Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:13

Schemerdier schreef:
Unpopular opinion: het is wel nog steeds belangrijk om correct Nederlands te schrijven,en ja, iedereen die een beetje moeite doet kan schrijven zonder dt fouten, en neen, onze spellingsregels moeten niet worden aangepast omdat sommigen te lui zijn om die moeite te doen. (Geldt net zozeer voor andere veelgemaakte fouten als hun/hen, me/mijn en jouw/jou)

Beetje jammer dat het jou ook niet lukt :Y)

Ontopic: Open relaties zijn prima.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:34

MarcoBorsato schreef:
In onze vriendenkring is een kus op de mond heel normaal. Je kunt aan mijn zoenen precies afmeten hoeveel ik heb gedronken want ik vind dat gezoen vreselijk maar na een boel jägerbombs zoen ik met de hele wereld.

Hier ook heel normaal bij mijn familie en beste vrienden. Die knuffel ik graag en ook kus op de mond :j

Maar buiten die cirkel een pleuris hekel aan dus op verjaardagen ga ik absoluut niet de hele kring langs bv.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:21

Deze schijnt ook erg onpopulair te zijn, maar toch geldt dit voor mij: ik ben vies van mensen. Ik eet nog liever een broodje tussen de paardenmest, dan dat ik iemand een hand moet geven en daarna wat moet eten, zonder dat ik mijn handen kan wassen.

pmarena

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:31

Nou daar ben ik het wel enigszins mee eens hoor. Zag pas geleden nog een kerel met hand vol tussen de billen (jaja, IN de broek :oo ) krabben en 3 seconden daarna winkelwagentje vastpakken. En daarna gaat er een baby aan die handgreep van dat karretje zitten sabbelen. Wat op zich ook al smerig genoeg is...

Ja vlees zonder botjes inderdaad. Ik zou graag zeggen dat we helemaal geen vlees eten maar dat lukt vooralsnog niet Y;( Maar ik ben wat dit betreft zo hypocriet als wat: vlees of vis moet niet als dier herkenbaar zijn. Geen kop, pootjes, botjes, vetranden, spieren of zenen graag :x

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:49

Bij vis vind ik dat gek genoeg weer niet erg. Hele vis op mijn bord is prima. Graten ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:52

Het is zo'n getob joh als je zelf de "rommel" er uit moet halen. Maar màn wat is een zeetong lekker :o

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:31

pmarena schreef:
Het is zo'n getob joh als je zelf de "rommel" er uit moet halen. Maar màn wat is een zeetong lekker :o

Ik kan heel goed fileren! Tijdens een horecabaantje geleerd en heb er veel profijt van want ik ben gek op een in roomboter gebakken zeetong :~

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:37

Met zo'n vismes haal je het zo van de graat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:20

Het kan aan mij liggen, maar is een platvis (tong, schol, schar) niet een van de allermakkelijkste vissen om te fileren op je bord? Dunne rij graten boven en onder eraf en je eet het zo van de graat zonder dat er ook maar iets mis kan gaan.

En je houd er een mooie kam aan over.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:30

Natuurlijk is het geen rocket science om die graten er uit te halen op je bord :P

Maar ik vind het alsnog getob, moet je eerst gaan prutsen en dan die rommel weer overhevelen naar een apart bordje...dat je vergeten bent neer te zetten, wéér terug naar de keuken weet je wel :P

Ik ben een groot voorstander van stamppot. FLATS op je bord en gewoon naar binnen schuiven die hap :))

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:37

Oja ik heb nog een unpopular opinion: sinaasappels stinken ENORM
Ik vind ze ruiken naar maagzuur :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:40

Nou in het stamppotverhaal ga ik mee.. vooral voor mijn kind.. het is het lekkerste als er een hapje vlees bij zit..
Stamppot is dan ideaal!

Ik ben ook vies van mensen. Dat gepulk en gekrab.. jakkes..en daarna overal aanzitten eugh.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:46

enzino schreef:
Het kan aan mij liggen, maar is een platvis (tong, schol, schar) niet een van de allermakkelijkste vissen om te fileren op je bord? Dunne rij graten boven en onder eraf en je eet het zo van de graat zonder dat er ook maar iets mis kan gaan.

En je houd er een mooie kam aan over.

Heel makkelijk idd :) vaak gedaan ook :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:13

Shenavallie schreef:
Deze schijnt ook erg onpopulair te zijn, maar toch geldt dit voor mij: ik ben vies van mensen. Ik eet nog liever een broodje tussen de paardenmest, dan dat ik iemand een hand moet geven en daarna wat moet eten, zonder dat ik mijn handen kan wassen.

