Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:32

Veulen84 schreef:
ScarOfWars schreef:
Ik ben op zoek naar een webshop (of iemand) die een Barok hoofdstel heeft (of kan maken), maar dan met de optie voor meerdere kleuren (zeg maar niet standaard bruin of zwart, maar blauw ofzo).

Lastig. Ik verkoop ze zelf ook in het wit en 1 in het rood. Maar denk dat je dan op maatwerk uitkomt. echt tuigmakers kunnen best veel.

Ah.. juist.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:47

ScarOfWars schreef:
Ah.. juist.

Je zou het hier: http://www.baroque-tack.de/ eens kunnen vragen. Die doen barok met een modern tintje. Misschien kunnen ze iets voor je maken. (De meeste spaans/portugese fabrikanten houden vast aan traditie)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:42

Een leuk dagje uit! Morgen kan mijn vriend misschien nog vrijaf nemen en dan willen we een dag ergens heen maar mijn ideeën rijken niet ver.
Momenteel staat Texel bovenaan, Parijs is ook al voorbij gekomen, Berlijn ook maar dat is niet te doen.
Gaia zoo zijn we al eens geweest.
Dus wie weet een leuke stad in Nederland, België, Duitsland op max 3uur rijden. Ik woon in Kinrooi, België aan de grens van Nederland. 20 minuten van Weert af.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:07

Een leuk uitje? Dat hangt er natuurlijk ook vanaf wat jullie leuk vinden. Gaan jullie dan eerder voor plaatselijke dingen proeven/ terrasje pakken, shoppen, gebouwen kijken? Of willen jullie naar musea, of een rondvaart doen of nog iets anders? Kortom, wat vinden jullie leuk om in zo'n stad te doen?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:13

Eigenlijk alles wel, we zijn best veelzijdig. Alleen doe ik met die van mij geen plezier met shoppen dus dat valt af. Gebouwen, interessante musea (bij voorkeur oorlogsmusea), lekker eten ben ik zeezieker voorstander voor, ik ben geen wijn en bierdrinker dus dat valt eigenlijk wel af.
Ergens een high tea boeken en van daar uit verder zien lijkt me ook wel wat.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:21

_mexx_lady_ schreef:
Een leuk dagje uit! Morgen kan mijn vriend misschien nog vrijaf nemen en dan willen we een dag ergens heen maar mijn ideeën rijken niet ver.
Momenteel staat Texel bovenaan, Parijs is ook al voorbij gekomen, Berlijn ook maar dat is niet te doen.
Gaia zoo zijn we al eens geweest.
Dus wie weet een leuke stad in Nederland, België, Duitsland op max 3uur rijden. Ik woon in Kinrooi, België aan de grens van Nederland. 20 minuten van Weert af.

Het is ietsjes verder, maar de opaalkust in Frankrijk? Cap Blanc Nez bv.! Is er prachtig en zit een groot natuurgebied bij!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:29

Oorlogsmuseum, dus. Als je daar Google op los laat, kom je er al een aantal tegen. Arnhem bijvoorbeeld. Alleen wordt afgeraden om daar met de auto heen te gaan ivm werkzaamheden aan de IJsselbrug en files. Arnhem heeft ook een grote dierentuin (Burgers Zoo) met als enige in Nederland zeekoeien, een openluchtmuseum waar je je echt zeker 100 jaar terug in de tijd waant. En de binnenstad is ook al zo mooi met oude gevels en grote kerken.

En als inwoner van, kan ik je zeker ook Zwolle aanraden. Geen oorlogsmuseum, maar wel enkele andere musea met moderne, schone en oude kunsten. Mooie kerken om te bezoeken, rondvaart door de grachten, mooie parken genoeg, net als terrasjes!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:34

Arnhem ga ik eens op googlen. Ik kwam ook IJmuiden tegen, is dat iets? Het lijkt me qua musea wel in onze stijl vallen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:01

IJmuiden, aan zee, onder de rook van de hoogovens en de haven. Maar meer weer ik er ook niet van.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:04

Je bedoelt het bunkermuseum in Ijmuiden denk ik?
Mooi terrein maar zou en geen dag uit aan besteden :n
Dan zou ik eerder naar luik gaan :) zitten gave musea in de forten rondom luik :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:11

Dank je wel. Vriend zijn idee is nu om eerst naar de Deltawerken te rijden en daarna door naar IJmuiden maar daar ga ik nog even iets aan doen. 2 en half uur naar de Deltawerken en van daar uit dik 2 en half uur naar IJmuiden en dan nog eens 2 en half uur naar huis crossen is voor mij geen leuke dag uit.
Dus wellicht ga ik nog wat googlen rond de Deltawerken ouzo

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:13

Dat ligt wel heeeeel ver uit elkaar. Oostende ligt niet op de route zeker? Daar zit ook een geweldig atlantikwall museum. Maar ook in Zeeland zitten er een paar

