Neonlight schreef:Volgens mij is dat nog steeds nationaliteits discriminatie waar ze zo fel op tegen waren?
Mijn collega vliegt naar Griekenland zodra het kan, hij heeft de fout gemaakt dat hij toen hij hier kwam werken zich niet heeft ingeschreven bij een huisarts. En nu met de Corona is er geen huisarts die hem wil zien. Dus gaat hij naar huis. Griek die in Nederland woont, hij hoeft niet in quarantaine. Zo krom als wat.
Hij zou dan ook in quarantaine moeten, want het gaat er nu om waar je vandaan vliegt. Tenzij ze weer een uitzondering hebben gemaakt voor de eigen burgers. Ik heb geen idee of dat dan wel mag, maar ik denk het niet eigenlijk.
NOS schreef:Het beleid is aangepast en draait nu volgens de Griekse regering om het vliegveld waar een reiziger vandaan komt, niet meer om de nationaliteit. De Griekse autoriteiten baseren zich daarbij op een lijst van de Europese luchtvaartorganisatie EASA met luchthavens in 'risicogebieden'. Ook Schiphol en de luchthavens in Maastricht, Eindhoven en Rotterdam staan op die lijst.