Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna schreef:Het is inbreuk op het auteursrecht als er een foto van jou is nagemaakt zonder dat daar toestemming voor is gevraagd en gegeven.
Britta31 schreef:Weet iemand uit welk jaar dit kookboek zou komen?Er staat 1910, maar dat is natuurlijk eerste druk.Er staan geweldige recepten in.
[ [url=m/2ETcZ1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rAVqlK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Janine1990 schreef:Wat is een 'prima' lak voor buiten schilderen?
Zit op Hornbach te kijken en dan heb je keuze tussen Flexa en Sikkens, scheelt 10 euro op nog geen liter. Wat is nu dan goed?Flexa is voor binnen en buiten, Sikken alleen voor buiten. (en uiteindelijk allebei AkzoNobel
)
Het hoeft niet belachelijk duur te zijn zeg maar![]()
En wat is normaal? Ik wil eigenlijk graag zijdeglans, er zit nu hoogglans op... AfschuwelijkBovendien heel snel dof door de zon.
Schemerdier schreef:Nee, ik vind dat niet normaal,toch zeker niet als het met een winstoogmerk is gemaakt. Jij hebt het auteursrecht op je gemaakte foto, dus als en wil kan je stappen ondernemen. Een mailtje zou alvast geen kwaad kunnen.
Edit: dit is dus afhankelijk van wie de foto genomen heeft.
Shanna schreef:Dat klopt, ik heb het dan ook over het auteursrecht en niet over het portretrecht. Als de rechthebbende/ auteur toestemming heeft gegeven voor het gebruik van de foto kan je er niet gek veel mee. Als jij zelf het auteursrecht hebt afgekocht echter wel. Dan ben jij de rechthebbende.
Janine1990 schreef:Watergedragen wilde ik ook absoluut niet hoor![]()
Het is Sikkens geworden en zijdeglans, was een leuke aanbieding bij de Praxis en m'n vader had dit de laatste keer ook gebruikt. Vorig jaar van Flexa grondverf gehad, wat ik nu dus moet overschilderen en dat was echt fantastisch spul. Zit nog heel erg mooi er op. Maar het prijsverschil is wel heel groot tussen beide merken, dan ben ik toch altijd bang dat Flexa minder kwaliteit is.
En leuk om te weten waarom sommige voor binnen en buiten is, dan kies ik voor buiten toch liever alleen buiten nu ik dit weet
CalipsoLover schreef:Ik kom ook even binnen vallen met een vraagje.
Zouden jullie het normaal vinden als er zonder toestemming iemand jouw paard schildert en dat dan vervolgens op Instagram zet met de naam van je paard erbij, maar jou nergens vermeld?
Het gaat over iets van al enkele maanden geleden, maar toen ik plots een schilderij van mijn paard in suggesties zag staan op Instagram verschoot ik me wel even een bult. Het was heel mooi, daar niet van.Maar het schilderij bleek ook al verkocht te zijn toen ik erachter vroeg. Ik kwam het vandaag terug tegen, en vond dat eigenlijk niet 'zo oke' dat een foto van mijn paard zomaar overgenomen wordt zonder toestemming, als ze erachter gevraagd had dan zou ik sowieso ja gezegd hebben. Maar niets, ook niet toen ik een comment zette dat het mijn paard is...
germie schreef:Dat zal niet helpen, het is vaak een schimmel, of verstoorde groei. Tegen schimmel doe je niets, er is wel spul voor, maar dat is zeer slecht voor je nieren. En anders is er bij ali wel goed spul, daar valt je nagel overigens ook van uit op een gegeven moment en komt mooier terug.
Als de groei verstoord is, dan helpt niets meer.
Een pedicure of jezelf kan een dikke nagel weer mooi laten lijken. Weghalen is ook tricky, want hij moet wel mooi en zonder ingroei terugkomen.
Dus alleen weghalen zal een ha niet doen denk ik.