Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:32

Het klinkt als een ontmoedigingsbeleid. Je wilt een bepaalde groep niet toelaten, maar je mag ze niet weigeren. Dan maak je het ze lastig met regels die op papier iets lijken voor te stellen, maar in de praktijk nergens over gaan en/of niet uitvoerbaar blijken. :))

Ik ben benieuwd hoe andere landen 'ongewenste groepen' gaan selecteren. Vooralsnog heeft Malta iig de travel ban voor alle vliegverkeer officieel verlengd van 31 mei naar 15 juni. Daar komt nog steeds niemand van buitenaf binnen en er is ook nog niets bekend over hoe het daarna gaat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:33

Volgens mij is dat nog steeds nationaliteits discriminatie waar ze zo fel op tegen waren?
Mijn collega vliegt naar Griekenland zodra het kan, hij heeft de fout gemaakt dat hij toen hij hier kwam werken zich niet heeft ingeschreven bij een huisarts. En nu met de Corona is er geen huisarts die hem wil zien. Dus gaat hij naar huis. Griek die in Nederland woont, hij hoeft niet in quarantaine. Zo krom als wat.

elnienjo

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:35

Ipv dat wel niet wel niet spelletje hadden ze beter gewoon een travelban kunnen aanhouden tot 1 september. Dan zijn de scholen weer begonnen en kun je op een rustige manier het reizen weer laten opstarten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:41

Neonlight schreef:
Volgens mij is dat nog steeds nationaliteits discriminatie waar ze zo fel op tegen waren?
Mijn collega vliegt naar Griekenland zodra het kan, hij heeft de fout gemaakt dat hij toen hij hier kwam werken zich niet heeft ingeschreven bij een huisarts. En nu met de Corona is er geen huisarts die hem wil zien. Dus gaat hij naar huis. Griek die in Nederland woont, hij hoeft niet in quarantaine. Zo krom als wat.

Het nieuws wordt gebracht als 'Nederlanders welkom', maar er wordt getest op basis van de luchthaven van herkomst (zie nieuwsbericht NOS). Dan kun je als Nederlander natuurlijk alsnog vanaf Duitsland vliegen om die test te omzeilen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:44

elnienjo schreef:
Ipv dat wel niet wel niet spelletje hadden ze beter gewoon een travelban kunnen aanhouden tot 1 september. Dan zijn de scholen weer begonnen en kun je op een rustige manier het reizen weer laten opstarten.

Want dan zijn reizen belangrijker?
Je beseft hoeveel mensen afhankelijk zijn van toerisme en waarom landen toch opstarten ...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:46

elnienjo schreef:

Dan gaat er nog meer geld naar landen zoals Spanje en Italië, die vrijwel geheel of voor het grootste gedeelte op toerisme draaien. Deze landen zijn vrijwel bijna failliet.
Zelfs Nederland draait voor een gedeelte op toerisme.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:56

Als TUI slim is laten ze gewoon alle vliegtuigen naar Griekenland van Düsseldorf of Weeze onder de grote noemer (Duitse TUI heeft daar al een basis) vertrekken. Nederlanders daar instappen. Problem solved. :+
Voor Transavia ligt dat lastiger. Die vliegen daar normaal niet vandaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:00

Net een mail van sunweb/transavia dat ik mijn stoelen kan reserveren, dat ze er vooralsnog vanuit gaan dat de reis door kan gaan....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:01

En wanneer zou jij vertrekken? In juli toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:02

Neonlight schreef:

Hij zou dan ook in quarantaine moeten, want het gaat er nu om waar je vandaan vliegt. Tenzij ze weer een uitzondering hebben gemaakt voor de eigen burgers. Ik heb geen idee of dat dan wel mag, maar ik denk het niet eigenlijk.
NOS schreef:
Het beleid is aangepast en draait nu volgens de Griekse regering om het vliegveld waar een reiziger vandaan komt, niet meer om de nationaliteit. De Griekse autoriteiten baseren zich daarbij op een lijst van de Europese luchtvaartorganisatie EASA met luchthavens in 'risicogebieden'. Ook Schiphol en de luchthavens in Maastricht, Eindhoven en Rotterdam staan op die lijst.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:04

Fitzroy schreef:
En wanneer zou jij vertrekken? In juli toch?

Ja, 12 juli, Schiphol-Chania

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:40

lenaa_tje schreef:
elnienjo schreef:

Want dan zijn reizen belangrijker?
Je beseft hoeveel mensen afhankelijk zijn van toerisme en waarom landen toch opstarten ...

Elnienjo ziet ons sowieso allemaal het liefst 24/7 binnen waarbij je niemand mag zien en alleen voor noodzakelijke dingen weg mag.

Ik snap ook wel dat ze opstarten. De schade anders is niet te overzien. En ik heb het idee dat Corona best goed nu onder controle is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:51

En reageert vervolgens nergens inhoudelijk op ..

De buren hebben de tent opgezet in de tuin. Ze proefkamperen nu in de achtertuin. Kan altijd nog!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:54

Oeoe. We hadden eerder een vakantie geboekt. 6 juli 10 dagen kreta.

Het begint er nu op te lijken d ast dat wel eens door kan gaan. We twijfelen nog erg aan omboeken.

