Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:43

En als je de advertentie verwijderd ? Misschien krijg je zelf dan een beoordeling omdat diegene een melding krijgt als je advertentie verwijderd is.
Dan kan jij hem ook terug beoordelen op die manier.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:59

*KNIP* Verkeerde topic :o?
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 24-04-20 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:00

Jolien87 schreef:
Bedankt voor de tips over het opbinden van planten en de hygrometer. :)

Tutti_Frutti, wat een leuke aankopen! Ik heb nu het liedje 'Ik heb mijn wagen vol geladen' nu in mijn hoofd. :=
Toevallig zagen mijn zus en ik die plant rechtsonder vanmiddag volop in het tuincentrum, het leek precies alsof het blad erop geborduurd was.

tessyke, wat een leuke familie zo. Ze doen het goed!

xIrlijn, wat leuk zeg. Is dat dan een box met luchtzuiverende planten?

black_kelpie, zijn dat allemaal siernetels? Wat een leuke partij zo bij mekaar.

Gezellig, rollyjogered :wave:
Wat jammer dat je een massasterfte had. Hopelijk blijven je nieuwe aanwinsten in leven. Ook een erg mooie inhoud van de box en hopelijk kan je ze allemaal weer in topconditie krijgen.
Je andere planten zijn ook mooi, je hebt een leuke verzameling zo bij mekaar.

Ik ben vanmiddag ook even naar het tuincentrum geweest voor potgrond. :=
Mag ik de nieuwe leden van mijn plantenfamilie aan jullie voorstellen?

Cereus paolina, oftewel: cactus.
[ [url=m/bYI5w3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pilea glauca.
[ [url=m/hnSKjy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Calathea ornata.
[ [url=m/kU27KQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze twijfel ik over, volgens de pot is het een philodendron maar ik kan niet vinden welke soort het dan zou moeten zijn.
Het potje van deze plant is ook nieuw.
[ [url=m/GvD4fM.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit potje kon ik ook niet laten staan. <3
[ [url=m/WSoRLz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de grote monstera deliciosa die nu bij mij vriend staat alleen die heeft het zwaar. Vrijwel al zijn bladeren hebben bruine randen of punten. Vorige week heb ik hem verpot want hij bleek goed klem te zitten maar ik weet niet of ik wel op tijd ben geweest. Wat zouden jullie doen? Hem even zo laten en wachten tot er nieuwe bladeren komen of al het blad eraf halen?
Ik vind het zo jammer want het is zo'n prachtige plant en hij is enorm gegroeid in het afgelopen jaar.
[ [url=m/vuuTyN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze pannenkoekenbaby's heeft mijn vriend ook geadopteerd. Ik heb ze zelf gestekt en ze doen het ongelooflijk goed.
Let niet op de laag stof, er wordt hier verbouwd :o
[ [url=m/K9b35l.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze ctenanthe bij mijn vriend heeft het ook zwaar. Ik had hem in de vensterbank gezet maar daar bleek hij vol in de zon te staan en sindsdien laat hij zijn blad slap hangen. Ik heb hem vorige week ook een grotere pot gegeven maar ik weet niet zo goed of hij nu ongelukkig is of dat hij gewoon zo hoort.
[ [url=m/WYfMZR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zit je in een verkeerd topic? :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:01

01San schreef:
Jolien87 schreef:
*KNIP*

Yep :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:03

Jeetje zo n lange post.
Moet je die dan nog eens typen |(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:42

Kopiëren en plakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:01

01San schreef:
En als je de advertentie verwijderd ? Misschien krijg je zelf dan een beoordeling omdat diegene een melding krijgt als je advertentie verwijderd is.

