[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:21

Oh dat kijk ik ook regelmatig...weet nog wel een aflevering van een jochie met een slak in zijn knie :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:24

Bunn schreef:
Onali schreef:
Gister weer YT gesurfd en kwam deze tegen:

Spoiler:
https://youtu.be/4jDdTTWU_x0

LET OP ER ZITTEN NIET ZULKE FIJNE FOTO'S TUSSEN (kindjes)

Het laat zien wat er gebeurd na je dood. Dus huidsverkleuring, filmlaag over je ogen, rigor mortis.
Er wordt extreem ingezoomd zodat je het goed kan zien.

Maar ook wat vliegen, ratten en je huisdieren doen met je dode lichaam.
Hoewel van de laatste categorie de meeste foto's dan weer geblurred zijn door YT.
Dus als je daar niet tegen kan is dit niet voor jou.

In deze categorie kwam ik er vandaag nog eentje tegen. Het is een documentaire over een Mexicaanse forensisch patholoog die een techniek heeft ontwikkeld om een gemummificeerde/vergaande overledene weer voldoende op te lappen om ze te kunnen identificeren. Ik vond het ontzettend fascinerend om te zien hoe het hem lukt om het lichaam weer herkenbaar te maken. In de spoiler staat het linkje en nog een iets gedetailleerdere omschrijving.

Linkje:
Spoiler:
https://www.youtube.com/watch?v=XztbHTSAyAo

De documentaire toont expliciete beelden van een mannelijk lichaam in een niet zo fraaie, verregaande staat van ontbinding gedurende verschillende stadia van het 'oplappen' in een bad met chemicaliƫn. Het is verder een erg interessante documentaire om te zien, het laat zien zoals het is, maar het wordt niet luguberder gemaakt dan nodig.

Bizar! Alsof de betreffende man niet al weet ik t hoe lang dood is. Een enorme doorbraak voor forensisch onderzoek

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:37

Er is net was op tv over Tsjernobyl. Dat deed me denken aan de ramp in Japan. Er was op YouTube een filmpje over de koeien die achtergelaten moesten worden en massaal verhongeren. Dat geluid van de roepende dieren :-(

Hieronder een artikel erover met een linkje naar het filmpje. Ik weet niet precies of het past in het topic, maar dat loeien..

https://www.scientias.nl/koeien-sterven ... fukushima/

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:45

beert schreef:
Er is net was op tv over Tsjernobyl. Dat deed me denken aan de ramp in Japan. Er was op YouTube een filmpje over de koeien die achtergelaten moesten worden en massaal verhongeren. Dat geluid van de roepende dieren :-(

Hieronder een artikel erover met een linkje naar het filmpje. Ik weet niet precies of het past in het topic, maar dat loeien..

Sorry maar dit vind ik niets met luguber te maken hebben.. Maar met verwaarlozing...
Belachelijk dit.. Ongelooflijk..
Kan hier heel erg boos om worden...

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:53

De aanleiding is een kernramp, waardoor iedereen het gebied moest verlaten. Mogelijk dat mensen dachten dat ze snel terug zouden kunnen of verwacht hadden dat de overheid iets zou doen?

(Overigens zijn er later wel mensen terug gegaan naar het gebied, maar voor een deel van de dieren was dat helaas te laat)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 22:56

benangelique schreef:
Bizar! Alsof de betreffende man niet al weet ik t hoe lang dood is. Een enorme doorbraak voor forensisch onderzoek

Echt bizar! En wat een fantastische man dat hij dit zo heeft ontwikkeld en de oorsprong van deze methode vond ik ook prachtig.
Had heel graag nog voorbeelden gezien van lichamen die ze ook weer gereed hadden gekregen voor open kist... Maar goed, ik snap dat dat niet zomaar op internet terecht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:03

Jolliegirl schreef:
beert schreef:

Sorry maar dit vind ik niets met luguber te maken hebben.. Maar met verwaarlozing...
Belachelijk dit.. Ongelooflijk..
Kan hier heel erg boos om worden...

Wat hadden ze moeten doen dan?
Er was een ramp gaande he, ga jij even terug om de koetjes te voeren?
Dit was geen verwaarlozen, maar helaas noodzaak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:18

Nou idd, tijdens een kernramp moet je prioriteiten stellen.
En er waren geen andere opties.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:20

Dan had de overheid binnen zeer korte tijd terug kunnen komen in beschermende kleding om de koeien dood te schieten... (desnoods vanuit een helicopter..oid) tis geen hogere wiskunde.

automatische geweer en hoppa..fijn nee wel een stuk beter dan laten verhongeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:23

studiemiep schreef:
Dan had de overheid binnen zeer korte tijd terug kunnen komen in beschermende kleding om de koeien dood te schieten... (desnoods vanuit een helicopter..oid) tis geen hogere wiskunde.

