Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lavitabella

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:46

Normaal nooit problemen met post nl en alles netjes binnen . Nu wel een ergernis....

Ik bestel een behoorlijk dure telefoon. Op het pakket zelf word geschreven: niet bij de buren, handtekening vereist.

Pakketje word gewoon vooraan de oprit (lange oprit) in onze brievenbus (die kan omhoog zodat je die grote bak hebt eronder) gegooit. Wie heeft dan een handtekening gezet?! Iedereen kan gewoon dat pakket eruit halen en meenemen. _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:14

Slordig.. zou daar wel een klacht over indienen.

Hier gaat alles qua pakketjes eigenlijk soepel, ene dag besteld, andere dag in huis. Niet iets wat ik nu verwacht, maar prima. Gister twee flessen speciaalbier. Moest toch echt mijn ID gaan pakken, anders mocht ie het echt niet geven _O-

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:50

Dat van die doorschuivende bezorgdagen had ik dus ook... inmiddels staan de 2 pakketten al sinds 10 december op 'bezorgdag onbekend' en denk ik ook niet meer dat ze nog gaan komen :n _-:(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:04

Jullie weten dat postnl bezorgers vanwege Corona al bijna 2 jaar geen handtekeningen vragen? Mogen ze niet. Dan wordt het inderdaad vaak zo weggezet.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:27

Lavitabella schreef:
Normaal nooit problemen met post nl en alles netjes binnen . Nu wel een ergernis....

Ik bestel een behoorlijk dure telefoon. Op het pakket zelf word geschreven: niet bij de buren, handtekening vereist.

Pakketje word gewoon vooraan de oprit (lange oprit) in onze brievenbus (die kan omhoog zodat je die grote bak hebt eronder) gegooit. Wie heeft dan een handtekening gezet?! Iedereen kan gewoon dat pakket eruit halen en meenemen. _-:(

Je kan dit niet als afzender op een pakket schrijven en dan denken dat de chauffeur dit kan doen…

Die kan alleen een handtekening vragen als het pakket ook daadwerkelijk met handtekening etc verstuurd is. Hoe gaat die dat anders invullen op zijn scanner?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:40

robert45 schreef:
Lavitabella schreef:

Je kan dit niet als afzender op een pakket schrijven en dan denken dat de chauffeur dit kan doen…

Die kan alleen een handtekening vragen als het pakket ook daadwerkelijk met handtekening etc verstuurd is. Hoe gaat die dat anders invullen op zijn scanner?

Uh dit was een opdracht van het verzend bedrijf... Staat op de label van post NL. Is er niet even opgeschreven. Dus ik moet eerlijk zeggen dat ik dit dan wel verwacht van de chauffeur.
Laatst bijgewerkt door Lavitabella op 31-12-21 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:41

Neonlight schreef:
Jullie weten dat postnl bezorgers vanwege Corona al bijna 2 jaar geen handtekeningen vragen? Mogen ze niet. Dan wordt het inderdaad vaak zo weggezet.

Ze kunnen toch even aanbellen met zo'n pakket?

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:42

Bij een handtekening vereist moeten ze je vragen naar de laatste 3 cijfers op je id bewijs.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:46

Truedreams schreef:
Bij een handtekening vereist moeten ze je vragen naar de laatste 3 cijfers op je id bewijs.

Stond inderdaad in de post NL app dat dit pakket met ID aangenomen moest worden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:52

Dat moeten ze ja, maar dat heb ik vanaf maart vorig jaar nog niet 1x hoeven oplezen...

En ook hier de ervaring dat pakketten waar een handtekening voor vereist is, gewoon achter t huis gezet worden met krabbel van de bezorger, zonder enige check, omdat we niet thuis waren.

Snap de reden waarom ik niet zelf mag tekenen, maar énige controle op bv die laatste 3 cijfers van het ID vind ik eigenlijk niet meer dan logisch, maar ik heb t nog niet meegemaakt.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 21:33

Lavitabella schreef:
Uh dit was een opdracht van het verzend bedrijf... Staat op de label van post NL. Is er niet even opgeschreven. Dus ik moet eerlijk zeggen dat ik dit dan wel verwacht van de chauffeur.

