vertrouwen in het mannelijk geslacht echt tot het nul punt is gedaald wel. :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:19

Wat vervelend CC. Ik kan je vertellen dat in rechtszaken ook alles op tafel wordt gegooid wat je ooit in vertrouwen verteld hebt. Dat vond ik toen ook zo teleurstellend. Heel laag zoiets.
Sterkte, dit zijn geen leuke dingen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 21:35

Het klinkt als de juiste beslissing dat het lekker voor jezelf kiest cupcakes

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 21:36

Je kunt niemand iets in vertrouwen vertellen. Vroeg of laat gebruiken ze het sowieso allemaal tegen je.
Helaas is dat de dag van vandaag hoe de de wereld werkt.

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 23:44

Ik ben zo verdrietig. Gevoel dat mijn zorgbatterij volledig op is. Nog steeds veel zorgen en verdriet vanwege achteruitgang van mijn ouders (allebei alzheimer). Schoonouders die ook kwakkelen. En nu komt oudste zoon (21) thuis laveloos (weer flink gezopen na de voetbal( met kapot gezicht. Vertelt een onsamenhangend verhaal maar uiteindelijk geeft hij aan verslaafd te zijn aan miauw miauw. Heeft al zelf afspraak gemaakt met verslavingskliniek. De laatste jaren ging het af en aan met hem. Leek het niet helemaal te kunnen vinden qua studie. Nu 3e studie. Dit lijkt goed te gaan. Maar grenzeloos gedrag met alcohol. Voelt veel druk, niet van ons, maar in het algemeen. Pff ik vind het leven echt flink ingewikkeld op dit moment en zodra ik denk nu is het even wat rustiger dient de volgende zorg zich aan...Soms wil ik heel hard weggelopen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 02:05

Jeetje Konijen, dat is ook echt niet niets allemaal :\
Allereerst de zorg voor je ouders, dan je schoonouders die gaan kwakkelen en ook nog je zoon die verslavingsproblematiek lijkt te hebben.
Volkomen logisch dat je in zak en as zit! Heb je steun van een partner of familie?
Is er zorghulp voor je ouders?
Heel veel sterkte! Pas ook een beetje op jezelf! :knuffel:

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 06:06

Vergeet je niet dat je zelf ook om hulp kan vragen indien je daar behoefte aan hebt? Bijvoorbeeld de praktijkondersteuner; al is het maar om je verhaal te doen. Sterkte konijnen :knuffel:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 07:31

Konijen schreef:
Ik ben zo verdrietig. Gevoel dat mijn zorgbatterij volledig op is. Nog steeds veel zorgen en verdriet vanwege achteruitgang van mijn ouders (allebei alzheimer). Schoonouders die ook kwakkelen. En nu komt oudste zoon (21) thuis laveloos (weer flink gezopen na de voetbal( met kapot gezicht. Vertelt een onsamenhangend verhaal maar uiteindelijk geeft hij aan verslaafd te zijn aan miauw miauw. Heeft al zelf afspraak gemaakt met verslavingskliniek. De laatste jaren ging het af en aan met hem. Leek het niet helemaal te kunnen vinden qua studie. Nu 3e studie. Dit lijkt goed te gaan. Maar grenzeloos gedrag met alcohol. Voelt veel druk, niet van ons, maar in het algemeen. Pff ik vind het leven echt flink ingewikkeld op dit moment en zodra ik denk nu is het even wat rustiger dient de volgende zorg zich aan...Soms wil ik heel hard weggelopen.

Jeetje sterkte! :(:)

Misschien moet je binnenkort even weglopen. Even een weekendje weg met jezelf als dat kan? :(:)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 08:00

Ach konijen wat een zorgen allemaal. Ik zou ook een bezoekje aan de huisarts aanraden, ook voor jou moet er gezorgd worden :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 08:03

Wat erg Konijen. Is dat een nieuw soort drugs ofzo? Ik ken het niet. Goed dat hij zelf naar de kliniek wil. Dat is de eerste stap.

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 08:41

Ik ben een beetje verdoofd. Ik heb een hele goede band met hem. Ik voelde dit al aankomen. Ik baal ook zo van dat alcoholgebruik. Daar maak ik me meer zorgen over. Dit likkt ook genormaliseerd in onze omgeving. Sinds hij is gaan drinken drink ik eigenlijke nauwelijks meer. Ik ben zo bang dat hij het niet gaat vinden in het leven. Op papier heeft hij veel mee, vrienden, is heel sportief, steady gezin, studeert, lijkt nu juiste studie te hebben...maar ervaart druk en voelt zich eenzaam vooral na een avond zuipen...en dan neemt hij dat gore spul. (Soort goedkope cocaïne) te goedkoop zoals hij zelf zegt. Dit gebeurt gemiddeld 1 keer per week. Maar die alcohol speelt van donderdagavond tot en met zondag een rol.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 18:35

Hopelijk kan de kliniek hem ook van de alcohol afhelpen. Maar dat kan pas als hij inziet dat het problematisch is. Wat een nare situatie zeg. Heeft hij hulp van een maatschappelijk werker of psycholoog?

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 22:53

Dikke knuffel voor jullie :knuffel:

Ik kom ook even m'n hart luchten. Ik ben ineens helemaal op. Ik weet dat het door m'n pms klachten komt, zijn afgelopen week weer heel heftig. Over 2 weken een belangrijk school examen. Energie zit al weken laag. Kan al de hele avond niet stoppen met huilen. En dan de dag dat ik ongesteld ben is alles weer oke

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 18:06

Ben zo verdrietig omdat mijn ex mij probeert kapot te maken. En geen goed gevoel meer bij mijn advocaat, lijkt of dat ze vriendjespolitiek voert met zijn advocaat (geen bewijs voor, is mijn gevoel). Weet gewoon even niet meer wat ik moet doen |( ….

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 19:41

Krtek schreef:
Ben zo verdrietig omdat mijn ex mij probeert kapot te maken. En geen goed gevoel meer bij mijn advocaat, lijkt of dat ze vriendjespolitiek voert met zijn advocaat (geen bewijs voor, is mijn gevoel). Weet gewoon even niet meer wat ik moet doen |( ….

Andere advocaat zoeken. En veel kracht toegewenst. Ik heb hetzelfde ervaren ooit.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 19:51

:(:) Wat een rotsituatie!
En idd een andere advocaat zoeken!