Als je Ijmuiden een keer wilt doen kan je beter een andere keer een weekendje noord Holland doen. En dan ook wijk aan zee meepakken en Noordwijk bijvoorbeeld.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:28

Dat zei ik dus ook al, ik wil best een eind in de auto zitten maar geen 8uur van de dag. Oostende ligt voor ons ook niet in de buurt, dat is 2 uur rijden maar daar is voor de rest niet zo veel interessant meer te beleven voor mij.
Het atlantikwall museum in Hoek van Holland is helaas dicht morgen, enkel open deze zondag.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:44

Ieper (zuid België) zou ook wel wat zijn voor jullie gezien jullie interesse

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:50

stitchlover schreef:
Ieper (zuid België) zou ook wel wat zijn voor jullie gezien jullie interesse

Maar denk dat dat ook behoorlijk uit de route ligt.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:20

Deltawerken, daar zit ook Neeltje Jans, op het voormalige werkeiland is nu te zien hoe NEderland vocht tegen het water, met de Deltawerken als resultaat! Rondvaart is mogelijk, net als dichtbij de Oosterscheldekering kijken. Ook is daar een aquarium, zijn er zeehonden te zien en is er een waterpark met spetterende attracties: https://www.neeltjejans.nl/

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:50

En de andere kant op? Bezoekje aan de grotten van han en dan bv dinant?
Kwa steden vind ik luxemburg en z'n musea en forten er omheen heel leuk. Aantal steden in het land kennen ook veel oorlogshistorie.

In nederland zou misschien amersfoort/soest ook interessant zijn.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:56

Veulen84 schreef:
ScarOfWars schreef:
Ah.. juist.

Je zou het hier: http://www.baroque-tack.de/ eens kunnen vragen. Die doen barok met een modern tintje. Misschien kunnen ze iets voor je maken. (De meeste spaans/portugese fabrikanten houden vast aan traditie)

Dankjewel! Ik zal even kijken! :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:05

stitchlover schreef:
Voor het pensioneren van een collega zoek ik een bioscoop dienblad met draagband. Iemand enig idee waar ik iets dergelijks kan kopen?

[ [url=m/D0LC9G.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/64JlJ7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand? Webshop mag ook!

Geen idee waar je dit kunt kopen. Maar zou je niet een gewoon dienblad kunnen gebruiken en daar dan een losse band bij kopen?

Ben er intussen achter dat als je Google raadpleegt op Usherette lade, dat je dan wat meer bruikbare hits krijgt.
Laatst bijgewerkt door JPitty op 06-09-18 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:07

_mexx_lady_ schreef:
Dat zei ik dus ook al, ik wil best een eind in de auto zitten maar geen 8uur van de dag. Oostende ligt voor ons ook niet in de buurt, dat is 2 uur rijden maar daar is voor de rest niet zo veel interessant meer te beleven voor mij.
Het atlantikwall museum in Hoek van Holland is helaas dicht morgen, enkel open deze zondag.

Al gedacht aan het oorlogs museum on soesterberg?

Wij zijn daar laast geweest en was een leuke dag uit.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:21

stitchlover schreef:
Voor het pensioneren van een collega zoek ik een bioscoop dienblad met draagband. Iemand enig idee waar ik iets dergelijks kan kopen?

[ [url=m/D0LC9G.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/64JlJ7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand? Webshop mag ook!

Dat zijn vending trays, in nederland noemen we dat buikbakken of belly tray. Ik ken ze voornamelijk uit de verhuur. Maar misschien vind je met die term een bedrijf die ze wel verkoopt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:31

Vriend wil absoluut de Deltawerken zien in de hoop wat leuke foto's te kunnen maken voor de fotoclub.
Vanaf daar gaan we kijken, even naar Veere een kijkje nemen. Volgens moeder is dat zo een schattig dorpje.
Dat eiland van Neeltje Janse ben ik ook tegen gekomen, interessant dat je daar met een gids ook de binnenkant van de werken kan zien.
Dank jullie wel voor de tips!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 05:26

Zeeland is leuk hoor als toerist. Inderdaad Veere als historisch stadje, Neeltje Jans, Domburg/Oostkapelle of Burg Haamstede/Renesse voor bos en strand. Middelburg of Zierikzee als winkelstad (VOC steden). En je hebt ook nog het watersnood museum op dat eiland.
In Vlissingen en Nieuwdorp vrij veel te vinden over de tweede wereldoorlog.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:41

xLovesPower schreef:
Ik ben op zoek naar de kandelaar aberdeen van Riverdale.
Een tweedehands is ook prima.

[ [url=m/uY7J5i.png]Afbeelding[/url] ]

Zwolle Tuinland speciaal voor je gekeken. Volgens mij is dit hem.
Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:32

Ik zoek een recept, gevonden op Pinterest, vergeten te pinnen... 8)7

Het gaat om kwarkbollen of muffins van kwark, Paleo...
Gemaakt met amandelmeel en huttenkase...

Intussen zelf ook aan het zoeken, maar nog niets gevonden :\