Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Dat iemand die ik ken een ziekte heeft die je aan de buitenkant niet kan zien en te maken heeft met vooroordelen van mensen daardoor. Zelf vind ze echter mensen met een burn out aanstellerij...
Zeg dan niks....
( dit is een ‘ discussie’ op fb en ik zit dat met verbazing en ergernis te lezen)
chanicha schreef:theadora99 schreef:Dat ik best graag ergens wil solliciteren maar niet durf
Gewoon doen, nee heb je en ja kan je krijgen!
Ik ben vanuit de slagerij op een taxicentrale gekomen en toen op de 112 centrale van het KLPD en vandaar bij een overheidsinstantie terechtgekomen wat ik ook nooit had verwacht.
Cowboy55 schreef:chanicha schreef:Je moet gewoon lef hebben, misschien heb je de baan straks in the pocket!
Dit. En zelfs als je het niet wordt: sollicitatie(gespreks-)training.
theadora99 schreef:Cowboy55 schreef:
Dit. En zelfs als je het niet wordt: sollicitatie(gespreks-)training.
Oh, kan je me daar Meern over vertellen?
Ik heb wel een vakgebied waar veel werk in te vinden is maar ik heb super specifieke eisen voor die stage
Cowboy55 schreef:theadora99 schreef:Oh, kan je me daar Meern over vertellen?
Ik heb wel een vakgebied waar veel werk in te vinden is maar ik heb super specifieke eisen voor die stage
Kan ik je daar MeerN over vertellen? Je bedoelt ‘meer’ ? Nee, eigenlijk niet.Wat ik bedoelde is: als je gaat solliciteren dan ga je soms best eens links en rechts de mist in. Hoe vaker je solliciteert hoe meer je leert over solliciteren hoe minder vaak je de mist in gaat. Dus gewoon doen. In het beste geval krijg je de job, in het slechtste geval heb je ‘solliciteren’ geoefend.
maatje987 schreef:GUSTIxBILL schreef:Dat mijn bloed super is, maar ik toch geen bloed mag geven door mijn gastric bypass...
Ik snap dat ze voorzichtig zijn hiermee, maar als alles in orde is, dan is er toch niks aan de hand ?
Hzo mag je met een maagverkleining geen bloed geven dan? Hoelang geleden ben je geopereerd?
Ik ben zelf 1 februari 2 jaar geleden geholpen en geef gewoon bloed hoor en nooit problemen mee gehad.
black_kelpie schreef:Dat ik die stomme airfryer niet meer schoon krijg, en zo vaak is hij niet gebruikt. Ingebrande zooi vooral in het mandje, hij staat maar weer in de soda...
Ineke2 schreef:Maar ook belangrijk: wees jezelf en geef een antwoord waar jij achter staat en niet wat je denkt dat ze willen horen. Op de vraag "waar zie jij jezelf over vijf jaar?" heb ik bijvoorbeeld geantwoord dat, door ervaringen uit het verleden, ik dingen liever stap voor stap bekijk en gaandeweg bepaal welke doelen ik wil nastreven, en daar ook nog een verdere onderbouwing bij gegeven.Gewoon solliciteren inderdaad. Van elke sollicitatie (gesprek) kun je weer leren.
Toen ik jonger was, was ik veel te verlegen en onzeker. Ik heb gaande weg geleerd ( mede door goede voorbereiding op een gesprek) hoe ik mijzelf moet verkopen. Dat leer je vooral door te doen.
Bereid je voor op de meest voorkomende vragen, bijvb: Waarom wil je nu juist bij ons werken?
Wat zijn je goede / slechte eigenschappen en geef daarbij voorbeelden?
Bedenk daarnaast ook een aantal vragen waarvan jij het antwoord graag wilt weten.
Schrijf dit allemaal op in een schriftje of notitieblok dat je meeneemt naar het gesprek.
Het is niet erg als je tijdens het gesprek een vraag die je bedacht had even opnieuw leest vanuit je schriftje.
Ineke2 schreef:Wees zeker jezelf tijdens een gesprek inderdaad ja, anders val je later ( vaak al tijdens gesprek 2) door de mand of erger dan zit je zelf niet op je plek bij een stage of werk.
<KNIP>