Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MairiMacBran

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 06:05

Tsja, dat maakt het natuurlijk helemaal oké dat jij voortdurend met je handen en je ogen aan je telefoon zit en zonder gordel rijdt en dat ook nog eens “kijk mij nou es stoer doen” komen vertellen.
De mensen die jij in gevaar brengt met dit rijgedrag hebben er geen boodschap aan dat jij onder het rijden druk bezig bent met je werk en als je daadwerkelijk eens een ongeluk veroorzaakt hebben wetshandhavers en de rechterlijke macht dat ook niet.
Maar blijkbaar interesseert je dat niet.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:06

Dat je je eigen leven op het spel zet is tot daar aan toe. Maar je brengt ook je medemens in gevaar. Ik vind het echt zeer asociaal en ik hoop je dan ook nooit tegen te komen in het verkeer. Als je bereikbaar moet zijn stop je maar op elke parkeerplaats die je tegenkomt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:10

Ik heb wel vaker het idee dat niet iedereen in dit topic dezelfde normen en waarden heeft.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:10

Dit zeg ik ook tegen mensen die na werktijd of in het weekend door hun werk gebeld worden; je maakt jezelf bereikbaar door op te nemen/te antwoorden. Als je daar consequent mee stopt, leren ze snel genoeg af om je te contacteren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 07:24

Marije_1997 schreef:
Moet voor m'n werk toch echt bereikbaar zijn, regelmatig bellen. Soms dingen noteren. Navigatie instellen. Zelden app ik, dan stuur ik wel spraak of bel ik. M'n vorige werkgever stuurde ook wel es appjes. Ook in privé tijd gaat dit door. Voor werk moet ik nou eenmaal bereikbaar zijn ivm klachten veranderingen dingen met de bus etc.

Bellen kan handsfree ( al vind ik dat zelfs al niks, want je bent alsnog deels afgeleid van het verkeer. )
Notities maken en navigatie instellen doe je aan de kant en niet rijdend.

Als daar commentaar op komt van je werkgever dan kun je terecht zeggen dat je de verkeersveiligheid niet in gevaar wil brengen.

In mijn privé tijd gestuurde appjes van mijn werkgever werden door mij pas tijdens werktijd beantwoord. Ik heb daar wel eens een opmerking over gehad die ik simpel beantwoord heb met “ privé tijd is mijn vrije tijd, tijdens werktijd ben ik voor je aan het werk daarbuiten niet”

Werkte erg goed, moet ik zeggen :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:02

Marije_1997 schreef:
Goof schreef:

Waarom ben je bereikbaar als het minder druk is? Vind je jezelf onmisbaar? Superbelangrijk? Welke berichtjes zijn nou zo belangrijk dat je midden in het verkeer moet lezen en reageren?
Kansloos. Ik heb echt 0,0 begrip en respect voor mensen zoals jij. Overigens zie ik het meer bij mensen van jou leeftijd/generatie. Die vinden zich tof en belangrijk en onmisbaar en hen kan niks overkomen.

Moet voor m'n werk toch echt bereikbaar zijn, regelmatig bellen. Soms dingen noteren. Navigatie instellen. Zelden app ik, dan stuur ik wel spraak of bel ik. M'n vorige werkgever stuurde ook wel es appjes. Ook in privé tijd gaat dit door. Voor werk moet ik nou eenmaal bereikbaar zijn ivm klachten veranderingen dingen met de bus etc.

Oh gelukkig! Ik dacht dat het aan jou lag, maar het moet van je werkgever. Nu is alles wel goed!

NEE, natuurlijk niet. Nog dommer zelfs. Je eigen veiligheid EN die van anderen op het spel zetten voor je werkgever. Dikke vinger voor je werkgever zeg.
En voor jou eigenlijk. Je werkgever zal je nooit letterlijk hebben gezegd dat jij op de snelweg je telefoon moet bedienen en aantekeningen moet maken. Dan stop je gewoon bij de eerstvolgende mogelijkheid. Simpel.