Heb jij dan ook DE oplossing voor honger, armoede en oorlog? Want je bent blijkbaar geniaal met je hogere wiskunde.

:+

Bij rampen van zulke omvang gaat de aandacht, geld, tijd, voorzieningen voornamelijk naar de mensen. Lijkt mij vrij logisch.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-19 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 23:23

studiemiep schreef:

Ik denk dat de overheid op zeer korte termijn iets andere prioriteiten had... :Y)

Ik begrijp in ieder geval heel erg goed dat dieren op dat moment niet de hoogste urgentie hebben en zelfs aan de aandacht ontglippen, wanneer de gezondheid van zoveel mensen op het spel staat en de ogen van de hele wereld op ze gericht zijn.
Wat dacht je van alle andere beestjes? :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:25

studiemiep schreef:

Amen..

Maar nogmaals.. Ik vind dit niets met luguber te maken hebben...
Dit gaat die streep gewoon ver voorbij..
Want voeren gaat niet.. Maar filmen wel..
Er zijn zat mogelijkheden..

Maargoed. Misschien is dit niet het juiste topic voor een discussie

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:27

Janine1990 schreef:
studiemiep schreef:

Ik denk dat de overheid op zeer korte termijn iets andere prioriteiten had... :Y)

Ik begrijp in ieder geval heel erg goed dat dieren op dat moment niet de hoogste urgentie hebben en zelfs aan de aandacht ontglippen, wanneer de gezondheid van zoveel mensen op het spel staat en de ogen van de hele wereld op ze gericht zijn.
Wat dacht je van alle andere beestjes? :+

die andere beestjes..als ze vrij rondlopen is anders. Ach als je kunt filmen kun je er ook met een machine geweer overheen maaien.

en ja tuurlijk snap ik dat de prioriteiten anders liggen... maar toch. Als we dierenleed kunnen voorkomen ben ik voor. Zijn vast wel mensen die even willen "jagen"/afknallen. Mensen betalen grof geld om in Afrika op wild te schieten....nou dan kunnen die lui nu ook los daar...win-win situatie

en nee luguber vind ik het ook niet.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:35

Jolliegirl schreef:
studiemiep schreef:

Amen..

Maar nogmaals.. Ik vind dit niets met luguber te maken hebben...
Dit gaat die streep gewoon ver voorbij..
Want voeren gaat niet.. Maar filmen wel..
Er zijn zat mogelijkheden..

Maargoed. Misschien is dit niet het juiste topic voor een discussie

Heel eerlijk zou ik het echt belachelijk vinden als een land zijn mensenlevens zou inzetten daarvoor. Er zijn zat gekken die het misschien durven om te filmen en weet ik wat. Maar om een getraind (militair oid) in te zetten om zn leven na een kernramp te wagen om die dieren af te schieten vind ik misplaatst gebruik van je middelen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:36

Ik heb heel de docu over die patholoog geboeid afgekeken. Zeer interessant, bedankt voor de link!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:41

ik denk dat er meer vrijwilligers te vinden zijn dan je zou kunnen bedenken.... daarnaast ligt het ook vooral aan de sterkte en duur van de blootstelling aan de straling of het schadelijk is

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 01:03

studiemiep schreef:
ik denk dat er meer vrijwilligers te vinden zijn dan je zou kunnen bedenken.... daarnaast ligt het ook vooral aan de sterkte en duur van de blootstelling aan de straling of het schadelijk is
Klopt. Een aantal jaar terug heb ik voor een paar maanden mogen samenwerken met 2 biologen, Christopher en Baraba Promberger en zij mochten, bij hoge uitzondering, onderzoek doen naar de dieren/wolven in Tsjernobyl en de effecten van de straling. De docu is in het Duits, maar op Youtube kun je ook een Engelse en Spaanse variant vinden. Niet zozeer luguber, wel enorm interessant. Zij beheren het grootste natuurreservaat in Europa, in Roemeniƫ:

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 07:52

Ik ga het filmpje niet kijken, ik snap niet dat er niemand dan nog even een hek of een deur open zet, dat ze in ieder geval vrij kunnen lopen... :(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 07:53

Zullen we weer on-topic?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 07:56

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:13

Dat is echt ziek. Arme man....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:20

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:39

Is de serie dead men talking al genoemd?
Net zoiets als dr g van tlc

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:23

Rivendell schreef:
Is de serie dead men talking al genoemd?
Net zoiets als dr g van tlc

Ja een paar pagina's geleden.

Leuke vent.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:45