Zoals je het in je bericht hebt gezet is het net alsof het erop geschreven is. Vandaar mijn reactie. Bij een officieel verzendlabel is dit een ander verhaal. In dat geval zou ik gewoon een melding maken bij de afzender/postnl

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 21:41

robert45 schreef:
Lavitabella schreef:

Zoals je het in je bericht hebt gezet is het net alsof het erop geschreven is. Vandaar mijn reactie. Bij een officieel verzendlabel is dit een ander verhaal. In dat geval zou ik gewoon een melding maken bij de afzender/postnl

Excuus! Ik bedoelde met op het pakket geschreven dat het op het label stond. Ik snap dat je het dubbel kan lezen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 21:47

Geen punt kan gebeuren.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:54

Oké, dit is raar. Normaal heb ik alle begrip voor vertraging etc. Ik heb een buggy besteld, zou vandaag geleverd worden. Eerst tussen 10.30 en 13.30, daarna verschoof het naar 13.30 en 15.30. Er stond bij groot pakket dus wees aub thuis. Ik zit de hele dag voor het raam.

‘We hebben u gemist, maar uw pakket is naar het een post-NL punt gebracht.’

Dat was nou net niet de bedoeling, stond ook in het bericht dat dat niet handig is voor het pakketpunt. :\

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:08

Iemand wel eens een pakket in de PostNL app gezien met als titel een H1009383762 (niet dat nummer, maar dus een H gevolgd door een hoop cijfers)

De track en tracé is 3S FEVD etc …

Er staat geen afzender bij. Voor zover ik weet is er niks onderweg naar mij. Ik heb dus echt geen flauw idee wat dit kan zijn.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:32

Lijkt een buitenlands pakket te zijn.

Niet toevallig een tijd geleden in het buitenland wat besteld ala AliExpress of Amazon oid?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:36

Aliexpress geeft weleens alleen een nummer en geen afzender. Ik heb het weleens gehad dat er alleen sterretjes stonden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:40

Nee. Heb pas 1 keer bij Ali besteld en dat is al binnen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:46

Ah! Ik denk dat ik het weet. Blijkt van Hermes te zijn. Lijkt erop dat een kickstarter project van 1,5 jaar geleden eindelijk bezorgd gaat worden. Heb via kickstarter geen tracking informatie ontvangen, dus verwachtte het niet.

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:20

Eergisteren iets besteld. Dat zou gisteren geleverd worden, maar volgens de mail hadden ze de bezorging niet gehaald. Ik moest dus de TT in de gaten houden. Had verwacht dat ze het dan vandaag zouden leveren, maar nee.. komt het dus pas morgen -.-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:28

Poging zoveel.

Gisteravond wat op bol besteld wat vandaag geleverd zou moeten worden. Winkels dicht, dus zélf even langs de mediamarkt is geen optie.

Tracking blijft hangen op "zending is gesorteerd" dus hopelijk komt het vandaag nog.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:37

Je kunt gewoon bij de mediamarkt bestellen en binnen 30 minuten afhalen in de winkel hoor :+

Gelukkig lijkt de drukte iets af te nemen. Onze bezorgers zijn kapot en kunnen inmiddels ook niet meer zoveel als dat ze eerst deden.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:43

Froukje schreef:
Je kunt gewoon bij de mediamarkt bestellen en binnen 30 minuten afhalen in de winkel hoor :+

Gelukkig lijkt de drukte iets af te nemen. Onze bezorgers zijn kapot en kunnen inmiddels ook niet meer zoveel als dat ze eerst deden.

Mediamarkt biedt zelfs aan voor 13.00 besteld, zelfde dag geleverd als het product in de buurt op voorraad is. Werd bij mij idd netjes dezelfde dag door de mediamarkt zelf nog bezorgd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:46

Froukje schreef:

Vind ik logisch := die januari maand lijkt me altijd al vreselijk al je het zo druk gehad hebt en nu winkels nog dicht zijn is het denk ik ook wat drukker nog als normale jaren?

Ik zit te wachten tot mijn nieuwe pakketje komt. Vorige keer een leeg pakket met alleen de pakbon, zouden meteen een nieuwe opsturen, maar vervolgens niks meer gehoord. Geef ze deze week nog en anders maar weer aan de bel trekken

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:01

MyWishMax schreef:
Froukje schreef:

Vind ik logisch := die januari maand lijkt me altijd al vreselijk al je het zo druk gehad hebt en nu winkels nog dicht zijn is het denk ik ook wat drukker nog als normale jaren?

Het is zeker een stuk drukker dan de jaren zonder corona. Helaas..

Iedereen is het zat inmiddels en ik hoop dan ook heel hard dat ze winkels gauw weer open gaan zodat we zelf, maar ook de bezorgers weer eens een fatsoenlijke dag vrij kunnen krijgen.