Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:46

Mensen in online discussies die hun aannames de wereld in slingeren alsof het feiten zijn.

Waarom lezen mensen zich niet even minimaal 5 minuten in voordat ze zich ergens in mengen waar ze 0 verstand van hebben.

Misty444

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:46

Dat mijn teen vandaag jeukt, dik en rood is... Maar ik geen idee kan hebben wat het zijn, maar dat iets wat jeukt ergg frustrerend is _-:(

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:48

Misty444 schreef:
Dat mijn teen vandaag jeukt, dik en rood is... Maar ik geen idee kan hebben wat het zijn, maar dat iets wat jeukt ergg frustrerend is _-:(

Winterteen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:52

Dat iemand die ik ken een ziekte heeft die je aan de buitenkant niet kan zien en te maken heeft met vooroordelen van mensen daardoor. Zelf vind ze echter mensen met een burn out aanstellerij...
Zeg dan niks....

( dit is een ‘ discussie’ op fb en ik zit dat met verbazing en ergernis te lezen)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:35

Ineke2 schreef:
Dat iemand die ik ken een ziekte heeft die je aan de buitenkant niet kan zien en te maken heeft met vooroordelen van mensen daardoor. Zelf vind ze echter mensen met een burn out aanstellerij...
Zeg dan niks....

( dit is een ‘ discussie’ op fb en ik zit dat met verbazing en ergernis te lezen)

Tijd om je lijst van ‘bekenden’ op te schonen?

theadora99

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:51

Dat ik best graag ergens wil solliciteren maar niet durf :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:54

Dat ik door BHV cursusleider erop gewezen werd dat contract constructie die ik nu heb niet mag. Waarom verbaas mij dit gewoon niks en eigenlijk ook gewoon geen moeite gedaan heb om dit uit te zoeken. :') :') :') :') _O-

En dat ik nu helemaal doodmoe ben na de BHV cursus van vandaag (wel gehaald). :z

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:08

theadora99 schreef:

Gewoon doen, nee heb je en ja kan je krijgen!
Ik ben vanuit de slagerij op een taxicentrale gekomen en toen op de 112 centrale van het KLPD en vandaar bij een overheidsinstantie terechtgekomen wat ik ook nooit had verwacht.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:10

chanicha schreef:
theadora99 schreef:

Gewoon doen, nee heb je en ja kan je krijgen!
Ik ben vanuit de slagerij op een taxicentrale gekomen en toen op de 112 centrale van het KLPD en vandaar bij een overheidsinstantie terechtgekomen wat ik ook nooit had verwacht.

Ja ik heb nog geen diploma, gaat om mijn afstudeerstage en ik weet niet of ze me aan zouden nemen :(

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:13

Je moet gewoon lef hebben, misschien heb je de baan straks in the pocket!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:16

chanicha schreef:

Dit. En zelfs als je het niet wordt: sollicitatie(gespreks-)training.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:19

Cowboy55 schreef:
chanicha schreef:

Oh, kan je me daar Meern over vertellen?
Ik heb wel een vakgebied waar veel werk in te vinden is maar ik heb super specifieke eisen voor die stage :(

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:22

Dat mijn oor na 1 keer aanraken al knalrood word :+ Maar goed de oorbellen zitten er weer in

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:26

theadora99 schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik heb wel een vakgebied waar veel werk in te vinden is maar ik heb super specifieke eisen voor die stage :(

Kan ik je daar MeerN over vertellen? Je bedoelt ‘meer’ ? Nee, eigenlijk niet. :+ Wat ik bedoelde is: als je gaat solliciteren dan ga je soms best eens links en rechts de mist in. Hoe vaker je solliciteert hoe meer je leert over solliciteren hoe minder vaak je de mist in gaat. Dus gewoon doen. In het beste geval krijg je de job, in het slechtste geval heb je ‘solliciteren’ geoefend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:34

Jip en Janneke :x , stekende pijn in Janneke gok mijn maandelijkse feest in aankomst ><

