Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:24

Sommige handgels stinken gewoon. Ik vraag me af of dit echt effectief werkt.
In Den haag rijd er een randstadrail tram rond waarbij de palen bacterievrij zijn... dit kan toch nooit goed zijn?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:30

Serieus? Antibacterieel zilver in trampalen? En dan dadelijk verbaast zijn dat die plijsters en verbandmaterialen niet meer werken vanwege resistentie?
Wie heeft dat in vredesnaam als goed idee bestempeld :x

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:31

Sizzle schreef:
Serieus? Antibacterieel zilver in trampalen? En dan dadelijk verbaast zijn dat die plijsters en verbandmaterialen niet meer werken vanwege resistentie?

Het is de innovatietram.. ik snap ook niet wie dat in het leven heeft geroepen.
We moeten lipslipjes dragen om ons te beschermen tegen het virus maar wel op de knoppen drukken

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:35

Maar zowiezo vind ik die handgels nutteloos want een virus gaat niet weg door alcohol.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:41

Popstra schreef:
Maar zowiezo vind ik die handgels nutteloos want een virus gaat niet weg door alcohol.

Jawel?

Als je een gel obv >70% gebruikt of met een ander virusdodend middel gaat het gewoon kapot.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:49

verootjoo schreef:
Popstra schreef:

Jawel?

Als je een gel obv >70% gebruikt of met een ander virusdodend middel gaat het gewoon kapot.

Ja maar pas na een paar minuten nat houden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:51

Maar de meeste gels bevatten te weinig alcohol. Er moet een virus claim op staan wil het helpen tegen virussen.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 31-08-20 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:55

Sizzle schreef:
verootjoo schreef:
Jawel?

Ja maar pas na een paar minuten nat houden.

Wel bij correct gebruik idd. Bij die van ons is het trouwens 1 minuut nathouden. Net als het spul waarmee we de spullen en handgrepen die we na elk patiënten-handcontact schoonmaken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:02

Minuut nat houden doe ik nooit. Dan moet je trouwens ook wel belachelijk veel gebruiken want het vervliegt heel snel.

Ik was gister even bang dat ik ziek aan het worden was. Kriebel in mijn keel, snotteren. Kwam ik er eind van de ochtend achter dat ik mijn hooikoorts medicatie vergeten was. Echt raar want die vergeet ik normaal nooit. Vandaar dat ik er niet zo snel aan dacht.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:15

Als je het niet naar voorschrift op de verpakking nat houdt (verschillend lang) dan kun je het ook gewoon helemaal weglaten als het om virus gaat. Bacterien zijn meestal gevoeliger (maar kunnen wel resistenter worden).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:44

Ik merk wel verschil tussen verschillende handgels. Bij sommige is een minuut makkelijk te doen zonder enorm veel te gebruiken. Andere zijn al droog als je 1 keer handen in elkaar wrijft.

Ik kom er alleen elke keer achter hoeveel wondjes ik op mijn handen heb elke dag haha
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 01-09-20 08:51, in het totaal 2 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:48

Ja die voel je meteen :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:53

Van sommige handgels worden je handen ook heel koud door de grote hoeveelheid alcohol en bij weer andere voel je niets dan beetje plakkerig.

Ik blijf mijn handen goed wassen.
Handgel is leuk voor er bij

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:58

Ik vind handen wassen ook veel fijner.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:12

purny schreef:
Sizzle schreef:

Het is de innovatietram.. ik snap ook niet wie dat in het leven heeft geroepen.
We moeten lipslipjes dragen om ons te beschermen tegen het virus maar wel op de knoppen drukken

Dat staat los van elkaar, op knoppen drukken kan prima als je maar niet met je handen aan je gezicht komt. Daarnaast verspreid het zich makkelijker door de lucht dan via oppervlaktes. (Let wel, ik zeg niet dat ik een voorstander ben van mondkapjes, alleen dat het idee erachter echt anders is).

Wat een verschrikkelijk idee, die trampalen. Klinkt een beetje Amerikaans, die zijn ook bang voor alle 'bugs'. Ik hoop niet dat we hier in dezelfde situatie gaan belanden -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:27

Maar ongemerkt raak je toch je gezicht aan...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:34

Popstra schreef:
Van sommige handgels worden je handen ook heel koud door de grote hoeveelheid alcohol en bij weer andere voel je niets dan beetje plakkerig.