Oh ja! Ik walg echt van mensen. Ik ga niet naar het strand omdat ik de meeste naakte lichamen niet kan aanschouwen zonder onpasselijk te worden. Een gesprek tussen mij en iemand die bv wat aan zijn neus heeft hangen is onmogelijk.
Als iemand hoest neem ik afstand. Als iemand gaapt ook trouwens. Van boeren en winden ga ik bijna spugen. Moedervlekken, vooral die dikke, kan ik echt niet aanraken en soms nauwwlijks naar kijken.
Vrouwen met overbeharing, vooral in het gezicht, krijg ik ook de kriebels van.
Etc, etc.

Vreemd genoeg kan ik tegen zwetende sporters. :+
En iedere stinkende, schurfterige en onder de vlooien zittende zwerfhond neem ik in mijn armen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:15

Palmera schreef:
Shenavallie schreef:

Oh ja! Ik walg echt van mensen. Ik ga niet naar het strand omdat ik de meeste naakte lichamen niet kan aanschouwen zonder onpasselijk te worden. Een gesprek tussen mij en iemand die bv wat aan zijn neus heeft hangen is onmogelijk.
Als iemand hoest neem ik afstand. Als iemand gaapt ook trouwens. Van boeren en winden ga ik bijna spugen. Moedervlekken, vooral die dikke, kan ik echt niet aanraken en soms nauwwlijks naar kijken.
Vrouwen met overbeharing, vooral in het gezicht, krijg ik ook de kriebels van.
Etc, etc.

Vreemd genoeg kan ik tegen zwetende sporters. :+
En iedere stinkende, schurfterige en onder de vlooien zittende zwerfhond neem ik in mijn armen.

Het is maar goed dat ik in de zorg werk en jullie schijnbaar niet. := Brrrr

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:15

Unpopular Opinion: in de hedendaagse samenleving is ‘ maar wat aanprutsen’ de nieuwe prestatienorm geworden

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:28

Cowboy55 schreef:
Unpopular Opinion: in de hedendaagse samenleving is ‘ maar wat aanprutsen’ de nieuwe prestatienorm geworden

Kan je die uitleggen?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:45

Aardappelsalade en huzarensalade is niet te vreten

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:46

Cowboy55 schreef:

Volgens mij is dit stiekem wat al generaties lang wordt gedaan :+

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:49

Ierpier schreef:
Aardappelsalade en huzarensalade is niet te vreten

Mee eens, echt smerig. :r

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:53

Het feit dat alles moet wijken voor de hedendaagse dingen. Net zoals ik vanmorgen hoorde dat de benaming gouden eeuw ging en gaat verdwijnen...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:55

Dat heet voortschrijdend inzicht, en is een goed ding :) zo 'gouden' was die eeuw niet. In feite was het voor heel veel mensen alles behalve dat. Het was alleen een gouden eeuw voor een zeer beperkt aantal mensen. Zeer terecht dus.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:57

purny schreef:
Het feit dat alles moet wijken voor de hedendaagse dingen. Net zoals ik vanmorgen hoorde dat de benaming gouden eeuw ging en gaat verdwijnen...

Ik hoorde er net wat op de radio over, maar was iets te druk bezig met m'n rijles om het te volgen. Net eventjes opgezocht hoe en wat en wat een onzin zeg.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:01

Avalanche81 schreef:
Dat heet voortschrijdend inzicht, en is een goed ding :) zo 'gouden' was die eeuw niet. In feite was het voor heel veel mensen alles behalve dat. Het was alleen een gouden eeuw voor een zeer beperkt aantal mensen. Zeer terecht dus.

Maar waarom de benaming veranderen? Dan leg je toch uit waarom het zo heette en waarom de naam niet klopt? Het is niet voor niets ‘geschiedenis’. Je hoeft echt niet te roepen dat de gouden eeuw ook écht goud was.

Bedoel, we gaan de naamgeving van ‘de middeleeuwen’ of ‘de renaissance’ toch ook niet veranderen, omdat op het moment de naam misschien niet klopt?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:11

Avalanche81 schreef:

Joh, dat heet geschiedenis. Als je denkt dat de Gouden Eeuw alleen maar om goud ging, mag je wel eens terug naar de geschiedenislessen.

Wat denk je van de tijd dat duizenden vrouwen levend verbrand omdat men dacht dat ze heksen waren. Ook maar vergeten ten voordele van het Christendom?