Jip en Janneke zijn mijn voorgevel trouwens :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:35

En hoe vaker je solliciteer hoe makkelijker het word. :j

Dat kitten er vandoor ging met de hengel voor de zoveelste keer. :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:39

Cowboy55 schreef:
theadora99 schreef:

Kan ik je daar MeerN over vertellen? Je bedoelt ‘meer’ ? Nee, eigenlijk niet. :+ Wat ik bedoelde is: als je gaat solliciteren dan ga je soms best eens links en rechts de mist in. Hoe vaker je solliciteert hoe meer je leert over solliciteren hoe minder vaak je de mist in gaat. Dus gewoon doen. In het beste geval krijg je de job, in het slechtste geval heb je ‘solliciteren’ geoefend.

Ja ik had net een kipcorn gegeten en dan is typen lastig :') maar ik snap hem haha, dacht dat je echt een training bedoelde :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:39

Gewoon solliciteren inderdaad. Van elke sollicitatie (gesprek) kun je weer leren.

Toen ik jonger was, was ik veel te verlegen en onzeker. Ik heb gaande weg geleerd ( mede door goede voorbereiding op een gesprek) hoe ik mijzelf moet verkopen. Dat leer je vooral door te doen.

Bereid je voor op de meest voorkomende vragen, bijvb: Waarom wil je nu juist bij ons werken?
Wat zijn je goede / slechte eigenschappen en geef daarbij voorbeelden?

Bedenk daarnaast ook een aantal vragen waarvan jij het antwoord graag wilt weten.

Schrijf dit allemaal op in een schriftje of notitieblok dat je meeneemt naar het gesprek.
Het is niet erg als je tijdens het gesprek een vraag die je bedacht had even opnieuw leest vanuit je schriftje.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:46

maatje987 schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Dat mijn bloed super is, maar ik toch geen bloed mag geven door mijn gastric bypass...
Ik snap dat ze voorzichtig zijn hiermee, maar als alles in orde is, dan is er toch niks aan de hand ?

Hzo mag je met een maagverkleining geen bloed geven dan? Hoelang geleden ben je geopereerd?

Ik ben zelf 1 februari 2 jaar geleden geholpen en geef gewoon bloed hoor en nooit problemen mee gehad.

In België alleen maar plasma
Voor rest van leven uitgesloten voor bloed door risico op bloedarmoede
Feit dat mijn waardes (momenteel nog) beter zijn als van sommige niet geopereerde mensen maakt niet uit

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:56

Dat ik die stomme airfryer niet meer schoon krijg, en zo vaak is hij niet gebruikt. Ingebrande zooi vooral in het mandje, hij staat maar weer in de soda...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:06

Rebecca schreef:
Jip en Janneke :x , stekende pijn in Janneke gok mijn maandelijkse feest in aankomst ><

Jip en Janneke zijn mijn voorgevel trouwens :')

:x Must....resist......

_O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:12

black_kelpie schreef:
Dat ik die stomme airfryer niet meer schoon krijg, en zo vaak is hij niet gebruikt. Ingebrande zooi vooral in het mandje, hij staat maar weer in de soda...

Een nachtje in heet water met een vaatwastablet al geprobeerd?

Ergernis :
Al die Beste Stuurlui Staan Aan Wal-types die van alles roeptoeteren over (de stakingen van) het onderwijs, want ze hebben er verstand van omdat hun kinderen alles bij elkaar al 10 jaar naar school gaan :roll: Echt :roll: Ik roep toch ook niet dat ik verstand heb van beveiliging ofzo omdat ik in mn tienerjaren elk weekend langs een beveiliger liep, in de discotheek? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:13

Hele. Dag. Al. Hoofdpijn. |o Zelfs een ritje op één van onze Royal Ascot winnaars van vorig jaar heeft daar niet tegen geholpen. :+ Nu maar gewoon vroeg naar bed, en hopen dat ik morgen iets minder gestrest ben.