Bij 2dehands kun je enkel beoordelen eenmaal je de advertentie verwijderd. Vind het echt gek. Had ook zeker niet met haar als laatste contact. Denk vaak dat ze er iemand gewoon willekeurig uitpikken...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:16

Doen ze ook volgens mij. Ik kan lang niet altijd iemand beoordelen.
Laatst wel iemand 1 ster gegeven. Alles afgesproken, kwam niet opdagen heb een half uur voor niks staan wachten.
Heb een bericht gestuurd dat het jammer was dat ze er niet was en dat ik naar huis ging. Wel gelezen, nooit geen reactie meer gehad.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:13

DeMolenhoek schreef:
01San schreef:

Bij 2dehands kun je enkel beoordelen eenmaal je de advertentie verwijderd. Vind het echt gek. Had ook zeker niet met haar als laatste contact. Denk vaak dat ze er iemand gewoon willekeurig uitpikken...

Ik had iets via 2ehands verkocht en de advertentie verwijderd. Bij het verwijderen heb ik niet verkocht via 2ehands aangeklikt (ze hoeven niet alles te weten). Ik kreeg toen een berichtje van de koper dat hij het jammer vond dat hij geen beoordeling kon geven. Dus hoe je de advertentie verwijderd bepaald blijkbaar ook hoe iemand je wel of niet kan beoordelen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:51

Jolien87 schreef:
01San schreef:

Yep :o

Geeft niks vond het wel leuk om te lezen :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:08

Alja schreef:
Jeetje zo n lange post.
Moet je die dan nog eens typen |(

Nee hoor, cltr+c, cltr+v zijn mijn lievelings. :=

01San, gelukkig. :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:14

Hele goede ervaring hier!
Gister trok paard mijn favoriete hoofdstel aan gort. Kopstuk brak bij het bakstuk. Is nog een hoofdstel van mijn vorige paard geweest dus best aan gehecht. Eerst gekeken van een nieuw kopstuk van betreffende merk koste. Daar sloeg ik bijna achterover van en huidige laten repareren gaat denk ik ook genoeg kosten + het risico dat het er echt niet uitziet. Via marktplaats gezocht en daar verkocht iemand een stang en trens hoofdstel van het zelfde merk voor echt bizar weinig geld. Gelijk bericht en mocht het vanochtend ophalen. Hoofdstel ziet er piek gaaf uit, amper gebruikt. Voor zeer weinig geld nu genoeg reserve onderdelen! *\o/*.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:25

Vaste prijs in een advertentie gezet voor een bepaald artikel. Erbij gezet waarom (1/4 van de nieuwprijs, staat is zeer goed).. Biedfunctie uit gezet..

Krijg ik een bericht 'voor 40% van de prijs wil ik het overnemen'.

Heb maar teruggestuurd dat ik dat ook wel zou willen.. Hoe denk je dan? Oh, ik probeer het gewoon?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:34

Iemand die 10 euro gaat bieden op iets met een vp van 30...
(Zgan lederen anatomische dressuursingel)

Kansloos }:0

Knabbel1070

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:53

Een iPhone verkopen is ook altijd feest,
100x iemand die veeel te weinig bied,
iemand die de vraagprijs vraagt die ik dus geef en krijg als reactie: ‘veel te veel’ Ik weer terug: ‘ hij is als nieuw geen enkel krasje’ hij: ‘had ik ook‘ uhm waarom wil je die van mij dan kopen als je hem al had..?,
Vervolgens iemand die hem wel wil kopen en is akkoord met mijn prijs maar kan hem pas een week later ophalen dus of ik hem wil reserveren, nou ja prima. Na 2 weken niks gehoord te hebben vraag ik of hij hem inmiddels al kan ophalen, meneer had inmiddels al een andere gekocht..,
Weer iemand akkoord met mijn prijs! en komt hem bekijken, hij vind hem prima maar wil nu nog onderhandelen over de prijs.. sorry? We hadden al een prijs afgesproken en voor die prijs waarvoor meneer hem wil had ik hem al lang verkocht gehad.. nou hij besluit er nog even over na te denken en verder te zoeken. Vind ik prima want hij vind toch niks voor wat hij wil.. oh en hij kreeg morgen ook pas salaris en nu had hij niks.. is hij 10 minuten weg krijg ik een bericht dat hij hem morgen komt halen.. oké prima :')
Altijd zo’n feest die marktplaats..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:30

Haha knabbel: zéér herkenbaar, zelfs met niet zulke dure artikelen als telefoons gebeurd bovenstaande.