Maar stel we gaan wel. En iemand wordt verkouden de dag voor vertrek. Dan mag / kun je niet. Hoe zouden ze dat oplossen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:29

Ik denk mbt Kreta sinds vandaag meer en meer aan annuleren/omboe k en

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:32

Wij zouden 14 Juli vertrekken naar Zuid Afrika, wij konden zelf annuleren maar dan waren €2500 van onze aanbetaling kwijt. Nu hebben we vervroegd vouchers gekregen van Jambo met SGR dekking, heel blij mee, geeft ook rust nu.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:26

Vers van de Maltese pers: https://timesofmalta.com/articles/view/ ... ela.795559

Times of Malta schreef:
Bars, gyms and the law courts will reopen on Friday while the airports and ports will re-open on July 1, Prime Minister Robert Abela said on Sunday.

Speaking on One Radio, he said details and a formal announcement on lifting the remaining COVID-19 restrictive measures will be given on Monday.

Onder de heersende omstandigheden klonk Zeeland voor mij toch al aantrekkelijker dan Malta. :o :D

Ik verwacht dan komende week wel een mailtje over mijn vliegticket. Zien we volgend jaar wel verder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:39

Wanneer ik dan lees dat een groep van 200 Duitsers terugkeerden naar China . In Duitsland getest op Corona alles negatief en in China getest, eentje positief dus allemaal in quarantaine. Je zal op weg naar je vakantieadres er maar naast zitten, bingo .

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:01

Karin schreef:
Vers van de Maltese pers: https://timesofmalta.com/articles/view/ ... ela.795559

Times of Malta schreef:
Bars, gyms and the law courts will reopen on Friday while the airports and ports will re-open on July 1, Prime Minister Robert Abela said on Sunday.

Speaking on One Radio, he said details and a formal announcement on lifting the remaining COVID-19 restrictive measures will be given on Monday.

Onder de heersende omstandigheden klonk Zeeland voor mij toch al aantrekkelijker dan Malta. :o :D

Ik verwacht dan komende week wel een mailtje over mijn vliegticket. Zien we volgend jaar wel verder.

Ik had 20 juni mijn vakantie naar Malta staan. Met 3 personen B&B daar.
Ryanair heeft mijn vlucht gecanceld.
En cheaptickets geeft geen gehoor (letterlijk niet bereikbaar per mail en telefoon)...ook niets van de annulering doorgekregen.
Moet nog maar zien of ik een voucher of geld terug krijg >;)
De reacties van alle klanten zijn niet positief op verschillende media.

Balen...was ook al mijn geld kwijt voor Krakau (dat weekend ging Polen op slot en de week erop heel Europa)
Viel buiten de vouchers, omdat we eel heen konden maar niet terug :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:53

Listigheidje , stuur een officiële brief. Eventueel via een jurist , ook voor Krakau want dat is natuurlijk van de zotte .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:49

Ik heb de mogelijkheid gekregen van Sunweb om gratis om te boeken naar volgend jaar. Zit er steeds meer aan te denken. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. Ook al zou je wel weer mogen naar Gran Canaria, hoe is het daar dan? Ik wil geen hotel met looproutes, afgezette stukken, Max aantal mensen in het zwembad etc en geen buffetrestaurant. Dan maar liever niet op vakantie, ik wil geen stress op vakantie. Daar is het teveel geld voor. En stel dat er 1 iemand daar in het hotel Corona krijgt dan gaat alles op slot zeker. Ik vind het risico gewoon te groot eigenlijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:59

listiglistje schreef:
Ik had 20 juni mijn vakantie naar Malta staan. Met 3 personen B&B daar.
Ryanair heeft mijn vlucht gecanceld.
En cheaptickets geeft geen gehoor (letterlijk niet bereikbaar per mail en telefoon)...ook niets van de annulering doorgekregen.
Moet nog maar zien of ik een voucher of geld terug krijg >;)
De reacties van alle klanten zijn niet positief op verschillende media.

Balen...was ook al mijn geld kwijt voor Krakau (dat weekend ging Polen op slot en de week erop heel Europa)
Viel buiten de vouchers, omdat we eel heen konden maar niet terug :roll:

Wat slecht geregeld allemaal. Je zou bijna niet meer durven boeken. :\

Wat Bigone zegt: maak er werk van hoor. Als je geen geld terug krijgt, dan toch op zijn minst een voucher.

Ik had rechtstreeks via de site van Air Malta geboekt en ik ga ervan uit dat Air Malta het netjes oplost. Tot nu toe nog niets negatiefs over tegengekomen. Hotel heb ik via Booking.com geregeld en dat is nog gratis te annuleren. Blijft voor hen ook een kl*tesituatie, maar ja.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:41

Suzanne F. schreef:
Ook al zou je wel weer mogen naar Gran Canaria, hoe is het daar dan? Ik wil geen hotel met looproutes, afgezette stukken, Max aantal mensen in het zwembad etc en geen buffetrestaurant. Dan maar liever niet op vakantie, ik wil geen stress op vakantie. Daar is het teveel geld voor. En stel dat er 1 iemand daar in het hotel Corona krijgt dan gaat alles op slot zeker. Ik vind het risico gewoon te groot eigenlijk.

Ik had hetzelfde gevoel. Ik ben eerlijk gezegd blij dat de beslissing nu in feite voor mij is genomen. Op vakantie ga je meestal voor de ontspanning :D en niet omdat het 'moet' omdat je nu eenmaal maanden geleden al geboekt hebt. Ik kijk voorlopig nog wel even van een afstandje toe. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen zoals je zegt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:02

Maar je hebt ook geen idee hoe de situatie volgens jaar is....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:03

LadyMadonna schreef:
Maar je hebt ook geen idee hoe de situatie volgens jaar is....

Nee klopt, maar dat zien we dan wel weer.