Ineke2 schreef:
Gewoon solliciteren inderdaad. Van elke sollicitatie (gesprek) kun je weer leren.

Toen ik jonger was, was ik veel te verlegen en onzeker. Ik heb gaande weg geleerd ( mede door goede voorbereiding op een gesprek) hoe ik mijzelf moet verkopen. Dat leer je vooral door te doen.

Bereid je voor op de meest voorkomende vragen, bijvb: Waarom wil je nu juist bij ons werken?
Wat zijn je goede / slechte eigenschappen en geef daarbij voorbeelden?

Bedenk daarnaast ook een aantal vragen waarvan jij het antwoord graag wilt weten.

Schrijf dit allemaal op in een schriftje of notitieblok dat je meeneemt naar het gesprek.
Het is niet erg als je tijdens het gesprek een vraag die je bedacht had even opnieuw leest vanuit je schriftje.
Maar ook belangrijk: wees jezelf en geef een antwoord waar jij achter staat en niet wat je denkt dat ze willen horen. Op de vraag "waar zie jij jezelf over vijf jaar?" heb ik bijvoorbeeld geantwoord dat, door ervaringen uit het verleden, ik dingen liever stap voor stap bekijk en gaandeweg bepaal welke doelen ik wil nastreven, en daar ook nog een verdere onderbouwing bij gegeven.

Overigens denk ik ook altijd: als het meant to be is, dan gaat het sollicitatieproces vaak vrij soepeltjes. Vorig jaar had ik bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek waarbij ik aan het begin van het gesprek al 100% zeker wist: dit wordt hem niet, en gaandeweg het gesprek werd ik steeds onzekerder. Er werd tijdens het gesprek bijvoorbeeld ook al kritiek geleverd op het feit dat niet mijn hele leven (inclusief de basisschool) op mijn cv stond en "dat er mensen zijn die al vanaf hun tiende aan de weg timmeren, maar jij hebt van alles en nog wat gedaan." (Nu geloof ik niet dat de gemiddelde tienjarige ervan droomt om accountant te worden, maar oké. :') ) Daarna een hele tijd niet meer gesolliciteerd en maar gewoon renpaarden blijven rijden, tot een paar maanden terug en ik ineens werd uitgenodigd voor een assessment centre, wat ik nog nooit had gedaan, dus erin gegaan met de instelling 'dit is slechts om te leren, de uitkomst maakt niet uit,' maar het ging allemaal zo gemakkelijk, en het partner interview daarna was ook een fijn, relaxed gesprek. Ik wilde mezelf niet teveel valse hoop geven, want dit was de enige reactie die ik gekregen heb op zo'n 100 sollicitaties ( :') ), maar er was wel een klein stemmetje dat zei: "er moet wel iets héél geks gebeuren willen ze je niet aannemen," en volgende maand kan ik beginnen. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:20

Wees zeker jezelf tijdens een gesprek inderdaad ja, anders val je later ( vaak al tijdens gesprek 2) door de mand of erger dan zit je zelf niet op je plek bij een stage of werk.

Hoewel dat het altijd kan tegenvallen als je ergens eenmaal werkt, dat valt niet echt te voorspellen want zowel jij als de andere persoon moeten het doen met die 1 of 2 gesprekken van meestal max een uur.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:28

Ineke2 schreef:
Wees zeker jezelf tijdens een gesprek inderdaad ja, anders val je later ( vaak al tijdens gesprek 2) door de mand of erger dan zit je zelf niet op je plek bij een stage of werk.

<KNIP>

Heb ooit eens een assesment gedaan. Zat daar met een verse HEAO-er die voor een bank wilde werken (ABN/AMRO meen ik) en die gast heeft alleen maar zitten bedenken hoe die bank zou willen dat hij zou zijn als persoon. Hoe hij echt was leek hem niet relevant...... :n Dat werd gegarandeerd een gevalletje ‘niet te overzien drama’ ........