Ik had gisteren gelukkig een vlotte verkoop en iemand die wél op afgesproken tijd kwam opdagen en netjes het afgesproken bedrag betaalde etc.
Ook netjes op afstand bleef. :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:49

Ja het blijft echt een dingetje ..

Had gister een puzzelmat op mp gezet. Halelujah ... wat een stormloop!
Binnen een halve dag 17 reacties!

Hele hoop afhakers natuurlijk. 1 iemand waar ik niet uit kwam over de manier van betalen. Hij wilde alleen via mp en ik alleen via overboeken. Dus gezegd dan gaat het over.

En uiteindelijk is de mat een uur later opgehaald voor een idiote prijs :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:25

Nu word ik even nieuwsgierig naar de puzzelmat. Foto?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:35

Net een bieder op splinternieuwe rijlaarzen. Echt nooit mee paardgereden en nieuw 350 euro
Bieden vanaf 150 euro... krijg ik een bod van 50 euro 8)7

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:41

Ja laarzen zijn echt een dingetje -O-

Geen speciale mat hoor.
Zo'n stom vilten ding :')

Afbeelding

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:12

Ik heb iets op MP staan voor 30 euro. Kreeg vrijdag een berichtje van iemand die 27,50 bood. Normaal zou ik daar mee akkoord gaan maar omdat de bieder nog maar 5 dagen actief was, werd ik argwanend. Ik ging er meteen van uit dat het een frauduleuze bieder zou zijn. Dus een berichtje terug gestuurd dat 30 euro vaste prijs is excl verzendkosten. Meneer ging akkoord, ik ging er van uit dat ik er niets meer van zou horen maar het geld stond deze ochtend gewoon op mijn rekening. Vanaf nu zal ik niet meer argwanend zijn bij accounts die nog maar 5 dagen bestaan :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:32

Bij laarzen eens kijken met selectie “gebruikt” en dan gewoon eens je verwonderen wat mensen nog durven te vragen voor afgetrapte rijlaarzen die zo de vuilnisbak in kunnen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:34

Daphara schreef:
Bij laarzen eens kijken met selectie “gebruikt” en dan gewoon eens je verwonderen wat mensen nog durven te vragen voor afgetrapte rijlaarzen die zo de vuilnisbak in kunnen.

Ja, daarom verbaasd het mij dat mensen blijkbaar geen geld over hebben voor splinternieuwe laarzen... -O-

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:44

Saul schreef:
Ja laarzen zijn echt een dingetje -O-

Geen speciale mat hoor.
Zo'n stom vilten ding :')

[ [url=m/Nvw0ol.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een mat voor een legpuzzel dus, ik had een puzzelaar voor honden in mijn gedachten :D zoiets bijvoorbeeld
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:58

Ineke2 schreef:
Daphara schreef:

Ja, daarom verbaasd het mij dat mensen blijkbaar geen geld over hebben voor splinternieuwe laarzen... -O-

Ik vind altijd dat hoe eerlijker je bent over de status van de laarzen, hoe meer animo je ervoor krijgt.
Jij noemt ze spiksplinternieuw, maar zijn ze dat ook, of zijn ze al X aantal maanden/jaren oud en nog niet (buiten huis) gedragen. Zijn ze zo nieuw dat er nog garantie op zit, of is de garantieperiode al verlopen?

Zitten alle originele stickers er nog op, heb je de originele doos nog?
Dat weegt allemaal mee in de “nieuwheid” van de laarzen.
Mocht er dus nog garantie op zitten, alle stickertjes en de originele doos aanwezig, dan is iets al meer waard dan als dat niet zo is.

Maar dan heb je nog idioten die er vet onder gaan bieden.