Maar je bent jong, voelt vast druk vanuit je werkgever, durft geen 'nee' te zeggen en voelt je belangrijk, dus je doet het gewoon.
Nogmaals: ik heb geen enkel begrip voor je en hoop dst je snel kiest voor jezelf en veiligheid van iedereen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:06

Wij zijn het weekend 2 keer met de trailer op pad geweest. Weer een berg aan ergernissen meegemaakt. Waarom moeten mensen toch perse inhalen als ze een trailer zien?? Wij trekken ook op (en ja, dat gaat heel snel met een Lexus :j ) maar kunnen niet ineens vol op de rem. Dat vindt ons paard niet zo leuk namelijk :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:25

SusanH dat is irritant.
Ik probeer bij aanhangers, paardentrailers en vrachtwagens juist heel ruim in te voegen of ga achter ze rijden.

Marije als je baas wil dat je bereikbaar ben onder het rijden, danregelt hij een carkit of iets anders.
Dit is geen excuus voor asociaal rijgedrag.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:09

SusanH schreef:
maar kunnen niet ineens vol op de rem. Dat vindt ons paard niet zo leuk namelijk :+

Hierom waarschijnlijk. :+ Als het even kan blijf ik ook niet achter een trailer of aanhanger te blijven zitten, ik ga er ook liever voorbij dan. Moet inhalen wel fatsoenlijk kunnen natuurlijk

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:34

Ik rijd meestal zonder gordel...

Nog een irritatie: verkeerslichten. De afstelling is dusdanig beroerd dat bij enige verkeersdrukte de halve stad vast staat. Het zouden intelligente verkeerslichten moeten zijn. _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 22:53

SusanH schreef:
Wij zijn het weekend 2 keer met de trailer op pad geweest. Weer een berg aan ergernissen meegemaakt. Waarom moeten mensen toch perse inhalen als ze een trailer zien?? Wij trekken ook op (en ja, dat gaat heel snel met een Lexus :j ) maar kunnen niet ineens vol op de rem. Dat vindt ons paard niet zo leuk namelijk :+

Mensen flikken dat ook bij volgeladen vrachtwagens. De chauffeurs daarvan vinden het ook niet zo grappig om krap aan ingehaald te worden waardoor ze flink moeten remmen. Gebeurd met regelmaat.

Mensen zijn vaak zó dom en ikke ikke bezig in het verkeer.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:24

Ik haal uit principe nooit een trailer in (tenzij het op de snelweg is natuurlijk). Je weet nooit hoe een paard op de trailer staat van buitenaf.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 23:33

Ik wel, als ik er ruim omheen kan en eventueel bij een rotonde dat ik de linkerbaan pak.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:52

Laatst reed ik op een 80-weg, rijd netjes iets boven de 80. Een vrachtwagen zat me echt op mijn bumper en lang ook. Ik seinde met mijn lichten of hij even afstand kon houden. Bij het eerstvolgende kruispunt haalt hij me in en snijdt hij me af, zodat ik wel rechtsaf moest slaan terwijl ik rechtdoor wilde. Wat een malloot. :\

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:28

Anne_GTI schreef:
Ik rijd meestal zonder gordel...

Nog een irritatie: verkeerslichten. De afstelling is dusdanig beroerd dat bij enige verkeersdrukte de halve stad vast staat. Het zouden intelligente verkeerslichten moeten zijn. _O-

Hahhaha me to }> :+

Gisteren kwamen er verschillende slingerend gezellig de busbaan op rijden
..