Ik blijf mijn handen goed wassen.
Handgel is leuk voor er bij

Handen wassen moet je ook sowieso doen. Die gel werkt alleen op schone handen, het is altijd een combinatie.
Alleen handgel werkt niet genoeg.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:02

purny schreef:

Klopt, ik vind de voorlichting daaromheen ook superslecht. En juist doordat je mensen met al die mondkapjes 20x extra hun gezicht aan ziet raken (op, af, even eten, bellen), wordt het door dat onjuiste gebruik imo juist minder effectief dan zonder. Ik vind dat de algemene voorlichting over zulk soort dingen veel beter kan.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:13

Hier alleen handgel als ik heb getankt, verder gewoon handen wassen en allesreinigerdoekjes voor de handen in de auto. Wil inderdaad niet de goede bacteriën ook verwoesten, beetje afweer op peil houden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:28

Hier is de handgel verplicht bij binnenkomst bij de fysio. Handen wassen moet je halve pand al door en de ruimte is eigenlijk te klein, hal kan je elkaar niet op 1,5 meter passeren, de wc ook niet en de kleedruimte mogen we niet gebruiken.

Ik was dus thuis mijn handen, stap dan in de auto en bij de fysio die handgel. Heb zelf ook een handgel in de auto om t gebruiken tussen winkels bijvoorbeeld.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:31

Solistar schreef:
purny schreef:

Klopt, ik vind de voorlichting daaromheen ook superslecht. En juist doordat je mensen met al die mondkapjes 20x extra hun gezicht aan ziet raken (op, af, even eten, bellen), wordt het door dat onjuiste gebruik imo juist minder effectief dan zonder. Ik vind dat de algemene voorlichting over zulk soort dingen veel beter kan.

Toch werkt het in de praktijk alleen zoals het nu gebruikt wordt.
Ik ben niet te verstaan als ik lesgeef met een mondkapje. Vergeet hierbij ook niet hoe belangrijk mimiek is ...
Maar help ik een leerling of loop ik door de klas moet die op. Op 8 lesuur achter elkaar zet ik dus vrij vaak het mondkapje op en af.
Sowieso beschermen wij zo leerlingen ipv andersom .. maar goed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:00

Aantal nieuwe besmettingen gelijk aan vorige week, minder doden
De afgelopen week zijn 3597 nieuwe positieve testen gemeld bij het RIVM. Dat zijn er negen meer dan vorige week.

Dat het aantal besmettingen nagenoeg gelijk is gebleven is opvallend, omdat veel meer mensen zich hebben laten testen. De afgelopen week waren dat er 163.000 mensen, 23.000 meer dan een week ervoor.

Van alle mensen die zich lieten testen was dus een kleiner percentage positief. De afgelopen week was dat 2,2 procent. Een week eerder was dat 2,5 procent.

Het aantal doden en ziekenhuisopnames is afgenomen. De GGD's hebben afgelopen week 57 nieuwe ziekenhuisopnames en 24 doden gemeld aan het RIVM. Vorige week ging het om 84 nieuwe ziekenhuisopnames en 32 doden.

Door achterstanden bij de GGD worden doden en ziekenhuisopnames niet altijd direct doorgegeven. Sommige opnames en overlijdens waren dan ook niet afgelopen week, maar zijn afgelopen week pas gemeld bij het RIVM. Het daadwerkelijke aantal kan dus hoger liggen.

Bron: nos.nl

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:01

Ik kan daar steeds minder mee, met die cijfers... vind het ondertussen zo niet meer interpreteerbaar... :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:29

Wie volgt er ook de persco?

lenaa_tje schreef:
Solistar schreef:

Toch werkt het in de praktijk alleen zoals het nu gebruikt wordt.
Ik ben niet te verstaan als ik lesgeef met een mondkapje. Vergeet hierbij ook niet hoe belangrijk mimiek is ...
Maar help ik een leerling of loop ik door de klas moet die op. Op 8 lesuur achter elkaar zet ik dus vrij vaak het mondkapje op en af.
Sowieso beschermen wij zo leerlingen ipv andersom .. maar goed.

Desinfecteer je dan ook regelmatig je handen rondom opzetten en afzetten? En heeft je school voorlichting geregeld over het juist gebruiken van mondkapjes?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:07

Ja maar het kan gewoon niet. Of jij mag ons uitleggen hoe wij dit anders kunnen doen want dan graag :)
De theorie is mooi maar de praktijk is waar je het mee moet doen.
Ontsmetten is sowieso ieder lesuur (als je van lokaal wisselt) maar je blijft bij het feit dat je minimaal 8x per dag het mondkapje op en af zet.
Je kan geen lesgeven met een mondkapje op. Je kan wel coachen met een mondkapje (dat heeft nadelen maar valt te behelpen)