Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mellow schreef:Als ik op instagram een filmpje zie van een oud collega die nota bene in de ouderenzorg werkt die aan het proosten is met 2 anderen met een glas wijn en die dus tegen elkaar aankomen en dan zo'n lachende smilie met traantjes erbij zet....
Die houding heb ik het over. En zo zijn er zoveel die die houding hebben. En precies die houding zorgt ervoor dat het dan i.m.o. niet onder controle komt.
Ik ben niet in paniek, maar neem alles wel zeer serieus. Maar als anderen dat niet doen helpt mijn houding dan wel?
Door wel 2 weken op slot te gaan kun je de besmette gevallen wel beter isoleren. Dan zie je wel wie het heeft en wie niet. En nu is het maar gissen.
En als we nu eerst 3 weken halve maatregelen doen en dan alnog naar een lockdown gaan zijn de gevolgen NOG groter. Dan kan het toch beter nu? Dat bedoel ik eigenlijk te zeggen.
bigone schreef:Landelijke bloedtest om te zien of in Nederland immuniteit tegen corona ontstaat
https://www.ad.nl/binnenland/landelijke ... ~ae8f611a/
Mellow schreef:Astorga schreef:Ik merk dat ik qua toenadering ook minder bang ben voor collega's dan voor alle anderen. Als we samen iemand moeten verzorgen staan we soms gewoon schouder aan schouder of neus aan neus. Gewoon omdat dat op dat moment noodzakelijk is voor zorgverlening. Dan heeft anderhalve meter afstand houden tijdens koffiepauze gevoelsmatig al minder zin.
Ik denk vooral dat we elkaar niet moeten veroordelen. Iedereen doet wat ie kan.
Als jij het ziet als algemene veroordeling snap je helaas mijn punt niet.
Natuurlijk moet jij je werk doen en dat moet je doen zoals dat werkbaar is.
Wbt dat filmpje gaat het mij om het proosten en dan het lachende poppetje en dat zij in de zorg werkt en zij het dus niet serieus neemt. Dan bedoel ik haar houding, niet die van de gehele zorg. Ik snap wel dat je je enigzins aangesproken voelt hoor maar dat is absoluut mijn bedoeling niet.
Het was puur een voorbeeldje dat er dus mensen zijn die het niet serieus nemen en ik het stuitend vind dat juist zij beter zou moeten weten. Ik ben de tijden van het norovirus op die afdeling niet vergeten en juist zij doet er nu wat lacherig om.
Dus excuus als je dacht dat ik de hele zorg bedoelde. ABSOLUUT niet.
Babootje schreef:bigone schreef:Landelijke bloedtest om te zien of in Nederland immuniteit tegen corona ontstaat
Dat is een leuk idee, maar er is toch al een tijd geleden besloten geen bloed meer te geven juist in verband met Corona? Dus een actuele stand geeft dat zeker niet.
bigone schreef:Erasmus mc gaat testen op afweerstoffen in monsters van mensen die de afgelopen tijd bloed hebben gedoneerd. En een verslag gelezen van een Italië correspondent , hij vertelde wat hij zag, heel veel Italianen die in één keer een hond hebben( die blijkbaar wel uitgelaten mag worden) oudjes die zich niets aantrekken van de regels en elke morgen de dag doornemen op het bankje en in één keer heel veel sporters buiten. En de stomme verbazing van de Chinese artsen die daar zijn over de hoeveelheid mensen op straat. Ik zal zoeken of ik de link terug kan vinden maar voor zover :Lock down in Italië word nogal veel ontdoken .
Babootje schreef:bigone schreef:Landelijke bloedtest om te zien of in Nederland immuniteit tegen corona ontstaat
Dat is een leuk idee, maar er is toch al een tijd geleden besloten geen bloed meer te geven juist in verband met Corona? Dus een actuele stand geeft dat zeker niet.
Astorga schreef:bigone schreef:Landelijke bloedtest om te zien of in Nederland immuniteit tegen corona ontstaat
https://www.ad.nl/binnenland/landelijke ... ~ae8f611a/Babootje schreef:Dat is een leuk idee, maar er is toch al een tijd geleden besloten geen bloed meer te geven juist in verband met Corona? Dus een actuele stand geeft dat zeker niet.
Waar haal je die info vandaan?
Sanquin gaat gewoon door en alle donateurs zonder klachten zijn enorm welkom.
Het zou echt een ramp zijn als er geen donorbloed meer is.
Babootje schreef:secricible schreef:bloedbank is voor het weekend al weer open gegaan met aangescherpte maatregelen. Juist in deze tijd is bloeddonatie van belang.
Dat betekent dat ie toch wel even dicht is geweest ivm het aanscherpen van die maatregelen.
Dan heb ik dat toch niet zo verkeerd gehoord.
secricible schreef:Prachtig, maar dat is gewoon wachten op he. Wuhan heeft zijn vuurtje gedoofd, maar er ligt nog een berg kurkdroog haardhout klaar en de wereld om ze heen brandt. Het is wachten tot er een nieuw vuurtje komt en dan opnieuw hopen dat je dat onder controle kan houden en de boel niet affikt. Je kan geen moment onwaakzaam en je deuren open zetten, voor wie weet hoe lang.
In plaats daarvan heeft Nederland (en bijna heel Europa) er voor gekozen te accepteren dat dat vuurtje nou eenmaal brandt, maar alle focus te zetten op het onder controle houden van dat vuur. En zo lang er geen directe dreiging is dat de bende ongecontroleerd gaat affikken, kiezen ze er voor daar mee door te gaan, in plaats van de boel te blussen (lockdown).
Denise_Storm schreef:Grappig dat mensen erbij blijven dat Wuhan geen heel land is. Nee, het is geen land, maar heeft wel 11 miljoen inwoners...
Ann schreef:De Partij voor de Dieren wil dat dierenartsen en dierenverzorgers ook op de lijst komen.
https://www.partijvoordedieren.nl/nieuw ... e-beroepen
Janinevv schreef:De boel te blussen ? Niet goed omschreven want dan is het alsnog onder controle houden dat vuurtje ! Want als we lockdown gaan moet dat tot er een vaccin is en dat duurt nog erg lang...
En die mensen in Italië ? Dood ongelukkig wil je de straat op slaan ze je gewoon in elkaar .. honden die hun behoeftes in huis moeten doen.