Ook vond de politie het nodig om de busbaan te gebruiken om iemand te bekeuren, ga je netjes naar links stappen ze in en rijden beide auto's volle bak weg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:34

En iedereen die met jullie mee rijdt draagt ook al geen gordel :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 14:42

Hanafubuki schreef:
En iedereen die met jullie mee rijdt draagt ook al geen gordel :P

_O-

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 23:33

Marije_1997 schreef:
Goof schreef:

Waarom ben je bereikbaar als het minder druk is? Vind je jezelf onmisbaar? Superbelangrijk? Welke berichtjes zijn nou zo belangrijk dat je midden in het verkeer moet lezen en reageren?
Kansloos. Ik heb echt 0,0 begrip en respect voor mensen zoals jij. Overigens zie ik het meer bij mensen van jou leeftijd/generatie. Die vinden zich tof en belangrijk en onmisbaar en hen kan niks overkomen.

Ik mag toch hopen dat je begrijpt dat je, als je een ongeluk veroorzaakt je in het beste geval op zijn minst tijdelijk niet bereikbaar zult zijn voor je werk en in het ergste geval nooit meer, omdat je het niet kunt navertellen?

En alsof dat het ergste zou zijn, nóg erger zou ik het vinden als jij een onschuldige medeweggebruiker mee zou nemen in jouw ‘bereikbaarheid’ bereikbaar zijn doe je maar in je eigen tijd, niet in het mijne of in die van andere weggebruikers.

Sorry dat deze post zo fel is maar ik word echt piswoest van het telefoongebruik langs de weg. De eerste die mij schade toebrengt omdat hij zichzelf (of zijn werk, maar dus nog steeds vooral zichzelf) belangrijker vindt dan zijn omgeving, ruk ik zijn/ haar kop af.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:21

Tijdens autorijden nooit telefoon aan, zelfs niet tijdens fietsen
Word tijd dat er weer eens wat touringcars met politie de weg op gaan

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:48

Andere ergernis, bruggen die open gaan voor pleziervaart.
Pf je staat soms zo lang te wachten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:58

Marije_1997 schreef:

Wat heeft het voor probleem als je even je telefoon uitzet terwijl je aan het rijden bent? Ik neem aan dat je tijdens je dienst op de bus toch ook niet of minder goed bereikbaar bent?
Bovendien vind ik dat zo'n l*lsmoes. Dat je bereikbaar moet zijn ook buiten je werk om. Krijg je dan ook die uren uitbetaald? Of ben je dan in feite 24/7 in dienst van je werk?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:51

Telefoon uitzetten gaat wel erg ver maar gewoon geen telefoon in je handen nemen en appen. Handsfree bellen kan gewoon prima, vaak ook ten goede van de veiligheid op de weg in het geval van nachtdiensten enzo, je moet dan actief blijven anders val je gewoon in slaap, bellen is dan een veilige oplossing. Maar handsfree!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:08

Mensen die met 60 km/u de invoegstrook over kachelen terwijl ik achter ze zit... Levensgevaarlijk, dat je zelf met zo'n slakkentempo de snelweg op wilt moet jij weten maar ik wil graag snelheid maken en met verkeer mee invoegen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:35

Mijn grootste ergernis is mensen die zich aan een ander ergeren en daar dan op reageren of diegene wel even een lesje leren.

Zoals remsignalen geven of expres langzamer blijven rijden zodat ze er niet langs kunnen bij bumperkleven. Zorg enkel alleen maar voor meer potentieel gevaar. Wil het gedrag niet goedpraten maar je weer nooit waarom iemand iets doet, voor t zelfde geval ligt zn kind in het ziekenhuis ofzo en heeft daarom haast.

Als automobilist is het je taak om jezelf netjes aan de regels te houden en fouten van anderen op te vangen. Geen politie te gaan spelen waar je enkel meer agressie of gevaar opwekt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:42

Heb 1x een middelvinger opgestoken naar iemand die écht ronduit asociaal reed en ook nog begon te kleven (halve meter zou nog veel zijn geweest). Vervolgens probeerde hij me van de weg af te drukken nadat ik hem daarna geen aandacht meer gaf. Is het netjes? Nee, maar ik reed voor hem al 120 waar ik 100 mocht.